Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Nowy Żmigród , ul.Mickiewicza 238-230 Nowy Żmigród
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Nowy Żmigród na lata 2017-2024, zwanego dalej LPR, zgodnego z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015 r. oraz uchwałą nr 194/3956/16 z 12 lipca 2016 r. Zarządu Województwa Podkarpackiego dotyczącą Instrukcji przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie.

Lokalny program rewitalizacji musi zawierać w szczególności:

1) szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji oraz przygotowanie dokumentu będącego analizą ekspercką negatywnych zjawisk oraz potencjałów obszaru w sferze społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej oraz technicznej na podstawie danych ilościowych i jakościowych, udostępnionych przez GUS, Urząd Gminy i inne podmioty posiadające informacje istotne do przeprowadzenia rzetelnej diagnozy lub zebranie danych we własnym zakresie. Analiza i diagnoza zawarta w dokumencie powinna obejmować swoim zakresem cały obszar Gminy Nowy Żmigród,

2) analizę obszarów problemowych oraz graficzne i opisowe wytyczenie granic obszarów zdegradowanych,

3) opis powiązań LPR z dokumentami strategicznymi gminy Nowy Żmigród, w tym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,

4) opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi regionu,

5) opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji,

6) cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;

7) opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:

- listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty

- charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań, o których mowa w pkt 6),

8) analizę wymienionych w pkt 7) propozycji projektów w zakresie ich kwalifikowalności do realizacji LPR,

9) mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,

10) szacunkowe ramy finansowe programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,

11) opis struktury wdrażania i zarządzania realizacją LPR, wskazanie kosztów tego zarządzania wraz z ramowym harmonogramem realizacji programu,

12) system monitorowania i oceny LPR,

13) jeśli będzie to konieczne wskazanie sposobu realizacji LPR w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego (wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz planach zagospodarowania przestrzennego koniecznych do uchwalenia albo zmiany),

14) załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalnoprzestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz opracowanie mapy w odpowiedniej skali obrazującej w sposób czytelny obszar.

15) zastosowanie narzędzi partycypacji społecznej przy tworzeniu LPR.

Dodatkowo w ramach umowy wykonawca zobowiązany jest do:

1) przeprowadzenia procedury SOOŚ, w tym opracowanie wniosku o wydanie opinii do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, a w razie nie otrzymania pozytywnej opinii o braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko, po stronie Wykonawcy spoczywa przeprowadzenie procedury Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla dokumentu oraz uwzględnienie ewentualnych uwag w dokumencie,

2) uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania LPR – dotyczy dokumentu jak całości,

3) opracowanie merytoryczne tekstów, broszur, ankiet, materiałów informacyjno-promocyjnych, scenariuszy spotkań/warsztatów, prezentacji wykorzystywanych w trakcie przygotowania LPR, zapewnienia materiałów piśmienniczych (długopis, notatnik) dla uczestników warsztatów oraz materiałów  innych niezbędnych dla prawidłowości opracowania przedmiotu zamówienia.

4) samodzielnego zebrania i przetworzenia wszelkich danych potrzebnych do opracowania dokumentacji,

5) przeprowadzenie spotkań/warsztatów diagnostyczno-projektowych oraz konsultacji społecznych w formie:

- zbierania uwag, i badań ankietowych (badania ankietowe przeprowadzone na próbie min. 300 mieszkańców obligatoryjnie dla całej gminy),

 - spotkania otwierającego dla przedstawicieli podmiotów i instytucji publicznych i niepublicznych,

- warsztatów dla członków zespołu ds. LPR (min. 8 godz.),

- spotkania dla interesariuszy programu(wizja i cele, obszar zdegradowany, kierunki i złożenia programu – dla różnych grup społecznych w tym, mieszkańcy, wspólnoty, przedsiębiorcy (min. 3 spotkań),

- spotkania podsumowującego.

6) zapewnienia uczestnikom warsztatów wyżywienia składającego się z posiłku obiadowego dwudaniowego, a także serwisów kawowych uzupełnianych w godzinach odbywania się zajęć, składający się z: kawy, herbaty (ciepłe napoje – bez limitu), a ponadto wody mineralnej gazowanej i niegazowanej, dwóch rodzajów soków; oraz na osobę: ciastka deserowe – min. 200g / osobę, owoce – min. 200g / osobę.

