Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji na lata 2016-2020 spełniającego Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 i ustawę z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji wraz z identyfikacją projektów, spełniających kryteria wsparcia w ramach programów operacyjnych na lata 2014-2020.
- Zakres rzeczowy obejmuje:
- Opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji zadania,
- Opracowanie dokumentu zgodnie z wytycznymi i przepisami obowiązującymi na szczeblu wspólnotowym, krajowym i regionalnym,
- Bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnych wersji,
- Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile to będzie konieczne),
- Przeprowadzenie konsultacji społecznych dla przedmiotu umowy, udział w spotkaniach z władzami gminy, radnymi, sołtysami, przedsiębiorcami, przedstawicielami mieszkańców i lokalnych organizacji,
- Prezentacja przedmiotu umowy na wspólnym posiedzeniu komisji i sesji Rady Gminy Brzostek
- Szczegółowy zakres zadania:
- Przedmiotem zamówienia jest opracowanie „Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Brzostek na lata 2016-2020” zwanego dalej GPR.
- Gotowy dokument musi być spójny z dokumentami strategicznymi wyższego szczebla (wspólnotowymi, krajowymi, regionalnymi) oraz dokumentami będącymi na etapie projektowania w szczególności Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, zatwierdzonych przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 3 lipca 2015 r., Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego, Instrukcją przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
- GPR będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 na realizację projektów infrastrukturalnych (twardych) i nieinfrastrukturalnych (miękkich).
- GPR będzie podlegał sprawdzeniu oraz zatwierdzeniu/zaopiniowaniu przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020. W związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania go do ewentualnych uwag w/w Instytucji. Ponadto ostateczny termin wykonania GPR może zostać przedłużony do chwili zatwierdzenia go przez IZ RPO WP.
- Zakres prac obejmuje w szczególności:
- Scharakteryzowanie obecnej sytuacji w gminie w tym: zagospodarowania przestrzennego, gospodarki, strefy społecznej, analizy SWOT,
- Diagnozę gospodarczą, przestrzenną i społeczną Gminy Brzostek,
- Przeprowadzenie badań ankietowych wśród mieszkańców,
- Graficzne i opisowe wytyczenie granic obszaru rewitalizacji,
- Analizę obszarów problemowych, spisanie założeń programowych rewitalizacji i jej celów,
- Opisanie wizji wyprowadzenia obszaru rewitalizacji ze stanu kryzysowego (planowany efekt rewitalizacji) wraz z określeniem celów rewitalizacji i kierunków działań umożliwiających osiągnięcie celów rewitalizacji,
- Opisanie i wprowadzenie mechanizmów włączenia mieszkańców, przedsiębiorców, innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji,
- Sporządzenie wykazu najważniejszych przedsięwzięć i głównych projektów rewitalizacyjnych dotyczących obszaru rewitalizacji, które będą realizowane w ramach danego programu rewitalizacji,
- Opracowanie szacunkowych ram finansowych programu rewitalizacji wraz z orientacyjnym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,
- Wypracowanie mechanizmów zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
- Opisanie powiązań i uwzględnienie kompatybilności programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy, dokumentami lokalnymi z zakresu polityk w sektorze społeczno- gospodarczym oraz nawiązaniu do strategicznych dokumentów dotyczących rozwoju województwa, regionu i kraju, w szczególności zaś: Strategią Rozwoju Gminy Brzostek na lata 2011-2020, Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzostek na lata 2008-2020,
- Opisanie systemu wdrażania programu rewitalizacji wraz z ramowym harmonogramem, a także systemu monitorowania i oceny programu rewitalizacji w zakresie skuteczności działań rewitalizacyjnych,
- Przeprowadzenie procedury OOŚ, w tym opracowanie wniosku o wydanie opinii dla Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko oraz uwzględnieniu ewentualnych uwag w dokumencie (na podstawie ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.) oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/42/WE z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko (Dz. Urz. UE 197 z 21.7.2001).
