Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu dziennika elektronicznego (dalej: e-dziennik lub system).
- System musi posiadać możliwość prowadzenia elektronicznego dziennika lekcyjnego zgodnego z ustawą o ochronie danych osobowych oraz obowiązującymi przepisami MEN.
- System musi być udostępniany w formie usługi (SaaS), i nie może wymagać instalacji na urządzeniach użytkowników (za wyjątkiem aplikacji mobilnych stanowiących alternatywną, dodatkową poza przeglądarką WWW formę dostępu).
- Aplikacja musi działać na przynajmniej aktualnych wersjach następujących przeglądarek internetowych: Internet Explorer, FireFox, Chrome, Safari, Opera.
- Aplikacja musi działać na komputerach z zainstalowanymi przynajmniej następującymi systemami operacyjnymi: Windows, Linux, OS X.
- E-dziennik musi być dostępny dla rodziców i uczniów na urządzeniach mobilnych poprzez natywne aplikacje mobilne (co najmniej iOS, Android oraz Windows z możliwością bezpłatnego pobrania przez użytkowników bezpośrednio ze sklepów AppStore, Google Play, Windows Store).
- Pełną Licencja na system musi uprawniać Zamawiającego do jego użytkowania w Zespole Szkół w Besku , liczącym łącznie do 700 uczniów, co najmniej w okresie udzielonej 60 miesięcznej gwarancji.
- odpowiedzialność za prawidłowe działanie systemu w okresie gwarancji ponosi Wykonawca (zabezpieczenie danych, bieżące aktualizacje, pomoc techniczna, zapewnienie SLA gwarantującego optymalną pracę użytkowników).
- Dostęp do systemu musi odbywać się zawsze poprzez szyfrowane połączenie (https), na podstawie autoryzacji otrzymanym identyfikatorem lub po odpowiednim skonfigurowaniu przez użytkownika – za pomocą zaufanego profilu ePUAP.
- System musi być wyposażony w narzędzia umożliwiające import i eksport wybranych danych.
- System musi umożliwiać przypisywanie użytkownikowi odpowiedniej roli w systemie, co najmniej: Administratora, Dyrektora, Pedagoga/Psychologa, Wychowawcy, Nauczyciela, Sekretariatu, Ucznia, Rodzica/Opiekuna. Przypisanie do roli zdefiniuje dla każdego użytkownika zakres uprawnień do wglądu i edycji danych w systemie.
- Wymaga się przeprowadzenia szkoleń wdrożeniowych dla administratorów systemu oraz rad pedagogicznych w każdej placówce objętej wdrożeniem.
System musi umożliwiać Rodzicom/Opiekunom uczniów szkół objętych wdrożeniem:
- Zarejestrowanie się w systemie e-dziennik przez złożenie wniosku za pośrednictwem dedykowanego formularza elektronicznego z uwierzytelnieniem za pomocą profilu zaufanego;
- Stworzenie przynajmniej dwóch kont rodzica/opiekuna przypisanych do danych indywidualnego ucznia.
