- Postępowanie prowadzone przez Zamawiającego na podstawie niniejszego zapytania ofertowego jest realizowane w celu montażu pozostałych urządzeń linii technologicznej do produkcji innowacyjnych pustaków perlitokeramzytowych w ramach projektu pn. „Wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych w firmie „CJ Blok” Fabryka Elementów Budowlanych Sp. z o.o. poprzez rozpoczęcie produkcji innowacyjnych pustaków perlitokeramzytowych” (wniosek o dofinansowanie nr RPPK.01.04.01-18-1213/16, zadanie nr 3), realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa: I Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka, Działanie: 1.4 Wsparcie MŚP, Poddziałanie: 1.4.1 Dotacje bezpośrednie, Typ projektu: 1 Rozwój MŚP.
- Przedmiotem zmówienia jest montaż urządzeń linii technologicznej do produkcji innowacyjnych pustaków perlitokeramzytowych. Przedmiot zamówienia obejmuje:
- montaż pakieciarki wyrobu gotowego – 1 szt.
- montaż transportera palet handlowych z rozściełaczem – 1 szt.
- montaż transportera pakietów z wyrobami gotowymi – 1 szt.
- montaż bindownicy – 1 komplet.
- montaż zabezpieczenia antywypadkowego – 1 komplet.
- Przedmiot zamówienia obejmuje prace montażowe urządzeń linii technologicznej, wskazanych w pkt. III.2. do produkcji innowacyjnych pustaków perlitokeramzytowych w zakładzie Zamawiającego, mieszczącym się pod adresem: Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski, Polska.
- Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg kodów CPV ze Wspólnego Słownika Zamówień.
Przedmiot zamówienia określa kod CPV 51000000-9 – Usługi instalowania (z wyjątkiem oprogramowania komputerowego). - Wykonawca przedłoży ofertę i zrealizuje zamówienie zgodnie ze Specyfikacją Techniczną do montażu urządzeń w linii produkcyjnej, która stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego Zapytania Ofertowego.
- Specyfikacja Techniczna służy wyłącznie do przygotowania oferty. Nie dopuszcza się wykorzystywania jej w innym celu oraz udostępniania osobom postronnym.
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
- Kompletny montaż urządzeń: pakieciarka wyrobu gotowego – 1 szt., transporter palet handlowych z rozściełaczem – 1 szt., transporter pakietów z wyrobami gotowymi – 1 szt., bindownica – 1 komplet i zabezpieczenia antywypadkowe – 1 komplet, zakończony przeprowadzeniem skutecznego rozruchu próbnego, nie później niż do dnia 1 marca 2018 r. Planowany termin dostawy urządzeń objętych montażem wynosi nie później niż do dnia 15 stycznia 2018 r. Rozpoczęcie montażu może nastąpić drugiego dnia roboczego po zrealizowanej dostawie.
- Zamawiający jest zobowiązany poinformować Wykonawcę montażu o dacie jego rozpoczęcia przynajmniej 7 dni kalendarzowych wcześniej. Wykonawca jest zobowiązany rozpocząć montaż w terminie wskazanym przez Zamawiającego lub w innym terminie uzgodnionym z Zamawiającym pod warunkiem, iż jego zakończenie nastąpi nie później niż do dnia 1 marca 2018 r.
- Montaż zostaje uznany za wykonany w momencie zakończenia prac, stanowiących przedmiot zamówienia i wykonania skutecznego rozruchu próbnego urządzeń, potwierdzającego ich prawidłowe funkcjonowanie w linii produkcyjnej.
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy na wykonanie montażu urządzeń w zakresie wydłużenia wymaganego terminu wykonania montażu tylko w przypadku zaistnienia niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego okoliczności, w szczególności
w przypadku:- wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które mają wpływ na realizację przedmiotu umowy;
- działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowość realizacji przedmiotu umowy.
- Warunkiem zmiany umowy jest pisemne powiadomienie Zamawiającego w terminie 7 dni
od momentu zaistnienia powyższych okoliczności o wystąpieniu przesłanek uzasadniających wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia. Zmiana umowy jest możliwa jeżeli obie strony umowy wyrażą na nią zgodę i wymaga ona aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. - Miejscem wykonania przedmiotu zamówienia jest zakład produkcyjny CJ Blok Sp. z o.o. Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski, województwo podkarpackie, Polska.
