Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
UM Mielec, Żeromskiego 2639-300 Mielec
Opis przedmiotu zamówienia: 
  1. Przedmiot zamówienia.

    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK) poprzez określenie zasad zawierających m.in. symbolikę i kolorystykę oznakowania autobusów komunikacji miejskiej przystanków, dworca przesiadkowego, nazw ulic, ścieżek rowerowych, których stosowanie pozwala na wyróżnienie infrastruktury będącej własnością Gminy Miejskiej Mielec.

    System Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca pozwala na budowę prawidłowych relacji z otoczeniem i użytkownikami. Ma na celu dostarczenie mieszkańcom i osobom przyjezdnym zintegrowanej, pełnej, spójnej architektonicznie i plastycznie informacji. SIWPTZiIK ułatwia poruszanie się w przestrzeni miejskiej, a także umożliwia szybszy dostęp do informacji o obiektach użyteczności publicznej czy miejscach atrakcyjnych pod względem historycznym, kulturalnym, turystycznym czy gospodarczym.

     

  2. Cel opracowania.

    Celem działań będzie ułatwienie osobom korzystającym z infrastruktury miejskiej dostępu do spójnej informacji, co przyczyni się do poprawy jakości oraz komfortu podróży  i w ten sposób wzrostu wykorzystania komunikacji miejskiej oraz innych alternatywnych środków transportu.

     

  3. Zakres Opracowania.

    Wykonawca opracuje Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK), który uwzględni co najmniej:

3.1. Konieczność przekazywania szybkiej i klarownej informacji.

3.2. Podniesienie jakości wizualnej przestrzeni miasta.

3.3. Konieczność wyróżnienia infrastruktury miejskiej w tym komunikacji miejskiej poprzez:

    3.3.1. Podniesienie atrakcyjności komunikacji miejskiej dla jego aktualnych
             i potencjalnych użytkowników.

    3.3.2. Ułatwienie korzystania z komunikacji miejskiej wszystkim jej użytkownikom, w tym osobom starszym i niepełnosprawnym.

    3.3.3. Potrzebę ułatwienia korzystania z komunikacji miejskiej dla podróżujących indywidualnymi środkami transportu, co w perspektywie przyczyni                  się do zmniejszenia natężenia ruchu.

    3.3.4. Potrzebę zjednania sobie użytkowników, którzy nie posiadają własnego samochodu, a dla których sprawnie działająca i   

              łatwo identyfikowalna komunikacja miejska może stać się priorytetowym środkiem transportu w mieście.

    3.3.5. Potrzebę podniesienia świadomości użytkowników nt. funkcjonowania komunikacji miejskiej w ich otoczeniu.

    3.3.6.Potrzebę unifikacji oznakowania komunikacji miejskiej.

3.4. Otwartą "konstrukcję" pozwalającą na implementowanie w późniejszym czasie nowych rozwiązań i technologii, tak w warunkach rzeczywistych jak i ich wirtualnym odwzorowaniu.

3.5. Możliwość ewentualnej późniejszej implementacji wypracowanych rozwiązań na obszar funkcjonalny miasta Mielca.

 

4. Opis poziomów Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca (SIWPTZiIK)

 

4.1. System Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca.

 

W ramach Systemu Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca wykonawca opracuje 18 poziomów informacji:

Poziom IK1

- tablice z nazwami ulic oraz tablice z nazwami rzek i mostów

Poziom IK2

- oznakowanie budynków

Poziom IK3

- tablice informacyjne i regulaminowe

Poziom IK4

- oznakowanie obiektów zabytkowych i pomników wraz z właściwą informacją

Poziom IK5

- oznakowanie ścieżek rowerowych, parkingów dla rowerów oraz stojaków rowerowych wraz wizualizacją

- oznakowanie punktów obsługi rowerów

Poziom IK6

- tablice rozprowadzające ruch kołowy (tablice kierunkowe dla kierowców wskazujące kierunek jazdy, witacze)

Poziom IK7

- tablice rozprowadzające ruch pieszych (w tym tablice scalone)

Poziom IK8

- tablice mapowe, pylony z uwzględnieniem potrzeb dla osób niewidomych i niedowidzących (wzorcowe mapy ogólne oraz plany sytuacyjne dla określonych lokalizacji np. Rynek i Osiedle Smoczka)

Poziom IK9

- oznakowanie gablot ogłoszeniowych z możliwością podświetlenia

Poziom IK10

- oznakowanie taksówek z uwzględnieniem konieczności łatwego odczytu, orientacji i identyfikacji (taryfikatory).

- oznakowanie miejsca postojowego taksówek

Poziom IK11

- elementy małej architektury (w tym altany śmietnikowe, kosze na śmieci, ławki itp.)

Poziom IK12

 -toalety publiczne i szalety miejskie

Poziom IK13

- oznakowanie parkingów płatnych i bezpłatnych, czasowych i bez ograniczeń czasowych

Poziom IK14

- urządzenia do poboru opłat (parkometry, terminale do doładowań biletów elektronicznych)

Poziom IK15

- oznakowanie poletek ekologicznych

Poziom IK16

- Oznakowanie parków i cmentarzy

Poziom IK17

- nośniki reklamowe (płyty CD wraz z okładką, namiot reklamowy, identyfikatory, teczki A4 smycze reklamowe, okładki notesów oraz kalendarze A5, Roll-Up)

Poziom SSE18

- opracowanie systemu informacji o lokalizacji przedsiębiorstw w SSE (podział na sektory)

- mapy oraz plany sytuacyjne przy bramach wjazdowych oraz parkingach

 

4.2. System Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego w Mielcu

W ramach Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego
w Mielcu wykonawca opracuje 14 poziomów podzielonych na dwie sekcje:

Sekcja Komunikacji Miejskiej

Sekcja Węzła Przesiadkowego

 

4.2.1. Sekcja komunikacji miejskiej:

Poziom KM1

- przystanki komunikacji miejskiej (wiaty i słupki przystankowe
wraz z nośnikami z rozkładem jazdy i tablicami informacyjnymi z uwzględnieniem strefowania)

Poziom KM2

- schemat linii komunikacyjnych

- plan sytuacyjny i pomocniczy dla wszystkich lokalizacji przystanków wraz
z obiektami charakterystycznymi, które ułatwiają orientację w terenie (Załącznik nr … - wykaz przystanków)

Poziom KM3

- bilety papierowe i karty elektroniczne

- plansza z wizualizacją biletów papierowych i kart elektronicznych

Poziom KM4

- oznakowanie Punktów Obsługi Pasażerów, Punktów Sprzedaży, terminala do doładowań biletów elektronicznych

Poziom KM5

- oznakowanie autobusów komunikacji miejskiej

Poziom KM6

- projekt obudowy i interfejsów tablic elektronicznej informacji pasażerskiej na przystankachtablic kierunkowych i kasowników w autobusach, biletomatów
w autobusach

Poziom KM7

- opracowanie schematu responsywnej strony www dla komunikacji miejskiej (koncepcja), który będzie mógł być wykorzystany przez MKS Sp. z o.o.

 

3.2.2. Sekcja węzła przesiadkowego:

Poziom WP1

- oznakowanie budynku dworca i jego otoczenia (budynek główny, poczekalnia, informacja, biuro obsługi, kasy biletowe)

- oznakowanie dworca pod kątem osób niepełnosprawnych

Poziom WP2

- projekt graficzny rozkładu jazdy, projekt graficzny elektronicznych i drukowanych tablic zbiorczych w budynku dworca oraz elektronicznych i drukowanych tablic kierunkowych na stanowiskach odjazdowych z uwzględnieniem nazw przewoźników

- plan sytuacyjny węzła przesiadkowego

Poziom WP3

- oznakowanie stanowisk dla wsiadających

- oznakowanie stanowiskadla wysiadających

- oznaczenie stanowiska dla autobusów specjalnych

Poziom WP4

- oznakowanie godzinnego placu postojowo-parkingowego dla autobusów

- oznakowanie systemu parkingów „Park & Ride”, Bike&Ride, Kiss&Ride

Poziom WP5

- oznakowanie stanowiska odjazdu pociągów

Poziom WP6

- opracowanie schematu responsywnej strony www dla węzła przesiadkowego (koncepcja)

 

5. Szczegółowy zakres opracowania

5.1. Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca będzie zawierać następujące kwestie:

5.1.1. Identyfikacja organizatora Publicznego Transportu Zbiorowego

5.1.2. SIWPTZiIK składać się będzie z sześciu rodzajów informacji (stref kolorystycznych) identyfikującej osiedla miasta Mielca tj.:

1) Stary Mielec, Kościuszki, Kilińskiego,

2) Niepodległości, Kusocińskiego, Kopernika, Żeromskiego,

3) Lotników, Borek,

4) Smoczka I, Smoczka II, Dzióbków, Szafera, Wolności,. Kazimierza Wielkiego,

5) Cyranka, Mościska, Łuże,

3) Wojsław, Rzochów.

5.1.3. W zależności od strefy kolorystycznej nośniki SIWPTZiIK beda wykonywane w odpowiedniej kombinacji kolorystycznej.

a) Opracowane zostaną założenia kolorystyczne dla wszystkich elementów SIWPTZiIK. Przygotowana zostanie również administracyjna mapa osiedli z uwzględnieniem kolorów przypisanych do poszczególnych obszarów miasta.

 

SIWPTZiIK zawierać będzie następujące elementy:

Wspólne dla wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2. tj.:

5.2.1. Typologia (grupowanie i zasady tworzenia) oraz projekty graficzne wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1 oraz 4.2.

5.2.2. Zasady stosowania typografii, kroje i wielkości pisma w określonych dla konkretnych modułów wielkościach i kolorach.

5.2.3. Zasady rozmieszczania znaków w przestrzeni, sposoby i przykłady umieszczania znaków dla osób niewidomych i słabo widzących.

5.2.4. Zasady tworzenia tablic zawierających indywidualne treści wraz z przykładami.

5.2.5. Zasady budowania piktogramów oraz zasady układania w modułach złożonych tablic kierunkowych i instruktażowych.

5.2.6. Katalog kolorów w systemach RAL, RGB, CMYK wraz z legendą dla wszystkich projektowanych elementów,

5.2.7. Uwzględnienie zasad uniwersalnego projektowania (oznaczenie chodników, podjazdy dla wózków, udogodnienia dla osób z ograniczoną sprawnością).

5.2.8.Oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących.

5.2.9. Oznakowanie wszystkich poziomów o których mowa w pkt. 4.1.i 4.2. powinno być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012r. w sprawie rozkładów jazdy.

5.2.10. Projekty graficzne i zasady tworzenia tablic informacyjnych, instruktażowych również w języku angielskim.

5.2.11. Projekt elementów, o których mowa w pkt. 4.1 wraz z:

a) elementami wzornictwa wszystkich tablic, map i oznaczeń,

b) oznakowaniem osiedli ułatwiającym rozpoznawanie położenia tablic adresowych,

c) lokalizacją i sposobem wykonania map sytuacyjnych.

5.2.12. Wizualizacje kluczowych elementów SIWPTZiIK, uwzględniając wszystkie poziomy, o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2.

5.2.13. Warunki techniczne czyli wymagania techniczno-eksploatacyjne do realizacji wszystkich elementów o których mowa w pkt. 4.1. i 4.2. w tym dotyczące m.in.:

1) wandaloodporności elementów oznakowania (odporność na zrywanie, pokrywanie graffiti, itp.),

2) wykonania z łatwomontowalnych materiałów o właściwościach ułatwiających czytelność w słabym oświetleniu,

3) łatwości utrzymania w czystości, zabezpieczenie przed osadzaniem kurzu (efekt elektrostatyczny),

4) wodoodporności

Dotyczące Publicznego Transportu Zbiorowego tj.:

5.2.14. Projekty graficzne i zasady tworzenia tablic informacyjnych drukowanych i elektronicznych dotyczących komunikacji miejskiej.

5.2.15. Projekty graficzne przystanków komunikacji miejskiej (wiat przystankowych i słupków) wraz z:

a) elementami wzornictwa i wyposażenia przystanków uwzględniającego jego funkcjonalność ,

b) oznakowaniem przystanku z uwzględnieniem stref biletowych i osiedli ułatwiające rozpoznawanie położenia przystanku

c) lokalizacją i sposobem wykonania map sytuacyjnych na przystankach;

d) uwzględnieniem modułowości obiektów (w tym obiektów o funkcjach wiata przystankowa, pomieszczenia sanitarne, kiosk handlowy oraz elementy małej architektury).

 

5.2.16. Wizualizacje wszystkich elementów o których mowa w pkt.4.2. m.in.:

a) autobusów z naniesionymi oznaczeniami w zależności od typów pojazdów (maxi, midi, mini) po rozstrzygnięciu przetargu na zakup autobusów,

b) przystanek wzorcowy w centrum miasta oraz pozostałe przystanki modułowe wraz z kolorystyką i elementami informacyjnymi w wariancie ekonomicznym i reprezentacyjnym,

c) plansze zawierające plany sytuacyjne i pomocnicze dla wybranych lokalizacji przystankówwraz z obiektami charakterystycznymi,

d) plansza z biletami,

e) schemat linii komunikacyjnych,

f) schemat strony www dla komunikacji miejskiej (koncepcja), który będzie mógł być wykorzystany przez MKS Sp. z o.o.,

g) schemat strony www dla dworca (koncepcja).

5.2.17. Pełny zestaw piktogramów i tablic powtarzalnych dla przystanków i oznaczeń dla autobusów.

 

5.3. Wykonawca w swoich pracach uwzględni:

        5.3.1. Potrzebę zgodności z identyfikacją marki miasta.

        5.3.2. Konieczność funkcjonalności i ergonomiczności rozwiązań.

        5.3.3. Użyteczność rozumianą jako zbiór doświadczeń i przyzwyczajeń użytkowników.

        5.3.4. Spójność graficzną i kolorystyczną opracowania.

        5.3.5. Jakość wizualizacji oraz zrozumiałość przekazu graficznego.

        5.3.6. Czytelność oznaczeń z uwzględnieniem orientacji przestrzennej.

        5.3.7. Potrzebę zastosowania idei Projektowania Uniwersalnego.

6. Pełny opis Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego
iInformacji Komunikacyjnej Miasta Mielca wraz z wizualizacjami Wykonawca zawrze w Katalogu Systemu Identyfikacji Wizualnej Publicznego Transportu Zbiorowego i Informacji Komunikacyjnej Miasta Mielca, który przekazany zostanie Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej (PDF, CDR oraz AI).

7. Uwarunkowania

7.1. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia ponosi Wykonawca.

7.2. Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując przedmiot umowy nie naruszy praw osób trzecich i przekaże Zamawiającemu przedmiot umowy, w stanie wolnym od obciążeń prawami osób trzecich.

7.3. Z chwilą podpisania Protokołu Odbioru przedmiotu umowy, Wykonawca przeniesie na Zamawiającego bez ograniczeń terytorium, czasu i ilości wykorzystania, a Zamawiający nabędzie, prawo własności egzemplarzy utworu oraz całość autorskich praw majątkowych do utworu, jak również wyłączne prawo do rozporządzania i korzystania z utworu w pełnym zakresie i w jakikolwiek sposób.

 

8. Termin wykonania zamówienia.

Maksymalny termin wykonania zamówienia do 30 wrzesnia 2016r.