- Natychmiastowe i generowane automatycznie po odnotowaniu przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym powiadomienie na temat obecności ucznia w szkole (dotyczy każdej godziny lekcyjnej odrębnie, w aplikacjach mobilnych realizowane w technologii push, w interfejsie www widoczne natychmiast po zalogowaniu);
- Natychmiastowe i generowane automatycznie po odnotowaniu przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym powiadomienie na temat spóźnienia Ucznia na zajęcia (dotyczy każdej godziny lekcyjnej odrębnie, w aplikacjach mobilnych realizowane w technologii push, w interfejsie www widoczne natychmiast po zalogowaniu);
- Natychmiastowe i generowane automatycznie po odnotowaniu przez nauczyciela w dzienniku lekcyjnym powiadomienie o nieobecności ucznia na zajęciach (dla każdej godziny lekcyjnej odrębnie, ważne powiadomienie np. o tym, że uczeń nie dotarł na poranne zajęcia do szkoły lub opuścił ją przed zakończeniem zajęć, w aplikacjach mobilnych realizowane w technologii push, w interfejsie www widoczne natychmiast po zalogowaniu);
- Przesyłanie za pomocą systemu wiadomości tekstowych usprawiedliwienia nieobecności ucznia;
- Wgląd w uzyskiwane przez ucznia oceny (z możliwością sprawdzenia kiedy zostały wprowadzone i z informacją za co zostały uzyskane);
- Wgląd w umieszczane w systemie przez nauczycieli uwagi na temat zachowania ucznia;
- Natychmiastowe i generowane automatycznie po wprowadzeniu zmian do systemu przez dyrektora lub inną upoważnioną osobę w szkole powiadomienie o zmianach w planach zajęć, w szczególności:
- o odwołaniu wybranych zajęć,
- o przeniesieniu wybranych zajęć na inny termin,
- o tymczasowej lub stałej zmianie planu lekcji Ucznia,
- o wyznaczonych w planie lekcji zastępstwach (z adnotacją o ewentualnej zmianie przedmiotu i nauczyciela).
- Powiadomienie o przypisanych do ucznia w systemie zadaniach domowych (z informacją o treści i zadanym terminie wykonania);
- Przeglądanie tematów lekcji zrealizowanych przez ucznia, lub podczas jego nieobecności przez klasę i grupy zajęciowe, do których uczęszcza;
- Możliwość udziału w ankietach przygotowywanych i realizowanych zdalnie przez szkołę;
- Wgląd w terminarz istotnych wydarzeń dotyczących ucznia (np. informacje o sprawdzianach wiadomości, wycieczkach, wydarzeniach klasowych i szkolnych);
- Wgląd w tablicę ogłoszeń szkolnych;
- Dostęp do cyfrowej bazy lektur szkolnych;
- Dostęp do repozytorium plików udostępnianych przez szkołę (co najmniej wzorów dokumentów, regulaminów, statutu, obowiązujących procedur);
- Możliwość komunikacji i zdalnego załatwiania wybranych spraw za pomocą wiadomości tekstowych m.in. z dowolnie wybranym nauczycielem, dyrektorem, sekretariatem, pedagogiem szkolnym, radą rodziców.
- Wysłanie wiadomości do dowolnego nauczyciela uczącego w danej szkole. Rodzic musi mieć możliwość dotarcia do informacji czy i kiedy wysłana przez niego wiadomość została przez konkretnego nauczyciela przeczytana.
System musi udostępniać następujące funkcje użytkownikom wewnętrznym (nauczyciele, dyrekcja, psycholog, sekretariat):
- możliwość prowadzenia korespondencji z innymi użytkownikami systemu (zawsze za automatycznym potwierdzeniem odbioru przez adresata);
- możliwość eksportu danych klasyfikacyjnych klas w których jest wychowawcą np. do oprogramowania do druku świadectw i arkuszy ocen;
- możliwość odnotowywania frekwencji rodziców/opiekunów oraz tematyki wywiadówek;
- możliwość prowadzenia dziennika pedagoga;
- możliwość wprowadzania danych do księgi ewidencji uczniów (lub przeniesienia z księgi ucznia);
- automatyczne uzupełnienie księgi ucznia (na podstawie danych konfiguracyjnych systemu) z możliwością ich modyfikacji w granicach uprawnień uzyskanych od administratora;
- wgląd w generowane automatycznie zestawienia i statystyki (np. tworzone na potrzeby SIO).
Szczegółowe wymagania funkcjonalne – funkcje wymagane dla roli Nauczyciela
- System musi rejestrować oceny, nieobecności, a także dokonywane w nich zmiany. Rejestracja zmian w danych powinna dotyczyć przynajmniej ocen, nieobecności oraz zmiany danych osobowych. W historii zmian muszą być widoczne następujące informacje: data zmiany/wprowadzenia informacji, imię i nazwisko osoby zmieniającej, IP komputera, informacja, które dane zostały zmienione z informacją co było pierwotnie i na co zostało zmienione.
