Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja usługi eksperckiej polegającej na kompleksowym opracowaniu Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Jarosław na lata 2016-2026 (zwanego dalej „Programem Rewitalizacji”), który stanowić będzie podstawę ubiegania się przez Gminę o wsparcie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020 na realizację projektów infrastrukturalnych (twardych) i nieinfrastrukturalnych (miękkich).
Podstawą opracowania Programu Rewitalizacji będą następujące dokumenty:
- „Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020”;
- „Instrukcja przygotowania programów rewitalizacyjnych w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020”;
- Regulamin Konkursu dotacji „Przygotowanie programów rewitalizacji” ogłoszony przez Zarząd Województwa Podkarpackiego oraz Ministra Rozwoju wraz z dodatkowymi informacjami publikowanymi na stronie: http://www.podkarpackie.pl/index.php/rozwoj-regionalny/rewitalizacja
- Wniosek o przyznanie dotacji „Przygotowanie programów rewitalizacji” opracowany przez Gminę Miejską Jarosław, Tytuł projektu „Opracowanie Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Jarosław”;
- Dokument musi być zgodny z aktualnymi regulacjami prawnymi, dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, jak również z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Miejska Jarosław.
Minimalny zakres Programu Rewitalizacji określają „Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020”. Ponadto powinien on posiadać następujące cechy i zawartość (elementy): kompleksowość programu rewitalizacji, koncentrację programu rewitalizacji, komplementarność programu rewitalizacji z innymi dokumentami, komplementarność przestrzenną, komplementarność problemową, komplementarność międzyokresową, komplementarność źródeł finansowania, realizację zasady partnerstwa i partycypacji. Program Rewitalizacji powinien również zawierać listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych.
W świetle strategicznych dokumentów krajowych szczególną rolę przypisuje się partycypacji społecznej i zapewnieniu możliwości włączenia się mieszkańców na każdym etapie projektowania i prowadzenia rewitalizacji. Z tego względu, przygotowany w ramach zamówienia projekt Programu Rewitalizacji zostanie przed jego przyjęciem poddany dwukrotnym konsultacjom społecznym. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaangażowanie społeczności lokalnej rewitalizowanych obszarów do tworzenia Programu Rewitalizacji tak, aby różne grupy interesariuszy mogły współdecydować o jego kształcie na każdym etapie tego procesu. Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia konsultacji społecznych oraz do zredagowania końcowej wersji dokumentu. Zamawiający musi przeprowadzić konsultacje w poniżej przedstawionych formach:
a) zbieranie uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej lub formularzy zamieszczonych na stronie podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej;
b) spotkania, warsztaty.
Uszczegółowienie zadań:
- nadzór merytoryczny nad opracowaniem treści 3 ogłoszeń w prasie lokalnej (każde składać się będzie z 6 modułów):
- o przystąpieniu do opracowywania Programu Rewitalizacji i zaproszenie mieszkańców miasta na spotkanie z władzami, zespołem zadaniowym oraz ekspertem zewnętrznym;
- o naborze propozycji projektów do ujęcia w Programie Rewitalizacji;
- o konsultacjach społecznych projektu Programu Rewitalizacji.
