1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowo-konserwatorskiej rewaloryzacji wytypowanych elementów Zespołu Klasztornego Karmelitów Bosych, zlokalizowanego na działce nr ewid. 1680, przy ul. Klasztornej w Zagórzu, w następującym zakresie:
1) wykonanie ekspertyzy technicznej budynku foresterium na potrzeby jego adaptacji na centrum promocji i informacji.
2) wykonanie projektu budowlano-wykonawczego oraz pełnego Programu Postępowania Konserwatorskiego dla:
a. zadaszenia wieży widokowej,
b. adaptacji ruin budynku foresterium na centrum promocji i informacji,
c. odbudowy kamiennej cembrowiny studni i niwelacji terenu oraz odtworzenia i zabezpieczenia odcinka muru obronnego,
3) sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia uwzględniającej zakres projektowanych robót i prac,
4) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
5) opracowanie przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich,
6) opracowanie przedmiarów prac konserwatorskich oraz kosztorysów inwestorskich tych prac,
7) przeprowadzenie wszelkich uzgodnień wymaganych obowiązującymi przepisami niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę oraz pozwolenia właściwego konserwatora zabytków,
8) uzyskanie pozwolenia właściwego konserwatora zabytków.
2. Dane dotyczące zespołu klasztornego:
Ruiny Klasztoru O.O. Karmelitów Bosych pochodzą z XVIII w. Jest to zespół barokowy o charakterze obronnym. Klasztor wraz z kościołem otoczony był murami fortecznymi ze strzelnicami. Ruiny zespołu klasztornego Karmelitów Bosych w Zagórzu zostały wpisane do rejestru zabytków decyzjami Wojewódzkiego konserwatora Zabytków pod numerem A-803.
Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o „Program zagospodarowania zabytkowych ruin Klasztoru Karmelitów Bosych w Zagórz” autorstwa arch. Ewy Nekandy-Trepki i arch. Michała Smoktunowicza, data opracowania 2002 r., stanowiący załącznik nr 5 do zapytania.
3. Zakres opracowania projektowo-kosztorysowego:
1) sporządzenie projektu budowlano-wykonawczego wraz z wymaganymi opiniami i uzgodnieniami, opracowanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i spełniającego wymagania Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego;
Projekt budowlano-wykonawczy należy wykonać w ilości po 5 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej
2) sporządzenie przedmiarów robót, przez które należy rozumieć opracowania zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w paragrafach od 6 do 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;
Przedmiar robót należy wykonać w ilości po 2 egzemplarze w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej
3) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;
Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych należy wykonać w ilości po 2 egzemplarze w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej
4) sporządzenie kosztorysów inwestorskich, opracowanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z 2004 r.)
Kosztorys inwestorski należy wykonać w ilości po 2 egzemplarze w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej
5) sporządzenie pełnego Programu Postępowania Konserwatorskiego w zakresie niezbędnym do wystąpienia o zezwolenie konserwatorskie i pozwolenie na budowę, a także umożliwiającym prawidłowe wykonanie robót.
Program należy wykonać w ilości po 2 egzemplarze w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej
6) wykonanie ekspertyzy technicznej budynku foresterium na potrzeby jego adaptacji na centrum promocji i informacji.
Ekspertyzę należy wykonać w ilości 1 egzemplarza w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej edytowalnej (
4. Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie funkcji nadzoru autorskiego w okresie realizacji inwestycji.
5. Do obowiązków Wykonawcy należą również:
1) konsultacje z Zamawiającym na każdym etapie projektowania dotyczące rozwiązań funkcjonalno – użytkowych, technologii wykonania oraz istotnych elementów mających wpływ na koszty.
2) opisywanie proponowanych materiałów i urządzeń z zachowaniem przepisów wynikających z art. 29-31 Prawa zamówień publicznych, tj. za pomocą parametrów technicznych tzn. bez podawania ich nazw, patentów lub pochodzenia. Jeżeli nie będzie to możliwe i jedyną możliwością będzie podanie nazwy materiału lub urządzenia, to Wykonawca (projektant) zobowiązany jest do określenia minimalnych wymagań dotyczących ich równoważności. Wymagania szczegółowe w powyższym zakresie przedstawione zostały w „Informacji dla projektanta” stanowiącej załącznik nr 6 do zapytania;
3) udzielanie odpowiedzi na pytania związane z dokumentacją projektową, składane w trakcie trwania procedury przetargowej na wykonanie robót budowlanych;
4) w przypadku zaproponowania w ofertach przetargowych na wykonanie robót budowlanych, materiałów lub urządzeń "równoważnych", tzn.: o parametrach nie gorszych niż przedstawione w opracowanej dokumentacji projektowej, po zawiadomieniu przez Zamawiającego, Wykonawca wyda na etapie analizy ofert pisemną opinię na temat parametrów tych materiałów lub urządzeń;
5) wykonanie wszystkich niezbędnych poprawek i uzupełnień do dokumentacji projektowej, jakie wynikną w trakcie odbioru ostatecznego, po terminie podpisania protokołu odbioru ostatecznego jak i w trakcie prowadzenia robót budowlanych realizowanych w oparciu o dokumentację projektową określoną w § 1 do dnia ich zakończenia, w ramach wartości umowy dotyczącej wynagrodzenia za dokumentację projektową, w terminie 14 dni od daty powiadomienia, chyba, że Strony w poszczególnym przypadku uzgodnią inaczej. Jeżeli Wykonawca w tym terminie nie wprowadzi poprawek i uzupełnień Zamawiający ma prawo zlecić ich wykonanie osobie trzeciej i obciążyć kosztami Wykonawcę;
6) przyjęcie od Zamawiającego pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy Zagórz przed organami i instytucjami administracyjnymi w sprawie składania wniosków,
oświadczeń i uzyskiwania uzgodnień, wymaganych i koniecznych do opracowania i wykonania dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot umowy.