- Wymaga się, aby w systemie była możliwość oceniania w sposób: tradycyjny (w skali 1-6), punktowy, oceniania kształtującego, oceniania opisowego dla klas 1-3 szkoły podstawowej, za pomocą systemu mieszanego zawierającego wszystkie w/w metody, gdzie jednego ucznia można oceniać jednocześnie kilkoma wybranymi sposobami w ramach jednego przedmiotu.
- Każda ocena musi zawierać przynajmniej następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby, która dodała ocenę do bazy danych ( w przypadku zastępstw powinna pojawić się osoba zastępująca),
- dane nauczyciela, który lekcję wg planu powinien prowadzić (bardzo ważne w sytuacji gdy dwóch nauczycieli naucza jednego przedmiotu w klasie),
- kategorię oceny,
- wagę,
- komentarz nauczyciela do oceny,
- informację czy ocena jest liczona do średniej,
- ocena musi mieć indywidualnie dobrany do kategorii kolor tak, aby po wyświetlanym kolorze użytkownicy mogli rozróżniać poszczególne kategorie (np. sprawdzian czerwony kolor, kartkówka kolor żółty itd.),
- data fizycznego wpisania oceny do bazy danych,
- data oceny.
- System musi umożliwiać tworzenie dowolnych podziałów na grupy – wewnątrz klasowych i międzyklasowych. Podziały na grupy muszą być dostępne w widoku planów lekcji oraz widoku lekcji zrealizowanych w danej szkole. Numeracja oraz kolejność uczniów w ramach takich grup nie powinna mieć wpływu na przydział ucznia w klasie. Informacje o ocenach, tematach zajęć oraz frekwencji uczniów na zajęciach realizowanych w grupach muszą być automatycznie uwzględniane zarówno w dzienniku danej grupy jak i dziennikach klas głównych z których pochodzą uczniowie.
- System musi umożliwiać wpisanie frekwencji w zakresie:
- nieobecności nieusprawiedliwionych,
- nieobecności usprawiedliwionych,
- spóźnienia,
- zwolnienia na danej lekcji oraz zwolnienia czasowego,
- definiowania własnych typów nieobecności oraz ich sposobu liczenia w statystykach frekwencji (np. podkategoria zawody sportowe w kategorii nieobecność).
- System musi zawierać funkcję e-usprawiedliwienia – umożliwiającą wysłanie przez dowolnego rodzica/opiekuna dziecka wniosku o usprawiedliwienie jego nieobecności w szkole za pomocą dedykowanego formularza obejmującego informację o czasie usprawiedliwionej nieobecności (definiowanym co najmniej jako zakres dat lub zakres godzin lekcyjnych w ramach jednego dnia). Usprawiedliwienie wysłane za pomocą modułu e-usprawiedliwienia musi spowodować automatyczną zmianę w dzienniku elektronicznym nieobecności nieusprawiedliwionych na usprawiedliwione we wskazanym we wniosku okresie.
- System musi posiadać moduł kalendarza klasowego, w którym będzie możliwe umieszczenie dowolnej informacji związanej z danym oddziałem. Kalendarz musi umożliwiać także wprowadzanie informacji dla istniejących w szkole klas dzielonych i międzyoddziałowych. Uczeń w swoim widoku kalendarza musi widzieć tylko i wyłącznie informacje które go bezpośrednio dotyczą ze względu na przynależność do danej klasy i grup.
- Kalendarz musi zawierać następujące informacje :
- datę i godzinę dodania wydarzenia,
- krótką notatkę nt. wydarzenia (np. zakres tematyki na sprawdzianie),
- osobę, która dane wydarzenie zapisała w bazie danych,
- datę kiedy fizycznie wydarzenie zostało zapisane do bazy danych.
- System musi umożliwiać nauczycielowi dostęp do widoku, w którym będą wyliczone braki w części dokumentacji za którą odpowiada. Nauczyciel musi mieć możliwość prostego i szybkiego dotarcia do informacji o brakach związanych z nieuzupełnioną na jego lekcjach frekwencją, tematem lekcji oraz brakiem zrealizowanych lekcji. System musi zawierać widok braków związanych z tematami oraz frekwencją na którym znajdują się następujące dane związane z brakami: daty, numeru lekcji, oddziału i przedmiotu.