- Wykonawca ma obowiązek wykonać montaż w taki sposób, aby zapewnić kompatybilność techniczną czyli zgodne współdziałanie instalowanych urządzeń z pozostałymi urządzeniami i wyposażeniem linii produkcyjnej oraz prawidłowe funkcjonowanie ciągu technologicznego jako całości.
- Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zapisami niniejszego zapytania ofertowego, załącznikami do niego m.in. Specyfikacją Techniczną oraz obowiązującymi przepisami prawa.
- Wykonawca ma obowiązek zapewnić wykwalifikowany personel montażowy, który zgodnie z zakresem prac, wyszczególnionym w Specyfikacji technicznej, stanowiącej załącznik do nieniejszego zapytania ofertowego, wykona czynności montażu mechanicznego, elektrycznego i automatyki przemysłowej. Wykonawca zobowiązany jest wykonać montaż osobiście. Zamawiający nie dopuszcza zlecania wykonania czynności montażowych podwykonawcom lub podmiotom trzecim, działającym w imieniu Wykonawcy, które nie są stroną w umowie montażu pozostałych urządzeń linii technologicznej do produkcji pustaków perlitokeramzytowych (zadanie nr 3), zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia do zapytania ofertowego nr 1/10/2017.
- Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zaleceniami producenta urządzeń. Producentem i dostawcą urządzeń będących przedmiotem montażu w ramach niniejszego zapytania ofertowego, jest firma Rekers GmbH Maschinen und Anlagenbau, ul. Gerhard-Rekers-Str. 1, D-48480 Spelle, Niemcy.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych prac montażowych, jej zgodność ze Specyfikacją Techniczną i przepisami prawa.
- Wykonawca jest odpowiedzialny za zabezpieczenie i ochronę mienia Zamawiającego przed zniszczeniem i uszkodzeniem podczas prowadzenia prac montażowych urządzeń.
- Wykonawca jest zobowiązany do bezzwłocznego poinformowania Zamawiającego o każdym uszkodzeniu mienia Zamawiającego.
- W trakcie prowadzenia prac montażowych Wykonawca jest zobowiązany przestrzegać przepisów bhp, ppoż. oraz regulacji w zakresie ochrony środowiska.
- Wykonawca udziela gwarancji na prace montażowe, która wynosi 6 miesięcy od daty podpisania protokołu zadawczo-odbiorczego montażu urządzeń, będącego przedmiotem niniejszego zapytania ofertowego.
- O udzielenie niniejszego Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zdolność do wykonywania działalności i czynności objętych przedmiotem zamówienia. Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada niezbędną wiedzę, kwalifikacje, doświadczenie i potencjał do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna, że warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca podpisze Oświadczenie wykonawcy, które stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego oraz przedłoży wraz
z ofertą jeden z poniżej wymienionych dokumentów:- Referencje od co najmniej 3 podmiotów, potwierdzające prawidłową realizację montażu urządzeń linii produkcyjnej do wytwarzania elementów budowlanych na bazie mieszanki betonowej z wykorzystaniem kruszyw lekkich, wykonanych nie później niż w 2012 r. Referencje powinny zawierać co najmniej następujące informacje: pełną nazwę podmiotu na rzecz którego został wykonany montaż, nazwę poszczególnych urządzeń, które były przedmiotem montażu wraz ze wskazaniem producenta, okres, w którym został zrealizowany montaż, zakończony rozruchem próbnym np.: od dnia 15 stycznia do dnia 25 lutego 2015 r.
- Certyfikat ze szkolenia w zakresie montażu urządzeń do produkcji elementów budowalnych na bazie mieszanki betonowej z wykorzystaniem kruszyw lekkich, wystawiony przez producenta urządzeń. Certyfikat powinien zawierać następujące informacje: nazwę urządzeń ze wskazaniem producenta.
- Deklaracja producenta urządzeń linii produkcyjnej do wytwarzania elementów budowlanych na bazie mieszanki betonowej z wykorzystaniem kruszyw lekkich, potwierdzająca umiejętności i wiedzę w zakresie montażu urządzeń linii produkcyjnej do wytwarzania tego typu elementów budowlanych, która stanowi załącznik nr 7 do niniejszego zapytania ofertowego.
- O udzielenie niniejszego Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie są podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa;
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zamawiający uzna, że warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca podpisze Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych, które stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego i Oświadczenie o nieistnieniu konfliktu interesów, które stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
- O udzielenie niniejszego Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej i finansowej, uniemożliwiającej lub zagrażającej realizacji zamówienia. Zamawiający uzna, że warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca podpisze Oświadczenie Wykonawcy, które stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
- O udzielenie niniejszego Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy udzielą co najmniej 6-miesięcznej gwarancji na przedmiot zamówienia, liczony od daty zakończenia montażu, potwierdzonego protokołem zdawczo-odbiorczym.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do przedstawienia dodatkowych dokumentów i informacji, potwierdzających spełnienie warunków, o których mowa w pkt. VII.
- Ofertę należy złożyć na Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego, w formie papierowej, pisemnej. Formularz oferty należy wypełnić komputerowo lub odręcznie, czytelnie nieścieralnym długopisem.
- Do Formularza ofertowego należy dołączyć wszystkie dokumenty wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych w ramach niniejszego zapytania ofertowego.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w ramach niniejszego zapytania ofertowego.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w formie elektronicznej.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym, Specyfikacji Technicznej i pozostałymi załącznikami do Zapytania ofertowego. Zamawiający odrzuci i nie będzie rozpatrywał przy ocenie oferty niespełniającej warunków określonych w Zapytaniu Ofertowym, Specyfikacji Technicznej i pozostałych załącznikach do Zapytania ofertowego lub złożonej po terminie wskazanym w pkt. V.18.
- Wszystkie strony Formularza ofertowego wraz z załącznikami muszą być ponumerowane i parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
- Każda zmiana lub poprawka w tekście oferty musi być parafowana własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę, w przeciwnym razie nie zostanie ona uwzględniona.
- Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki i uzupełnienia do złożonych ofert lub całkowicie wycofać złożoną uprzednio ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne oświadczenie o wprowadzeniu zmian, poprawek, uzupełnień lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.
- Oferta, jej zmiana, poprawka, uzupełnienie lub wycofanie złożone po terminie wyznaczonym do składnia ofert, zostaną zwrócone Wykonawcy bez otwierania.
- Formularz ofertowy wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami i dokumentami muszą być podpisane przez Wykonawcę lub jego upełnomocnionego przedstawiciela. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji Wykonawcy przez osobę podpisującą ofertę nie wynika z dokumentu rejestrowego, wówczas do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
- Formularz ofertowy należy sporządzić w języku polskim.
- Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert w następujących walutach: złoty polski, euro, dolar amerykański.
- Wartość oferty w walucie obcej, zostanie przeliczona na złote polskie według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień otwarcia ofert, wskazany w pkt. V.19.
- Ofertę wraz z dokumentami wskazanymi w zapytaniu ofertowym należy złożyć w szczelnie zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej odczytanie jej zawartości przed wskazanym terminem. Kopertę należy zaadresować i opisać według poniższego wzoru:
CJ Blok Sp. z o.o.
Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski
Oferta w postępowaniu dotyczącym montażu urządzeń linii technologicznej do produkcji innowacyjnych pustaków perlitokeramzytowych – zadanie nr 3
w ramach projektu nr RPPK.01.04.01-18-1213/16 do zapytania ofertowego nr 1/10/2017
z dnia 17.10.2017 r.
Nie otwierać przed godziną 11.00 dnia 20.11.2017 r.
- W przypadku oznakowania koperty niezgodnie z powyższym wzorem Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za przypadkowe otwarcie oferty przed upływem wyznaczonego terminu.