- nadzór merytoryczny nad opracowaniem graficznym i merytorycznym informatora dla interesariuszy procesu rewitalizacji oraz rozpowszechnienie go w formie elektronicznej (m.in. poprzez stronę internetową) i papierowej (m.in. podczas spotkań organizowanych przez Wykonawcę w ramach niniejszego Zamówienia);
objętość informatora wynosi co najmniej 12 stron tekstu standardowego (strona A4 przy parametrach: czcionka Times New Roman, rozmiar czcionki: 12, interlinia: 1,5 wiersza, marginesy: 2,5 cm; możliwe zastosowanie elementów graficznych);
- wydruk informatora dla interesariuszy procesu rewitalizacji – parametry wydruku: format A5 (210 x 148 mm), 12 stron, gramatura 120, nakład: 300 sztuk;
- ustalenie programu (w tym przygotowanie prezentacji multimedialnych i materiałów roboczych) i przeprowadzenie 2 spotkań władz miasta, Rady Miasta, Rad Dzielnic, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego oraz eksperta ds. rewitalizacji z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami;
spotkania odbędą się w obrębie 2 wstępnie zdiagnozowanych obszarów:
- Jarosławskiego Parku Kulturowego (część obejmująca Park Kulturowy Zespołu Staromiejskiego, tj. Stare Miasto wraz z przyległa ulica Przemyską) – zwany dalej Obszarem I;
- wielkich osiedli mieszkaniowych (os. Armii Krajowej, os. Witosa, os. Pułaskiego, os. Kombatantów, os. Słoneczne, os. Kopernika, os. Tysiąclecia) – zwany dalej Obszarem II;
- przeprowadzenie i opracowanie pełnej diagnozy społeczno-gospodarczej czynników i zjawisk kryzysowych w gminie w oparciu o zgłoszone uwagi mieszkańców, dane jakościowe i ilościowe pozyskane z odpowiednich komórek oraz jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta, Powiatowego Urzędu Pracy, Policji, PKW oraz inne dane statystyczne i jakościowe dotyczące obszaru rewitalizacji;
- wyznaczenie wynikających z diagnozy społeczno-gospodarczej w gminie obszarów zdegradowanych i obszaru rewitalizacji;
- zidentyfikowanie partnerów działań o charakterze rewitalizacyjnym w formie listy podmiotów i instytucji zainteresowanych partycypowaniem w przedsięwzięciach;
- zorganizowanie (przygotowanie prezentacji multimedialnych, materiałów roboczych, cateringu wraz z logistyką) i przeprowadzenie warsztatów i działań dotyczących programu rewitalizacji (zaproszenia należy skierować do jak najszerszego grona odbiorców bezpośrednio związanych z obszarem rewitalizacji, m.in.: mieszkańców, Rady Miasta, Rad Dzielnic, przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz potencjalnych partnerów:
- szkolenie z zakresu rewitalizacji dla pracowników Urzędu Miasta Jarosławia i jednostek organizacyjnych, władz miasta, Rady Miasta, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego, upowszechniające wiedzę o rewitalizacji i jej zasadach (50 osób);
- szkolenie z zakresu rewitalizacji dla Rad Dzielnic i interesariuszy – mieszkańców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorców, upowszechniające wiedzę o rewitalizacji i jej zasadach (50 osób);
- warsztat roboczy/konsultacyjny przeprowadzony w Obszarze I z władzami miasta, Radą Miasta, Radami Dzielnic, koordynatorem projektu, zespołem prowadzącym, zespołem wspierającym oraz z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami (75 osób);
- warsztat roboczy/konsultacyjny przeprowadzony w Obszarze II z władzami miasta, Radą Miasta, Radami Dzielnic, koordynatorem projektu, zespołem prowadzącym, zespołem wspierającym oraz z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami (75 osób);
- spacer studyjny (konsultacyjny na wolnym powietrzu) przeprowadzony w Obszarze I z władzami miasta, Radą Miasta, Radami Dzielnic, koordynatorem projektu, zespołem prowadzącym, zespołem wspierającym oraz z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami (wizja lokalna władz z interesariuszami w Obszarze I) (25 osób);
- spacer studyjny (konsultacyjny na wolnym powietrzu) przeprowadzony w Obszarze II z władzami miasta, Radą Miasta, Radami Dzielnic, koordynatorem projektu, zespołem prowadzącym, zespołem wspierającym oraz z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami (wizja lokalna władz z interesariuszami w Obszarze I) (25 osób);
- doradztwo w zakresie kierunkowania elementów wsparcia i wyboru przedsięwzięć;
- opracowanie ankiet dot. propozycji projektów rewitalizacyjnych,
- opracowanie formularzy do zgłaszania uwag podczas konsultacji społecznych,