- System musi posiadać widok z zagregowanymi danymi nt. danego ucznia. Widok ten musi zawierać tylko i wyłącznie informacje o konkretnym uczniu. W widoku muszą znaleźć się informację nt. ocen, nieobecności, postępów na tle poziomu edukacyjnego w danej placówce szkolnej w formie wykresów, oraz wszelkie uwagi wysłane lub nie do rodzica z informacją, czy dany rodzic przeczytał daną uwagę. W podanym widoku muszą się znaleźć także informacje nt. daty i godziny ostatniego logowania rodzica oraz ucznia.
- System musi posiadać możliwość kojarzenia tematów lekcji zawartych w rozkładach materiałów nauczania z linkami do zasobów edukacyjnych umieszczonych w sieci, na szkolnych serwerach lub na platformach edukacyjnych, dyskach sieciowych. Dostęp do tych zasobów w sposób ułatwiony (dodatkowe menu, menu kontekstowe lub inne rozwiązanie) powinien mieć nauczyciel podczas lekcji wybierając konkretny temat lekcji. Nauczyciel musi mieć możliwość korzystania bezpośrednio w systemie z co najmniej jednego popularnego systemu dysku sieciowego: Google Drive, Microsoft OneDrive, Dropbox w taki sposób aby bez opuszczania przeglądarki oraz zakładki z otwartym systemem e-dziennika mógł wygodnie i bezpośrednio nagrywać na dysk sieciowy pliki lokalne, przechowywane na dysku komputera, a e-dziennik automatycznie dodawał stosowny link i podłączał go do tematu lekcji z rozkładu materiału nauczania.
- System musi posiadać mechanizmy, umożliwiające wprowadzanie przez nauczycieli rozkładów materiałów nauczania oraz korzystanie z biblioteki już przygotowanych.
- W ramach zamówienia Wykonawca zapewni dostęp do przynajmniej 15 000 aktualnych na dzień złożenia oferty, przygotowanych (baza RMN) i opracowanych rozkładów materiałów nauczania, w tym rozkładów pochodzących bezpośrednio (wpisanych przez pracowników wydawców oraz stosownie opisanych - wskazane pochodzenie/autorstwo rozkładu) od przynajmniej 8 różnych wydawców edukacyjnych. Nauczyciele muszą mieć możliwość wpisywania innych rozkładów, a następnie ich wielokrotnego wykorzystywania oraz dzielenia się nimi za pośrednictwem biblioteki rozkładów materiałów nauczania na bazie regulaminu korzystania, regulującego kwestie prawa autorskiego w udostępnianiu i kopiowaniu rozkładów do których prawa posiadają wydawcy edukacyjni.
- System musi posiadać moduł edukacji wczesnoszkolnej zawierający co najmniej:
- możliwość odnotowywania zajęć edukacji wczesnoszkolnej w trybie normalnych godzin lekcyjnych obowiązujących w szkole i w oparciu o narzucony plan lekcji, lub
- możliwość odnotowywania w ramach bloku lekcyjnego czasu trwania poszczególnych edukacji w systemie minutowym (bez konieczności ustalania sztywnego i powtarzalnego planu lekcji uwzględniającego wszystkie edukacje wchodzące w skład edukacji wczesnoszkolnej),
- słownik opisowych wyrażeń oceniających postępy ucznia składający się z co najmniej 1000 wyrażeń podzielonych na poszczególne edukacje i umiejętności (musi mieć możliwość modyfikacji i dostosowania przez każdego nauczyciela, który stosuje ocenę opisową),
- możliwość odnotowania tematu dnia oraz jednocześnie tematów szczegółowych dla każdej edukacji realizowanej w danym dniu przez nauczyciela.