- Ofertę należy złożyć w formie papierowej w siedzibie Zamawiającego tj. pod adresem CJ Blok Sp. z o.o. Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski, woj. podkarpackie, Polska, w terminie do dnia 20 listopada 2017 r. do godziny 11.00. W przypadku dostarczenia oferty za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera decyduje data i godzina wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.
- Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj. CJ Blok Sp. z o.o. Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski, woj. podkarpackie, Polska, w dniu 20 listopada 2017 r. o godzinie 12.30.
- Wszyscy Wykonawcy biorący udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia mają prawo uczestniczenia w otwarciu ofert w terminie i miejscu wskazanym w pkt. V.19.
- Informacja o wyniku postępowania ofertowego zostanie opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego: www.cjbok.com.pl oraz w Bazie konkurencyjności (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl ) najpóźniej do trzeciego dnia roboczego od daty otwarcia kopert. W tym terminie Zamawiający powiadomi o wyborze najkorzystniejszej oferty, wskazując nazwę Wykonawcy, którego oferta została wybrana lub o zamknięciu postępowania bez dokonania wyboru jakiejkolwiek oferty.
- Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 90 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt.V.18.
- Każdy Wykonawca może przedłożyć tylko jedną ofertę.
- Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
- zmiany warunków udzielenia zamówienia;
- zakończenia postępowania bez dokonywania wyboru Wykonawcy;
- unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny.
- W przypadkach, o których mowa w pkt. V.25., Oferentowi nie przysługuje w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenie odszkodowawcze.
- Zamawiający dokona oceny ofert i przyzna punktację za spełnienie poniższych kryteriów w następujący sposób:
Lp. Kryterium Waga kryterium
1. Cena netto 70%
2. Czas wykonania montażu 30%
- W ramach przedmiotowego kryterium „Cena netto” punkty zostaną przyznane na podstawie ceny netto za przedmiot zamówienia, wskazanej przez Wykonawcę na Formularzu oferty.
W kryterium tym najwyższą liczbę punktów tj. 70, otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę netto, natomiast pozostałym ofertom zostanie przypisana liczba punktów wg poniższego wzoru:
Liczba punktów za cenę netto = (Cena netto oferty najniższej)/(Cena netto oferty ocenianej) x 70% x 100 pkt.
- W ramach przedmiotowego kryterium „Cena netto” Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów, wyliczonych w sposób opisany w pkt. VI. 2.
- Cena netto, wskazana przez Wykonawcę na Formularzu oferty powinna zawierać koszt, jaki Zamawiający będzie musiał ponieść w związku z montażem urządzeń.
- Cena netto, wskazana przez Wykonawcę na Formularzu oferty w walucie obcej: euro lub dolar amerykański, zostanie przeliczona na złote polskie w sposób opisany w pkt. V. 15.
- Cenę netto oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- W kryterium przedmiotowym „Czas wykonania montażu” punkty zostaną przyznane na podstawie wskazanej na Formularzu oferty liczby dni kalendarzowych wymaganych do wykonania montażu.
- Czas wykonania montażu jest liczony od pierwszego dnia przystąpienia Wykonawcy do prac montażowych na terenie zakładu produkcyjnego CJ Blok Sp. z o.o. Rudna Mała 42A, 36-060 Głogów Małopolski, województwo podkarpackie, Polska.
- Do czasu wykonania montażu są wliczane dni kalendarzowe (również te ustawowo wolne od pracy).
- Terminem zakończenia czasu wykonania montażu jest dzień przeprowadzenia skutecznego rozruchu próbnego urządzeń, potwierdzającego ich prawidłowe funkcjonowanie w linii produkcyjnej.
- Czas wykonania montażu należy podać w pełnych dniach kalendarzowych (bez miejsc po przecinku).
- W ramach przedmiotowego kryterium „Czas wykonania montażu” Zamawiający dokona oceny ofert według następującej punktacji:
- Czas wykonania montażu do 30 dni kalendarzowych – 30 pkt.
- Czas wykonania montażu od 31 dni kalendarzowych do 37 dni kalendarzowych – 20 pkt.
- Czas wykonania montażu od 38 dni kalendarzowych do 44 dni kalendarzowych – 10 pkt.
- Czas wykonania montażu powyżej 44 dni – 0 pkt.
