Zamówienie obejmuje usługę pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego (CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego) przy realizacji zadania pod nazwą:
- Zadanie Nr 1 - Budowa przedszkola przy Zespole Szkól Publicznych w Baszni Dolnej wraz z modernizacją istniejącej kotłowni.
- Zadanie Nr 2 - Modernizacja Zespołu Szkół Publicznych w Baszni Dolnej.
Całkowita wartość nadzorowanych robót zaproponowana w najkorzystniejszych ofertach w przetargu nieograniczonym na wykonanie robót budowlanych objętych nadzorem wynosi:
- Zadanie Nr 1 – 1.864.659,77 zł
- Zadanie Nr 2 – 1.450.722,49 zł
Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje:
- Reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej, a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE,
- Dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności:
- nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania,
- kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru.
- Sprawdzanie i odbiory robót ulegających zakryciu lub zanikających,
- Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,
- Potwierdzanie faktur Wykonawcy do zapłaty,
- Rozliczenie rzeczowo – finansowe wykonanych robót,
- Uczestnictwo w naradach budowlanych organizowanych przez Zamawiającego,
- Rozwiązywanie wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót, w szczególności w zakresie akceptacji zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji inwestycji w tym projektowej, rozliczaniem kontraktu, akceptacją dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę robót, itp.
- Udział w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje współfinansujące zadanie,
- Zapewnienie, przynajmniej 1 raz w tygodniu oraz na każde uzasadnione żądanie Zamawiającego, nadzoru poprzez wizytowanie budowy, monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót, a także zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji, a w szczególności monitorowanie realizacji kontraktu, sprawdzanie obmiarów, nadzorowanie i odbiór robót zagwarantowanie stałego nadzoru inspektorów nadzoru w poszczególnych branżach, w tym ich dyspozycyjności nadzoru na placu budowy w miarę potrzeb; Inspektor Nadzoru zobowiązany jest zapewnić siłami i środkami własnymi obecność inspektorów nadzoru w odpowiednim dla prawidłowej realizacji robót budowlanych czasie.
- wykonywanie stosownie do przepisów prawa budowlanego zadań:
- Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (art.25, 26 Prawa Budowlanego),
- Koordynatora Czynności Nadzoru Inwestycyjnego (art. 27 Prawa Budowlanego),
- Inwestora Zastępczego (art.18 Prawa Budowlanego),
- Informowanie na piśmie odpowiedzialnych za realizację robót budowlanych (inwestycji) przedstawicieli Zamawiającego o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a zwłaszcza o wszelkich zagrożeniach terminu zakończenia robót w sposób i w czasie umożliwiającym podjęcie adekwatnych działań przez Zamawiającego,
- Udostępnianie Zamawiającemu, na każde pisemne żądanie, wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy,
- obsługa okresu gwarancji i rękojmi;
- Inspektor Nadzoru zobowiązany będzie do:
- prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok roku dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów i instalacji; w przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancją lub rękojmią Inspektor Nadzoru zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawcę robót; w ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Inspektor Nadzoru zobowiązany jest do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowanie przeglądów raz na rok, przygotowanie dokumentacji po przeglądzie, kierowanie pism do Wykonawcy o usunięcie usterek, jeśli będzie taka potrzeba
- obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych;
- Sporządzania i przedkładania dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych,
- Zgłaszania konieczności wykonania robót dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp i przedstawianie zgodnego z przepisami prawa uzasadnienia, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonania uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji,
- Zgłaszania konieczności wykonania robót zamiennych w rozumieniu art. 20 ust. 1 pkt 4b) Prawa budowlanego i przedstawianie zgodnego z przepisami prawa uzasadnienia, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonania uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub konieczności wykonania niezbędnej dokumentacji,
- Sporządzania dokumentacji fotograficznej w wersji elektronicznej dokumentującej postęp robót budowlanych i dostarczania jej Zamawiającemu z częstotliwością nie mniejszą, niż 2 tygodnie. Częstotliwość ta może ulec zmianie w przypadku wystąpienia przerw w realizacji zamówienia przez Wykonawcę robót budowlanych.
Nadzór inwestorski obejmuje nadzór nad robotami budowlanymi oraz w razie konieczności, w tym na żądanie i z upoważnienia Zamawiającego lub właściwego organu, zapewnienie nadzoru autorskiego w sytuacjach określonych art. 20 ust. 1 pkt 4 Prawa budowlanego. Na każdym etapie prac Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o wszelkich propozycjach zmian projektu. Niezależnie od w/w zakresu, zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia, obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją budowy: sprawdzenie dokumentacji budowlanej, przekazanie placu budowy, obsługa podczas budowy, obsługa poodbiorowa do terminów wygaśnięcia gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych ma na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z projektami budowlanymi i warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę/odpowiednim zezwoleniu, wymaganiami materiałowo – technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, dziennikami budowy.
Miejsce składania ofert: Sekretariat Urzędu Gminy Lubaczów (pok. Nr 4), ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów.
Miejsce otwarcia ofert: Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 07.11.2016 r. o godzinie 10.15 w Urzędzie Gminy Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, sala narad - pokój nr 6
Cena oferty uwzględniająca zakres całego zadania - 100 % liczona zgodnie z algorytmem:
Ilośc punktów = najniższa zaoferowana cena/cena oferty rozpatrywanej x 100 pkt
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.