- System musi posiadać zestaw następujących analiz związanych z frekwencją, postępami w nauce, średnimi ocen oraz klasyfikacjami:
- oceny ucznia oraz frekwencję z podziałem na klasy, jednostki szkolne (np. SP, LO) w przypadku zespołów szkół, zakres czasowy (np. semestr 1, semestr 2, konkretny miesiąc), konkretny przedmiot,
- klasyfikację śródroczną i roczną,
- miesięczne zestawienia frekwencji,
- frekwencję w konkretnym dniu i godzinie lekcyjnej dla każdej klasy z podziałem na poszczególne jednostki szkolne (zestawienie musi zawierać sumę obecności, nieobecności oraz procent obecności ogółem i w konkretnym oddziale szkolnym),
- procentowe rankingi frekwencji z podziałem na oddziały oraz poszczególnych uczniów,
- wykres nieobecności z podziałem na oddziały oraz jednostki szkolne,
- wykres średniej ocen z podziałem na oddziały oraz jednostki szkolne,
- miesięczny rozkład ilości poszczególnych ocen (1,2,3,4,5,6) z podziałem na oddziały i jednostki szkolne,
- wykres ocen śródrocznych i rocznych,
- wykaz uczniów z oceną niedostateczną oraz nieklasyfikowany,
- zestawienie ocen z zachowania,
- średnią przedmiotów, klas oraz uczniów,
- system musi posiadać graficzne przedstawienie wyników oraz frekwencji, a także rytmiczności oceniania w każdej placówce.
- System musi posiadać moduł zarządzania wycieczkami obejmujący:
- możliwość tworzenia grup wycieczkowych składających się z dowolnej liczby uczniów pochodzących z dowolnych klas w szkole,
- możliwość wskazania kierownika wycieczki oraz opiekunów spośród wszystkich nauczycieli w szkole,
- możliwość dodania do wycieczki dowolnego uczestnika lub opiekuna spoza szkoły (uwzględnianych potem na wydruku karty wycieczki),
- możliwość wprowadzenia harmonogramu wycieczki obejmującego dokładny zakres dat i godzin zegarowych trwania wycieczki oraz jednocześnie wskazanie niezależnie ile godzin lekcyjnych, z jakich przedmiotów i z jakimi tematami (także z wykorzystaniem rozkładów materiału nauczania wczytanych wcześniej przez nauczycieli do systemu) zostanie zapisanych w dziennikach lekcyjnych wszystkich klas, z których uczniowie brali udział w wycieczce jako zrealizowane w ramach danej wycieczki,
- przy każdej wskazanej do wprowadzenia do dziennika lekcji realizowanej w ramach wycieczki musi być możliwość oznaczenia czy powinna ona zostać doliczona do realizacji ramowego planu nauczania czy nie,
- możliwość szybkiego uzupełnienia frekwencji na wycieczce na zbiorczym widoku obejmującym wszystkich uczniów uczestniczących w wycieczce (nawet jeśli pochodzą z różnych klas lub grup zajęciowych) wraz z automatycznym przeniesieniem tych danych do właściwych dzienników lekcyjnych,
- generowanie gotowej karty wycieczki zgodnej z wzorem MEN,
- Moduł musi umożliwiać odwoływanie zajęć wynikających z planu lekcji jeśli cała klasa realizuje zajęcia na wycieczce.
- Tematy zajęć dodane przez moduł Wycieczki muszą w dzienniku lekcyjnym być wyraźnie oznaczone jako realizowane na wycieczce,
- W wyeksportowanych plikach dzienników lekcyjnych muszą zostać uwzględniane informacje o: dacie wycieczki, czasie trwania, liczbie uczestników, celu wycieczki oraz nazwisku kierownika.
- System musi umożliwić nauczycielom zadawanie prac domowych oraz przesyłanie przez uczniów prac domowych w wersji elektronicznej na skonfigurowany przez nauczyciela i powiązany z e-dziennikiem dysk sieciowy nauczyciela (bezpośrednio z poziomu dziennika elektronicznego, bez konieczności zakładania przez uczniów własnych kont oraz logowania się do innych niż e-dziennik narzędzi).