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie nie dłuższym niż 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- Wykonał należycie przynajmniej 2 usługi polegające na sporządzeniu dokumentów dotyczących jednostek samorządu terytorialnego bądź ich stowarzyszeń zawierających co najmniej diagnozę sytuacji społeczno-gospodarczej, kierunki rozwoju, budżet, harmonogram realizacji oraz popartych konsultacjami społecznymi (w tym np. program rewitalizacji, lokalna strategia rozwoju - LSR) oraz załączy poświadczenia (referencje), że zostały wykonane należycie.
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz usług sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego zał. nr 3 do niniejszego zapytania cenowego wraz z dokumentami poświadczającymi ich należyte wykonanie.
- Posiadają odpowiedni potencjał techniczny i dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponować zespołem co najmniej 2 ekspertów (zatrudnionych na podstawie umowy o pracę bądź będących właścicielami/współwłaścicielami firmy-Zamawiającego),w tym:
2.1 Kierownik zespołu, który spełnia następujące wymagania:
- posiada wykształcenie wyższe oraz minimum jedną publikację naukową z zakresu rewitalizacji lub wykształcenie wyższe uzupełnione specjalistycznymi studiami podyplomowymi z zakresu rewitalizacji,
- w ciągu trzech lat przed dniem składania ofert kierował przygotowaniem co najmniej jednego GPR/LPR dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 10 000 mieszkańców.
2.2 Ekspert ds. analizy społeczno-gospodarczej, który spełnia następujące wymagania:
- posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych lub wykształcenie wyższe ekonomiczne uzupełnione specjalistycznymi studiami podyplomowymi z zakresu metod analiz społeczno-gospodarczych,
- posiada doświadczenie w zakresie przygotowania diagnozy społeczno-gospodarczej dla minimum 1 GPR/LPR.
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku do oferty należy załączyć wykaz osób sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego zał. nr 4 do niniejszego zapytania cenowego.
- Zastrzega się, że jedna osoba nie może realizować więcej niż jednej z funkcji wymienionych w pkt. V.2.1-V.2.2.
- Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo ani kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu przynajmniej 10 % udziałów lub akcji;
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia złożonego w zał. nr 1 – formularz oferty.
- Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym innych podmiotów oraz osobach zdolnych do wykonania zamówienia niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Oddanie zasobów do dyspozycji musi być potwierdzone odpowiednim oświadczeniem oddającego zasoby.
- Zamawiający dopuszcza konsorcja oraz podwykonawstwo.
- Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie wykazał/ nie wykazał, na podstawie dokumentów (życiorysy ekspertów, referencje, protokoły odbioru, itp.) złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.
- Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu
- Prosimy o złożenie oferty w formie pisemnej do dnia 26 października 2016 r. do godz. 12.00
w zapieczętowanej kopercie z dopiskiem ”Zapytanie ofertowe – nie otwierać przed
26.10.2016 r., godz. 12.00.” Na kopercie należy umieści nazwę i adres wykonawcy oraz nazwę zadania, którego ona dotyczy. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia.
- Informację o wyniku procedury udzielenia zamówienia publicznego Zamawiający umieści na własnej stronie internetowej, w tym samym miejscu, w którym opublikowane zostało zapytania cenowe.
- Cena 60%
- Doświadczenie 40 %
Dla kryterium ceny punkty będą przyznawane według wzoru matematycznego:
C= (Cmin/ Cbad) x60%
C- liczba punktów w kryterium „cena”
Cmin- najniższa cena spośród cen złożonych ofert
Cbad- cena badanej oferty
Dla kryterium doświadczenia najwyższą ilość punktów tj. 40 otrzymają oferty, w przypadku których Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonali należycie lub wykonują co najmniej 6 zamówień tożsamych do niniejszego zamówienia:
Punktacja za to kryterium kształtuje się następująco:
- 1-2 wykazanych zamówień – 0 pkt,
- 3 wykazane zamówienia – 10 pkt,
- 4-5 wykazanych zamówień – 20 pkt,
- 6 i więcej wykazanych zamówień – 40 pkt.
W celu wykazania niezbędnego doświadczenia, należy posłużyć się formularzem zawartym w zał. nr 3.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Wykonawca ma prawo do żądania przedłużenia w/w terminu umownego, jeżeli nie dotrzymanie pierwotnych terminów jest konsekwencją :
- okoliczności których nie można było przewidzieć,
- z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
- z powodu siły wyższej.