- Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż jednostek wytwarzania energii z OZE - zestawów instalacji fotowoltaicznych, zestawów kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę na terenie gmin: Cisna, Czarna, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne w ramach współfinansowanego ze środków UE oraz ze środków krajowych z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Czysta Energia Działanie 3.1. Rozwój OZE, pn.: „Wsparcie energetyki rozproszonej w Gminach Bieszczadzkich poprzez instalację systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych.”.
- Zamawiający zgodnie z art. 36aa ust. 1 ustawy dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na IV części, jak poniżej: I. Dostawa i montaż 212 szt. zestawów instalacji kolektorów słonecznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną II.Dostawa i montaż 122 szt. kotłów na biomasę wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, III.Dostawa i montaż 405 szt. instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, IV.Dostawa i montaż 40 szt. gruntowych pomp ciepła wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,
Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w zakresie każdej z 4 części zamówienia w terminie do dnia30.11.2018r.
2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w 3 etapach:
a) etap 1 – dostawa i montaż 20% instalacji, nie później niż do dnia 28.09.2018 r.;
b) etap 2 – dostawa i montaż 40% (narastająco 60%) instalacji kolektorów słonecznych i kotłów na biomasę, nie później niż do dnia 31.10.2018 r.;
c) etap 3 – dostawa i montaż 40% (narastająco 100%) instalacji, nie później niż do dnia 30.11.2018 r.;
-
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr:
1
Nazwa:
Dostawa i montaż 212 szt. zestawów instalacji kolektorów słonecznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, data zakończenia: 2018-11-30
Część nr:
2
Nazwa:
Dostawa i montaż 122 szt. kotłów na biomasę wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,
data zakończenia: 2018-11-30
Część nr:
3
Nazwa:
Dostawa i montaż 405 szt. instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,
data zakończenia: 2018-11-30
Część nr:
4
Nazwa:
Dostawa i montaż 40 szt. gruntowych pomp ciepła wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,
data zakończenia: 2018-11-30
Informacja z 19 lipca 2018 r.
- W związku ze zgodą Urzędu Marszałkowskiego na wydłużeniem terminu realizacji Projektu, wystąpiła konieczność dokonania zmian w zakresie terminów realizacji poszczególnych części zamówienia. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dz. U.U.E Nr 2018/S 095-217511 z dnia 19.05.2018.
- Na podstawia art. 38 ust.4 ustawy z 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 poz.1579 ze zm.), zamawiający wprowadza w dokumentacji przetargowej następujące zmiany terminów poszczególnych części zamówienia:
Część 1 - Kolektory słoneczne i Część 3 - Instalacje fotowoltaiczne :
Etap 1 - do 15. 12.2018 roku - dostawa i montaż 20% instalacji
Etap 2 - do 31. 05.2019 roku - dostawa i montaż 40% instalacji
Etap 3 - do 23.08.2019 roku - dostawa i montaż 40% instalacji
Część 2 - Kotły opalane biomasą i Część 4 - Pompy ciepła
Etap 1 - do 15. 10. 2018 roku - dostawa i montaż 20% instalacji
Etap 2 - do 15.11.2018 roku - dostawa i montaż 40% instalacji
Etap 3 - do 15.12.2018 roku - dostawa i montaż 40% instalacji
Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższą zmianę podczas sporządzania i składania ofert.
- Powyższe zmiany terminów realizacji poszczególnych części zamówienia doprowadzają do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. Zgodnie z art. 38 ust. 4a pkt 1) w/w ustawy, Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Dz. U.U.E w dniu: 18.07.2018r.
- Termin składania ofert nie ulega zmianie tj. 02.08.2018r. godzina i miejsce składania i otwarcia ofert nie ulega zmianie i jest nim Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne , pok. nr 21. godz.10:00.
Inne zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami pozostają bez zmian. Wszystkie Powyższe zmiany są wiążące dla Wykonawców.
Zmiana w dniu 27.07.2018 r. na zadanie : Dostawa i montaż jednostek wytwarzania energii z OZE - zestawów paneli fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę na terenie gmin: Cisna, Czarna, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne.
Zamawiający informuje o przesunięciu terminu składania ofert na dzień 14.08.2018r.
- warunki dotyczące:
-
kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
-
Sytuacja ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
-
Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał, a w przypadku świadczeń o charakterze okresowym lub ciągłym - wykonuje należycie:
- w zakresie części I zamówienia:
- co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji kolektorów słonecznych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w ilości min. 300 instalacji (zestawów) w budynkach mieszkalnych – w ramach jednego kontraktu;
- w zakresie części II zamówienia:
- co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie i montażu instalacji kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa w ilości min. 50 – w ramach jednego kontraktu lub co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu automatycznych kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa o mocy min. 200 kw w ramach każdego zadania;
- w zakresie części III zamówienia:
- co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznych na budynkach w ilości min. 100 instalacji (zestawów) w budynkach mieszkalnych – w ramach jednego kontraktu lub co najmniej trzy zamówienia polegające na dostawie i montażu minimum trzech instalacji fotowoltaicznych o mocy minimum 50 kWp w ramach każdego zadania;
- w zakresie części IV zamówienia:
- co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu gruntowych pomp ciepła z dolnym źródłem w postaci odwiertów pionowych o mocy min do 20 kw lub o mocy min 100 kW na jednym zadaniu.
