Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
Rakoczy Stal Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Kazimierza Mireckiego 537-450 Stalowa Wola
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku produkcyjnego z zapleczem biurowo-socjalnym, przyłączy wodno-kanalizacyjnych, budynku stacji trafo, altanki śmietnikowej, zwanymi dalej obiektem  Zakres prac obejmuje prace budowlane w zakresie budowy:

  • budynku produkcyjnego z zapleczem biurowo-socjalnym wraz z infrastrukturą. Budynek w części biurowej piętrowy, natomiast w części socjalnej i produkcyjnej parterowy. Budynek wyposażony jest w instalację elektryczną, siłową i oświetleniową, instalację wodno – kanalizacyjną i grzewczo – wentylacyjną z zasilaniem z własnej kotłowni wyposażonej w kotły na paliwo stałe.
  • przyłączy wodno-kanalizacyjnych,
  • budynku stacji trafo - Budynek jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, murowany nakryty stropodachem żelbetowym krytym papą termozgrzewalną, w którym zlokalizowana została rozdzielnia.
  • altanki śmietnikowej - Altana śmietnikowa dla potrzeb budynku produkcyjnego z zapleczem biurowo - socjalnym.

 

W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również przeprowadzenie przez Wykonawcę stosownej procedury oddania obiektu do użytkowania (jako pełnomocnik Zamawiającego) wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

 

Szczegółowo przedmiot zamówienia zdefiniowany jest w załączniku do niniejszego zapytania – dokumentacji technicznej i opisie technicznym, wytycznych wykonawczych.

 

W ramach prac związanych z przygotowaniem oferty i prac wykonawczych, wykonawcę obowiązuje wiedza budowlana i sztuka budowlana. Dlatego oczywiste materiały do wykonania obiektu objętego niniejszym projektem należy doliczyć na etapie oferty i wykonać w czasie prac. W zakres zamówienia wchodzi również wykonanie niezbędnej zdaniem wykonawcy dokumentacji technicznej.

Przed przystąpieniem do robót należy uzyskać wszystkie wymagane zezwolenia ( np.  na zajecie pasa drogowego, wejście w teren, itp.) w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.

Wykonawca na dzień ogłoszenia postępowania dysponuje pozwoleniem na budowę (decyzja nr 121/2017 z dnia 13.03.2017r. wydana przez Starostę Stalowowolskiego), które stanie się ostateczne w dniu  28.03.2017r.

Roboty prowadzić zgodnie z polskimi normami, przepisami i sztuką budowlaną pod nadzorem osób uprawnionych, z zachowaniem przepisów bhp i ochrony środowiska.

W przypadku wystąpienia niezgodności dokumentacji ze stanem istniejącym lub robót dodatkowych wynikłych w trakcie budowy z przyczyn niezależnych Wykonawca zobowiązany jest w terminie do 3 dni zgłosić to Zamawiającemu przestawiając uzasadnienie swojego stanowiska, propozycję rozwiązania wraz ze szczegółowym kosztorysem. Zamawiający w terminie do 7 dni poinformuje o swojej decyzji  w zakresie przedstawionym w piśmie wykonawcy.

 

Wykonawca zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kompletu dokumentów dot. realizacji obiektu i zakończenia robót budowlanych (protokoły, inwentaryzację powykonawczą, obmiar robót, dziennik budowy, kosztorys powykonawczy, świadectwa charakterystyki energetycznej obiektu, certyfikaty i deklaracje zgodności na materiały użyte do wybudowania obiektu, kartę przekazania odpadów).

 

Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy podmiotowi uprawnionemu do unieszkodliwiania odpadów oraz o dostarczenie Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego tę czynność (Karta przekazania odpadów).

 

Wykonawca zobowiązany jest do oddania obiektu w stanie umożliwiającym użytkowanie (w tym dostarczenie gaśnic wraz z montażem  i prawidłowe oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz opracowanie planu ewakuacji) oraz złożyć stosowną dokumentację jako pełnomocnik Zamawiającego i uzyskać prawomocną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie dla Zamawiającego.

W końcowej fazie budowy, należy umożliwić montaż przez Zamawiającego w hali produkcyjnej urządzeń i maszyn przewidzianych do montażu, w sposób nie kolidujący z pracami wykończeniowymi i w zgodności z obowiązującym prawem.   

