Rodzaj zamówienia: 
Dostawy
Zamawiający: 
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych., ul. Bełska 22,38-700 Ustrzyki Dolne
Opis przedmiotu zamówienia: 

w Zespole Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych w pomoce dydaktyczne oraz sprzęt TIK w ramach projektu pod nazwą: „Przebudowa infrastruktury edukacyjno – sportowej zaplecza dydaktycznego Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych”. Na dostawę składają się sprzęt na potrzeby wyposażenia pracowni: matematycznej, przyrodniczej (biologia, geografia), chemicznej, informatycznej, oraz językowej, zmodernizowanych w ramach wyżej wymienionego projektu w Zespole Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 13 do SIWZ.

2. Zamówienie składa się z następujących części:

1) części I: Wyposażenie pracowni matematycznej dla Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych;

2) części II: Wyposażenie pracowni przyrodniczej (biologia, geografia) dla Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych;

3) części  III:  Wyposażenie pracowni chemicznej dla Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych;

4) część IV: Wyposażenie pracowni informatycznej dla Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych;

5) część V: Wyposażenie pracowni językowej dla Zespołu Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych;

3. Wykonanie   przedmiotu   zamówienia   nastąpi   zgodnie   z   postanowieniami   zawartymi  w specyfikacji oraz wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 1  do SIWZ.

4. Dostawa powinna obejmować: transport, ubezpieczenie na czas transportu, rozładunek, wniesienie   oraz   ustawienie   przedmiotu   zamówienia   w   pomieszczeniu   wskazanym   przez Zamawiającego, a także (jeżeli dotyczy) jego instalację i uruchomienie oraz
w przypadku sprzętu elektronicznego również wstępne przeszkolenie.

5. Oferowany przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, w I gatunku, nieuszkodzony, wolny od wad fizycznych i prawnych, w pełni sprawny i funkcjonujący bez jakichkolwiek zakłóceń oraz zastrzeżeń, pozbawiony praw i obciążeń osób trzecich, a także odpowiadający obowiązującym   normom   i   posiadający   niezbędne   certyfikaty   i   atesty   zgodnie z   obowiązującymi   przepisami   prawa,   które   zostaną   przekazane  Zamawiającemu   przed podpisaniem protokołu odbioru.

6. Wykonawca   dostarczy   przedmiot   zamówienia   kompletny   posiadający   wszelkie   kable, materiały eksploatacyjne, podzespoły itp., niezbędne do jego prawidłowego  użytkowania, gotowy do  uruchomienia i użytkowania bez dodatkowych nakładów
 i zakupów.

7. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia dopuszczony do obrotu i stosowania
w krajach UE.

8. Wykonawca   będzie   zobowiązany   dostarczyć   wraz   z   przedmiotem   zamówienia  instrukcje obsługi w języku polskim (jeśli dotyczy).

9. Wykonawca   będzie   zobowiązany   do   dołączenia   do   każdego   przedmiotu   zamówienia objętego gwarancją karty gwarancyjnej (jeżeli dotyczy).

10. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia na koszt własny.

11. Do wszystkich ujętych w zamówieniu systemów operacyjnych i programów wymagane jest dołączenia   nośników   a   także   instrukcji   instalacji   i   obsługi   oraz   certyfikatów potwierdzających   prawo   Zamawiającego   do   korzystania   z   Oprogramowania 
w   ramach niniejszego  zamówienia (jeżeli dotyczy).

12. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do aktualizacji sterowników za pośrednictwem serwisu internetowego (jeżeli dotyczy).

13. Wykonawca wskaże w ofercie: producenta i model oferowanego sprzętu oraz okres gwarancji udzielonej na zaoferowany sprzęt (jeżeli dotyczy).

14. Wykonawca, który  powołuje się na  rozwiązania równoważne względem  opisanych przez Zamawiającego,   jest   zobowiązany   wykazać,   że   oferowany   przez   niego   sprzęt spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy PZP).

