Rodzaj zamówienia: 
Dostawy
Zamawiający: 
Gmina Ustrzyki Dolne, ul. Kopernika 138-700 Ustrzyki Dolne
Opis przedmiotu zamówienia: 
  1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż jednostek wytwarzania energii z OZE - zestawów instalacji fotowoltaicznych, zestawów kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę na terenie gmin: Cisna, Czarna, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne w ramach współfinansowanego ze środków UE oraz ze środków krajowych z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Czysta Energia Działanie 3.1. Rozwój OZE, pn.: „Wsparcie energetyki rozproszonej w Gminach Bieszczadzkich poprzez instalację systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych.”.
  2. Zamawiający zgodnie z art. 36aa ust. 1 ustawy dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na IV części, jak poniżej: I. Dostawa i montaż 212 szt. zestawów instalacji kolektorów słonecznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną II.Dostawa i montaż 122 szt. kotłów na biomasę wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, III.Dostawa i montaż 405 szt. instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, IV.Dostawa i montaż 40 szt. gruntowych pomp ciepła wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,

Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w zakresie każdej z 4 części zamówienia w terminie do dnia30.11.2018r.

2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia w 3 etapach:

a) etap 1 – dostawa i montaż 20% instalacji, nie później niż do dnia 28.09.2018 r.;

b) etap 2 – dostawa i montaż 40% (narastająco 60%) instalacji kolektorów słonecznych i kotłów na biomasę, nie później niż do dnia 31.10.2018 r.;

c) etap 3 – dostawa i montaż 40% (narastająco 100%) instalacji, nie później niż do dnia 30.11.2018 r.;

  1.  INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

     

    Część nr:

    1

    Nazwa:

    Dostawa i montaż 212 szt. zestawów instalacji kolektorów słonecznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną, data zakończenia: 2018-11-30

    Część nr:

    2

    Nazwa:

    Dostawa i montaż 122 szt. kotłów na biomasę wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,

     data zakończenia: 2018-11-30

    Część nr:

    3

    Nazwa:

    Dostawa i montaż 405 szt. instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,

    data zakończenia: 2018-11-30

    Część nr:

    4

    Nazwa:

    Dostawa i montaż 40 szt. gruntowych pomp ciepła wraz z osprzętem oraz konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu w oparciu o posiadaną dokumentację techniczną,

    data zakończenia: 2018-11-30

 

 

Informacja z 19 lipca 2018 r.

  1. W związku ze zgodą Urzędu Marszałkowskiego na wydłużeniem terminu realizacji Projektu, wystąpiła konieczność dokonania zmian w zakresie terminów realizacji poszczególnych części zamówienia. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane    w Dz. U.U.E Nr 2018/S 095-217511 z dnia 19.05.2018.
  2. Na podstawia art. 38 ust.4 ustawy z 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 poz.1579 ze zm.), zamawiający wprowadza w dokumentacji przetargowej następujące zmiany terminów poszczególnych części zamówienia: 

Część 1 - Kolektory słoneczne i Część 3 - Instalacje fotowoltaiczne :

Etap 1 - do  15. 12.2018  roku    - dostawa i montaż 20% instalacji

Etap 2 - do  31. 05.2019  roku    -  dostawa i montaż 40% instalacji

Etap 3 - do  23.08.2019  roku    -   dostawa i montaż 40% instalacji

Część 2 - Kotły opalane biomasą  i  Część 4 - Pompy ciepła                   

Etap 1 - do  15. 10. 2018  roku  - dostawa i montaż 20% instalacji

Etap 2 - do  15.11.2018  roku  -  dostawa i montaż 40% instalacji

Etap 3 - do  15.12.2018 roku   -  dostawa i montaż 40% instalacji

Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić powyższą zmianę podczas sporządzania i składania ofert.

