Rodzaj zamówienia: 
Dostawy
Zamawiający: 
Panmar Czekańska Szmyd Spółka Jawna , ul. Podkarpacka 16B, 38-400 Krosno
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest dostawa automatyki do sterowania suszarnią tj.:

1. Technologia suszenia z podwójnym przegrzewem  – 1 komplet

Automatyka do sterowania suszarnią przeznaczoną dla technologii potrzeb procesu suszenia z podwójnym przegrzewem. Nowopowstała automatyka musi być przystosowana do prowadzenia procesów suszenia uwzględniając następujące kolejno po sobie fazy procesu:

  • Faza 1 Nagrzewanie,  stopniowy wzrost  parametrów powietrza (możliwość programowania wzrostu: temperatury w zakresie od 0,0 – 30,0oC/h i wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 %),
  • Faza 2 Pierwszy proces przegrzewania drewna, prowadzony przez określony czas w odpowiednich parametrach powietrza (możliwość programowania poziomu parametrów powietrza: temperatury w zakresie od 0,0 – 70,0 oC ,  wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz czasu przegrzewania w zakresie od 0,0 – 50 godz.),
  • Faza 3 Studzenie, stopniowe obniżanie temperatury drewna (możliwość programowania: szybkości obniżania temperatury w zakresie od 0,0 – 10,0 oC/h, poziomu wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz poziomu pożądanej temperatury powietrza w zakresie od 0,0 - 70 oC),
  • Faza 4 Suszenie właściwe w określonym czasie i odpowiednich parametrach powietrza (możliwość programowania poziomu parametrów powietrza: temperatury w zakresie od 0,0 – 70,0 oC ,  wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz czasu trwania procesu suszenia w zakresie od 0,0 – 500 godz.),
  • Faza 5 Nagrzewanie,  stopniowy wzrost  parametrów powietrza (możliwość programowania wzrostu: temperatury w zakresie od 0,0 – 30,0oC/h i wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 %),
  • Faza 6 Drugi proces przegrzewania drewna, prowadzony przez określony czas w odpowiednich parametrach powietrza (możliwość programowania poziomu parametrów powietrza: temperatury w zakresie od 0,0 – 70,0 oC,  wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz czasu przegrzewania w zakresie od 0,0 – 50 godz.),
  • Faza 7 Studzenie, stopniowe obniżanie temperatury drewna (możliwość programowania: szybkości obniżania temperatury w zakresie od 0,0 – 10,0 oC/h, poziomu wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz poziomu pożądanej temperatury powietrza  w zakresie od 0,0 - 70 oC),
  • Faza 8 Suszenie właściwe określane spadkiem wilgotności drewna (możliwość programowania poziomu: wilgotności końcowej drewna w zakresie od 0,0 – 70,0 % oraz  temperatury powietrza w zakresie od 0,0 – 70,0 oC  i wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % ),
  • Faza 9 Końcowe nawilżanie wyrównawcze (klimatyzacja) drewna, prowadzone przez określony czas w odpowiednich parametrach powietrza (możliwość programowania poziomu parametrów powietrza: temperatury w zakresie od 0,0 – 70,0 oC ,  wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz czasu trwania klimatyzacji w zakresie od 0,0 – 50 godz.),
  • Faza 10 Studzenie, stopniowe obniżanie temperatury drewna (możliwość programowania: szybkości obniżania temperatury w zakresie od 0,0 – 10,0 oC/h, poziomu wilgotności równowagowej w zakresie od 0,0 – 50 % oraz poziomu pożądanej temperatury powietrza w zakresie od 0,0 - 70 oC)
Kod CPV: 
31682210-5
48000000-8
Warunki udziału w postępowaniu : 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone
     w niniejszym zapytaniu ofertowym dotyczące:

1.1. Posiadania odpowiednich uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy      prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

1.2. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia,

1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia,

1.4. Pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację pełnego zakresu przedmiotu   

       Zamówienia,

1.5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca biorący udział  w postępowaniu, nie znajdował  się w stanie  likwidacji   i nie została w stosunku do niego ogłoszono upadłość,

Zamawiający uzna w/w warunki za spełnione na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zaproszenia.

1.6. Posiadania wiedzy i doświadczenia koniecznej do realizacji przedmiotu zamówienia

Wykonawcy ubiegający się o zamówienia są zobowiązani wykazać, że wykonali w okresie ostatnich 3 lat,
 a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym czasie, co najmniej 1 dostawę automatyki przemysłowej o wartości, co najmniej  50 000,00 zł netto(słownie: pięćdziesiąty tysięcy  złotych zero groszy) każda.

Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu zrealizowanych dostaw stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia wraz z referencjami lub fakturami od Odbiorców.

1.7. Z udziału w postępowaniu wykluczeni będą Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym.

Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w mieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy,
a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

       a)     uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

       b)     posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

       c)     pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

       d)     pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,    

                pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku    

                przysposobienia, opieki lub kurateli.

W celu potwierdzenia, że pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym nie występują powiązania osobowe lub kapitałowe, wykonawca składa wraz ofertą wypełnione i podpisane oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do niniejszego zapytania ofertowego.

1.8. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.

  1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych)
  2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert.
  3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach :

      -  pieniądzu;

      -  gwarancjach bankowych;

      -  gwarancjach ubezpieczeniowych;

4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Bank PEKAO S.A. nr 96 1240 1457 1111 0000 1930 4045  z adnotacją:  Wadium - Dostawa automatyki do sterowania suszarnią – technologia suszenia

z podwójnym przegrzewem”.

5. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą.

7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać, tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

  1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych  w zapytaniu ofertowym i ofercie;
  2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących  po stronie Wykonawcy;

       4.   Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli w stosunku do Wykonawcy, którego oferta została wybrana zaistnieją przesłanki wyżej opisane.

  Poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty    

  należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie  

   powinno  obejmować cały okres zawiązania ofertą, poczynając od daty składania ofert.

8. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.

9. Do oferty należy dołączyć dowód potwierdzający wniesienie wadium.

10.Wadium będzie zwracane na rachunek bankowy, z którego wpłynęło, o ile Wykonawca nie wskaże innego numeru rachunku bankowego.

11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 6.

12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy na realizację zamówienia.

13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

2. Ocena spełnienia wyżej określonych warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty i oświadczenia.

3. Niespełnienie jakiegokolwiek z wyżej wymienionych warunków, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy i odrzuceniem oferty.

Termin składania ofert: 
środa, Kwiecień 12, 2017 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę,  należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres siedziby Zamawiającego, ul. Podkarpacka 16 B, 38-400 Krosno w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
  2. Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres podany w punkcie I niniejszego zapytania ofertowego i opatrzone nazwą, dokładnym adresem Wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:

 

Oferta na zadanie pn.  „Dostawa automatyki do sterowania suszarnią – technologia suszenia
z podwójnym przegrzewem”.

3. Termin składania ofert upływa w dniu 12.04.2017 r. o godz. 10.00. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po tym terminie zostaną zwrócone bez otwarcia.

4. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12.04.2017 r. o godz. 10.20 w siedzibie Zamawiającego.

5. Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data i godzina wpływu oferty do siedziby Zamawiającego.

6. W uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może dokonać przedłużenia terminu składania ofert o oznaczony okres.

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający dokona oceny złożonych ważnych ofert na podstawie poniżej przedstawionych kryteriów oceny ofert.

a. Cena – waga 90 pkt.

Liczba punktów w kryterium „cena” będzie przyznawana według poniższego wzoru:

Pi = Cmin/Ci x 90

Pi  - liczba punktów dla oferty badanej w kryterium „cena”;

Cmin – najniższa cena brutto spośród wszystkich ważnych i nie odrzuconych ofert;

Ci - cena brutto oferty badanej

b. Oferowany okres rękojmi (podany w miesiącach ) – waga 10 pkt

Uwaga! Okres rękojmi nie może być krótszy niż 24 miesiące

Ofercie z najdłuższym okresem rękojmi zostanie przyznane 10 punktów,

Pozostałe oferty otrzymają proporcjonalną ilość punktów według poniższego wzoru:

Pc = Gb/Gn x 10

Pc – ocena punktowa oferty „n” za kryterium „okres rękojmi”;

Gb – okres rękojmi jakości badanej oferty;

Gn – najdłuższy okres rękojmi spośród wszystkich złożonych ofert.

  1. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
  2. Obliczenia dokonywane będą przez Zamawiającego z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, której zostanie przyznana najwyższa liczba punktów po zsumowaniu ww. kryteriów oceny ofert.
  4. Ocena   spełnienia   warunków   udziału   w   postępowaniu   dokonywana   będzie   w   oparciu  
    o  dokumenty   złożone   przez   Wykonawcę   w   niniejszym   postępowaniu   metodą   warunku granicznego: spełnia / nie spełnia.
  5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza.
Termin wykonania zamówienia: 
czwartek, Sierpień 31, 2017
Powiat: 
M. Krosno
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:

1.            Termin realizacji zamówienia:

1.1          Zmiany harmonogramu realizacji – w przypadku otrzymania decyzji jednostki Kontraktującej projekt zawierającej zmiany terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których Zamawiający zostanie zobowiązany oraz wynikających z postanowień umowy Zamawiającego z Jednostką Kontraktującą, jeżeli umowa ta została zawarta lub zmieniona aneksem po udzieleniu zamówienia;

1.2          Zmiany terminu realizacji umowy wynikającej z potrzeb prawidłowej realizacji Projektu oraz
w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na jego uzasadniony wniosek, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona.

1.3          W przypadku zawinionego przez Zamawiającego nieprzekazania Wykonawcy dokumentów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, o ile Zamawiający zobowiązany był do przekazania takich dokumentów Wykonawcy.

2.            Wynagrodzenie Wykonawcy

2.1          Zmiany stawki urzędowej podatku VAT o kwotę wynikającą z tej zmiany.

2.2          W przypadku zaistnienia okoliczności powodujących zmniejszenia zakresu świadczenia stanowiącego przedmiot umowy m.in. rezygnacji z części dostaw, gdy realizacja całego zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego – o wartość niewykonanych dostaw.

3.            Inne

3.1          W przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy lub świadczenia stron;

3.2          W przypadku zaistnienia okoliczności spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, m.in. siła wyższa, mogące uniemożliwić dostawę oraz inne okoliczności zewnętrzne mogące mieć wpływ na realizację postanowień umowy.

3.3          Rozwiązania umowy – w przypadku, gdy Zamawiający nie podpisze umowy o dofinansowani z jednostką Kontraktującą projekt;

3.4.         Uzasadnionych zmian zakresu lub metody wykonania przedmiotu umowy, której to zmiany w chwili zawarcia umowy strony nie mogły przewidzieć,

3.5          Obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy.

3.6           Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą muszą być dokonywane    w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.

Numer projektu: 
RPPK.01.04.01-18-0569/16