 

7) stałej współpracy z zespołem ds. rewitalizacji, grupami interesariuszy, również po opracowaniu LPR na zasadzie doraźnych konsultacji,

8) uaktualnienia LPR zgodnie ze wskazówkami IZ RPO WP,

9) udział we wszystkich spotkaniach/konferencjach/naradach/inicjatywach promujących przedmiot zamówienia, jeśli zamawiający uzna to za konieczne,

10) przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania projektu uchwały Rady Gminy wraz z uzasadnieniem,

11) prezentacja przedmiotu umowy na spotkaniu podsumowującym projekt oraz na sesji Rady Gminy,

12)bieżącego informowania Zamawiającego o postępie prac, w tym - na prośbę Zamawiającego - w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia wystosowania takiej prośby,

13)bieżącego monitorowania zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji.

Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:

1) przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;

2) zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych oraz udostępnia dokumenty w wersjach edytowalnych; Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone

3) przekazuje Zamawiającemu 3 egzemplarze kompletnej dokumentacji stanowiącej przedmiot zamówienia oraz przekaże ją w wersji cyfrowej edytowalnej tzn. skan dokumentu, oryginału w formie pdf oraz w wersji edytowalnej źródłowej teksty i załączniki graficzne. 

Kod CPV: 
73220000-0
Warunki udziału w postępowaniu : 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 2 lat przed wszczęciem niniejszego postępowania wykonali: co najmniej cztery dokumenty strategiczne (w tym co najmniej jeden Program Rewitalizacji) dla innych j.s.t., których ścieżka opracowania i przyjęcia jest tożsama (tj. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzenie konsultacji społecznych, zatwierdzenie dokumentu przez Instytucję Zarządzającą/Wdrażającą np. Programy Ochrony Środowiska, Plany Gospodarki Niskoemisyjnej, Lokalne Programy Rewitalizacji, Plany zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, Plany mobilności miejskiej).

W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą: wykaz wykonanych podobnych dokumentów  strategicznych w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, (zgodnie z załącznikiem nr 1 do Formularza Oferty ) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa powyżej są: poświadczenia lub inne dokumenty –jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.

Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ponadto z postępowania wyklucza się Wykonawców:

a) powiązanych z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą.

b) którzy nierzetelnie wywiązali się z jakiejkolwiek z wcześniejszych umów zawartych z Gminą Nowy Żmigród

Termin składania ofert: 
wtorek, Październik 18, 2016 - 14:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę należy złożyć  w  formie  pisemnej ( osobiście listownie ) na adres :  Urząd Gminy  Nowy  Żmigród  ul. Mickiewicza 2 , 38-230 Nowy Żmigród, z opisem „Oferta na LPR„  do dnia 18.10.2016 rok do godz. 14.00
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 18.10.2016 rok o godz. 14.15 w pokoju nr 14. Otwarcie ofert jest jawne
  3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane
  4.   Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów  wyjaśnień dotyczących  treści   złożonych ofert.
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:

   

  1 – Kryterium CENA – waga 60% (60pkt) liczone według wzoru;

Cena brutto najniższa / cena brutto ferowana * 60

 

2 – Kryterium DOŚWIADCZENIE – waga 40% (40 pkt) 

Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w złożonej ofercie ilości sporządzonych w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli termin prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,  dokumentów strategicznych w tym co najmniej jeden program rewitalizacji dla innych j.s.t., których ścieżka opracowania i przyjęcia jest tożsama jak przedmiotu zamówienia.

Liczba punktów w kryterium DOSWIADCZENIE będzie liczona według wzoru;

Ilość sporządzonych dokumentów oferty badanej/ największa ilość sporządzonych dokumentów spośród złożonych ofert * 40

 

Termin wykonania zamówienia: 
niedziela, Styczeń 15, 2017
Powiat: 
jasielski
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Zamawiający przewiduje zmiany w przyszłej umowie w następujących przypadkach:

  1. Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
  2. obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku przedłożenia niekompletnej dokumentacji .