Program rewitalizacji powinien m.in. obejmować:
- Opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy i regionu,
- Diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę i charakter potrzeb rewitalizacyjnych,
- Zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia,
- Wizje stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji),
- Cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk,
- Listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji,
- Charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową,
- Mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji,
- Indykatywne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w pkt. f oraz g z indykatywnymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014 – 2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE),
- Mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji,
- System realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji,
- System monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu.
- Wskazanie czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji wraz z wskazaniem okresu jej obowiązywania,
- Wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego,
- Załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno – przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Do przedmiotu zamówienia należy również:
- Sporządzenie wniosku o dofinansowanie opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Zarszyn w ramach konkursu dotacji Zarządu Województwa Podkarpackiego i Ministra Rozwoju na działania wspierające gminy w zakresie przygotowania programów rewitalizacji na terenie Województwa Podkarpackiego,
- Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko – w przypadku konieczności jej przeprowadzenia,
- Przeprowadzenie konsultacji społecznych procesu opracowania Programu Rewitalizacji Gminy Zarszyn – zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015r. poz. 1777),
- Uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa opinii i uzgodnień dotyczących opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Zarszyn,
- W przypadku wykrycia przez Zamawiającego bądź Instytucję Zarządzająca RPO WP błędów w wykonanym przedmiocie zamówienia Wykonawca dokona korekty bądź uzupełnienia opracowań będących przedmiotem zamówienia w terminie 7 od daty skutecznego powiadomienia o zaistniałym fakcie.
- Przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji, założeń i celów Gminnego Programu Rewitalizacji Radnym Rady Gminy Zarszyn.
Istotne informacje dotyczące zamówienia:
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu: opracowany wniosek o dofinansowanie oraz program rewitalizacji w 2 egz. w wersji papierowej oraz w 1 egz. w wersji elektronicznej na płycie cd.
- Wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
- Dokumentacja będzie powstawała w ścisłej współpracy Wykonawcy z Zamawiającym opartej na wzajemnym dialogu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkich uzgodnień z Zamawiającym w zakresie wykonywanej dokumentacji.
- Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wykonanego dzieła – bez dodatkowego wynagrodzenia.
- Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa a w szczególności z:
- Ustawą z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015r. poz. 1777),
- Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015r. w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014 – 2020 (MIiR/H 2014-2020/20(01)/07/2015),
- Regulaminem konkursu dotacji Zarządu Województwa Podkarpackiego i Ministra Rozwoju na działania wspierające gminy w zakresie przygotowania programów rewitalizacji na terenie Województwa Podkarpackiego wraz z załącznikami do regulaminu – dostępnego na stronie internetowej: http://www.rpo.podkarpackie.pl/index.php/89-aktualnosci/602-konkurs-dotacji.
Miejsce składania ofert:
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego:
Gmina Zarszyn, ul. Bieszczadzka 74, 38-530 Zarszyn, pokój nr 19.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22 lutego 2016r. o godz. 12:15 w budynku Urzędu Gminy w Zarszynie, ul. Bieszczadzka 74, pok. nr 5.
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
Kryterium cena - waga 100%
Sposób przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:
1) Kryterium Cena - waga kryterium: 100% (maksymalna liczba punktów - 100) punkty będą liczone według wzoru:
C(1,2,3…) = Cn/ Cb x 100
gdzie:
C(1,2,3…)-liczba przyznanych punktów badanej oferty
Cn-cena brutto najniższej oferty w PLN
Cb-cena brutto badanej oferty w PLN
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.