Przedmiotem zamówienia jest - montaż systemu fotowoltaicznego składającego się z 524 modułów PV na powierzchni około 878 m2 o łącznej mocy około 152 kWp (wykonanie projektu, dostawa, montaż i uruchomienie kompletnej instalacji na gruncie należącym do Firmy REG FORM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Spółka komandytowa). Inwestycja zostanie zrealizowana w dwóch etapach:
- Etap I – wykonanie projektu koncepcyjnego systemu,
- Etap II – budowa instalacji fotowoltaicznej oraz uzyskanie niezbędnych dokumentów administracyjnych.
Przedmiot zamówienia obejmuję w szczególności:
- Wykonanie projektu koncepcyjnego;
- Wykonanie projektu budowlanego;
- Uzyskanie pozwolenia na budowę;
- Nadzór Inwestorski;
- Dostawa i budowa instalacji fotowoltaicznej.
Specyfikacja techniczna:
Panele fotowoltaiczne:
- Ogniwa fotowoltaiczne:
- 524 moduły PV
- Moc minimum 290 W,
- Wyprodukowane z krzemu monokrystalicznego,
- Wyłącznie dodatnia tolerancja mocy,
- Sprawność ≥ 17,0%,
- Wolne od efektu PID, klasa A,
- Powierzchnia antyrefleksyjna,
- Serwis gwarancyjny paneli,
- Panel spełniający normy CE, IEC61215, IEC 62716 i PV Cycle,
- Gwarancja minimum – 10 lat – dodatkowo minimum 25 lat gwarancji na min. 80% sprawności nominalnej,
- Skrzynka przyłączeniowa IP65,
- Wytrzymałość na obciążenie śniegiem ≥ 5300 Pa / wiatr ≥ 2400 Pa.
- Posadowienie paneli
- system konstrukcji wykonany ze stali nierdzewnej i aluminium.
- Konstrukcja z szyn nośnych i klem oraz uchwytów mocujących system do podłoża.
- Panele mają być zorientowane w prawidłowy sposób ze względu na ich nasłonecznienie.
- Grunt pod panelami zostanie pokryty geowłókniną, a następnie kamieniem
- Inwertery – 5 sztuk
- Fabrycznie nowy,
- Beztransformatorowy,
- Maksymalna sprawność ≥ 97 %,
- Stopień ochrony minimum IP65,
- Moc kompletu inwerterów dobrana w granicach 85-115 % mocy elektrowni,
- Chłodzenie za pomocą wentylatorów,
- Zabezpieczenie inwerterów – rozłącznik DC, zabezpieczenie przed odwróceniem polaryzacji,
- Zakres temperatur pracy -25°C - + 60°C,
- Gwarancja co najmniej 5 lat.
- Okablowanie
- Przewody giętkie miedziane,
- Projektowana żywotność ponad 25 lat,
- Możliwe zastosowanie również do poprowadzenia w ziemi (dot. okablowania AC),
- Dobór przewodów w taki sposób, by strata przy mocy maksymalnej na odcinku panel-inwerter-przyłącze nN wynosiła ≤ 1%,
- Temperatura pracy od -400°C do +1200 °C,
- Testowane VDE oraz certyfikowane przez TUV,
- Zabezpieczone przed zwarciem oraz przeciekami gruntowymi,
- Możliwe zastosowanie do urządzeń i systemów podwójnie izolowanych (II klasa ochrony),
- Odporne na UV, Ozon oraz Amoniak,
- O minimalnym przekroju 4 cm2.
- Konektory MC4 - Połączenia pomiędzy poszczególnymi panelami muszą być wykonane kablami fabrycznymi za pomocą dedykowanych im złączek w standardzie MC4. Złącza MC4 zapewniają doskonały kontakt elektryczny (rezystancja na poziomie 0,5Ω), charakteryzują się również odpornością na warunki atmosferyczne przez okres do 25 lat. Złącza MC4 zostaną także zastosowane do połączenia poszczególnych rzędów z inwerterem.
- Ochrona przeciwporażeniowa i przepięciowa
- Jako system ochrony dodatkowej od porażeń zastosowano samoczynne wyłączenie napięcia.
- Zgodnie z przyjętym systemem ochrony samoczynne wyłączenie zasilania zapewnić powinien, w każdym miejscu instalacji, odpowiedni prąd zwarciowy powstały w przypadku zwarcia pomiędzy przewodem fazowym i przewodem ochronnym lub częścią przewodzącą dostępną przy napięciu znamionowym względem ziemi Uo=230V w czasie krótszym niż 0,4 s dla instalacji odbiorczej. Jest to realizowane przez bezpieczniki.
- Zastosowano ochronę przed skutkami wyładowań atmosferycznych oraz przepięć łączeniowych.
- Funkcję ochrony przepięciowej pełnią ochronniki przepięciowe typu B zainstalowane w rozdzielnicy RDC.
- Wizualizacja i komunikacja - W celu monitorowania ilości wyprodukowanej energii oraz wizualizacji pracy elektrowni należy wykorzystać moduł komunikacyjny, współpracujący z urządzeniami różnych producentów.
- Rozdzielnia nN z kompletną aparaturą zabezpieczającą.
- Liczniki energii wbudowany w falownik
Należy stosować wyłącznie urządzenia i materiały posiadające świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie bądź świadectwo kwalifikacji jakości, względnie oznaczonych znakiem jakości lub znakiem bezpieczeństwa, wydanymi przez uprawnione do tego jednostki kwalifikujące.
Pozostałe informacje:
- Prace muszą być wykonywane zgodnie ze sztuką budowlaną,
- Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu harmonogram realizacji prac,
- Materiały stosowane przez Wykonawcę przy realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne atesty dopuszczające je do stosowania,
- Wykonawca odpowiedzialny będzie za utrzymanie należytego porządku na terenie robót i przestrzeganie przepisów BHP.
- Wykonawca musi zapewnić serwis naprawczy:
- Usuwanie usterek na miejscu,
- Jeśli naprawa będzie możliwa, dostawa i instalacja niezbędnych części zapasowych,
- Koordynacja i kontrola napraw wykonywanych w ramach gwarancji
- Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany zgodnie z punktem „Opis przedmiotu zamówienia” wraz ze szczegółowym zakresem prac – załącznikiem nr 2 niniejszego zapytania ofertowego
Szczegółowy zakres prac obejmuje załącznik nr 2 do niniejszego zapytania - Specyfikacja techniczna
Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Zapytaniu ofertowym oraz w załącznikach do zapytania na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
a) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia,
b) Oferent musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu podobnych prac, w tym:
● Oferent musi wykazać, że w okresie ostatnich 4 lat, liczonych przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 podobne prace (zgodne co do rodzaju z przedmiotem zamówienia). Przez podobne prace należy rozumieć wykonanie prac z zakresu budowy instalacji fotowoltaicznej o mocy 150 kW bądź więcej (jako 100% mocy planowanej w przedmiotowym zamówieniu).
c) dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia przez co należy rozumieć dysponowanie 3 osobami z certyfikatem SEP kategoria E (bądź wyższa),
d) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia:
● w tym wymagane jest oświadczenie Wykonawcy, że nie toczy się wobec niego postępowanie likwidacyjne oraz upadłościowe.
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku wykonawca zobowiązany jest oświadczenie zawarte w załączniku nr 1- Formularz ofertowy,
e) OC w zakresie działalności związanej z projektem.
Wykonawca powinien posiadać ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - OC Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych). Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania sumy gwarancyjnej polisy Odpowiedzialności Cywilnej na poziomie nie niższym niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych) do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia.
Warunek uznany zostanie za spełniony wówczas, gdy Wykonawca wykaże się w dacie składania oferty posiadaniem ważnego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - OC Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych) oraz zobowiąże się w dacie składania oferty do utrzymania ważności w/w ubezpieczenia na poziomie nie niższym niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia.
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą
- kopię ważnej polisy lub inny ważny dokument potwierdzający, że Oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC Wykonawcy) na kwotę nie 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych); Kopie przedstawianych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione.
- oświadczenie według załącznika nr 1 o utrzymywaniu sumy gwarancyjnej polisy, o której mowa powyżej w wysokości nie mniejszej niż 600 000,00 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych) do dnia zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia - w przypadku wyboru tego Wykonawcy.
W przypadku podania sumy ubezpieczenia w walucie innej niż PLN, kwota ta zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu danej waluty opublikowanego przez Narodowy Bank Polski z dnia zamieszczenia niniejszego zapytania ofertowego na stronie https://zamowieniarpo.podkarpackie.pl/
Składane przez Oferenta dokumenty powinny mieć formę oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta.
Warunkami koniecznymi do udziału Oferenta w postępowaniu wyboru jest przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji wyszczególnionych w punkcie. „Opis sposobu przygotowania oferty” oraz w pozostałej części zapytania ofertowego.