Kod CPV: 
12345678-9
45210000-2
45330000-9
45310000-3
45400000-1
Warunki udziału w postępowaniu : 
  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, , dotyczące:
    1. posiadania wiedzy i doświadczenia;
    2. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    3. sytuacji ekonomicznej i finansowej.

 

Jako spełniający warunek udziału w postępowaniu, określony w punkcie 1 ppkt 1.1, zostanie oceniony  Wykonawca, który wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył  co najmniej dwa zamówienia obejmujące budowę lub remont budynku przemysłowego  -o wartości minimum 8 000 000 zł (osiem milionów złotych) brutto każde zamówienie (każdej z wykazanych robót budowlanych), w tym co najmniej jedna robota budowlana wykonywana w systemie „projektuj i buduj”, gdzie po stronie wykonawcy leżało również przygotowanie dokumentacji wykonawczej. Przez dwie roboty budowlane o charakterystyce jak powyżej Zamawiający rozumie roboty budowlane zrealizowane w ramach dwóch różnych umów/kontraktów. Dla robót rozliczanych w innych walutach niż PLN za wartość zamówienia zostanie przyjęta równowartość robót według średniego kursu NBP na dzień zawarcia danej umowy na roboty budowlane, na którą powołuje się Wykonawca celem wykazania spełniania warunku doświadczenia.  Dla udokumentowania spełnienia warunku, wykonawca przedstawi referencje inwestorów.  W sytuacji wątpliwości zamawiającego co do oryginalności przedstawionych referencji, ma on prawo do zażądania przedstawienia do wglądu oryginału dokumentu.  

 

Jako spełniający warunek udziału w postępowaniu, określony w punkcie 1 ppkt 1.2, zostanie oceniony  Wykonawca, który wykaże, że dysponuje następującymi osobami do realizacji zamówienia:

 

Kierownik Budowy posiadający:

  • uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Kierownik branży instalacyjnej posiadający:

  • uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych

Kierownik branży instalacji elektrycznej posiadający:

  • uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych

 

Dla udokumentowania spełnienia warunku, wykonawca przedstawi kopie odpowiednich uprawnień poświadczone przez osoby uprawnione do reprezentacji Wnioskodawcy za zgodność z oryginałem.

 

Jako spełniający warunek udziału w postępowaniu, określony w punkcie 1 ppkt. 1.3, zostanie oceniony Wykonawca, który wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 2.000.000,00 zł. (dwa miliony złotych).

W przypadku ubiegania się o zamówienie w ramach konsorcjum powyższy warunek musi spełniać każdy uczestnik konsorcjum osobno.

 

Dla udokumentowania spełnienia warunku, wykonawca przedstawi informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy.

 

  1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w pkt. 10. SIWZ.
  2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone w ofercie w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  3. Wykonawca jest zobowiązany w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków i brak podstaw do wykluczenia.
  4. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostaną wykluczeni Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz Wykonawcy, wobec których wystąpią przesłanki wykluczenia. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostaną również wykluczeni Wykonawcy, którzy:
  • wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
  • nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
  • złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
  • nie udokumentowali  spełniania warunków udziału w postępowaniu;
  • nie złożyli wyjaśnień na pytania Zamawiającego zadane w trakcie oceny oferty;
  1. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia:
  • w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców  dokumenty będące załącznikami do oferty muszą być złożone przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną
  • każdy z warunków określonych w punkcie 1 ppkt. 1.1 – spełniać musi co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • w zakresie warunku określonego w punkcie 1 ppkt. 1.2. oraz 1.3. – oceniany będzie łączny potencjał.
Termin składania ofert: 
środa, Kwiecień 5, 2017 - 09:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Oferty należy złożyć do dnia 5 kwietnia 2017r. do godz. 9:00 w siedzibie Zamawiającego w Stalowej Woli, ul. Kazimierza Mireckiego 5.
  2. Oferty należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób: adres Wykonawcy, adres Zamawiającego, dopisek „Oferta na wykonanie robót budowlanych. Nie otwierać do dnia 5 kwietnia 2017r. do godz. 9:30”
  3. Oferty można składać osobiście, przesyłką pocztową lub kurierską. Oferty złożone w inny sposób, w tym drogą elektroniczną zostaną odrzucone.
  4. Za datę złożenia oferty uznaje się datę jej wpływu do siedziby Zamawiającego. Oferty, które spłyną po terminie wyznaczonym na składanie ofert nie będą rozpatrywane.
  5. Każdy Wykonawca może złożyć wyłącznie jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty i/lub oferty częściowej i/lub oferty wariantowej spowoduje odrzucenie przez Zamawiającego wszystkich złożonych ofert.
  6. Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków opisanych w pkt. 6 niniejszego zapytania, a także opisujące oferowany zakres robót i dostaw w sposób pozwalający stwierdzić ich zgodność z wymogami minimalnymi opisanymi w przedmiocie zamówienia. Dla robót budowlanych obowiązkowo należy dołączyć kosztorys ofertowy zgodny z przedstawionym przedmiarem robót, zawierający co najmniej pozycje przedmiaru oraz uwzględniający wytyczne wykonawcze.  W przypadku, gdy zdaniem Wykonawcy jego wycena zawiera elementy nie ujęte w przedmiarze, dołącza stosowne pozycje do kosztorysu. Dołączony przedmiar należy traktować informacyjnie, podstawą wyceny jest projekt i wytyczne wykonawcze.
  7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 5 kwietnia 2017r. o godz. 9:30 w siedzibie Zamawiającego w Stalowej Woli, ul. Kazimierza Mireckiego 5.
  8. Okres związania z ofertą wynosi 60 dni licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego jako termin złożenia oferty.
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. W ocenie udział będą brały oferty nieodrzucone złożone przez Wykonawców niewykluczonych
    z przedmiotowego postępowania.
  2. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie

Cena (C) - 94 pkt.

Termin ukończenia robót budowlanych (T) - 3 pkt

Kary umowne w zakresie opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy oraz w usunięciu Wad stwierdzonych przy Odbiorze Technicznym  (K) - 3 pkt.

  1. Ocena końcowa każdej z ocenianych ofert będzie wyliczona wg wzoru:

W = C + T + K

gdzie:

W – ocena końcowa ocenianej (badanej) oferty

C – ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 1 (Cena)

T – ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 2 (Termin ukończenia)   

K -  ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 3 (Kary umowne)

           

Oferta może uzyskać maksymalną ilość punktów: 100 pkt.

 

  • Ocena ofert wg kryterium nr 1„Cena” prowadzona będzie zgodnie z poniższym wzorem:

 

C= (Cn / Co ) x 94 pkt           

gdzie:

C  - ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę

Cn - najniższa cena oferty spośród ważnych ofert

Co - cena oferty ocenianej (badanej)

 

UWAGA:

W zakresie kryterium nr 1, dla porównania i oceny ofert, brana pod uwagę będzie cena oferty brutto (z VAT) wyrażona w PLN podana przez Wykonawcę w Ofercie

Im niższa cena, tym korzystniejsza oferta.

 W ww. kryterium oferta może otrzymać maksymalnie  94pkt.

  • Ocena ofert wg kryterium nr 2 „Termin ukończenia”    prowadzona będzie z zastosowaniem punktacji i zasad jak niżej:

 

Zakończenie robót budowlanych do dnia 15.01.2018 – 3 pkt

Zakończenie robót budowlanych do dnia 15.02.2018 – 2 pkt

Zakończenie robót budowlanych do dnia 15.03.2018 – 0 pkt

 

  • Ocena ofert wg kryterium nr 3 „Kary umowne”    prowadzona będzie z zastosowaniem punktacji i zasad jak niżej:

 

Proponowana wysokość kar umownych: 0,2% ceny brutto za każdy dzień opóźnienia – 3 pkt

Proponowana wysokość kar umownych: 0,15% ceny brutto za każdy dzień opóźnienia  – 2 pkt

Proponowana wysokość kar umownych: 0,1% ceny brutto za każdy dzień opóźnienia – 1 pkt

 

Wysokość kar umownych obowiązkowa  0,05%

 

Uwaga !

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów (podwykonawców), które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy. Kopie dokumentów dotyczące podmiotu na potencjał którego powołuje się Wykonawca są poświadczone za zgodność z oryginałem przez podmiot którego dotyczą.

 

Wykonawca, który powołuje się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, powinien jasno określić w zakresie jakich warunków powołuje się na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia i wymienić w sposób jednoznaczny te podmioty.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

 

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy wchodzącego w skład Konsorcjum Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę którego dotyczą

Termin wykonania zamówienia: 
czwartek, Marzec 15, 2018
Powiat: 
stalowowolski
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Warunki zmiany umowy, o ile zostały przewidziane, zostały uwzględnione w treści umowy stanowiącej załącznik do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 

Numer projektu: 
RPPK.01.04.01-18-0778/16