  1. Powyższe zmiany terminów realizacji poszczególnych części zamówienia doprowadzają do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. Zgodnie z art. 38 ust. 4a pkt 1) w/w ustawy, Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Dz. U.U.E     w dniu: 18.07.2018r.
  2. Termin składania ofert nie ulega zmianie tj. 02.08.2018r. godzina i miejsce składania i otwarcia ofert nie ulega zmianie i jest nim Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne , pok. nr 21. godz.10:00.

Inne zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami pozostają bez zmian. Wszystkie Powyższe zmiany są wiążące dla Wykonawców.

Zmiana w dniu 27.07.2018 r. na zadanie : Dostawa  i montaż jednostek wytwarzania energii z OZE - zestawów paneli fotowoltaicznych, kolektorów słonecznych, pomp ciepła i kotłów na biomasę na terenie gmin: Cisna, Czarna, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne. 

Zamawiający informuje o przesunięciu terminu składania ofert na dzień 14.08.2018r.

Kod CPV: 
09331100-9
44621220-7
09331200-0
42511110-5
Warunki udziału w postępowaniu : 
  1. warunki dotyczące:
  2. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

    Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.

  3. Sytuacja ekonomicznej lub finansowej:

    Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.

  4. Zdolności technicznej lub zawodowej:

    Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał, a w przypadku świadczeń o charakterze okresowym lub ciągłym - wykonuje należycie:

  5. w zakresie części I zamówienia:
  6. co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji kolektorów słonecznych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w ilości min. 300 instalacji (zestawów) w budynkach mieszkalnych – w ramach jednego kontraktu;
  7. w zakresie części II zamówienia:
  8. co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie i montażu instalacji kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa w ilości min. 50 – w ramach jednego kontraktu lub co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu automatycznych kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa o mocy min. 200 kw w ramach każdego zadania;
  9. w zakresie części III zamówienia:
  10. co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznych na budynkach w ilości min. 100 instalacji (zestawów) w budynkach mieszkalnych – w ramach jednego kontraktu lub co najmniej trzy zamówienia polegające na dostawie i montażu minimum trzech instalacji fotowoltaicznych o mocy minimum 50 kWp w ramach każdego zadania;
  11. w zakresie części IV zamówienia:
  12. co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu gruntowych pomp ciepła z dolnym źródłem w postaci odwiertów pionowych o mocy min do 20 kw lub o mocy min 100 kW na jednym zadaniu.

 

  1. Jeżeli Wykonawca składa złoży ofertę na kilka części zamówienia to może wykazać spełnienie warunków określonych powyżej w taki sposób, że dostawa wraz z montażem instalacji (zestawów) miała miejsce w ramach jednego, dwóch, trzech lub w ramach odrębnych zamówień.
  2. W zakresie każdej części zamówienia, Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
  3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia (art. 22d ust. 2 ustawy Pzp).
  4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale VII SIWZ.

     

  5. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
  6. dla części I zamówienia: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);
  7. dla części II zamówienia:  45.000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych).
  8. dla części III zamówienia: 200. 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych).
  9. dla części IV zamówienia: 45. 000,00 PLN (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych).
Termin składania ofert: 
wtorek, Sierpień 14, 2018 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w dziale XII pkt 15 należy złożyć w terminie do dnia 14.08.2018r do godz. 10:00 w siedzibie:

Gminy Ustrzyki Dolne

ul. Kopernika 1,

38-700 Ustrzyki Dolne

Sekretariat.

  1. Godziny urzędowania: poniedziałek godz. 7:30 - 17:00, od wtorku do piątku godz. 7:30 - 15:30;
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:

w zakresie części I zamówienia:

Lp.

Nazwa kryterium

Znaczenie kryterium (w %)

1

Cena (PC)  

60

2

Sprawność optyczna kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury (PSOKS)

15

3

Grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego  (PGI)

15

4

Okres gwarancji na wykonane roboty
instalacyjne (PG)

10

 

W zakresie części II zamówienia:

 

Lp.