- nadzór merytoryczny nad naborem propozycji projektów (nabór propozycji projektów zostanie ogłoszony przez Urząd Miasta),
- opracowanie projektu Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Jarosław na lata 2016-2026,
- przeprowadzenie konsultacji społecznych projektu Programu Rewitalizacji – konsultacje będą mieć następującą formę:
- spotkanie władz miasta, Rady Miasta, Rad Dzielnic, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami w Obszarze I;
- spotkanie władz miasta, Rady Miasta, Rad Dzielnic, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami w Obszarze II;
- możliwości zgłaszania uwag w dedykowanej zakładce na stronie www.jaroslaw.pl;
- opracowanie raportu z przeprowadzonych konsultacji społecznych, wprowadzenie zmian do projektu Programu Rewitalizacji wynikających z konsultacji;
- przeprowadzenie ponownych konsultacji społecznych projektu Programu Rewitalizacji po wprowadzeniu w nim zmian – konsultacje będą mieć następującą formę::
- spotkanie władz miasta, Rady Miasta, Rad Dzielnic, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami w Obszarze I;
- spotkanie władz miasta, Rady Miasta, Rad Dzielnic, koordynatora projektu, zespołu prowadzącego, zespołu wspierającego z interesariuszami – mieszkańcami, przedstawicielami organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorcami w Obszarze II;
- możliwości zgłaszania uwag w dedykowanej zakładce na stronie www.jaroslaw.pl;
- opracowanie raportu z przeprowadzonych ponownych konsultacji społecznych, wprowadzenie zmian do projektu Programu Rewitalizacji wynikających z ponownych konsultacji;
- przekazanie Zamawiającemu projektu Programu Rewitalizacji do zaopiniowania przez organy administracji publicznej i inne podmioty oraz Zespół ds. rewitalizacji – wskazany przez Urząd Marszałkowski;
- wprowadzenie zmian wynikających z opinii i przedstawienie gotowego projektu Programu Rewitalizacji;
- przedstawienie, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, projektu Programu Rewitalizacji na sesji Rady Miasta Jarosławia, podczas której rozpatrywana będzie uchwała o jego przyjęciu.
Program Rewitalizacji będzie podlegał ocenie Instytucji Zarządzającej RPO WP, w związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania go do ewentualnych uwag w/w Instytucji - każdorazowe wprowadzenie do Programu Rewitalizacji Gminy Miejskiej Jarosław na lata 2016-2026 uwag Zespołu ds. rewitalizacji powołanego przez Marszałka Województwa Podkarpackiego.
Celem Zamawiającego jest uzyskanie dokumentu wysokiej jakości, który zostanie wpisany do wykazu programów rewitalizacji w województwie podkarpackim.
Wykonawca Programu Rewitalizacji zobowiązany będzie do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dokumentu (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami). W przypadku stwierdzenia konieczności opracowania Prognozy oddziaływania na środowisko projektu Programu Rewitalizacji Zamawiający zleci jej opracowanie odrębnym zamówieniem.
INFORMACJE DODATKOWE
W ramach Zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
• osobistego uczestnictwa raz w tygodniu w spotkaniach organizowanych w siedzibie Zamawiającego (w tym w posiedzeniach zespołu zadaniowego ds. rewitalizacji, posiedzeniach Komisji Rady Miasta Jarosław, spotkaniach z interesariuszami rewitalizacji, partnerami) oraz do opracowania raportów ze spotkań. Zamawiający może zwolnić Wykonawcę z tego obowiązku, jeśli spotkanie lub jego obecność nie będą konieczne;
- przygotowywania prezentacji multimedialnych i materiałów roboczych na spotkania, warsztaty, szkolenie;
- opracowania załączników graficznych do Programu Rewitalizacji obrazujących m. in. obszary zdegradowane, obszar rewitalizacji, zmiany funkcjonalno-przestrzenne z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku mapy ewidencyjnej;
- współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji umowy - w tym do uwzględniania uwag zgłaszanych przez Zamawiającego.
UWAGA:
Wykonawca zobowiązuje się do poprawienia i uaktualnienia Programu Rewitalizacji będącego przedmiotem umowy, w przypadku pojawienia się, nie później niż trzy tygodnie przed terminem zakończenia umowy, zmienionych wersji „Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020” lub „Instrukcji przygotowania programów rewitalizacyjnych w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego na lata 2014-2020”, bez żądania zapłaty dodatkowego wynagrodzenia ponad ustalone w umowie.
