Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Brzostek, ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek
Opis przedmiotu zamówienia: 

Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2016-2020  spełniającego Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 i ustawę z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji wraz z identyfikacją projektów, spełniających kryteria wsparcia w ramach programów operacyjnych na lata 2014-2020.

 

  1. Zakres rzeczowy obejmuje:
  2. Opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji zadania,
  3. Opracowanie dokumentu zgodnie z wytycznymi i przepisami obowiązującymi na szczeblu wspólnotowym, krajowym i regionalnym,
  4. Bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnych wersji,
  5. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile to będzie konieczne),
  6. Przeprowadzenie konsultacji społecznych dla przedmiotu umowy, udział w spotkaniach z władzami gminy, radnymi, sołtysami, przedsiębiorcami, przedstawicielami mieszkańców i lokalnych organizacji,
  7. Prezentacja przedmiotu umowy na wspólnym posiedzeniu komisji i sesji Rady Gminy  Brzostek

 

  1. Szczegółowy zakres zadania:

 

  1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie „Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Brzostek na lata 2016-2020” zwanego dalej GPR. 
  2. Gotowy dokument musi być spójny z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (wspólnotowymi, krajowymi, regionalnymi) oraz dokumentami będącymi na etapie projektowania w szczególności Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, zatwierdzonych przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 3 lipca 2015 r., Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego, Instrukcją przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
  3. GPR będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 na realizację projektów infrastrukturalnych (twardych) i nieinfrastrukturalnych (miękkich).
  4. GPR będzie podlegał sprawdzeniu oraz zatwierdzeniu/zaopiniowaniu przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020. W związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania go do ewentualnych uwag w/w Instytucji. Ponadto ostateczny termin wykonania GPR może zostać przedłużony do chwili zatwierdzenia go przez IZ RPO WP.

 

  1. Zakres prac obejmuje w szczególności:
  2. Scharakteryzowanie obecnej sytuacji w gminie w tym: zagospodarowania przestrzennego, gospodarki, strefy społecznej, analizy SWOT,
  3. Diagnozę gospodarczą, przestrzenną i społeczną Gminy Brzostek,
  4. Przeprowadzenie badań ankietowych wśród mieszkańców,
  5. Graficzne i opisowe wytyczenie granic obszaru rewitalizacji,
  6. Analizę obszarów problemowych, spisanie założeń programowych rewitalizacji i jej celów,
  7. Opisanie wizji wyprowadzenia obszaru rewitalizacji ze stanu kryzysowego (planowany efekt rewitalizacji) wraz z określeniem celów rewitalizacji i kierunków działań umożliwiających osiągnięcie celów rewitalizacji,
  8. Opisanie i wprowadzenie mechanizmów włączenia mieszkańców, przedsiębiorców, innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji,
  9. Sporządzenie wykazu najważniejszych przedsięwzięć i głównych projektów rewitalizacyjnych dotyczących obszaru rewitalizacji, które będą realizowane w ramach danego programu rewitalizacji,
  10. Opracowanie szacunkowych ram finansowych programu rewitalizacji wraz z orientacyjnym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,
  11. Wypracowanie mechanizmów zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
  12. Opisanie powiązań i uwzględnienie kompatybilności programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy, dokumentami lokalnymi z zakresu polityk w sektorze społeczno- gospodarczym oraz nawiązaniu do strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju województwa, regionu i kraju, w szczególności zaś: Strategią Rozwoju Gminy Brzostek na lata 2011-2020, Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzostek  na lata 2008-2020,
  13. Opisanie systemu wdrażania programu rewitalizacji wraz z ramowym harmonogramem, a także systemu monitorowania i oceny programu rewitalizacji w zakresie skuteczności działań rewitalizacyjnych,
  14. Przeprowadzenie procedury OOŚ,  w tym opracowanie wniosku o wydanie opinii dla Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko oraz uwzględnieniu ewentualnych uwag w dokumencie (na podstawie ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.) oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/42/WE z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (Dz. Urz. UE 197 z 21.7.2001).

 

Kod CPV: 
73220000-0
Warunki udziału w postępowaniu : 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1.   Posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie nie dłuższym niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: 

- Wykonał należycie przynajmniej 2 usługi polegające na sporządzeniu dokumentów dotyczących jednostek samorządu terytorialnego bądź ich stowarzyszeń zawierających co najmniej diagnozę sytuacji społeczno-gospodarczej, kierunki rozwoju, budżet, harmonogram realizacji oraz popartych konsultacjami społecznymi (w tym np. program rewitalizacji, lokalna strategia rozwoju  - LSR) oraz załączy poświadczenia (referencje), że zostały wykonane należycie.

Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz usług sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego zał. nr 3 do niniejszego zapytania cenowego wraz z dokumentami poświadczającymi ich należyte wykonanie.

  1. Posiadają odpowiedni potencjał techniczny i dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponować zespołem co najmniej 2 ekspertów (zatrudnionych na podstawie umowy o pracę bądź będących właścicielami/współwłaścicielami firmy-Zamawiającego),w tym: 

2.1 Kierownik zespołu, który spełnia następujące wymagania:

- posiada wykształcenie wyższe oraz minimum jedną publikację naukową z zakresu rewitalizacji lub wykształcenie wyższe uzupełnione specjalistycznymi studiami podyplomowymi z zakresu rewitalizacji,

- w ciągu trzech lat przed dniem składania ofert kierował przygotowaniem co najmniej jednego GPR/LPR  dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 10 000 mieszkańców.

2.2 Ekspert ds. analizy społeczno-gospodarczej, który spełnia następujące wymagania:

- posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych lub wykształcenie wyższe ekonomiczne uzupełnione specjalistycznymi studiami podyplomowymi z zakresu metod analiz społeczno-gospodarczych,

- posiada doświadczenie w zakresie przygotowania diagnozy społeczno-gospodarczej dla minimum 1 GPR/LPR.

Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz osób sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego zał. nr 4 do niniejszego zapytania cenowego.

  1.  Zastrzega się, że jedna osoba nie może realizować więcej niż jednej z funkcji wymienionych w pkt. V.2.1-V.2.2.
  2. Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo ani kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
  2. posiadaniu przynajmniej 10 % udziałów lub akcji;
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego w zał. nr 1 – formularz oferty.

  1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym innych podmiotów oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Oddanie zasobów do dyspozycji musi być potwierdzone odpowiednim oświadczeniem oddającego zasoby.
  1. Zamawiający dopuszcza konsorcja oraz podwykonawstwo.
  2. Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie wykazał/ nie wykazał, na podstawie dokumentów (życiorysy ekspertów, referencje, protokoły odbioru, itp.) złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.
  1. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu

 

Termin składania ofert: 
środa, Październik 26, 2016 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Prosimy o złożenie oferty w formie pisemnej do dnia 26 października 2016 r. do godz. 12.00
    w zapieczętowanej kopercie z dopiskiem ”Zapytanie ofertowe – nie otwierać przed
    26.10.2016 r., godz. 12.00.” Na kopercie należy umieści nazwę i adres wykonawcy oraz nazwę zadania, którego ona dotyczy.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia.
  3.  Informację o wyniku procedury udzielenia zamówienia publicznego Zamawiający umieści na własnej stronie internetowej, w tym samym miejscu, w którym opublikowane zostało zapytania cenowe.
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. Cena 60%
  2. Doświadczenie 40 %  

Dla kryterium ceny punkty będą przyznawane według wzoru matematycznego:

C= (Cmin/ Cbad) x60%

C- liczba punktów w kryterium „cena”

Cmin- najniższa cena spośród cen złożonych ofert

Cbad- cena badanej oferty 

Dla kryterium doświadczenia najwyższą ilość punktów tj. 40 otrzymają oferty, w przypadku których Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonali należycie lub wykonują co najmniej 6 zamówień tożsamych do niniejszego zamówienia:

Punktacja za to kryterium kształtuje się następująco:

- 1-2 wykazanych zamówień – 0 pkt,

- 3 wykazane zamówienia – 10 pkt,

- 4-5  wykazanych zamówień – 20 pkt,

- 6 i więcej wykazanych zamówień – 40 pkt.

W celu wykazania niezbędnego doświadczenia, należy posłużyć się formularzem zawartym w zał. nr 3.

Termin wykonania zamówienia: 
środa, Marzec 15, 2017
Powiat: 
dębicki
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 
  1. Wykonawca ma prawo do żądania przedłużenia w/w terminu umownego, jeżeli nie dotrzymanie pierwotnych terminów jest konsekwencją :
    1. okoliczności których nie można było przewidzieć,
    2. z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
    3. z powodu siły wyższej.