Nazwa kryterium

Znaczenie kryterium (w %)

1

Cena (PC)  

60

2

Sprawność kotła na biomasę (PSK)

30

3

Okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne  (PG)

10

 

 

W zakresie części III zamówienia:

 

Lp.

Nazwa kryterium

Znaczenie kryterium (w %)

1

Cena (PC)  

60

2

Moc zastosowanych modułów fotowoltaicznych  (PMMF)

15

3

Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego  (PWWMFF)

15

4

Okres gwarancji na wykonane roboty
instalacyjne (PG)

10

 

W zakresie części IV zamówienia:

 

Lp.

Nazwa kryterium

Znaczenie kryterium (w %)

1

Cena (PC)

60

2

Współczynnik COP gruntowej pompy ciepła (PCOP)

5

3

Rodzaj czynnika chłodniczego zastosowanego
w  gruntowej pompie ciepła (PRCZ)

10

4

Wyposażenie dodatkowe zamontowane w gruntowej pompie ciepła (PWZ)

15

5

Okres gwarancji na wykonane prace instalacyjne (PG)

10

 

 

  1. Ocena ofert zostanie dokonanadla każdej części oddzielnie.
  2. Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
  3. Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:

            Cn

C =    ------- x 60 pkt

          Cb

            gdzie,

C- ilość punktów za kryterium cena,

Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,

Cb – cena oferty badanej.

 

W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

 

  1. Punkty za kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne” zostaną przyznane w skali:

w zakresie każdej części zamówienia:

 

PG –  punkty za okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne

 

Okres gwarancji na wykonane roboty instalacyjne

Liczba punktów

minimum 60 miesięcy

PG = 0 pkt

od 61 do 63 miesięcy

PG = 2,5 pkt

od 64 do 66 miesięcy

PG = 5,0 pkt

od 67 do 69 miesięcy

PG = 7,5 pkt

od 70 do 72 miesiące

PG = 10,0 pkt

 

Jeżeli Wykonawca nie wskaże okresu gwarancji na wykonane roboty
instalacyjne, Zamawiający przyjmie, że wykonawca nie udziela gwarancji i ofertę odrzuci. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu gwarancji na wykonane roboty instalacyjne krótszego niż 60 miesięcy Zamawiający ofertę odrzuci.

Wykonawca może udzielić gwarancji dłuższej niż 72 miesiące jednak Zamawiający w takim przypadku przyzna maksymalną liczbę punktów (tj. 10 pkt).

Wykonawcy oferują długość okresu gwarancji na wykonane roboty  instalacyjne w pełnych miesiącach.

 

  1. Punkty za kryterium „Sprawność optyczna kolektora słonecznego
    w odniesieniu do apertury”
    zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15.
    W powyższym kryterium oceniana jest sprawność kolektora słonecznego
    w odniesieniu do apertury, wyrażana w [%] – w zakresie część I zamówienia:

 

PSOKS – ilość punktów za sprawność optyczną kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury

Sprawność optyczna kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury

Liczba punktów

Minimum 82,8 %

P SOKS=0,0 pkt

82,9 – 83,1 %

P SOKS =3,0 pkt

83,2 – 83,4 %

P SOKS =7,0 pkt

83,5 – 83,7 %

P SOKS =10,0 pkt

83,8 % lub więcej

P SOKS =15,0 pkt

 

Jeżeli wykonawca nie wskaże sprawności optycznej kolektora słonecznego
w odniesieniu do apertury Zamawiający uzna, że oferowany kolektor nie spełnia minimalnej wymaganej sprawności i ofertę odrzuci.
 Jeżeli wykonawca wykaże sprawność optyczną kolektora słonecznego w odniesieniu do apertury poniżej 828%, Zamawiający uzna, że kolektor nie spełnia warunku  i ofertę odrzuci.
 

  1. Punkty za kryterium „Grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 – 15 pkt. W powyższym kryterium oceniana jest grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego wyrażona w [mm] –
    w zakresie część I zamówienia:

PGI – ilość punktów za grubość izolacji dolnej kolektora słonecznego

Grubość dolnej izolacji kolektora słonecznego

Liczba punktów

Minimum – 30 mm

PGI =0,0 pkt

31 – 35 mm

PGI = 3,0pkt

36 – 40 mm

PGI =7,0 pkt

41 – 45 mm

PGI =10,0pkt

Powyżej 46  mm

PGI =15,0 pkt

Jeżeli wykonawca zaproponuje grubość izolacji poniżej 30 mm, zamawiający ofertę odrzuci.

 

  1. Punkty za kryterium „Sprawność kotła na biomasę” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 30 pkt. W powyższym kryterium oceniana jest sprawność kotła na biomasę wyrażona w [%]. Za sprawność kotła na biomasę uznaje się jako średnią arytmetyczną sprawności wszystkich kotłów o minimalnej mocy nominalnej 15kW, 20kW, 25kW,. Oferty będą oceniane według następującej skali punktowej -w zakresie II części zamówienia:

PSKilość punktów za sprawność kotła na biomasę

Sprawność kotła na biomasę

Liczba punktów

88,00 – 90,00%

PSK = 0,0 pkt

90,01 – 91,00% 

PSK = 15,0 pkt

Powyżej 91,00% 

PSK = 30,0 pkt

Jeżeli Wykonawca poda sprawność niższą niż 88,00 %, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagań Zamawiającego.

 

  1. Punkty za kryterium „Moc zastosowanych modułów fotowoltaicznych” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15 pkt. W powyższym kryterium oceniana będzie moc modułów fotowoltaicznych podana w WP. Oferty będą oceniane według następującej skali punktowej - w zakresie III części zamówienia:

    PMMF – ilość punktów za moc zastosowanych modułów fotowoltaicznych

Moc zastosowanych paneli fotowoltaicznych

Liczba punktów

Od 255 do 270 Wp

PMMF = 0,0 pkt

Od 271 do 280 Wp

PMMF = 5,0 pkt

Od 281 do 300 Wp

PMMF = 10,0 pkt

Powyżej 300 Wp

PMMF = 15,0 pkt

 

Jeżeli Wykonawca poda w ofercie moc paneli fotowoltaicznych poniżej 255 Wp, oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagać Zamawiającego.

 

  1. Punkty za kryterium „Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego  FF (fill faktor)” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 15 pkt. W powyższym kryterium oceniany będzie współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznegoFF wyrażony w [%] – w zakresie części II zamówienia:

    PWWMFF – ilość punktów za współczynnik wypełnieniaefektywności modułu fotowoltaicznego  FF

Współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego  FF

Liczba punktów

minimum 76,5%

PWWMFF=0,0 pkt

od 76,6 do 78,4 %

PWWMFF=5,0 pkt

od  78,5 do 79,9 %

PWWMFF=10,0 pkt

od  80%

PWWMFF=15,0 pkt

 

Jeżeli Wykonawca poda współczynnik wypełnienia modułu fotowoltaicznego  FF mniejszy niż 76,5%,oferta zostanie odrzucona jako niespełniająca minimalnych wymagań Zamawiającego.

 

 

  1. Punkty za kryterium  „Współczynnik COP gruntowej pompy ciepła” zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 5 pkt – w zakresie części III zamówienia:

    PCOP – ilość punktów za współczynnik COP gruntowej pompy ciepła

Współczynnik COP gruntowej pompy ciepła

Liczba punktów

Minimum 4,0

PCOP = 0,0 pkt.

Od 4,01 do 4,3

PCOP = 2,5 pkt.

Powyżej 4,31

PCOP = 5,0 pkt.

 

Jeżeli wykonawca poda współczynnik COP poniżej 4,0 Zamawiający uzna, że

Termin wykonania zamówienia: 
czwartek, Listopad 15, 2018
Powiat: 
bieszczadzki
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 
  1. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze Umowy.
Numer projektu: 
RPPK.03.01.00-18-0061/17-00