W przypadku konieczności wykonania specjalistycznych ekspertyz, uzyskania koniecznych warunków, uzgodnień, czy decyzji - Wykonawca zobowiązany jest do wykonania niniejszych opracowań we własnym zakresie. Nie przysługują wówczas roszczenia Wykonawcy wobec Zamawiającego o zwrot poniesionych kosztów. Powyższe ryzyko należy uwzględnić przy szacowaniu kosztów dokumentacji.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek:
a)posiadania wiedzy i doświadczenia,
b) posiadania uprawnień do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia,
c)dysponowania potencjałem technicznym i osobowym umożliwiającym realizację zamówienia,
d)znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawcę wyżej wskazanych warunków udziału w postępowaniu według formy spełnia/nie spełnia.
Niespełnienie przez wykonawcę ww. warunków skutkuje jego wykluczeniem z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postepowaniu:
a) w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać wykonanie:
- co najmniej czterech dokumentacji projektowych dotyczących remontu, przebudowy, odbudowy lub adaptacji zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez Konserwatora Zabytków o wartości każda co najmniej 100 tys. zł brutto;
- co najmniej jednej ekspertyzy konstrukcyjno-budowlanej stanu technicznego zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków, którego mury wykonane są z materiału kamiennego lub ceglano-kamiennego, a wartość sporządzonej ekspertyzy wyniosiła co najmniej 35 tys. zł brutto.
W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą wykaz wykonanych usług (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania), w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia z podaniem ich wartości, przedmiotu i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane należycie.
b) w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania potencjałem osobowym umożliwiającym realizację zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia, tj. minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej. Dodatkowo wskazana osoba musi posiadać doświadczenie przy:
- projektowaniu minimum jednego obiektu fortecznego/warownego wpisanego do rejestru zabytków,
- wykonaniu ekspertyzy konstrukcyjno-budowlanej stanu technicznego zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków.
W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą wykaz osób (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z pózn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jednolity Dz. U. Nr 83, poz. 578 z pózn. zm.) lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.
d) w zakresie spełnienia warunków udziału postepowania, dot. posiadania uprawnień do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia, dysponowania potencjałem technicznym umożliwiającym realizację zamówienia oraz znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia, zmawiający nie stawia szczegółowych wymagań. Wykonawca przedłoży wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu powyższych warunków udziału w postępowaniu. Złożenie oświadczenia wg wzoru zawartego w załączniku nr 1 do zapytania, będzie potwierdzeniem spełniania wymaganych warunków.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w oryginale) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Do zobowiązania podmiotu trzeciego należy dołączyć dokumenty potwierdzające umocowanie osoby podpisującej to zobowiązanie do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby (o ile nie wynika to z treści zobowiązania np. w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów, zamawiający - w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów – żąda, aby wykonawca wskazał szczegółowe informacje dotyczące
a. zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c. charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji i sprawdzenia - podczas realizacji przedmiotu zamówienia – czy doszło do rzeczywistego przekazania zasobów niezbędnych do realizacji zamówienia w sposób wykazany przez wykonawcę w ofercie.
1. Ofertę według załączonego wzoru (załącznik nr 1) należy złożyć w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta i Gminy Zagórz, 38-540 Zagórz ul. 3 Maja 2, w terminie do dnia 25.02.2016 r. do godziny 9.00
2. Dopuszczalne formy składania ofert:
- zamknięta koperta z dopiskiem:
„Wykonanie dokumentacji projektowo-konserwatorskiej rewaloryzacji wytypowanych elementów Zespołu Klasztornego Karmelitów Bosych w Zagórzu wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Nie otwierać przed 25.02.2016 r., godz. 9.05”.
