1. Opis przedmiotu zamówienia w zakresie budowy hali produkcyjnej z częścią administracyjno-socjalną wraz z instalacją wentylacji mechanicznej na działce nr : 1201/4, w msc. Pysznica:
A. Roboty Budowlane i konstrukcyjne – część produkcyjna
1.Roboty budowlane - konstrukcyjne
2. Roboty wykończeniowe
B. Instalacje – część produkcyjna
1. Instalacje sanitarne
2. Instalacje elektryczne
3. Bezodpływowy zbiornik na nieczystości ciekłe
C. Roboty Budowlane i konstrukcyjne – część biurowo – socjalna
1. Roboty budowlane konstrukcyjne
2. Roboty wykończeniowe
D. Instalacje – część biurowo – socjalna
1. Instalacje sanitarne
2. Instalacje elektryczne
E. Suwnica dźwigarowa 5 T – zgodnie z załącznikiem nr. 3 Opis przedmiotu zamówienia.
Na stronie internetowej pod linkiem https://drive.google.com/open?id=0B0nqre8BSzDVMXY5Q1pPLUdadzQ załączony został projekt budowlany oraz przedmiar robót, możliwy do pobrania w wersji elektronicznej przez oferentów. Dokumentacja projektowa przedmiotu zamówienia udostępniana jest także w siedzibie Zamawiającego (ul. Kręta 11, Pysznica) w godzinach pracy od 8:00 do 15:00.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełnienia:
1. W ubieganiu się o udzielenie zamówienia mogą uczestniczyć Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
a. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia – za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczonego na formularzu oferty – załącznik nr 1 „Wzór oferty”,
b. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawców - za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na formularzu oferty – załącznik nr 1 „Wzór oferty”,
c. udzielą minimum 5-letniej gwarancji na roboty budowlane od momentu zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (potwierdzonego protokołem odbioru końcowego robót budowlanych) wynikającego z pkt. IV niniejszego zapytania ofertowego z wyłączeniem elementów, dla których obowiązują odmienne okresy gwarancyjne (np. gwarancje producentów) lub są regulowane przepisami prawa - za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na formularzu oferty – załącznik nr 1 „Wzór oferty”,
d. zobowiążą się przez cały czas realizacji umowy posiadać ważną polisę OC od prowadzonej działalności budowlanej na kwotę minimum 2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) - za spełnienie warunku Zamawiający uzna podpisane oświadczenia umieszczone na formularzu oferty – załącznik nr 1 „Wzór oferty”,
e. do nadzoru realizacji robót ujętych w przedmiocie zamówienia zapewnią Kierownika robót budowlanych posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, osobę z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacji elektrycznych, osobę z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z co najmniej 3-letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi (liczone od dnia uzyskania uprawnień) – Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie załącznika nr 5 do Zapytania Ofertowego „Wykaz osób do realizacji umowy” oraz załączonych dokumentów.
f. wykonali w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem ogłoszenia zapytania ofertowego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane polegające na budowie obiektu o powierzchni całkowitej co najmniej 1500 m2 każda i wartości minimum 3 000 000,00 zł netto każda – Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie załącznika nr 6 do Zapytania ofertowego „Wykaz wykonanych robót w ostatnich 3 latach” oraz załączonych dokumentów.
g. o zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia to znaczy: posiadają zdolność kredytową lub środki finansowe w kwocie nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100) – W celu wykazania sytuacji ekonomicznej i finansowej która pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia Wykonawca przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych 00/100). W przypadku, gdy o udzielenie zamówienia Wykonawcy ubiegają się wspólnie wówczas dopuszczalne jest, aby Wykonawcy łącznie spełniali powyższy warunek.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia -nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Zapytaniu ofertowym. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Oferenta do przedstawienia dodatkowych dokumentów i informacji potwierdzających spełnienie warunków o których mowa w pkt. V ppkt. 1. (lit. a, b, c, d, e, f, g,),
3. W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienia udzielane przez Zamawiającego, nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
e. pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
4. Za spełnienie warunku o którym mowa w pkt. V, ppkt. 3 (lit. a, b, c, d, e), Zamawiający uzna podpisane oświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego – wzór Oświadczenia o braku powiązań kapitałowych lub osobowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
5. Wykonawca nie spełniający warunków udziału w postępowaniu zapytania ofertowego albo powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym zostaje wykluczony, a jego oferta odrzucona.
6. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych,
7. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych,
8. Oferenci, w zakresie przedmiotu zamówienia, zobowiązani są do przedstawienia załącznika nr 1 „Wzór oferty”, 1.A „Kosztorys ofertowy”. Za spełnienie warunku Zamawiający uzna, przedłożenie przez Oferenta załącznika nr 1 „Wzór oferty”, opracowanego na podstawie udostępnionej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej (przedmiaru robót oraz projektu budowlanego), a także kosztorysu ofertowego - załącznik 1.A „Kosztorys ofertowy”,
9. Jeżeli w dokumentacji projektowej, technicznej, przedmiarach robót oraz opisie przedmiotu zamówienia zastosowano wskazanie nazwy własnej lub technologii, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów czy technologii i rozwiązań równoważnych, tj. nie obniżających standardów oraz wymagań technicznych, funkcjonalnych i użytkowych określonych przez Zamawiającego. W związku z tym wszystkie opisy i wskazania zawierające funkcje i wymagania związane z korzyściami i funkcjonalnościami wymaganymi przez Zamawiającego, powinny być traktowane jako wskazania wymagań dotyczą warunków równoważności. Ewentualne nazwy mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych (lub równoważnych) niż określone w tej dokumentacji. Każdy z oferentów może zastosować materiały równoważne/ równorzędne odpowiadające parametrom technicznym materiałom zawartych w w/w dokumentacji,
10. Każdą ofertę nie spełniającą warunków formalnych (zawartych w niniejszym zapytaniu ofertowym) odrzuca się.
11. Każdą ofertę złożoną na wzorach dokumentów innych niż przewidzianych w przedmiotowym zapytaniu ofertowym (załącznik nr 1 – Wzór oferty, Załącznik nr 2 – Wzór Oświadczenia o braku powiązań kapitałowych lub osobowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym.
12. Odrzuceniu podlegają także oferty dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia niezgodnego z opisem zawartym w pkt IV zapytania ofertowego.
13. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki. Wymóg udzielenia zaliczki zawarty w ofercie spowoduje jej odrzucenie.
14.Spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia” – na podstawie złożonych dokumentów.
Miejsce, sposób i termin składania oraz otwarcia ofert
- Miejscem składania ofert jest siedziba Zamawiającego: Keltec-PL Sp. z o.o., ul. Kręta 11, 37-403 Pysznica.
- Oferta powinna zostać złożona w terminie do 13.04.2017 roku do godziny 10:00. W przypadku przesyłania oferty Pocztą Polską bądź firmą kurierską decyduje data i godzina wpływu oferty do siedziby firmy Zamawiającego.
- Oferty składane/nadesłane po terminie nie będą rozpatrywane,
- Oferty należy składać w zamkniętej kopercie zaadresowanej do siedziby Zamawiającego wraz z dopiskiem „Oferta na budowę hali produkcyjnej z częścią biurowo-socjalną w miejscowości Pysznica – nie otwierać do dnia 13.04.2017r. do godziny 11:15”. Oferty składane w innej formie nie będą przyjmowane oraz rozpatrywane przez Zamawiającego.
- Oferta powinna być sporządzona na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego,
- Oferta musi być złożona w formie pisemnej i być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do występowania w imieniu Oferenta.
- W przypadku gdy ofertę podpisuje osoba inna niż wynika to z dokumentów rejestrowych do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, zgodne z wymaganiami Kodeksu cywilnego upoważniające do wykonania tej czynności.
- Wszystkie załączniki do oferty, stanowiące oświadczenia powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela. Zakres reprezentacji przedsiębiorcy musi wynikać z dokumentów rejestrowych.