Ofertę stanowi załącznik nr 1 – formularz ofertowy. Do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w pkt. e.
Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami znajduje się na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/
UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT!
W związku z licznymi pytaniami potencjalnych wykonawców dotyczącymi zapytania ofertowego 2.1. do projektu pn. „Instalacja fotowoltaiczna w firmie REG FORM Sp. z o.o. Sp. k.” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020, w ramach Osi Priorytetowej III. Czysta Energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE – konkurs ogólny, opublikowanym w dniu 21.08.2017 r. na stronie zamówień publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa podkarpackiego: https://zamowieniarpo.podkarpackie.pl/content/instalacja-fotowoltaiczna-w-firmie-reg-form-sp-z-oo-sp-k oraz na stronie internetowej Zamawiającego :http://regform.pl/przetargi/aktualne-przetargi/ doprecyzowaniu ulega zapis punktu 1 b) Warunków udziału w postępowaniu z opisem ich spełnienia w związku z czym ulega wydłużeniu termin składania ofert do 19 września 2017r. w formie elektronicznej (skan oferty przygotowanej zgodnie z opisem podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentacji) na adres regform@regform.pl.
Termin otwarcia ofert nastąpi w dniu 20 września 2017r. godz. 9.00.
Wszelkie informacje dotyczące zapytania ofertowego znajdują się na stronie: http://regform.pl/przetargi/aktualne-przetargi/.
Oferty przygotowane zgodnie z opisem należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 05.09.2017 r. w formie elektronicznej (skan oferty przygotowanej zgodnie z opisem podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentacji) na adres regform@regform.pl do godziny 15.00.
Złożenie oferty uznane zostanie za skuteczne, jeżeli kompletna oferta wpłynie do Zamawiającego lub na skrzynkę mailową o podanym wyżej adresie w terminie określonym w niniejszym punkcie. Data stempla pocztowego nie decyduje o skutecznym wniesieniu oferty.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 06.09.2017 r. godz. 9.00
Zamawiający zastrzega sobie prawo do pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania, tj. niespełniającej wymagań formalnych lub merytorycznych. W przypadku zaistnienia powyższej okoliczności Oferentom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający informuje, że postępowanie nie jest prowadzone w oparciu o ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo Zamówień Publicznych, dlatego nie jest możliwe stosowanie środków odwoławczych określonych w tej ustawie.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferenta do uzupełnienia braków, korekty błędów lub wyjaśnień treści złożonych ofert. W powyższym celu Zamawiający wyznaczy zakres wymaganych korekt i/lub uzupełnień oraz odpowiedni termin na ich dokonanie. Niedotrzymanie tego terminu będzie skutkować odrzuceniem oferty.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od procedury wyboru oferenta, unieważnienia postępowania ofertowego, uznania, że postępowanie ofertowe nie dało rezultatu.
Osoba uprawnione do porozumiewania się z Oferentami
Łukasz Działo
tel. 665 774 174
adres e-mail: l.dzialo@regform.pl
Szczegóły dotyczące miejsca, terminu składania i terminu otwarcia ofert zawarte są w Zapytaniu ofertowym, które znajduje się na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/
- Łączna Cena netto przedmiotu zamówienia – 60%
- Okres gwarancji na urządzenia - panele i instalacja rozumiane jako: ogniwa fotowoltaiczne, Inwertery, okablowanie; konektory, ochrona przeciwporażeniowa i przepięciowa; moduł komunikacyjny dla potrzeb komunikacji i wizualizacji; rozdzielnia nN z kompletną aparaturą zabezpieczającą, liczniki energii wbudowany w falownik - 20%
- Okres gwarancji na system konstrukcji dla potrzeb posadowienia paneli - 20%
W obu przypadkach okres gwarancji wzięty do oceny dotyczy detalu / komponentu / części o najkrótszym okresie gwarancji. W przypadku, w którym dla zaprezentowanego okresu są \różne okresy gwarancji należy je wyszczególnić w takim układzie, aby jednoznacznie wskazać ten najkrótszy (np. oddzielnie okres dla konstrukcji i oddzielnie dla powłoki, np. oddzielnie okres dla Inwerterów i oddzielnie dla okablowania).
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o powyższe kryteria i ich ustaloną wagę. Ilości punktów za poszczególne kryteria po zsumowaniu będą stanowić końcową ilość punktów przyznaną danej ofercie. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ilość punktów.