- System musi posiadać możliwość dokumentowania nauczania indywidualnego poprzez:
- zdefiniowanie indywidualnego planu lekcji ucznia w oparciu o godziny lekcyjne obowiązujące w szkole lub inny dowolny zakres czasu definiowany przez nauczyciela,
- system musi umożliwiać zdefiniowanie dla każdego ucznia okresu skierowania go na nauczanie indywidualne oraz wskazanie zajęć, które będzie realizował w trybie indywidualnym oraz jednocześnie takich, z których ewentualnie został zwolniony lub w których będzie uczestniczył razem z klasą,
- system musi uwzględniać dane o ocenach ucznia realizującego nauczanie indywidualne w statystykach klasy, do której przynależy (np. zestawieniach klasyfikacji, eksporcie dziennika do archiwum),
- jeżeli uczeń nauczany jest indywidualnie z danego przedmiotu to wystawianie frekwencji w trakcie zajęć całej klasy lub grupy zajęciowej musi być dla niego automatycznie zablokowane przez system w okresie trwania nauczania indywidualnego,
- plan lekcji nauczania indywidualnego musi być uwzględniany na widokach planu lekcji danego ucznia, jak również planu klasy w widokach nauczycieli,
- realizacje nauczania indywidualnego ucznia muszą być wliczane w statystyki realizacji ramowego planu nauczania.
- System musi udostępniać nauczycielom narzędzie umożliwiające proste tworzenie notatek lekcyjnych wyświetlanych uczniom przez projektor na ekranie lub tablicy interaktywnej. Tworzenie tych notatek lekcyjnych być musi odbywać się poprzez stronę internetową i w sposób automatyczny zapisywane do bazy danych. Zamawiający nie przewiduje zapisywania zrzutów z ekranu w postaci pojedynczych plików. Moduł ten musi obejmować co najmniej:
- możliwość umieszczania w notatce prostych kształtów (prostokąt, kwadrat, okrąg, trójkąt), osi współrzędnych i wykresów, grafiki (plików jpg, bmp), tekstu, dowolnych kształtów rysowanych odręcznie,
- zapisywanie tworzonych notatek w trybie animacji w czasie rzeczywistym do ponownego odtworzenia w trakcie innych zajęć prowadzonych przez nauczyciela,
- możliwość udostępnienia/cofnięcia udostępnienia w ramach dziennika elektronicznego notatek z tablicy interaktywnej do wglądu uczniom,
- możliwość powiązania notatek z tablicy interaktywnej z tematem w rozkładzie materiału w sposób, który umożliwi automatyczne wyświetlenie nauczycielowi przekierowania (linku) do takiej notatki za każdym razem kiedy dany temat będzie realizowany na lekcji.
Szczegółowe wymagania funkcjonalne – funkcje wymagane dla roli Dyrektora
- System musi mieć możliwość exportu danych dziennika lekcyjnego każdego oddziału, grupy oraz nauczania indywidualnego do pliku XML z możliwością przeglądania tych danych w arkuszu kalkulacyjnym np. MS Excel.
- System musi umożliwić blokadę edycji danych w zadanym czasie dla wybranych klas (dowolny zakres dat) co najmniej w zakresie: blokada zmiany ocen i/lub frekwencji, blokada dodawania nowych ocen i/lub frekwencji, blokada usuwania ocen i/lub frekwencji.
- System musi udostępniać dyrektorowi dodatkowe informacje nt. pracy nauczycieli z uwzględnieniem :
- daty i godziny ostatniego logowania do systemu każdego z nauczycieli,
- ilości ocen wpisanych do systemu w zadanym zakresie dat z podziałem na kategorie ocen,
- miesięcznego rozkładu ocen każdego nauczyciela,
- aktywność użytkowników w systemie.
- System musi umożliwiać dyrektorowi placówki oraz nauczycielowi kontrolę realizacji rozkładu materiału nauczania dla każdego przedmiotu i każdej prowadzonej lekcji. System musi wskazywać dyrektorowi, które z zaplanowanych tematów zostały zrealizowane oraz kiedy. Dyrektor musi posiadać także informację o tematach, które zostały zrealizowane ale nie należały do rozkładów materiałów nauczania. System musi mieć także możliwość przypisania rozkładów materiału nauczania do grup wewnątrz i międzyoddziałowych dzięki czemu możliwe będzie monitorowanie realizacji tematów i lekcji na zajęciach w których stosowane są podziały na grupy.
- System musi posiadać moduł ankietowania użytkowników. Moduł ten musi posiadać możliwość definiowania ankiet prywatnych i wspólnych, dzięki czemu wyniki prezentowane będą dla wszystkich dyrektorów lub autora konkretnej ankiety w danej placówce oświatowej. Stworzenie ankiety musi polegać na wprowadzaniu przez przeglądarkę pytań oraz odpowiedzi, które potem wyświetlą się odbiorcom ankiety w postaci formularza internetowego umożliwiającego wypełnienie ankiety bezpośrednio na stronie internetowej. Rozwiązanie to nie może być oparte o zewnętrzne systemy do ankietowania oraz zamieszczanie linku do ankiety zapisanej (treść ankiety oraz jej wyniki) gdzie indziej niż w bazie danych e-dziennika (jak np. moduł Google Forms - tak aby nie istniała potrzeba akceptacji zewnętrznego regulaminu korzystania z takich usług oraz przechowywania danych poza bazą danych e-dziennika).
- System musi posiadać możliwość planowania zastępstw doraźnych, w tym:
- łączenia grup na zastępstwie (grup w ramach jednego oddziału lub grup z kilku oddziałów),
- dzielenia oddziałów na grupy na zastępstwie,
- przypisywanie dowolnego nauczyciela do realizacji zastępstwa,
- odwołania lekcji,
- przesunięcia zajęć,
- system musi umożliwić katalogowanie planowanych zastępstw według typu (co najmniej płatne/niepłatne/inne) oraz na żądanie generować zestawienia wszystkich zrealizowanych w danym miesiącu zastępstw wg typu i nauczyciela,
- informacje o zaplanowanych zmianach (zastępstwach, przesunięciach lub odwołaniach) muszą być nanoszone automatycznie na widok planu lekcji prezentowanego uczniom/rodzicom,
- system musi automatycznie weryfikować, czy w trakcie planowania zastępstw podjęto działania dotyczące wszystkich uczniów zobowiązanych do uczestnictwa w pierwotnych zajęciach i nie dopuszczać do zatwierdzenia realizacji zastępstw, które nie obejmą wszystkich tych uczniów;
- z chwilą zaplanowania zastępstw do nauczycieli skierowanych do ich realizacji muszą zostać wysłane automatycznie powiadomienia o zmianach wprowadzonych w ich planach lekcji.
- System musi posiadać mechanizm automatycznie liczący ilość zrealizowanych godzin lekcyjnych w odniesieniu do szkolnych ramowych planów nauczania:
- dla każdego przedmiotu i klasy na całym etapie edukacyjnym (automatyczne wykazywanie wszystkich godzin z całego etapu edukacyjnego oraz z danego roku szkolnego - zbiorczy widok dostępny w każdej chwili w DE),
- z uwzględnieniem zajęć realizujących podstawę programową prowadzonych przez nauczycieli w ramach zastępstw i wycieczek.
- System musi zawierać moduł umożliwiający dyrektorowi skonfigurowanie automatycznej kontroli wybranych parametrów pracy szkoły obejmujący:
- automatyczne generowanie wykazu brakujących w e-dzienniku wpisów frekwencji i tematów zajęć (zestawienie braków przypadających na każdego nauczyciela),
- automatyczne generowanie zestawienia imiennej listy uczniów, których absencja na zajęciach przekroczyła zdefiniowany jako krytyczny dla szkoły procent (np. wskazujący na brak realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego lub nauki w wymaganym minimalnie wymiarze lub dowolny inny wg potrzeb dyrektora),
- automatyczne generowanie zestawienia imiennej listy uczniów, których średnia semestralna spadła poniżej określonej wartości według przedmiotów (np. grożącego brakiem uzyskania promocji do kolejnej klasy lub dowolnego innego wg potrzeb dyrektora).