- Maksymalna liczba punktów do zdobycia w ramach kryterium „Czas wykonania montażu” wynosi 30 pkt.
- Punkty przyznane w ramach kryteriów przedmiotowych: „Cena netto” i „Czas wykonania montażu” zostaną zsumowane. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w ramach wszystkich kryteriów wynosi 100 pkt.
- Zamawiający wybierze ofertę Wykonawcy, która odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w Zapytaniu ofertowym i załącznikach do niego oraz otrzyma największą sumaryczną liczbę punktów, wyliczoną wg wzoru: SUMA PUNKTÓW OFERTY=C+S
Gdzie: C – liczba punktów przyznana w kryterium „Cena netto”, S – liczba punktów przyznana w kryterium „Czas wykonania montażu” - Po przeprowadzeniu procedury postępowania o udzielenie zamówienia i wyborze najkorzystniejszej oferty nastąpi podpisanie umowy na wykonanie montażu z Wykonawcą. Wzór umowy na wykonanie montażu stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.
- W przypadku gdy wybrany Wykonawca, który otrzymał największą sumaryczną liczbę punktów, odstąpi od podpisania umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym Wykonawcą, który uzyskał w postępowaniu kolejną najwyższą liczbę punktów.
- Wybór oferty zostanie udokumentowany protokołem postępowania o udzielenie zamówienia, który Zamawiający sporządzi zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do Wytycznych Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020 w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do których nie stosuje się ustawy prawo zamówień publicznych”, który stanowi w Załącznik nr 1 do Uchwały nr 281/5609/17 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 7 marca 2017 r.
- Z udziału w postępowaniu wykluczeni zostaną Wykonawcy, którzy nie spełniają warunków, określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym lub/i załącznikach do niego.
- Zamawiający odrzuci oferty niekompletne lub niezgodne z warunkami, określonymi w Zapytaniu ofertowym lub/i załącznikami do niego, a w szczególności ze Specyfikacją Techniczną.
- Oferty złożone po terminie wskazanym w niniejszym Zapytaniu ofertowym lub/i w niewłaściwym miejscu nie będą rozpatrywane.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy na wykonanie montażu urządzeń, wskazanych w pkt. III niniejszego zapytania ofertowego, która stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego, zawartej z Wykonawcą w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, o ile nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy, poza okolicznościami wskazanymi w pkt. IV. 2. Zmiana umowy na wykonanie montażu może nastąpić w zakresie i w celu zapewnienia kompatybilności (tj. zgodnego działania) montowanych urządzeń z pozostałymi urządzeniami linii produkcyjnej. Zmiana umowy może nastąpić w przypadku, gdy od dnia złożenia oferty przez Wykonawcę do dnia oddania przedmiotu umowy ujawnią się rozwiązania techniczne lub urządzenia o tych samych lub lepszych parametrach niż określone w zapytaniu ofertowym, których zastosowanie dla Zamawiającego będzie uzasadnione ze względów technicznych
i racjonalizatorskich, a ich zamiana nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia należnego Wykonawcy lub jeżeli nastąpi zmiana w zakresie wymagań i dopuszczeń w odniesieniu do przedmiotu umowy. - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne o tych samych lub lepszych parametrach niż określone w zapytaniu ofertowym, jest obowiązany pisemnie potwierdzić, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez producenta urządzeń, będących przedmiotem montażu. Pisemne potwierdzenie przedłożone Zamawiającemu przez Wykonawcę musi zawierać pisemną zgodę producenta urządzeń, będących przedmiotem montażu na zastosowanie rozwiązania równoważnego o tych samych lub lepszych parametrach niż określone w zapytaniu ofertowym. Powyższe zmiany w umowie nie mogą prowadzić do zmiany istoty przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Szczegółowy opis warunków zmiany umowy znajduje się w zapytaniu ofertowym nr 1/10/2017 i załącznikach do niego, a w szczególności w załączniku nr 6 Wzór umowy na montaż urządzeń - paragraf 10 Postanowienia końcowe, opublikowanych na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem http://www.cjblok.com.pl/pl/164/2/projekty-ue.html