Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
71.24.70.00-1 – nadzór nad robotami budowlanymi
71.52.00.00-9 - usługi nadzoru budowlanego.
2. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego w trzech branżach:
- konstrukcyjno-budowlanej
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych .
przy realizacji zadania inwestycyjnego pn.: ,, Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej w powiecie przeworskim”. Zadanie obejmuje łącznie nadzór nad trzema obiektami użyteczności publicznej, w których będzie realizowany następujący zakres rzeczowy robót:
1) Budynek administracyjny Starostwa Powiatowego, ul. Lwowska 16, 37-200 Przeworsk:
- Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem,
- Ocieplenie stropodachu luźnymi włóknami celulozowymi,
- Ocieplenie ścian cokołu i poniżej poziomu terenu,
- Izolacja przeciwwilgociowa pionowa ścian zewnętrznych cokołów i piwnic,
- Wymiany instalacji odgromowej w zakresie zwodów pionowych,
- Wymiana parapetów zewnętrznych,
- Wymiana obróbek blacharskich i orynnowania,
- Remont opaski wokół budynku,
- Remont schodów zewnętrznych i podestów wejściowych,
- Wymianę wewnętrznej instalacji c.o.,
- Modernizację kotłowni grzewczej polegającą na wymianie istniejących kotłów gazowych typu KZ4-G szt. 3 o mocy 76 kW każdy na dwa kotły kondensacyjne o mocy min 100 kW każdy pracujące w kaskadzie,
- Remont instalacji oświetleniowej polegający na wymianie istniejących opraw
oświetleniowych żarowych na energooszczędne świetlówkowe.
2) Budynek Zespołu Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego ul. Krasickiego 9 w Przeworsku, budynek główny z salą gimnastyczną:
- Docieplenie ścian zewnętrznych styropianem ,
- Wykonanie izolacji cieplnych i pionowych izolacji przeciwwilgociowych ścian piwnic i ścian fundamentowych od wysokości law fundamentowych do wysokości cokolu,
- Wykonanie nowych powłok tynkarskich wraz z odtworzeniem profili gzymsowych i dekoracyjnych,
- Docieplenie stropodachu budynków metoda wtryskowa bez naruszenia pokrycia wierzchniego,
- Wymiana stolarki okiennej wg zestawienia stolarki,
- Remont schodów wejściowych wraz z wymianą balustrad,
- Wymianę orynnowania, rur spustowych i obróbek blacharskich na nowe z blachy tytanowo-cynkowej oraz parapetów okiennych,
- Wymianę części krat w oknach,
- Demontaż istniejącej i montaż nowej instalacji odgromowej,
- Demontaż starej i wykonanie nowej opaski z kostki brukowej wokół budynku wraz z nowym krawężnikiem
- Wymianę wewnętrznej instalacji c.o.,
- Remont instalacji oświetleniowej polegający na wymianie istniejących opraw oświetleniowych żarowych na energooszczędne świetlówkowe.
3) Budynek Zespołu Szkół Zawodowych im. Króla Jana III Sobieskiego ul. Krasickiego 9 w Przeworsku, budynek warsztatów szkolnych:
- Docieplenie ścian zewnętrznych styropianem,
- Wykonanie izolacji cieplnych i pionowych izolacji przeciwwilgociowych ścian piwnic i ścian fundamentowych od wysokości law fundamentowych do wysokości cokolu,
- Wykonanie nowych powłok tynkarskich,
- Docieplenie stropodachu części wejściowej i biurowej budynku bez naruszenia pokrycia wierzchniego,
- Malowanie kominów na kolor elewacji,
- Przemurowanie attyki wyższego fragmentu części warsztatowej budynku,
- Remont wewnętrznych schodów do piwnicy wraz z wymianą balustrady i poręczy,
- Wymiana orynnowania, rur spustowych i obróbek blacharskich na nowe z blachy tytanowo-cynkowej oraz parapetów okiennych w ocieplanej części budynku,
- Demontaż istniejących i montaż nowych zawodów instalacji odgromowej ze złączami kontrolnymi,
- Demontaż starej i wykonanie nowej opaski z kostki brukowej wokół budynku ze spadkiem wraz z nowym krawężnikiem dla ocieplanej części budynku,
- Modernizacja kotłowni grzewczej polegająca na wymianie istniejącego kotła o mocy 250kW na dwa kotły kondensacyjne o mocy min 100kW każdy pracujące w układzie kondensacyjnym,
12. Montaż baterii solarnych dla przygotowania c.w.u.
3. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia jednego spośród Inspektorów nadzoru jako Inspektora wiodącego, który koordynuje działania pozostałych Inspektorów.
4. Dopuszcza się pełnienie przez jedną osobę funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego w więcej niż jednej branży, pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień.