15. Wymagania   dotyczące   gwarancji:   minimalny   wymagany   przez Zamawiającego   okres   gwarancji   liczony   jest   od   dnia   podpisania   protokołu   odbioru,

16. W   okresie   gwarancji   (w   ramach   zaoferowanych   cen   jednostkowych)   Wykonawca zobowiązany   będzie   do   zapewnienia   ewentualnych   przeglądów   okresowych   (termin przeglądu musi zostać każdorazowo uzgodniony z zamawiającym), jeżeli są one wymagane przez   producenta   sprzętu   oraz   wykonywania   napraw   w   siedzibie   Zamawiającego   lub wymieniać na nowy, wolny od wad – w przypadku wystąpienia uszkodzeń powstałych na skutek wad materiałowych, wykonania lub innych wad ukrytych, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zgłoszenia telefonicznego/faksem/mailem.

17. Zamawiający   wskazuje,   że   na   podst.   art.   36a   ustawy,   Wykonawca   może   powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

18. W   takim   przypadku,   na   podst.   art.   36b   ustawy   Zamawiający   żąda   wskazania   przez Wykonawcę   w   ofercie   części   zamówienia,   których   wykonanie   zamierza   powierzyć podwykonawcom  i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.

1) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać   Zamawiającemu,   że   proponowany   inny   podwykonawca   lub   Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

2) Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.

3) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować  z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

4) Przepisy ppkt. 3 i 4 stosuje się wobec dalszych podwykonawców.

5) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z  odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.

Kod CPV: 
39162100-6
39162110-9
39162200-7
30213100-5
32322000-6
48000000-8
39160000-1
Warunki udziału w postępowaniu : 

1. O udzielenie zamówienia  mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy oraz spełniają warunki, dotyczące:

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;

b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;

c) zdolności technicznej lub zawodowej.

2. W   zakresie   warunku   posiadania   kompetencji   lub   uprawnień   do   prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków.

3. W zakresie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków.

4. W zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej:

Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków.

Dodatkowo Zamawiający wymaga przedstawienia dokumentów potwierdzających:

a) wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), z należytą starannością co najmniej   jednej   dostawy   o   porównywalnym   zakresie   (m.in.   sprzętu komputerowego) o  wartości  minimum   50  000,00  zł   brutto  w   ramach  jednego kontraktu (umowy).

5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz  w  odniesieniu do przedmiotowego  zamówienia, polegać  na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca  w  takiej  sytuacji  zobowiązany  jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej  innych  podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ.

10. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach we wstępnym oświadczeniu Wykonawcy.

11. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wstępne oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie. Wstępne oświadczenie Wykonawcy potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw  wykluczenia  w  zakresie,  w którym każdy  z Wykonawców  wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

12. W przypadku, gdy Wykonawcy  wspólnie ubiegają się o udzielenie  zamówienia,  żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu, o którym mowa w pkt. 1, natomiast przy weryfikacji spełniania warunków, o których mowa w pkt. 3-4 pod uwagę będzie brany potencjał wszystkich Wykonawców  występujących  wspólnie  oraz  innych  podmiotów,  
o których  mowa w pkt. 5, natomiast przy weryfikacji spełniania warunku, o którym mowa w pkt. 2 pod uwagę będzie brany potencjał wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

13. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zasobach podmiotu trzeciego, podmiot ten nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy.

14. Zamawiający przewiduje, zastosowanie art. 24 aa – tzw. procedury odwróconej.

15. Zamawiający w pierwszej kolejności dokona oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia ofert (art. 89 ust. 1 ustawy) oraz kryteriów oceny ofert opisanych
w specyfikacji, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, dokona oceny podmiotowej Wykonawcy, tj. kompletu ważnych oświadczeń.

16. Jeżeli Wykonawca, o którym mowa w pkt. 15, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający zbada, czy  nie  podlega  wykluczeniu  oraz  czy  spełnia warunki  udziału  w postępowaniu.

17. Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:

a) podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę: w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1574, 1579, 1948 i 2260) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2171, 2260 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 791);

b) podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę: który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

c) podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę: który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;

d) podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę: który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.