3.Miejsce i termin otwarcia ofert:
Sala narad, pok. nr 27 (I piętro) 25 lutego 2016 r., godz. 9.05. Otwarcie ofert będzie jawne. Z sesji otwarcia ofert zostanie sporządzony protokół.
1. Zamawiający dokona oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty jedynie spośród ofert niepodlegających odrzuceniu oraz złożonych przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu, spełniających wymogi zapytania.
2. Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:
Nr Nazwa Kryterium Waga
1 Cena 90%
2 Długość okresu rękojmi 10 %
Punkty przyznawane za podane w pkt 2. kryteria będą liczone według następujących wzorów:
a) Cena (C)
Poszczególne oferty otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższej formuły:
C=(Cmin / Cn) x 90
gdzie:
C – oznacza ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie;
Cmin – oznacza najniższą cenę oferty (spośród ofert podlegających ocenie);
Cn –oznacza cenę ocenianej oferty;
90 – oznacza wagę (znaczenie tego kryterium wyrażone w %)
Ceną braną pod uwagę przy ocenie ofert jest CENA BRUTTO OFERTY – cena za realizację całości zmówienia.
Oferta w komisyjnej ocenie oferty w Kryterium nr 1 może uzyskać maksymalnie 90,00 punktów.
b) Długość okresu rękojmi (R)
Poszczególne oferty otrzymują ilość punktów wyliczoną wg poniższej formuły:
G = (Gn/ Gmax) x 10
gdzie:
G – oznacza ilość punktów przyznanych ocenianej ofercie;
Gn – oznacza okres rękojmi (w miesiącach) zaoferowany
w ocenianej ofercie;
Gmax – oznacza najdłuższy okres rękojmi (w miesiącach) zaproponowany w ofertach podlegających ocenie;
10 – oznacza wagę (znaczenie tego kryterium w %).
Oferta w komisyjnej ocenie oferty w Kryterium nr 2 może uzyskać maksymalnie 10,00 punktów.
W powyższym kryterium oceniany będzie okres rękojmi. Zamawiający określa wymagany minimalny 36 miesięczny okres rękojmi. Zamawiający wskazuje, że ocenie będzie podlegać okres rękojmi wydłużony maksymalnie do 72 miesięcy. Wykonawcy którzy, zaproponują okres gwarancji dłuższy niż 72 miesiące - otrzymają taką samą ilość punktów jak ci wykonawcy, którzy zaproponowali maksymalny okres rękojmi podlegający ocenie przez Zamawiającego.
4. Punkty uzyskane przez ofertę w komisyjnej ocenie ofert w kryterium Nr 1 zostaną dodane do punktów uzyskanych przez nią w komisyjnej ocenie oferty w kryterium nr 2 i na tej podstawie zostanie obliczona łączna ocena oferty. Oferta w łącznej ocenie oferty może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Istotne postanowienia umowy zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania.
- Dopuszcza się dokonywanie zmian w zawartej umowie w stosunku do treści ofert w następujących okolicznościach:
- pomimo wystąpienia przez Zamawiającego lub Wykonawcę z właściwie przygotowanym wnioskiem o wydanie decyzji administracyjnych lub warunków technicznych, lub innego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, w terminie przewidzianym w odrębnych przepisach, organ administracji publicznej lub inna instytucja nie wyda stosownego dokumentu. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o ilość dni zwłoki w wydaniu stosownego dokumentu;
- Zamawiający z ważnych przyczyn, nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia umowy, wstrzyma wykonywanie prac projektowych lub przedłuża się termin bieżącego ich uzgodnienia. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o ilość dni równą okresowi wstrzymania prac lub uzgodnień trwających powyżej 5 dni.
- zaistnieją przyczyny niezależne od działania Stron umowy, których przy zachowaniu wszelkich należnych środków nie można uniknąć ani im zapobiec. W takiej sytuacji termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o uzasadnioną okolicznościami ilość dni ustaloną przez Strony umowy;
- udzielenia Wykonawcy zamówienia dodatkowego, o ile wykonanie tego zamówienia wpływa na termin wykonania umowy. W takim przypadku termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przesunięty o ilość dni równą okresowi zawartej umowy o wykonanie zamówienia dodatkowego.
- nastąpi zmiana obowiązującej stawki podatku VAT. W takim przypadku cena przedmiotu umowy może zostać odpowiednio zmieniona. 3. Zamawiający dopuszcza zmianę w zakresie osób wskazanych w ofercie jako wykonujących zamówienie w wyjątkowych przypadkach pod warunkiem zastąpienia ich osobami spełniającymi co najmniej takie wymagania – uprawnienia, jakie dla tych osób postawiono w zapytaniu. Zmiana może nastąpić na wniosek Wykonawcy po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego zaproponowanych zmian osobowych. Zmiana ta nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.