5. Przedmiot umowy obejmuje nadzór inwestorski całego procesu inwestycyjnego we wszystkich branżach robót wynikających z opracowanego projektu budowlanego oraz z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz. 953 z późn. zm.) i umowy z Wykonawcą robót budowlanych, a w szczególności:
- reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania,
- sprawdzanie, odbiór (częściowy/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazanie ich do użytkowania,
- potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót zgodnie z wytycznymi dotyczącymi rozliczania otrzymanych dofinansowań.
6. Inspektor nadzoru inwestorskiego (Inspektor wiodący) ma prawo:
- wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
- żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem,
- bez pisemnej zgody Zamawiającego, Inspektor nadzoru nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy na wykonanie robót budowlanych,
- zakres robót i wymagania jakościowe, określa dostarczona dokumentacja projektowa wraz z pozwoleniem budowlanym, obowiązujące przepisy prawa oraz zawarta umowa o roboty budowlane.
- Do obowiązków Inspektora nadzoru należy min.:
- merytoryczny nadzór nad wykonywaniem robót i konsultacja korekt projektów wdrażanych do realizacji,
- koordynowanie wszystkich specjalności branż w zakresie odbioru poszczególnych rodzajów robót wynikających z dokumentacji projektowej,
- pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), a szczególności czynności wymienione w art. 25 ustawy,
- protokolarne przekazanie placu budowy Wykonawcy,
- dokładne zapoznanie się z warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów,
- nadzór nad kompletowaniem i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych koniecznych do odbioru,
- właściwa dyspozycyjność wobec Wykonawcy robót i Inwestora – Zamawiającego niezwłoczne od powiadomienia stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne Wykonawcy robót,
- uczestnictwo w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego,
- pełna koordynacja działań, w zakresie współpracy z projektantami, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót budowlanych wg zatwierdzonej dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzania rozwiązań zamiennych,
- nadzór nad terminowością realizacji zadania w szczególności w zakresie dotrzymywania terminu zakończenia prac,
- pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac, w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji zadania z określeniem ich przyczyn,
- rozliczenie finansowe Wykonawcy robót zgodnie z umową wykonawczą,
- bez zgody Zamawiającego, Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy polecenia wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych,
- Inspektor nadzoru dokonuje rozliczeń budowy pod względem ilościowym tzn. w zakresie zgodności rachunków wystawionych Zamawiającemu z rzeczywistym wykonaniem zakresu robót oraz pod względem ilościowym i jakościowym wykonanych robót,
- zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami,
- ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia wyjaśnień i udzielenia odpowiedzi przy składaniu przez Zamawiającego wniosków o płatność oraz kontroli projektu,
- Inspektor nadzoru będzie nadzorował budowę (w trakcie jej realizacji) w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru nie rzadziej jednak niż dwa razy w tygodniu oraz na wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego. Wykonawca zapewni ponadto, że na wezwanie Zamawiającego, w sprawach nie cierpiących zwłoki, zobowiązany będzie do stawienia się na budowie w przeciągu 3 godzin od chwili otrzymania wiadomości o potrzebie jego obecności i podjęcia czynności objętych umową.
8. Zaleca się Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej celem zdobycia wszelkich danych i informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny oferty.
9. Wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie z PN, przepisami BHP, sztuką budowlaną oraz przepisami szczegółowymi.
10. Szczegółowy opis robót budowlanych, nad którymi sprawowany będzie nadzór inwestorski określa dokumentacja (dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót) stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia.
1. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 28.12.2016 r., do godz. 11:00 w zamkniętej kopercie w siedzibie Zamawiającego tj. Starostwo Powiatowe w Przeworsku przy ul. Jagiellońskiej 10, miejsce: pok. 419 Kancelaria Ogólna.
2. Ofertę należy złożyć pisemnie w zamkniętej kopercie z napisem:
2. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostanie zwrócona Wykonawcy.
3. Wykonawca może wprowadzać zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem upływu jej składania.
4. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi w dniu 28.12.016 r., o godz. 11:15 w siedzibie Zamawiającego w Starostwie Powiatowym w Przeworsku przy ul. Jagiellońskiej 10 miejsce: pok. 422 – Piętro IV .
5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert przy udziale osób zainteresowanych, nastąpi:
a) podanie kwoty, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia,
b) poinformowanie o ilości złożonych ofert oraz podanie nazwy i adresu firmy, której
oferta jest otwierana oraz ceny poszczególnych ofert.
6. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny. Waga kryterium – 100%
- Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta o najniższej cenie.
- Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100 pkt. Liczba punktów zostanie wyliczona według następującego wzoru:
Cmin
Ilość punktów = -------------- x 100 x 100%
Cb
gdzie:
Cmin – najniższa cena brutto w złożonych ofertach
Cb – cena brutto badanej oferty
100 - wskaźnik stały
100% - procentowe znaczenie kryterium ceny
- W trakcie obliczania punktacji Zamawiający zastosuje zaokrąglenie otrzymanego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.