- Koszty opracowania i złożenia oferty ponosi Oferent.
- Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
- Otwarcie kopert z Ofertami nastąpi w dniu 13.04.2017 roku o godzinie 11:15 w siedzibie Zmawiającego,
- Wszyscy oferenci biorący udział w procedurze o udzielenie zamówienia, będą mieli możliwość uczestniczenia osobiście w posiedzeniu otwarcia kopert z ofertami we wskazanym terminie i miejscu (13.04.2017 rok, godz. 11:15, siedziba Zamawiającego). Zamawiający przed otwarciem kopert z ofertami poda do wiadomości oferentów kwotę jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. W trakcie spotkania Zamawiający poinformuje również oferentów o ilości złożonych ofert, a także pod nazwy i adresy wykonawców, ceny poszczególnych ofert oraz informacje dotyczące pozostałych kryteriów oceny ofert (kryterium: czas realizacji). Oferenci podczas spotkania będą mieli możliwość zapoznania się z treścią złożonych ofert, z zastrzeżeniem konieczności zachowania przepisów dotyczących ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
- Wyniki rozstrzygnięcia wyboru zostaną wysłane do każdego Wykonawcy, który złoży ofertę oraz opublikowane zostaną na stronie internetowej Zamawiającego (www.keltec.pl), niezwłocznie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny, w szczególności, gdy kwota przeznaczona przez Zamawiającego na wykonanie zamówienia będzie niższa od oferty przewidującej najniższą cenę. W takim wypadku, wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
- Oferent ma możliwość składania pytań do niniejszego Zapytania ofertowego.
- Zamawiający udziela odpowiedzi ws. treści Zapytania ofertowego, jeżeli prośba o udzielenie wyjaśnień wpłynie nie później, niż do końca dnia 06.04.2017 r. Jeżeli prośba taka wpłynęła w terminie późniejszym albo prośba ta dotyczy udzielonych już wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień, albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
- Treść zapytań wraz z odpowiedziami Zamawiający przekazuje do wiadomości wszystkich oferentów za pomocą własnej strony internetowej, bez wskazywania autora pytania.
- Sposób porozumiewania się Zamawiającego z oferentami: szczegółowych informacji nt. przedmiotu zamówienia udziela Pan Artur Augustyniak w formie pisemnej (elektronicznej) pod adresem e-mail: a.augustyniak@keltec.pl, lub pisemnie na adres Zamawiającego.
1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (waga):
Lp. Krytermium (symbol) Waga kryterium
1. Cena netto (C) 60%
2. Czas realizacji (R) 30%
3. Okres gwarancji (G) 10%
1.Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium:
1.) Kryterium: C – Cena netto – Waga 60%:
a) Cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść w związku z wykonaniem przedmiotu zamówienia, zgodnie z pkt. IV, (w tym również w oparciu o udostępniony przez Zamawiającego przedmiar robót oraz projekt budowlany)
b) Cena powinna być wyrażona w złotych polskich.
c) Ceny w złotych należy podać do dwóch miejsc po przecinku.
d) Cena podlegająca ocenie będzie ceną netto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.
e) Cenę oferty należy podać w formie ryczałtu.
W ramach przedmiotowego kryterium Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów za kryterium „cena netto” wyliczonych w oparciu o wzór:
Cena netto oferty najniższej
C = ----------------------------------------- x 60 = ilość punktów
Cena netto rozpatrywanej oferty
Maksymalna ilość punktów do zdobycia w ramach kryterium: 60 pkt.
2.) Kryterium R - czas realizacji – waga 30%
W ramach tego kryterium Zamawiający dokona oceny ofert pod kątem czasu realizacji przedmiotu zamówienia:
- Czas realizacji: do 180 dni – 30 pkt.
- Czas realizacji: od 181 dni do 240 dni – 10 pkt.
- Czas realizacji: powyżej 240 dni – 0 pkt.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia w ramach kryterium: 30 pkt.
