Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA W BRZOZOWIE, UL. KOPERNIKA 1, 36-200 BRZOZÓW
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach projektu:Modernizacja zewnętrznej sieci dostarczającej ciepło do zasobów mieszkaniowych Spółdzielni Mieszkaniowej w Brzozowie.Zakres rzeczowy – opis przedmiotu zamówienia – obejmuje:- Przebudowę zewnętrznej instalacji ciepłowniczej dla osiedla przy ul. Bielawskiego i ul.Piastowej w Brzozowie: demontaż istniejących ciepłociągów w kanałach, prace ziemne, montaż ciepłociągu z rur preizolowanych pex.- Przebudowę zewnętrznej instalacji ciepłowniczej dla osiedla przy ul. Kopernika w Brzozowie: demontaż istniejących ciepłociągów w kanałach, prace ziemne, montaż  ciepłociągu z rur preizolowanych pex.

Kod CPV: 
45232140-5
Warunki udziału w postępowaniu : 

Oferta musi być złożona na cały zakres robót.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie: min. jedną robotę budowlaną o wartości łącznej nie mniejszej niż 800 000,00 PLN netto, obejmującą swoim zakresem wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w tym przebudowę lub modernizację sieci ciepłowniczej o wartości nie mniejszej niż 80.000,00 PLN netto.

Dokumenty wymagane od Wykonawców:

Na potwierdzenie spełniania warunków wymaganych w niniejszym przetargu każdy Wykonawca złoży następujące dokumenty stanowiące załączniki do oferty:

Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji o działalności gospodarczej potwierdzające dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, wskazujące sposób reprezentowania oraz osoby uprawnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta (wystawione przez organ wydający nie wcześniej  niż 3 miesiące przed wyznaczonym terminem składania ofert- odpis elektroniczny z właściwego rejestru) oraz oświadczenie, że na dzień złożenia oferty wykonawca nie jest w trakcie postępowania upadłościowego, lub w trakcie likwidacji.

Jeżeli działalność gospodarcza przedsiębiorców jest prowadzona w formie spółki cywilnej, należy złożyć umowę spółki cywilnej.

 Wykaz wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat (2012-2016) robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego  ( referencje)  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie;

min. jedną robotę budowlaną o wartości łącznej nie mniejszej niż 800 000,00 PLN netto, obejmującą swoim zakresem wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w tym przebudowę lub modernizację sieci ciepłowniczej o wartości nie mniejszej niż 80.000,00 PLN netto.

Powyższe dokumenty stanowią załączniki do oferty i muszą mieć formę pisemną.

Dokument, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia musi być sporządzony zgodnie z tym wzorem.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginałów lub kserokopii. Kserokopie składanych dokumentów muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta wraz z ich pieczęciami imiennymi, koniecznie poprzedzonym dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.

Brak jakiegokolwiek z dokumentów lub złożenie dokumentów w niewłaściwej formie (np. niepotwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie, brak podpisów osób uprawnionych) spowoduje wykluczenie oferenta.

Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

Podstawy wykluczenia wykonawcy : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Opis sposobu przygotowania oferty:

Wykonawca przedłoży ofertę na wykonanie roboty budowlanej objętej przetargiem z podaniem ceny oraz terminu wykonania na całość robót oraz dla każdego etapu zadania (projektu) oddzielnie. Załącznikiem do oferty powinny być kosztorysy ofertowe na każdy etap robót.

Postać oferty:

Oferta musi być sporządzona w języku polskim, zgodnie z wymogami niniejszego ogłoszenia w sposób czytelny oraz podpisana i opieczętowana przez osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy.

Ewentualne poprawki powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisami osób uprawnionych.

Podpisami i pieczątkami osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy oraz pieczątką firmową muszą być również opatrzone wszystkie dołączone do oferty dokumenty.

Każdy Wykonawca może w niniejszym przetargu złożyć tylko jedną ofertę.

Wszystkie strony oferty i dokumentów składanych wraz z ofertą winny być kolejno ponumerowane, a w treści oferty winna być informacja z ilu kolejnych ponumerowanych stron składa się oferta.

Opakowanie i oznaczenie oferty:

Oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie.

Koperta ma być zaadresowana na Zamawiającego i posiadać oznaczenie:

„Oferta –  Modernizacja zewnętrznej sieci dostarczającej ciepło do zasobów mieszkaniowych Spółdzielni Mieszkaniowej w Brzozowie”

a ponadto powinna być opatrzona nazwą, dokładnym adresem oferenta i opieczętowana pieczątką firmową.

Zawartość oferty:

Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty:

  1. Wypełniony formularz oferty Wykonawcy z kosztorysem ofertowym.
  2. Dokumenty określone w pkt. 6 ogłoszenia,
  3. W przypadku, gdyby oferta zawierała informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec w ofercie, które spośród zawartych w ofercie informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

Oferty wariantowe, oferty częściowe:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Opis sposobu obliczenia ceny ofertowej.

Ceną oferty jest kwota wymieniona w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Cenę oferty należy określić w oparciu o zakres robót określony w załącznikach do niniejszego ogłoszenia (dokumentacja techniczna, przedmiary robót) zgodnie ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz zasadami wiedzy technicznej jako cenę ryczałtową.

W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

Cenę należy podać cyfrowo i słownie w wysokości netto i brutto w PLN (z podatkiem od towarów i usług VAT). Obowiązkiem Wykonawcy jest prawidłowe określenie podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Walutą, w jakiej będą prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą jest PLN.

Wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium

Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 25 000,00 zł, słownie: dwadzieścia pięć tysięcy i 00/100 zł.

Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:

1)  przelewem na rachunek bankowy numer 06 1240 2324 1111 0000 3314 7161 z adnotacją „Wadium na zadanie: Modernizacja zewnętrznej sieci dostarczającej ciepło do zasobów mieszkaniowych Spółdzielni Mieszkaniowej w Brzozowie”

2)  w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,

3)  w gwarancjach bankowych,

4)  w gwarancjach ubezpieczeniowych,

w terminie do dnia złożenia ofert.

Sposób przekazania wadium: oryginał dokumentu w kasie Spółdzielni Mieszkaniowej w Brzozowie przy ul. Kopernika 1, kopia jako załącznik do oferty.

Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego. Do oferty należy dołączyć potwierdzenie dokonania przelewu.

W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszym ogłoszeniu form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

Zamawiający zwraca wadium wszystkich wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie przetargu oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy jeżeli takiego wniesienia żądano.

Zamawiający zwraca  niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed terminem składania ofert

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

  1. Odmówił podpisania umowy w sprawie wykonania robót zawartych w ogłoszeniu na warunkach określonych w ofercie.
  2.   Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
  3.   Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Przed podpisaniem umowy z wybranym wykonawcą Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w  wysokości 5 % ceny całkowitej netto podanej w ofercie.

Okres Gwarancji i rękojmi:  Zamawiający wymaga minimum 60- miesięcznego okresu gwarancji.

Płatność:

Płatność nastąpi na podstawie wystawionej faktury, płatnej w terminie do 30 dni licząc od daty dostarczenia faktury zamawiającemu.

Faktura może być wystawiona za wykonanie 100% zadań wynikających z harmonogramu robót, potwierdzonych protokołem odbioru przez Inspektora Nadzoru i przedstawiciela Zamawiającego.

Tryb udzielania wyjaśnień

Wszelkie oświadczenia i zawiadomienia składane przez Zamawiającego i oferentów wymagają formy pisemnej.

Oświadczenia lub zawiadomienia przekazane za pomocą poczty elektronicznej uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona na piśmie przez przekazującego.

Każdy Wykonawca może zwrócić się na piśmie do Zamawiającego o wyjaśnienie zapytania ofertowego.

Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Zamawiający jednocześnie zamieści treść wyjaśnień na stronie internetowej www.smbrzozow.pl.

Jeżeli prośba o wyjaśnienie wpłynęła na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert Zamawiający nie będzie udzielał wyjaśnień.

Zamawiający nie zamierza zwoływać wykonawców.

Termin składania ofert: 
środa, Kwiecień 19, 2017 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Miejsce i termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:

Spółdzielnia  Mieszkaniowa  w Brzozowie

36-200 Brzozów ul. Kopernika 1  w kasie Spółdzielni w terminie do dnia 

19 kwietnia 2017 r.  godz. 10.00

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert tj. 19 kwietnia 2017 r. godz10.00.                                                                           

Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane, opieczętowane  a wewnętrzna i zewnętrzna koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

Oferent nie może wycofać lub wprowadzić zmian po upływie terminu składania ofert.

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

Tryb otwarcia ofert:

Otwarcie ofert przez komisję przetargową nastąpi w dniu:

19 kwietnia 2017 r. o godz.10.30 w siedzibie Zamawiającego:

Spółdzielnia Mieszkaniowa

36-200 Brzozów ul. Kopernika 1

Oferty złożone po terminie nie zostaną otwarte i zostaną zwrócone oferentom. Szczegółowe badanie i ocena ofert odbędzie się w części niejawnej postępowania przetargowego.