- automatyczne generowanie listy nauczycieli z informacją, ile ocen wystawili.
- Każdy dyrektor (lub wicedyrektor) w szkole musi mieć możliwość skonfigurowania dla siebie innych raportów generowanych w różnych terminach. W każdym przypadku konfiguracji podlegać musi termin automatycznego przygotowania i dostarczenia na konto dyrektora każdego z w/w raportów (co najmniej poprzez wybór dnia tygodnia, lub wyznaczenie dnia miesiąca w którym regularnie ma być przygotowywany dany raport. Rytm generowania musi być konfigurowany dla każdego raportu indywidualnie).
Szczegółowe wymagania funkcjonalne – funkcje wymagane dla roli Administratora
- System musi być wyposażony w narzędzia umożliwiające import i eksport wybranych danych:
- Import danych osobowych uczniów w formacie SOU
- Eksport danych uczniów w formacie SOU;
- Eksport danych dzienników lekcyjnych w formacie XML (zgodny z wymogami rozporządzenia MEN);
- Eksport wybranych danych statystycznych i zestawień do formatu CSV.
- System musi umożliwić rodzicom oraz opiekunom wydrukowanie w dowolnej chwili raportu dotyczącego przechowywanych w systemie danych osobowych w formie zgodnej z obowiązującym prawem dotyczącym ochrony danych osobowych.
- System musi umożliwiać dokonanie zmiany nauczyciela (w trakcie roku szkolnego), który automatycznie uzyska uprawnienia do kontynuacji pracy z klasą oraz do realizowanych przez jego poprzednika rozkładów materiałów nauczania (z oznaczeniem, które tematy w danym rozkładzie zostały już zrealizowane przez jego poprzednika)
- System musi umożliwić migrację uczniów pomiędzy klasami, grupami w dowolnym momencie roku szkolnego. Uczeń przenoszony lub skreślany musi zostać w widoczny sposób wykreślony z listy dotychczasowej klasy (podobnie jak w dokumentacji papierowej, nie może zostać całkowicie usunięty z listy z chwilą skreślenia)
Wdrożenie oprogramowania
Wdrożenie systemu obejmie instruktaże oraz asystę stanowiskową dla użytkowników i administratora systemu polegające na:
- przeprowadzeniu instruktażu obsługi całego systemu bądź jego części wspomagającego obsługę obszarów działalności urzędu dla wskazanych przez urząd pracowników;
- przeprowadzeniu we współpracy z każdym wskazanym przez urząd pracownikiem analizy stanowiskowej zadań realizowanych w systemie charakterystycznych dla konkretnych merytorycznych stanowisk pracowniczych;
przeprowadzeniu instruktażu w zakresie zarządzania użytkownikami i uprawnieniami, zabezpieczania i odtwarzania danych systemu dla osób pełniących obowiązki administratorów systemu wskazanych przez urząd.
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Gminy w Besku, ul. Podkarpacka 5, 38-524 Besko w pokoju nr 7 – Sekretariat, nie później niż do dnia 29.03.2017 r. do godziny 10:00.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.03.2017r. o godz. 10:00 w sali narad w siedzibie zamawiającego.
1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami;
a) cena ofertowa - 100 pkt
Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
2.Każdy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiednią ilość punktów, wyliczoną w następujący sposób:
a) cena ofertowa - wg następującego wzoru:
IPc = (N/B) x A
gdzie poszczególne litery oznaczają:
IPc - ilość punktów z kryterium ceny,
N - cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
B - cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),
A - waga danego kryterium wyrażona w punktach - 100 pkt.
3. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania dodatkowych kosztów na Zamawiającego, zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny dodatkowe koszty, które musiałby ponieść.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.