Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń - elementów nowego procesu produkcyjnego tj.:
1. Piła do cięcia obłogu – 1 komplet
Piła taśmowa o drobnym rzazie
Rodzaj obrabianego materiału - drewno twarde (dąb, buk, orzech, iroko, wenge)
Precyzyjne prowadzenie płyt/bloków do cięcia na mokro i na sucho:
- napędzane rolki podające u góry i u dołu
- stół podpierający z pokryciem twardym chromowym
- obróbka materiału o dowolnej charakterystyce
- czyszczenie piły tnącej nastawiane indywidualnie, dla drewna mokrego i żywicznego
System prowadzenia pił elastyczny:
- opcja prowadnic węglowych lub rolkowych
- indywidualne nastawianie dla dopasowania do szerokości obrabianego materiału
- opcja ustawienia pozycji piły prosto lub z pochyleniem
Dane techniczne:
Napęd główny nie mniej niż 32 KW
Minimalna szerokość materiału wsadowego od 30 mm do 80 mm
Maksymalna szerokość materiału wsadowego od 660 mm do 1000 mm
Minimalna wysokość materiału wsadowego 5 mm
Maksymalna wysokość materiału wsadowego 165 mm
Minimalna długość materiału wsadowego 350 mm
Prędkość piły, nastawiana bezstopniowo (płynna regulacja) od 1 do 60 m/s
Prędkość podawania nastawiana bezstopniowo (płynna regulacja) od 1 do 15m/min
Maksymalna wysokość cięcia piły 100 mm
Minimalna grubość pozyskiwanej lamelki 1,7 mm
Rzaz cięcia maksymalnie 1,3 mm
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w niniejszym zapytaniu ofertowym dotyczące:
1.1. Posiadania odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
1.2. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia,
1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia,
1.4. Pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację pełnego zakresu przedmiotu Zamówienia,
1.5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca biorący udział w postępowaniu, nie znajdował się w stanie likwidacji i nie została w stosunku do niego ogłoszono upadłość,
Zamawiający uzna w/w warunki za spełnione na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zaproszenia.
1.6. Posiadania wiedzy i doświadczenia koniecznej do realizacji przedmiotu zamówienia
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie są zobowiązani wykazać, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym czasie, co najmniej 1 dostawę urządzeń do wykorzystywanych w przemyśle drzewnym lub meblarskim o wartości, co najmniej 400 000,00 zł netto (słownie: czterysta tysięcy złotych zero groszy) każda.
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu zrealizowanych dostaw stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia wraz z referencjami lub fakturami o Odbiorców.
1.7. Z udziału w postępowaniu wykluczeni będą Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w mieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy,
a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu potwierdzenia, że pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym nie występują powiązania osobowe lub kapitałowe, wykonawca składa wraz ofertą wypełnione i podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.
1.8. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
- Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
- Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert.
- Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach :
- pieniądzu;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank PEKAO S.A. nr 96 1240 1457 1111 0000 1930 4045 z adnotacją:
Wadium - Dostawa - urządzeń - elementów nowego procesu produkcyjnego
- Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
- Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą.
- W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać, tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okrew zapytaniu ofertowym i ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżące po stronie Wykonawcy;
- Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli w stosunku do Wykonawcy, którego oferta została wybrana zaistnieją przesłanki wyżej opisane. Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres zawiązania ofertą, poczynając od daty składania ofert.
- W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
- Do oferty należy dołączyć dowód potwierdzający wniesienie wadium.
- Wadium będzie zwracane na rachunek bankowy, z którego wpłynęło, o ile Wykonawca nie wskaże innego numeru rachunku bankowego.
- Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 6.
- Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy na realizację zamówienia.
- Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
2. Ocena spełnienia wyżej określonych warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty i oświadczenia.
3. Niespełnienie jakiegokolwiek z wyżej wymienionych warunków, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy i odrzuceniem oferty.
1. Ofertę, należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres siedziby Zamawiającego - ul. Podkarpacka 16 B, 38-400 Krosno w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
2. Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres podany w punkcie I niniejszego zapytania ofertowego i opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Oferta na zadanie pn. „ Dostawa urządzeń – piła do cięcia obłogów”.
3. Termin składania ofert upływa w dniu 12.04.2017 r. o godz. 10.00. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po tym terminie zostaną zwrócone bez otwarcia.
4. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12.04.2017 r. o godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego.
5. Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data i godzina wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.
6. W uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może dokonać przedłużenia terminu składania ofert o oznaczony okres.
Zamawiający dokona oceny złożonych ważnych ofert na podstawie poniżej przedstawionych kryteriów oceny ofert.
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert na podstawie poniżej przedstawionych kryteriów oceny ofert.
a. Cena – waga 90 pkt.
Liczba punktów w kryterium „cena” będzie przyznawana według poniższego wzoru:
Pi= C min /Ci x 90
Pi - liczba punktów dla oferty badanej w kryterium „cena”;
Cmin – najniższa cena brutto spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;
Ci - cena brutto oferty badanej
b. Oferowany okres rękojmi (podany w miesiącach ) – waga 10 pkt
Uwaga! Okres rękojmi nie może być krótszy niż 24 miesiące
Ofercie z najdłuższym okresem rękojmi zostanie przyznane 10 punktów,
Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalną ilość punktów według poniższego wzoru:
Pc = Gb/Gn x 10
Pc – ocena punktowa oferty „n” za kryterium „okres rękojmi”;
Gb – okres rękojmi jakości badanej oferty;
Gn – najdłuższy okres rękojmi spośród wszystkich złożonych ofert.
1) Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
2) Obliczenia dokonywane będą przez Zamawiającego z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, której zostanie przyznana najwyższa liczba punktów po zsumowaniu ww. kryteriów oceny ofert.
4) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego: spełnia / nie spełnia.
5) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia:
1.1 Zmiany harmonogramu realizacji – w przypadku otrzymania decyzji jednostki Kontraktującej projekt zawierającej zmiany terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany oraz wynikających z postanowień umowy Zamawiającego
z Jednostką Kontraktującą, jeżeli umowa ta została zawarta lub zmieniona aneksem po udzieleniu zamówienia;
1.2 Zmiany terminu realizacji umowy wynikającej z potrzeb prawidłowej realizacji Projektu oraz
w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na jego uzasadniony wniosek, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona.
1.3 W przypadku zawinionego przez Zamawiającego nieprzekazania Wykonawcy dokumentów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, o ile Zamawiający zobowiązany był do przekazania takich dokumentów Wykonawcy.
2. Wynagrodzenie Wykonawcy
2.1 Zmiany stawki urzędowej podatku VAT o kwotę wynikającą z tej zmiany.
2.2 W przypadku zaistnienia okoliczności powodujących zmniejszenia zakresu świadczenia stanowiącego przedmiot umowy m.in. rezygnacji z części dostaw, gdy realizacja całego zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego – o wartość niewykonanych dostaw.
3. Inne
3.1 W przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia stron;
3.2 W przypadku zaistnienia okoliczności spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, m.in. siła wyższa, mogące uniemożliwić dostawę oraz inne okoliczności zewnętrzne mogące mieć wpływ na realizację postanowień umowy.
3.3 Rozwiązania umowy – w przypadku, gdy Zamawiający nie podpisze umowy o dofinansowani z jednostką Kontraktującą projekt;
3.4. Uzasadnionych zmian zakresu lub metody wykonania przedmiotu umowy, której to zmiany w chwili zawarcia umowy strony nie mogły przewidzieć,
3.5 Obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy.
3.6 Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą muszą być dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.