Zamawiający zastrzega, iż maksymalny czas realizacji przedmiotu zamówienia nie może przekroczyć 31.10.2017 roku. Czas realizacji inwestycji liczony jest od dnia przekazania przez Zamawiającego placu budowy oraz dokumentacji technicznej, na podstawie umowy na wykonanie robót budowlanych zawartej z Wykonawcą, przy czym czas przekazania przez Zamawiającego placu budowy oraz dokumentacji technicznej nie może być dłuższy niż 30 dni od momentu podpisania umowy na wykonanie robót budowlanych zawartej z Wykonawcą.
3.) Okres gwarancji G – waga 10 %
którego wartość punktowa zostanie wyliczona wg wzoru:
a) za proponowany okres gwarancji 60 miesięcy - 0 pkt
b) za proponowany okres gwarancji powyżej 60 miesięcy - 10 pkt.
Maksymalna ilość punktów do zdobycia w ramach kryterium: 10 pkt.
Punkty przyznane w kryterium ceny oraz kryterium czasu realizacji danej oferty oraz gwarancja zostaną do siebie dodane. Maksymalna ilość punktów do zdobycia w ramach wszystkich kryteriów wynosi 100 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała największą sumaryczną liczbę punktów według wzoru:
Ʃ = C + R + G
Gdzie:
Ʃ – łączna suma przyznanych punktów
C – liczba punktów przyznana w kryterium „CENA”
R – liczba punktów przyznana w kryterium „CZAS REALIZACJI”
G – liczba punktów przyznana w kryterium „GWARANCJA”
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki, zmiany umowy, kary umowne i odstąpienie od umowy:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach:
a) odstąpienia od realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 20% wartości umowy,
b) zwłoki w wykonaniu przedmiotu zamówienia – w wysokości 0,3% wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki,
c) zwłoki w usunięciu wad lub usterek stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji jakości i rękojmi za wady – 0,3% wynagrodzenia umownego netto elementu robót, za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu wyznaczonego na usunięcie wad.
3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne w następującym przypadku:
a) odstąpienie od Umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego w wysokości 20% wartości umowy.
4. Kary umowne nie dotyczą przypadków spowodowanych siłą wyższą.
5. Odstąpienie od umowy przysługiwać będzie Zamawiającemu w przypadku wykonania przedmiotu zamówienia, który nie spełnia wymagań zawartych w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz złożonej przez Wykonawcę ofercie.
6. Zmiany umowy o zamówienie dopuszczalne są w niżej wymienionych przypadkach:
a.) zmiany ustawowej stawki podatku VAT,
b.) zmiany danych adresowych stron, ich rachunków bankowych bądź zmiany osób wymienionych przez strony do realizacji umowy,
c.) zmiany formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę lub Zamawiającego,
d.) zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, których nie można było wcześniej przewidzieć.
7. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści umowy, zmiany umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania umowy. Wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu umowy.
8.Przedłużenie terminów zakończenia przedmiotu zamówienia zgodnie z pkt. IV niniejszego zapytania ofertowego dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku:
a. przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
b. działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
c. wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pomimo zachowania należytej staranności,
d. konieczność usunięcia błędów, wad lub wprowadzenia zmiany dokumentacji projektowej lub/i specyfikacji technicznych, które będą miały wpływ na termin wykonania umowy,
e. wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.
f. innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, skutkujących niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową,
g. wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających dochowanie wymogów technicznych i technologicznych;
h. wystąpienia osuwisk gruntu lub innych, nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy;
i. W sytuacjach opisanych w pkt. X, ppkt. 8 (lit. a, b, c, d, e, f, g, h) przedłużenie terminu zakończenia robót wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem oraz aneksu do umowy podpisanego przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Ponadto opóźnienia muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy oraz przedstawiciela Zamawiającego. W przedstawionych przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju.
10. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zmawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach i będzie zwolniony od zapłaty kary.
11. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego, jak i Wykonawcy ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego bądź zwiększających użyteczność przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, wprowadzone zostaną do umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy, bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa.