-
Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK) poprzez określenie zasad zawierających m.in. symbolikę i kolorystykę oznakowania autobusów komunikacji miejskiej przystanków, dworca przesiadkowego, nazw ulic, ścieżek rowerowych, których stosowanie pozwala na wyróżnienie infrastruktury będącej własnością Gminy Miejskiej Mielec.
System Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca pozwala na budowę prawidłowych relacji z otoczeniem i użytkownikami. Ma na celu dostarczenie mieszkańcom i osobom przyjezdnym zintegrowanej, pełnej, spójnej architektonicznie i plastycznie informacji. SIWPTZiIK ułatwia poruszanie się w przestrzeni miejskiej, a także umożliwia szybszy dostęp do informacji o obiektach użyteczności publicznej czy miejscach atrakcyjnych pod względem historycznym, kulturalnym, turystycznym czy gospodarczym.
-
Cel opracowania.
Celem działań będzie ułatwienie osobom korzystającym z infrastruktury miejskiej dostępu do spójnej informacji, co przyczyni się do poprawy jakości oraz komfortu podróży i w ten sposób wzrostu wykorzystania komunikacji miejskiej oraz innych alternatywnych środków transportu.
-
Zakres Opracowania.
Wykonawca opracuje Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK), który uwzględni co najmniej:
3.1. Konieczność przekazywania szybkiej i klarownej informacji.
3.2. Podniesienie jakości wizualnej przestrzeni miasta.
3.3. Konieczność wyróżnienia infrastruktury miejskiej w tym komunikacji miejskiej poprzez:
3.3.1. Podniesienie atrakcyjności komunikacji miejskiej dla jego aktualnych
i potencjalnych użytkowników.
3.3.2. Ułatwienie korzystania z komunikacji miejskiej wszystkim jej użytkownikom, w tym osobom starszym i niepełnosprawnym.
3.3.3. Potrzebę ułatwienia korzystania z komunikacji miejskiej dla podróżujących indywidualnymi środkami transportu, co w perspektywie przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu.
3.3.4. Potrzebę zjednania sobie użytkowników, którzy nie posiadają własnego samochodu, a dla których sprawnie działająca i
łatwo identyfikowalna komunikacja miejska może stać się priorytetowym środkiem transportu w mieście.
3.3.5. Potrzebę podniesienia świadomości użytkowników nt. funkcjonowania komunikacji miejskiej w ich otoczeniu.
3.3.6.Potrzebę unifikacji oznakowania komunikacji miejskiej.
3.4. Otwartą "konstrukcję" pozwalającą na implementowanie w późniejszym czasie nowych rozwiązań i technologii, tak w warunkach rzeczywistych jak i ich wirtualnym odwzorowaniu.
3.5. Możliwość ewentualnej późniejszej implementacji wypracowanych rozwiązań na obszar funkcjonalny miasta Mielca.
4. Opis poziomów Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK)
4.1. System Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca.
W ramach Systemu Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca wykonawca opracuje 18 poziomów informacji:
Poziom IK1
- tablice z nazwami ulic oraz tablice z nazwami rzek i mostów
Poziom IK2
- oznakowanie budynków
Poziom IK3
- tablice informacyjne i regulaminowe
Poziom IK4
- oznakowanie obiektów zabytkowych i pomników wraz z właściwą informacją
Poziom IK5
- oznakowanie ścieżek rowerowych, parkingów dla rowerów oraz stojaków rowerowych wraz wizualizacją
- oznakowanie punktów obsługi rowerów
Poziom IK6
- tablice rozprowadzające ruch kołowy (tablice kierunkowe dla kierowców wskazujące kierunek jazdy, witacze)
Poziom IK7
- tablice rozprowadzające ruch pieszych (w tym tablice scalone)
Poziom IK8
- tablice mapowe, pylony z uwzględnieniem potrzeb dla osób niewidomych i niedowidzących (wzorcowe mapy ogólne oraz plany sytuacyjne dla określonych lokalizacji np. Rynek i Osiedle Smoczka)
Poziom IK9
- oznakowanie gablot ogłoszeniowych z możliwością podświetlenia
Poziom IK10
- oznakowanie taksówek z uwzględnieniem konieczności łatwego odczytu, orientacji i identyfikacji (taryfikatory).
- oznakowanie miejsca postojowego taksówek
Poziom IK11
- elementy małej architektury (w tym altany śmietnikowe, kosze na śmieci, ławki itp.)