Zamawiający zawiadomi o wyborze najkorzystniejszej oferty wszystkich uczestników postępowania poprzez ogłoszenie na stronie internetowej www.smbrzozow.pl

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z poniższymi kryteriami:

Cena - 80%

Okres gwarancji - 20%

Oferty zostaną ocenione wg poniższego systemu punktowego, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryterium ceny oraz gwarancji.

2. Kryterium cena rozpatrywana będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:

C - Cena =    Najniższa cena brutto oferty / Cena brutto oferty ocenianej x 80

Maksymalna liczba punktów jakie możne otrzymać oferta w kryterium cena wynosi 80 punktów.

3.Kryterium „Długość okresu gwarancji na roboty budowlane - G” liczona w okresach miesięcznych:

W przypadku zaoferowania minimalnej długości okresu gwarancji tj. 60 miesięcy, Wykonawca otrzyma zero (0) punktów.

W przypadku zaoferowania maksymalnej długości okresu gwarancji tj. 96 miesięcy, Wykonawca otrzyma dwadzieścia (20) punktów.

W przypadku zaoferowania gwarancji pomiędzy 60 a 96 miesięcy wykonawca otrzyma pkt wg wzoru:

 

 

      G o - Gmin

G=

-------------------  x 20 pkt

 

    G maks - Gmin

gdzie:

G   -     wartość punktowa, którą należy wyznaczyć,

Gmax -             najdłuższy oferowany kres gwarancji

Gmin – najkrótszy oferowany okres gwarancji

Go  -     okres gwarancji podany w badanej ofercie

Zamawiający określa minimalną oraz maksymalną długość okresu gwarancji, w przedziale od 60 miesięcy do 96 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę długości gwarancji krótszego niż 60 m-cy, Zamawiający ofertę odrzuci. W przypadku, gdy Wykonawca w ogóle nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji zamawiający przyjmie, że Wykonawca nie oferuje gwarancji, i ofertę odrzuci. Wykonawca może zaproponować długość okresu gwarancji dłuższy niż wyznaczony maksymalny 96 miesięcy, jednak w tym przypadku Zamawiający przyjmie do obliczeń wartość 96 m-cy - najdłuższy przyjęty w kryterium oceny ofert „Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały
i urządzenia”. Wykonawcy oferują długości okresu gwarancji w pełnych miesiącach
(w przedziale od 60 do 96 miesięcy).

4. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (O) obliczoną na podstawie wzoru:

O = C + G

gdzie:

O- łączna ilość punktów oferty ocenianej,

C- liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”

G- liczba punktów uzyskanych w kryterium „ Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia”.

5. Wszystkie obliczenia ceny będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Do porównania cen ofert, według powyższego wzoru zostanie przyjęta podana w ofertach cena brutto za realizację przedmiotu Zamówienia.

6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert (łączna suma punktów uzyskanych przez Wykonawcę w Kryterium cena  i okres gwarancji). Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

7. Maksymalna liczba punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w ocenie ww. kryteriów wynosi 100 pkt.

Termin wykonania zamówienia: 
piątek, Wrzesień 15, 2017
Powiat: 
brzozowski
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Warunki zmiany umowy zawartej w postępowaniu o udzielenie zamówienia:

1.Zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w sytuacji, gdy:

1) wystąpią wady lub braki dokumentacji projektowej, lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów Wykonawcy

2) proponowane przez Wykonawcę zmiany będą miały wpływ na przyspieszenie ukończenia robót, zmniejszenie kosztów, poprawę sprawności lub wartości robót lub w inny sposób dostarczą Zamawiającemu pożytku,

3) Wystąpią warunki pogodowe uniemożliwiające realizację robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej,

4) wystąpi zmiana obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych,

5) wystąpi zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego

6) nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT.

2. Wprowadzone zmiany, za zgodą obu stron mogą skutkować zmianą terminu realizacji umowy oraz zmianą wynagrodzenia wykonawcy.

3. Strona wnioskująca o zmianę umowy, każdorazowo przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmiany do umowy.

4.  Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

5.  Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku niewłaściwej oceny ofert przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu do Zarządu Spółdzielni.

6.Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o zamówieniu w przypadku:

- gdy najniższa oferta przekracza wartość środków finansowych, które zamawiający przeznaczył na finansowanie projektu,

- środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane.