- Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
- Nazwa zamówienia: Budowa napowietrznej stacji transformatorowej
- Wspólny słownik zamówień: Kod CPV: 45315700-5 Instalowanie stacji rozdzielczych.
- Dokumentacja projektowa składająca się z projektu budowlanego i wykonawczego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru udostępniona zostaje w siedzibie Zamawiającego.
- Realizacja przedmiotu zamówienia musi odbyć się zgodnie ze sztuką budowalną, normami technicznymi i w sposób umożliwiający odbiór stacji transformatorowej przez dostawcę energii.
- W ramach wykonania przedmiotu zamówienia – Budowy napowietrznej stacji transformatorowej w Jaśle, należy: dokonać wymiany konstrukcji, dokonać montażu przekładników po stronie SN, dokonać wymiany transformatora, dokonać montażu rozdzielnicy na stacji, dokonać wymiany WLZ, dokonać budowy linii kablowej 3xYAKY 4x240mm2, dokonać montażu złącza kablowego, dokonać WLZ zasilanie istniejącej rozdzielni n/n, zapewnić na czas wykonywania robót ze względu na konieczność zachowania ciągłości produkcji agregat 200kW, zastosować materiały posiadające wymagane certyfikaty bezpieczeństwa, atesty, zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach lub aprobatach technicznych oraz zgodnych z właściwymi przepisami o wyrobach budowlanych, udzielić gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane, dokonać naprawy i usunięcia w ustalonym terminie awarii.
- Roboty budowlane muszą być wykonane w terminie do 45 dni od dnia podpisania umowy. Przewidywany termin podpisania umowy 21.06.2016 r.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Nowe terminy będą ustalane w konsultacji z wyłonionym Wykonawcą.
Niedotrzymanie warunków określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym wiąże się z nałożeniem kary w wysokości 5% wartości zamówienia brutto.
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
- realizację zamówienia mogą się ubiegać wszystkie podmioty, które spełniają poniższe wymogi:
- udokumentowane doświadczenie – dokument potwierdzający należyte wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zapytania (budowa, remont, przebudowa, modernizacja stacji transformatorowej) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem upływu składania ofert, a jeżeli okres działalności podmiotu jest krótszy – w tym okresie (np. listy intencyjne, referencje, itp.),
- posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego, w tym między innymi: podnośniki montażowe, dźwigi, koparki (minikoparki),
- na czas wykonywania robót budowlanych w celu zachowania ciągłości produkcji, Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował i podstawił agregat 200 kW,
- posiadanie odpowiedniego zaplecza kadrowego, w tym:
- 2 osób posiadających świadectwo kwalifikacyjne grupy E,
- 2 osób posiadających świadectwo kwalifikacyjne grupy D,
- 1 osoby (kierownik budowy) posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
5. nie są powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
- Zamawiający dokona oceny spełnienia wyżej opisanych warunków udziału Wykonawcy w postępowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów załączonych do formularza ofertowego i oświadczeń. Brak któregokolwiek z wymaganych dokumentów lub załączenie ich w niewłaściwej formie lub niezgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym będzie skutkowało odrzuceniem oferty, z wyjątkiem oferty Wykonawcy powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, który zostanie wykluczony z niniejszego postępowania ofertowego.
- Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie muszą dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Do wypełnionego i podpisanego przez Wykonawcę formularza ofertowego należy dołączyć:
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Wykaz pracowników – według załączonego przez Zamawiającego wzoru.
- Wykaz sprzętu – według załączonego przez Zamawiającego wzoru.
- Wykaz doświadczenia – według załączonego przez Zamawiającego wzoru.
- Dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie (referencje, listy intencyjne, itp.).
- Dokumenty: świadectwa kwalifikacyjne/dokumenty potwierdzające uzyskanie uprawnień budowlanych (kierownik budowy).
- Kosztorys ofertowy.
- Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych.
Powyższe załączniki należy przedstawić w oryginale lub poświadczyć za zgodność z oryginałem, obić pieczęcią firmową, pieczęcią imienną wraz z czytelnym podpisem oraz opatrzyć aktualną datą. Powyższy sposób poświadczenia zgodności dotyczy każdej strony dokumentu osobno, przedstawionego jako kserokopia. Potwierdzenia za zgodność dokonuje osoba do tego upoważniona, która podpisuje ofertę. W przypadku przedstawienia kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem wybrany Wykonawca będzie zobowiązany przed podpisaniem umowy do przedstawienia oryginałów tych dokumentów. W przypadku złożonych oświadczeń, na poziomie podpisywania umowy Zamawiający może żądać przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających zgodność oświadczeń ze stanem faktycznym.
- Oferta musi zostać złożona w nieprzekraczalnym terminie, do dnia 17.06.2016 r., do godz. 15.00 w siedzibie TEKPUD Sp. z o.o., ul. Towarowa 24, 38-200 Jasło. O terminie złożenia oferty decyduje data i godzina wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.
- Ofertę należy złożyć w jeden z niżej wymienionych sposobów: osobiście w siedzibie Zamawiającego lub przesłać pocztą tradycyjną na adres siedziby Zamawiającego.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 17.06.2016 o godz. 15.15 w siedzibie Zamawiającego.
Sposób przygotowania oferty oraz forma jej składania1. Ofertę należy przedstawić na załączonym do zapytania ofertowego formularzu. Do formularza należy dołączyć bezwzględnie kosztorys ofertowy.
2. Nieodłączny element oferty stanowią załączniki wymagane w pkt. II.3 niniejszego zapytania ofertowego.
3. Oferta może być wypełniona odręcznie lub komputerowo, jednak w przypadku wypełnienia odręcznego należy tego dokonać dużymi drukowanymi literami w sposób czytelny.
4. Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami muszą być kolejno ponumerowane.
5. Każda strona oferty i załączników zawierająca jakąkolwiek treść musi zostać parafowana.
6. Oferta musi być podpisana przez osobę do tego upoważnioną, która widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym, wypisie z ewidencji działalności gospodarczej lub innym dokumencie zaświadczającym o jej umocowaniu prawnym. W razie podpisania oferty przez osobę upoważnioną – wymagane przedłożenia do oferty pełnomocnictwa.
7. Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami muszą być trwale spięte.
8. Zamawiający odrzuci ofertę niespełniającą warunków formalnych lub złożoną po terminie. Wykonawcy z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
10. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian warunków zapytania ofertowego, a także jego odwołania lub unieważnienia oraz zakończenie postępowania bez wyboru ofert, w szczególności w przypadku gdy wartość oferty przekracza wielkość środków przeznaczonych przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia.
12. W toku oceny i badania ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i załączonych dokumentów.
13. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, opieczętowanej pieczęcią firmową Oferenta, adresem Zamawiającego oraz zapisem: OFERTA NA BUDOWĘ NAPOWIETRZNEJ STACJI TRANSFORMATOROWEJ.
14. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 40 dni kalendarzowych liczonych od dnia upływu terminu na złożenie ofert.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie (waga)
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z poniższymi kryteriami:
- Cena – 60%
- Czas przystąpienia do usunięcia awarii – 15 %
- Czas usunięcia awarii – 10%
- Gwarancja – 15%
Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty:
Ocena oferty zostanie obliczona z wykorzystaniem następującego wzoru:
Ocena = A + B + C + D, gdzie:
Ad. A. Kryterium Cena zostanie obliczone wg następującego wzoru:
najniższa zaproponowana cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia / cena badanej oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia) x 60 punktów
Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta w tym kryterium wynosi: 60 punktów.
Ad. B Kryterium Czas przystąpienia do usunięcia awarii[1] zostanie obliczone wg następującego wzoru:
- przystąpienie do usuwania awarii do 2 godzin od momentu zgłoszenia – 15 punktów,
- przystąpienie do usuwania awarii w ciągu więcej niż 2 godzin od momentu zgłoszenia – 0 punktów.
Ad. C. Kryterium Czas usunięcia awarii zostanie ocenione w następujący sposób:
- do 12 godzin od momentu zgłoszenia awarii – 10 punktów,
- do 24 godzin od momentu zgłoszenia awarii – 7 punktów,
- do 36 godzin od momentu zgłoszenia awarii – 5 punktów,
- do 48 godzin od momentu zgłoszenia awarii – 3 punktów,
- do 60 godzin od momentu zgłoszenia awarii – 1 punktów.
Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta w tym kryterium wynosi: 10 punktów.
Ad. D. Kryterium Gwarancja zostanie ocenione w następujący sposób:
- jeżeli Wykonawca udzieli 2 letniej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane – 5 punktów,
- jeżeli Wykonawca udzieli 3 letniej gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane – 10 punktów,
- jeżeli Wykonawca udzieli 4 letniej i więcej lat gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane – 15 punktów.
Maksymalna liczba punktów jakie może otrzymać oferta w tym kryterium wynosi: 15 punktów.
Łączna ocena ofert:
Punkty uzyskane przez ofertę w ocenie oferty w Kryterium I Cena, Kryterium II Czas przystąpienia do awarii, Kryterium III Czas usunięcia awarii oraz Kryterium IV Gwarancja, zostaną dodane do siebie i na tej podstawie zostanie obliczona łączna ocena oferty. Oferta w łącznej ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert (łączna suma punktów uzyskanych przez Wykonawcę w kryterium I, II, III i IV). Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku odmowy podpisania umowy przez wybranego Wykonawcę, Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który spełnia wymagania zapytania ofertowego i którego oferta uzyskała kolejno najwyższą liczbę punktów.
[1] Przez „Czas przystąpienia do usunięcia awarii” należy rozumieć czas przyjazdu ekipy naprawczej na miejsce zdarzenia i rozpoczęcia prac.
O udzielenie zamówienia nie mogą się ubiegać Wykonawcy powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia publiczne, nie mogą być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie o braku w/w powiązań według wzoru do niniejszego zapytania ofertowego.
W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym, zostanie on wykluczony z udziału w postępowaniu ofertowym.
Określenie warunków zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy z wybranym Wykonawcą w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
- Dopuszczalne będą zmiany, dotyczące w szczególności:
- zmiany jakichkolwiek rozporządzeń i przepisów i innych dokumentów, w tym dokumentów programowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, mających wpływ na realizację umowy,
- zmiany terminu realizacji robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
- zmiany terminu płatności,
- zmiany organizacyjnej polegającej na zmianie osób, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z zapytania ofertowego i złożonej oferty,
- zmiany wynagrodzenia (zmiany urzędowej stawki podatku VAT, uzasadnienia ekonomicznego i/lub technicznego, ograniczenia zakresu robót),
- zmiany umówionego zakresu robót – w przypadku (koniecznych lub uzasadnionych zmian w dokumentacji projektowej powstałych z przyczyn niemożliwych do przewidzenia, konieczności lub techniczno - ekonomicznej zasadności zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych, konieczności wykonania rozwiązań równoważnych wynikających z uwarunkowań technologicznych lub użytkowych, ograniczenia finansowego po stronie Zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych).
- 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą muszą być dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.