Poziom IK12
-toalety publiczne i szalety miejskie
Poziom IK13
- oznakowanie parkingów płatnych i bezpłatnych, czasowych i bez ograniczeń czasowych
Poziom IK14
- urządzenia do poboru opłat (parkometry, terminale do doładowań biletów elektronicznych)
Poziom IK15
- oznakowanie poletek ekologicznych
Poziom IK16
- Oznakowanie parków i cmentarzy
Poziom IK17
- nośniki reklamowe (płyty CD wraz z okładką, namiot reklamowy, identyfikatory, teczki A4 smycze reklamowe, okładki notesów oraz kalendarze A5, Roll-Up)
Poziom SSE18
- opracowanie systemu informacji o lokalizacji przedsiębiorstw w SSE (podział na sektory)
- mapy oraz plany sytuacyjne przy bramach wjazdowych oraz parkingach
4.2. System Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego w Mielcu
W ramach Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego
w Mielcu wykonawca opracuje 14 poziomów podzielonych na dwie sekcje:
Sekcja Komunikacji Miejskiej
Sekcja Węzła Przesiadkowego
4.2.1. Sekcja komunikacji miejskiej:
Poziom KM1
- przystanki komunikacji miejskiej (wiaty i słupki przystankowe
wraz z nośnikami z rozkładem jazdy i tablicami informacyjnymi z uwzględnieniem strefowania)
Poziom KM2
- schemat linii komunikacyjnych
- plan sytuacyjny i pomocniczy dla wszystkich lokalizacji przystanków wraz
z obiektami charakterystycznymi, które ułatwiają orientację w terenie (Załącznik nr … - wykaz przystanków)
Poziom KM3
- bilety papierowe i karty elektroniczne
- plansza z wizualizacją biletów papierowych i kart elektronicznych
Poziom KM4
- oznakowanie Punktów Obsługi Pasażerów, Punktów Sprzedaży, terminala do doładowań biletów elektronicznych
Poziom KM5
- oznakowanie autobusów komunikacji miejskiej
Poziom KM6
- projekt obudowy i interfejsów tablic elektronicznej informacji pasażerskiej na przystankachtablic kierunkowych i kasowników w autobusach, biletomatów
w autobusach
Poziom KM7
- opracowanie schematu responsywnej strony www dla komunikacji miejskiej (koncepcja), który będzie mógł być wykorzystany przez MKS Sp. z o.o.
3.2.2. Sekcja węzła przesiadkowego:
Poziom WP1
- oznakowanie budynku dworca i jego otoczenia (budynek główny, poczekalnia, informacja, biuro obsługi, kasy biletowe)
- oznakowanie dworca pod kątem osób niepełnosprawnych
Poziom WP2
- projekt graficzny rozkładu jazdy, projekt graficzny elektronicznych i drukowanych tablic zbiorczych w budynku dworca oraz elektronicznych i drukowanych tablic kierunkowych na stanowiskach odjazdowych z uwzględnieniem nazw przewoźników
- plan sytuacyjny węzła przesiadkowego
Poziom WP3
- oznakowanie stanowisk dla wsiadających
- oznakowanie stanowiskadla wysiadających
- oznaczenie stanowiska dla autobusów specjalnych
Poziom WP4
- oznakowanie godzinnego placu postojowo-parkingowego dla autobusów
- oznakowanie systemu parkingów „Park & Ride”, Bike&Ride, Kiss&Ride
Poziom WP5
- oznakowanie stanowiska odjazdu pociągów
Poziom WP6
- opracowanie schematu responsywnej strony www dla węzła przesiadkowego (koncepcja)
5. Szczegółowy zakres opracowania
5.1. Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca będzie zawierać następujące kwestie:
5.1.1. Identyfikacja organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego
5.1.2. SIWPTZiIK składać się będzie z sześciu rodzajów informacji (stref kolorystycznych) identyfikującej osiedla miasta Mielca tj.:
1) Stary Mielec, Kościuszki, Kilińskiego,
2) Niepodległości, Kusocińskiego, Kopernika, Żeromskiego,
3) Lotników, Borek,
4) Smoczka I, Smoczka II, Dzióbków, Szafera, Wolności,. Kazimierza Wielkiego,
5) Cyranka, Mościska, Łuże,
3) Wojsław, Rzochów.
5.1.3. W zależności od strefy kolorystycznej nośniki SIWPTZiIK beda wykonywane w odpowiedniej kombinacji kolorystycznej.
a) Opracowane zostaną założenia kolorystyczne dla wszystkich elementów SIWPTZiIK. Przygotowana zostanie również administracyjna mapa osiedli z uwzględnieniem kolorów przypisanych do poszczególnych obszarów miasta.
SIWPTZiIK zawierać będzie następujące elementy:
Wspólne dla wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2. tj.:
5.2.1. Typologia (grupowanie i zasady tworzenia) oraz projekty graficzne wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1 oraz 4.2.