9. Warunki współpracy

9.1. Zamawiający powoła Zespół ds. współpracy i uzgodnień z Wykonawcą.

9.2. Ze względu na wysoce specjalistyczny i unikatowy charakter przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapewni ze swojej strony co najmniej dwie osoby o wykształceniu wyższym na kierunku wzornictwo oraz doświadczeniu zawodowym obejmującym wykonanie minimum jednego zlecenia polegającego na zaprojektowaniu: systemu identyfikacji wizualnej dla komunikacji publicznej. Osoby te muszą być zaangażowane w bezpośrednią pracę nad opracowaniem i uzgodnienia z zespołem ds. współpracy.

9.3. Wykonawca swoje prace będzie wykonywał w procesie uzgodnień i konsultacji z Zamawiającym, na co przeznaczy minimum 4 godz. tygodniowo.

9.4. Spotkania będą odbywać się w Mielcu przy czym terminy i dokładne miejsce będą ustalane z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych.

UWAGA: Opis przedmiotu zamówienia stanowił będzie zalącznik do umowy zawartej z wykonawcą, który złozy ofertę najkorzystniehjszą.

Kod CPV: 
79342000-3
79340000-9
Warunki udziału w postępowaniu : 
  1. W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawcy muszą wykazać, iż dysponują odpowiednim potencjałem osobowym polegającym na zapewnieniu co najmniej dwóch osób o wykształceniu wyższym na kierunku wzornictwo oraz doświadczeniu zawodowym obejmującym wykonanie minimum jednego zlecenia polegającego na zaprojektowaniu: systemu identyfikacji wizualnej dla komunikacji publicznej.

3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8 zapytania ofertowego na zasadzie spełnia – nie spełnia.

4. Wykonawcy, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postepowaniu zostaną wykluczeni z przedmiotowego postępowania.

Termin składania ofert: 
czwartek, luty 25, 2016 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec, pokój nr 20 (sekretariat)

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. Dokonując wyboru oferty - Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium - ocenionym wg podanych niżej zasad:

a) Cena - 95 pkt.

b) Termin realizacji zamówienia - 5 pkt.

 

Kryterium określone w pkt. a) oceniane będzie w skali 0-95 (95% = 95pkt).

Kryterium określone w pkt. b) oceniane będzie w skali 0-5 (5% = 5pkt).

 

2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.

 

Każde kryterium oceniane będzie odrębnie. 

 

Dla kryterium:

C – Cena

 Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:

 

           Cmin

C =     -------      x 100 x 95 %

           Co 

 

Gdzie:

C – ilość punktów danej oferty w kryterium ceny;

Cmin – najniższa wartość brutto podana w ofertach

Co – wartość brutto podaną w badanej ofercie

 

T - Termin realizacji zamówienia  

Zamawiający w pkt. 6 Zapytania ofertowego określił maksymalne terminy wykonania poszczególnych etapów zamówienia. Wykonawcy mogą skrócić wskazane terminy o określoną w ofercie ilość dni (maksymalnie 5 dni) i uzyskać w tym zakresie punkty w ramach kryterium Termin realizacji zamówienia. Wskazana w ofercie ilość dni skracających termin wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 zostanie uwzględniona w umowie zawartej z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli w wyniku skrócenia terminu dzień wykonania któregokolwiek z etapów byłby dniem ustawowo wolnym od pracy do umowy zostanie przyjęty jako dzień wykonania danego etapu poprzedzający dzień roboczy.

 

Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:

 

         To

T = --------  x 100 x 5%

        Tmax

                                         

Gdzie:

T – ilość punktów danej oferty w kryterium termin realizacji zamówienia,

Tmax – maksymalny okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego (5 dni)

To – okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego wskazany w ofercie badanej

3) Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów.

 

Termin wykonania zamówienia: 
piątek, Wrzesień 30, 2016
Powiat: 
mielecki
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.