Zaproponowana przez Wykonawcę cena powinna zostać w ofercie podana jako cena brutto oraz z rozbiciem na cenę netto i podatek VAT, wyrażona w PLN. W przypadku wskazania w ofercie ceny w walucie innej niż PLN, cena ta zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu danej waluty opublikowanego przez Narodowy Bank Polski z dnia zamieszczenia niniejszego zapytania ofertowego.
Cena oferty (zarówno cena brutto, jak i cena netto) powinna zawierać wszystkie koszty niezbędne dla wykonania Przedmiotu Zamówienia. Dla zapewnienia równouprawnienia oferentów krajowych oraz zagranicznych ceną podlegającą ocenie jako kryterium oceny oferty będzie łączna cena netto (bez podatku VAT) określona w ofercie, wyrażona w PLN (w tym w razie konieczności po przeliczeniu ceny wykazanej w walucie obcej według zasad opisanych powyżej). Przy dokonywaniu kalkulacji ceny należy wziąć pod uwagę wszystkie elementy składającą się na wykonanie Przedmiotu Zamówienia.
Punkty za kryterium I „Cena” zostaną przyznane za łączną cenę netto określoną w ofercie, według następującego wzoru:
C = ( Cmin / Cof.) x 60
gdzie:
C – ilość punktów za łączną cenę netto przyznanych danej ofercie
Cmin – najniższa łączna cena netto spośród wszystkich złożonych ofert
Cof. – zaoferowana łączna cena netto danej oferty
Punkty za kryterium II „Okres gwarancji na urządzenia” - panele i instalacja rozumiane jako: ogniwa fotowoltaiczne, Inwertery, okablowanie; konektory, ochrona przeciwporażeniowa i przepięciowa; moduł komunikacyjny dla potrzeb komunikacji i wizualizacji; rozdzielnia nN z kompletną aparaturą zabezpieczającą, liczniki energii wbudowany w falownik – liczony w miesiącach przedmiotu zamówienia określony w ofercie, według wzoru:
G1 = (Gof/ Gmax.) x 20
gdzie:
Gmax. – najdłuższy termin udzielonej gwarancji na urządzenia podany w miesiącach,
Gof. – proponowany termin gwarancji na urządzenia podany w miesiącach w danej ofercie,
G – ilość punktów za udzieloną gwarancję na urządzenia podana w miesiącach, przyznanych danej ofercie
Punkty za kryterium III „Okres gwarancji na system konstrukcji dla potrzeb posadowienia paneli”
G2 = (Gof/ Gmax.) x 20
gdzie:
Gmax. – najdłuższy termin udzielonej gwarancji na system konstrukcji dla potrzeb posadowienia paneli podany w miesiącach,
Gof. – proponowany termin gwarancji na system konstrukcji dla potrzeb posadowienia paneli podany w miesiącach w danej ofercie,
G– ilość punktów za udzieloną gwarancję na system konstrukcji dla potrzeb posadowienia paneli podana w miesiącach, przyznanych danej ofercie
Punkty Łącznie = Kryterium I + Kryterium II + Kryterium III
Ilości punktów za poszczególne kryteria po zsumowaniu będą stanowić końcową ilość punktów przyznaną danej ofercie. Za najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ilość punktów.
Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami znajduje się na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Szczegóły dotyczące zakresu wykluczenia zawarte są w Zapytaniu ofertowym, które znajduje się na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy podpisanej z Wykonawcą zamówienia w wyniku przeprowadzonego postępowania, jeżeli spełniony zostanie któryś z poniższych warunków:
- zmiana uzasadniona będzie sytuacją, której zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć;
- zmiana będzie korzystna dla zamawiającego;
Zmiany mogą dotyczyć w szczególności terminów realizacji zamówienia, terminów płatności, między innymi w przypadku wystąpienia warunków uzasadniających taką zmianę, spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi dla realizacji zamówienia, siłą wyższą, zmianą terminu realizacji zamówienia z powodu opóźnienia wykonawcy lub z powodu opóźnień innych wykonawców, przez których wykonanie zamówień jest warunkiem koniecznym dla realizacji niniejszego zamówienia oraz innych przyczyn, których zamawiający nie mógł przewidzieć.
Szczegóły dotyczące warunków zmiany umowy zawarte są w Zapytaniu ofertowym, które znajduje się na stronie Zamawiającego:
http://regform.pl/aktualne-przetargi/zapytanie-ofertowe-nr-2-1/