Termin składania ofert: 
wtorek, Grudzień 12, 2017 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

1. Termin i miejsce składania ofert

1) ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych, 38-700 Ustrzyki Dolne, ul. Bełska 22, Sekretariat pok. nr 8

2) termin składania ofert upływa w  dniu 12 grudnia 2017 r. o godz. 10:00,

3) treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji.

4) Wykonawca może, przed upływem terminu  do składania ofert,  zmienić  lub wycofać ofertę.

5) powiadomienie o wycofaniu oferty powinno być złożone na piśmie.

6) zmiana już złożonej oferty następuje poprzez złożenie kolejnej oferty. W takim przypadku koperta lub opakowanie kolejnej oferty powinno być opatrzone napisem „Zmiana oferty”.

7) po upływie terminu składania ofert żadna oferta nie może być zmieniona lub wycofana, przez okres związania ofertą określony w specyfikacji.

8) oferty złożone po terminie będą niezwłocznie zwrócone składającemu bez otwierania.

9) oferty przysłane pocztą lub za pośrednictwem kuriera – w tym przypadku rozpatrywane będą oferty, które wpłyną do Zamawiającego (na adres jak w ppkt. 1) przed wymaganym terminem do składania ofert.

2. Otwarcie ofert

1) otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego

2) otwarcie ofert jest jawne, zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców którzy zechcą przybyć  w dniu  12. 12. 2017 r. o godzinie 10:30.

3) bezpośrednio  przed  otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,

4) podczas otwarcia ofert Zamawiający poda imiona i nazwiska, nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia.

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

1. W części zamówienia I-IV ocenie podlegają nieodrzucone oferty według kryterium:

A. CENA

Cena – 60 %

Punkty przyznane  za podane kryteria będą liczone następująco:

A. CENA

 C = (Cmin / Cn) * 60; sposób oceny: minimalizacja

C - łączna ilość punktów przyznana ofercie, przez komisję przetargową za kryterium "Cena

oferty",

Cmin - najniższa cena spośród badanych ofert,

Cn – cena badanej oferty

60 – współczynnik stały

maksymalna liczba punktów do uzyskania  w tym kryterium wynosi 60.

B. SKRÓCENIE TERMINU DOSTAWY

 

Skrócenie terminu dostawy – 40 %

Skrócenie terminu dostawy;  sposób oceny: minimalizacja

Ocena każdej oferty zostanie dokonana po analizie załącznika nr 3 do specyfikacji. Wykonawca otrzyma punkty za skrócenie terminu dostawy określonego w rozdziale IV pkt. 1 specyfikacji), w taki sposób, iż zrealizuje zamówienie w ciągu: 

 

DEKLAROWANY TERMIN DOSTAWY ILOŚĆ PRZYZNANYCH PUNKTÓW

 

do 29 grudnia 2017 r. – 0 pkt

do dnia 27 grudnia 2017 r. – 20 pkt

do dnia 22 grudnia 2017 r. – 40 pkt

 

Maksymalna liczba punktów do uzyskania  w tym kryterium wynosi 40.

Jeżeli Wykonawca nie określi skrócenia terminu dostawy, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie deklaruje skrócenia.

Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona  z dokładności do dwóch miejsc po przecinku.

Suma punktów uzyskanych w każdym kryterium stanowić będzie końcowa ocenę danej oferty. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.

Wybrana zostanie nieodrzucona oferta z najwyższą liczbą punktów wg kryteriów określonych powyżej.

Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i drugiego kryterium oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.

Termin wykonania zamówienia: 
piątek, Grudzień 29, 2017
Powiat: 
bieszczadzki
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na warunkach jak we wzorcu umowy stanowiącym załącznik nr 1 do specyfikacji. 2. Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją zawartych we wzorze klauzul, jednakże Zamawiający określa porządkowy wymóg załączenia do oferty zaakceptowanego wzorca umowy. 3. Zmiany Umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu. 4. Zakazuje się istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem wyjątków prawnie przewidzianych.

Numer projektu: 
RPPK.06.04.03-18-0078/16-00