5.2.2. Zasady stosowania typografii, kroje i wielkości pisma w określonych dla konkretnych modułów wielkościach i kolorach.
5.2.3. Zasady rozmieszczania znaków w przestrzeni, sposoby i przykłady umieszczania znaków dla osób niewidomych i słabo widzących.
5.2.4. Zasady tworzenia tablic zawierających indywidualne treści wraz z przykładami.
5.2.5. Zasady budowania piktogramów oraz zasady układania w modułach złożonych tablic kierunkowych i instruktażowych.
5.2.6. Katalog kolorów w systemach RAL, RGB, CMYK wraz z legendą dla wszystkich projektowanych elementów,
5.2.7. Uwzględnienie zasad uniwersalnego projektowania (oznaczenie chodników, podjazdy dla wózków, udogodnienia dla osób z ograniczoną sprawnością).
5.2.8.Oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących.
5.2.9. Oznakowanie wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1.i 4.2. powinno być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012r. w sprawie rozkładów jazdy.
5.2.10. Projekty graficzne i zasady tworzenia tablic informacyjnych, instruktażowych również w języku angielskim.
5.2.11. Projekt elementów, o których mowa w pkt. 4.1 wraz z:
a) elementami wzornictwa wszystkich tablic, map i oznaczeń,
b) oznakowaniem osiedli ułatwiającym rozpoznawanie położenia tablic adresowych,
c) lokalizacją i sposobem wykonania map sytuacyjnych.
5.2.12. Wizualizacje kluczowych elementów SIWPTZiIK, uwzględniając wszystkie poziomy, o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2.
5.2.13. Warunki techniczne czyli wymagania techniczno-eksploatacyjne do realizacji wszystkich elementów o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2. w tym dotyczące m.in.:
1) wandaloodporności elementów oznakowania (odporność na zrywanie, pokrywanie graffiti, itp.),
2) wykonania z łatwomontowalnych materiałów o właściwościach ułatwiających czytelność w słabym oświetleniu,
3) łatwości utrzymania w czystości, zabezpieczenie przed osadzaniem kurzu (efekt elektrostatyczny),
4) wodoodporności
Dotyczące Publicznego Transportu Zbiorowego tj.:
5.2.14. Projekty graficzne i zasady tworzenia tablic informacyjnych drukowanych i elektronicznych dotyczących komunikacji miejskiej.
5.2.15. Projekty graficzne przystanków komunikacji miejskiej (wiat przystankowych i słupków) wraz z:
a) elementami wzornictwa i wyposażenia przystanków uwzględniającego jego funkcjonalność ,
b) oznakowaniem przystanku z uwzględnieniem stref biletowych i osiedli ułatwiające rozpoznawanie położenia przystanku
c) lokalizacją i sposobem wykonania map sytuacyjnych na przystankach;
d) uwzględnieniem modułowości obiektów (w tym obiektów o funkcjach wiata przystankowa, pomieszczenia sanitarne, kiosk handlowy oraz elementy małej architektury).
5.2.16. Wizualizacje wszystkich elementów o których mowa w pkt.4.2. m.in.:
a) autobusów z naniesionymi oznaczeniami w zależności od typów pojazdów (maxi, midi, mini) po rozstrzygnięciu przetargu na zakup autobusów,
b) przystanek wzorcowy w centrum miasta oraz pozostałe przystanki modułowe wraz z kolorystyką i elementami informacyjnymi w wariancie ekonomicznym i reprezentacyjnym,
c) plansze zawierające plany sytuacyjne i pomocnicze dla wybranych lokalizacji przystankówwraz z obiektami charakterystycznymi,
d) plansza z biletami,
e) schemat linii komunikacyjnych,
f) schemat strony www dla komunikacji miejskiej (koncepcja), który będzie mógł być wykorzystany przez MKS Sp. z o.o.,
g) schemat strony www dla dworca (koncepcja).
5.2.17. Pełny zestaw piktogramów i tablic powtarzalnych dla przystanków i oznaczeń dla autobusów.
5.3. Wykonawca w swoich pracach uwzględni:
5.3.1. Potrzebę zgodności z identyfikacją marki miasta.
5.3.2. Konieczność funkcjonalności i ergonomiczności rozwiązań.
5.3.3. Użyteczność rozumianą jako zbiór doświadczeń i przyzwyczajeń użytkowników.
5.3.4. Spójność graficzną i kolorystyczną opracowania.
5.3.5. Jakość wizualizacji oraz zrozumiałość przekazu graficznego.
5.3.6. Czytelność oznaczeń z uwzględnieniem orientacji przestrzennej.
5.3.7. Potrzebę zastosowania idei Projektowania Uniwersalnego.
6. Pełny opis Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego
iInformacji Komunikacyjnej Miasta Mielca wraz z wizualizacjami Wykonawca zawrze w Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca, który przekazany zostanie Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej (PDF, CDR oraz AI).