- Jeżeli Wykonawca składa złoży ofertę na kilka części zamówienia to może wykazać spełnienie warunków określonych powyżej w taki sposób, że dostawa wraz z montażem instalacji (zestawów) miała miejsce w ramach jednego, dwóch, trzech lub w ramach odrębnych zamówień.
- W zakresie każdej części zamówienia, Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
- Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia (art. 22d ust. 2 ustawy Pzp).
-
Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale VII SIWZ.
- Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
- dla części I zamówienia: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);
- dla części II zamówienia: 45.000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych).
- dla części III zamówienia: 200. 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych).
- dla części IV zamówienia: 45. 000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych).
- Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w dziale XII pkt 15 należy złożyć w terminie do dnia 14.08.2018r do godz. 10:00 w siedzibie:
Gminy Ustrzyki Dolne
ul. Kopernika 1,
38-700 Ustrzyki Dolne
Sekretariat.
- Godziny urzędowania: poniedziałek godz. 7:30 - 17:00, od wtorku do piątku godz. 7:30 - 15:30;
- Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
w zakresie części I zamówienia:
W zakresie części II zamówienia:
W zakresie części III zamówienia:
W zakresie części IV zamówienia:
- Ocena ofert zostanie dokonanadla każdej części oddzielnie.
- Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
- Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cn
C = ------- x 60 pkt
Cb
gdzie,
C- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
- Punkty za kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne” zostaną przyznane w skali:
w zakresie każdej części zamówienia:
PG – punkty za okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne
Jeżeli Wykonawca nie wskaże okresu gwarancji na wykonane roboty
instalacyjne, Zamawiający przyjmie, że wykonawca nie udziela gwarancji i ofertę odrzuci. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu gwarancji na wykonane roboty instalacyjne krótszego niż 60 miesięcy Zamawiający ofertę odrzuci.
Wykonawca może udzielić gwarancji dłuższej niż 72 miesiące jednak Zamawiający w takim przypadku przyzna maksymalną liczbę punktów (tj. 10 pkt).
Wykonawcy oferują długość okresu gwarancji na wykonane roboty instalacyjne w pełnych miesiącach.
-
Punkty za kryterium „Sprawność optyczna kolektora słonecznego
w odniesieniu do apertury” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15.
W powyższym kryterium oceniana jest sprawność kolektora słonecznego
w odniesieniu do apertury, wyrażana w [%] – w zakresie część I zamówienia:
PSOKS – ilość punktów za sprawność optyczną kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury
Jeżeli wykonawca nie wskaże sprawności optycznej kolektora słonecznego
w odniesieniu do apertury Zamawiający uzna, że oferowany kolektor nie spełnia minimalnej wymaganej sprawności i ofertę odrzuci. Jeżeli wykonawca wykaże sprawność optyczną kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury poniżej 828%, Zamawiający uzna, że kolektor nie spełnia warunku i ofertę odrzuci.
-
Punkty za kryterium „Grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 – 15 pkt. W powyższym kryterium oceniana jest grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego wyrażona w [mm] –
w zakresie część I zamówienia:
PGI – ilość punktów za grubość izolacji dolnej kolektora słonecznego
Jeżeli wykonawca zaproponuje grubość izolacji poniżej 30 mm, zamawiający ofertę odrzuci.
- Punkty za kryterium „Sprawność kotła na biomasę” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 30 pkt. W powyższym kryterium oceniana jest sprawność kotła na biomasę wyrażona w [%]. Za sprawność kotła na biomasę uznaje się jako średnią arytmetyczną sprawności wszystkich kotłów o minimalnej mocy nominalnej 15kW, 20kW, 25kW,. Oferty będą oceniane według następującej skali punktowej -w zakresie II części zamówienia:
PSK – ilość punktów za sprawność kotła na biomasę
Jeżeli Wykonawca poda sprawność niższą niż 88,00 %, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagań Zamawiającego.
-
Punkty za kryterium „Moc zastosowanych modułów fotowoltaicznych” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15 pkt. W powyższym kryterium oceniana będzie moc modułów fotowoltaicznych podana w WP. Oferty będą oceniane według następującej skali punktowej - w zakresie III części zamówienia:
PMMF – ilość punktów za moc zastosowanych modułów fotowoltaicznych
Jeżeli Wykonawca poda w ofercie moc paneli fotowoltaicznych poniżej 255 Wp, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagać Zamawiającego.
-
Punkty za kryterium „Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF (fill faktor)” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15 pkt. W powyższym kryterium oceniany będzie współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznegoFF wyrażony w [%] – w zakresie części II zamówienia:
PWWMFF – ilość punktów za współczynnik wypełnieniaefektywności modułu fotowoltaicznego FF
Jeżeli Wykonawca poda współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego FF mniejszy niż 76,5%,oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagań Zamawiającego.
-
Punkty za kryterium „Współczynnik COP gruntowej pompy ciepła” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 5 pkt – w zakresie części III zamówienia:
PCOP – ilość punktów za współczynnik COP gruntowej pompy ciepła
Jeżeli wykonawca poda współczynnik COP poniżej 4,0 Zamawiający uzna, że
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze Umowy.