Wymagana forma opracowania
Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Program Rewitalizacji w postaci dokumentu tekstowego w wersji drukowanej w 4 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej w formatach: .pdf i .doc (edytowalny pliki MS Word), zapis danych tabelarycznych w formacie .xls (edytowalny pliki MS Excel).
Ponadto Wykonawca sporządzi skróconą prezentację Programu Rewitalizacji w wersji elektronicznej w pliku o formacie .pdf lub .ppt (edytowalny plik PowerPoint), która będzie zawierała co najmniej 15 slajdów.
Urząd Miasta Jarosławia
Rynek 1
37-500 Jarosław
Kancelaria pok. nr 2 - składanie ofert
Sala narad pok. 26 - otwarcie ofert
Kryteria oceny ofert.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się niżej podanymi kryteriami i ich wagami oraz w następujący sposób będzie oceniać spełnienie kryteriów:
- Cena
Sposób przyznawania punktów w kryterium „cena”. Punkty zostaną obliczone wg następującego wzoru:
K c = Cmin/Cb x 30
gdzie:
K c – ocena punktowa oferty w kryterium cena,
C min – najniższa cena brutto (ogólna wartość zamówienia),
C b – cena brutto oferty badanej.
Wykonawca, który przedstawi najniższą cenę w ofercie otrzyma 30 punktów, inni Wykonawcy odpowiednio mniej, stosownie do w/w wzoru.
Ilość opracowanych programów rewitalizacji i/lub studiów wykonalności do projektów w zakresie rewitalizacji w Perspektywie Finansowej UE 2007-2013 i/lub w Perspektywie Finansowej UE 2014-2020
Sposób przyznawania punktów:
Za każdy opracowany program rewitalizacji i/lub studium wykonalności do projektów w zakresie rewitalizacji – 2 pkt
Za każdy opracowany program rewitalizacji i/lub studium wykonalności do projektów w zakresie rewitalizacji, który obecnie jest opracowywany – 0,5 pkt
Wskazanie tylko jednego programu rewitalizacji i/lub studium wykonalności do projektów w zakresie rewitalizacji uznaje się jako niespełnienie jednego z warunków udziału w postępowaniu w brzmieniu: „Posiadanie doświadczenia w zakresie przygotowywania programów rewitalizacji i/ lub studiów wykonalności do projektów w zakresie rewitalizacji”.
Liczba punktów do uzyskania 10. Za ilość opracowanych programów przekraczających liczbę 5, dodatkowe punkty nie będą przyznane.
Weryfikacji dokona się na podstawie wykazu opracowanych programów/studiów oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie.
Ilość przeprowadzonych szkoleń z rewitalizacji w latach 2007-2016.
Sposób przyznawania punktów:
Za każde przeprowadzone szkolenie z rewitalizacji – 2 pkt.
Wskazanie tylko jednego szkolenia uznaje się jako niespełnienie jednego z warunków udziału w postępowaniu w brzmieniu: „Posiadanie doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z rewitalizacji w latach 2007 – 2016”.
Liczba punktów do uzyskania 30. Za ilość szkoleń przekraczających 15, dodatkowe punkty nie będą przyznane.
Weryfikacji dokona się na podstawie wykazu szkoleń (nazwa tematu wraz z terminem realizacji).
Ilość opracowanych dokumentów strategicznych (np. strategie rozwoju, strategie rozwiazywania problemów społecznych, programy rozwoju itp.) w perspektywie finansowej UE 2007-2013 i/lub w perspektywie 2014-2020.
Sposób przyznawania punktów:
Za każdy opracowany dokument strategiczny – 2 pkt
Za każdy opracowany dokument strategiczny, który obecnie jest opracowywany – 0,5 pkt
Wskazanie tylko jednego dokumentu strategicznego uznaje się jako niespełnienie jednego z warunków udziału w postępowaniu w brzmieniu: „Posiadanie doświadczenia w zakresie opracowanych dokumentów strategicznych (np. strategie rozwoju, strategie rozwiazywania problemów społecznych, programy rozwoju itp.)”.
Liczba punktów do uzyskania 30. Za ilość wykonanych dokumentów strategicznych przekraczających 15, dodatkowe punkty nie będą przyznane.
Weryfikacji dokona się na podstawie wykazu opracowanych dokumentów strategicznych oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.