7. Uwarunkowania
7.1. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia ponosi Wykonawca.
7.2. Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując przedmiot umowy nie naruszy praw osób trzecich i przekaże Zamawiającemu przedmiot umowy, w stanie wolnym od obciążeń prawami osób trzecich.
7.3. Z chwilą podpisania Protokołu Odbioru przedmiotu umowy, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego bez ograniczeń terytorium, czasu i ilości wykorzystania, a Zamawiający nabędzie, prawo własności egzemplarzy utworu oraz całość autorskich praw majątkowych do utworu, jak również wyłączne prawo do rozporządzania i korzystania z utworu w pełnym zakresie i w jakikolwiek sposób.
8. Termin wykonania zamówienia.
Maksymalny termin wykonania zamówienia do 30 wrzesnia 2016r.
9. Warunki współpracy
9.1. Zamawiający powoła Zespół ds. współpracy i uzgodnień z Wykonawcą.
9.2. Ze względu na wysoce specjalistyczny i unikatowy charakter przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapewni ze swojej strony co najmniej dwie osoby o wykształceniu wyższym na kierunku wzornictwo oraz doświadczeniu zawodowym obejmującym wykonanie minimum jednego zlecenia polegającego na zaprojektowaniu: systemu identyfikacji wizualnej dla komunikacji publicznej. Osoby te muszą być zaangażowane w bezpośrednią pracę nad opracowaniem i uzgodnienia z zespołem ds. współpracy.
9.3. Wykonawca swoje prace będzie wykonywał w procesie uzgodnień i konsultacji z Zamawiającym, na co przeznaczy minimum 4 godz. tygodniowo.
9.4. Spotkania będą odbywać się w Mielcu przy czym terminy i dokładne miejsce będą ustalane z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych.
UWAGA: Opis przedmiotu zamówienia stanowił będzie zalącznik do umowy zawartej z wykonawcą, który złozy ofertę najkorzystniehjszą.
- W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawcy muszą wykazać, iż dysponują odpowiednim potencjałem osobowym polegającym na zapewnieniu co najmniej dwóch osób o wykształceniu wyższym na kierunku wzornictwo oraz doświadczeniu zawodowym obejmującym wykonanie minimum jednego zlecenia polegającego na zaprojektowaniu: systemu identyfikacji wizualnej dla komunikacji publicznej.
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8 zapytania ofertowego na zasadzie spełnia – nie spełnia.
4. Wykonawcy, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postepowaniu zostaną wykluczeni z przedmiotowego postępowania.
Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec, pokój nr 20 (sekretariat)
- Dokonując wyboru oferty - Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium - ocenionym wg podanych niżej zasad:
a) Cena - 95 pkt.
b) Termin realizacji zamówienia - 5 pkt.
Kryterium określone w pkt. a) oceniane będzie w skali 0-95 (95% = 95pkt).
Kryterium określone w pkt. b) oceniane będzie w skali 0-5 (5% = 5pkt).
2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.
Każde kryterium oceniane będzie odrębnie.
Dla kryterium:
C – Cena
Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:
Cmin
C = ------- x 100 x 95 %
Co
Gdzie:
C – ilość punktów danej oferty w kryterium ceny;
Cmin – najniższa wartość brutto podana w ofertach
Co – wartość brutto podaną w badanej ofercie
T - Termin realizacji zamówienia
Zamawiający w pkt. 6 Zapytania ofertowego określił maksymalne terminy wykonania poszczególnych etapów zamówienia. Wykonawcy mogą skrócić wskazane terminy o określoną w ofercie ilość dni (maksymalnie 5 dni) i uzyskać w tym zakresie punkty w ramach kryterium Termin realizacji zamówienia. Wskazana w ofercie ilość dni skracających termin wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 zostanie uwzględniona w umowie zawartej z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli w wyniku skrócenia terminu dzień wykonania któregokolwiek z etapów byłby dniem ustawowo wolnym od pracy do umowy zostanie przyjęty jako dzień wykonania danego etapu poprzedzający dzień roboczy.
Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:
To
T = -------- x 100 x 5%
Tmax
Gdzie:
T – ilość punktów danej oferty w kryterium termin realizacji zamówienia,
Tmax – maksymalny okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego (5 dni)
To – okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego wskazany w ofercie badanej
3) Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.