1.Przedmiotem postępowania jest realizacja zadania nr 1 z wniosku o dofinansowanie nr RPPK.01.04.01-18-0906/16 tj. Budowa hali pralniczej o powierzchni 3 108,65 m2. Zamówienie obejmuje realizację prac objętych pozwoleniem na budowę do decyzji nr 126/2017 z dnia 21.04.2017 r. wydanej przez Starostwo Powiatowe w Leżajsku zgodnie z zakresem podanym w załączonych przedmiarach dla branży budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej.
2.Zakres robót, który został wyłączony z przedmiotu zamówienia:
a)pomieszczenie antresoli / laboratorium o powierzchni 304,29 m2,
b)demontaż i powtórny montaż istniejącej kotłowni parowej – zakres po stronie Zamawiającego,
c)rozbióki podłoża betonowego pod fundamenty i wystających podwalin, schodów zewnętrznych, rampy wraz z obudową - zakres po stronie Zamawiającego,
d)plac utwardzony i obojówka,
e)wentylacja mechaniczna,
f)instalacja sprężonego powietrza,
g)instalacja wody technologicznej.
3.Zamówienie jest podzielone na następujące części:
a)Roboty budowlane – w skład którego wchodzą następujące prace:
1.Roboty ziemne
2.Fundamenty
3.Wyburzenia
4.Konstrukcja stalowa hali
5.Dach
6.Ściany zewnętrzne i wewnętrzne
7.Elementy żelbetowe
8.Stolarka okienna
9.Stolarka drzwiowa
10.Elewacja
11.Podłogi i posadzki
12.Tynki i gładzie
13.Malowanie i okładziny
b)Roboty instalacyjne/sanitarne – w skład którego wchodzą następujące prace:
1.Instalacja wody zimnej, ciepłej i cyrkulacyjnej
2.Element instalacji kanalizacji sanitarnej
3.Element Instalacji centralnego ogrzewania
4.Element Ciepło technologiczne (zasilanie nagrzewnic ściennych i nagrzewnic central wentylacyjnych)
5.Element Zasilanie nagrzewnic ściennych
6.Element Zasilanie nagrzewnic central wentylacyjnych
7.Element Kanalizacja deszczowa zewnętrzna
8.Element Kanalizacja sanitarna zewnętrzna
9.Element Gaz zewnętrzny
10.Roboty sanitarne nie ujęte w przedmiarze dla pierwszego unieważnionego zapytania (wycena indywidualna na podstawie pytań i odpowiedzi oraz załączonej dokumentacji projektowej):
10.1Instalacja kanalizacji dla sieci technologicznej na cześci czystej pralni
10.2Instalacja gazu wewnętrznego
10.3Sieć wody sanitarnej
10.4Podgrzewacze elektryczne o mocy 2 kW
10.5Wpusty ściekowe dodatkowe
10.6Dodatkowe podeśjcie wody
10.7Kotłownia gazowa 1 x 115 kW
10.8Skrzynka gaz z reduktorem duża
10.9Kanalizacja deszczowa
10.10Kanalizacja sanitarna
10.11Woda p. poz. do suszarek
10.12Malowanie rur stalowych czarnych
10.13Kd zewnętrzna
c)Roboty elektryczne – w skład którego wchodzą następujące prace:
1.Rozdział energii. Tablice i WLZ. Trasy koryt kablowych
2.Instalacja oświetleniowa I gniaz wtyczkowych pomieszczeń socjalnych
3.Instalacja oświetleniowa hali
4.Instalacja gniaz wtyczkowych i siłowa
5.Zasilanie urządzeń wentylacyjnych i grzewczych
6.System bezpieczeństwa instalacji gazowej kotłowni pomieszczeń socjalnych
7.System bezpieczeństwa instalacji gazowej kotłowni w hali
8.Instalacja odgromowa
1. W postępowaniu nie mogą brać udziału podmioty, które powiązane są z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2) posiadaniu udziałów lub co najmniej 5% akcji;
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
4) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawanie w związkumałżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę załącznika nr 3 do ZO (Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia).
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Nie ogłoszono upadłości w stosunku do Wykonawcy, nie złożono wniosku o upadłość Wykonawcy, nie otwarto w stosunku do Wykonawcy postępowania likwidacyjnego:
a) Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca: złoży oświadczenie (zamieszczone w treści Formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 2 do ZO), że na dzień złożenia ofert, nie podlega wykluczeniu z postępowania.
b) Zamawiający uzna dodatkowo, że warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże jego spełnienie składając aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których w zdaniu wcześniejszym, składa dokument odpowiadający ww. dokumentom zgodnie z właściwym prawem obcym. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty powinny być wydane nie później niż 6 miesięcy przed dniem otwarcia postępowania przetargowego, jednak dopuszcza się dokumenty wydane wcześniej pod warunkiem złożenia pisemnego oświadczenia, że dane wykazane w tym dokumencie nie uległy zmianie). W przypadku dokumentów w języku innym niż polski Zamawiający żądania przedstawienia tłumaczenia dokumentów na język polski.
2) Uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności:
a) Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca: złoży oświadczenie (zamieszczone w treści Formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 2 do ZO), że posiada uprawnienia do wykonywania działalności i czynności objętych przedmiotem Zamówienia.
3) Wiedza i doświadczenie:
b) Wykonawca posiada doświadczenie w zakresie wykonania co najmniej 2 (dwóch) robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zapytania (budowa hali produkcyjnej/magazynowej lub produkcyjno-magazynowej) o wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN netto każda (słownie: dwa miliony złotych netto) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert – ocean na podstawie zał. nr 4 – Wykaz wykonanych robót.
a) Warunek ten Zamawiający ponadto uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (zamieszczone w treści Formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 2 do ZO, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
4) Potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia:
a) Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (zamieszczone w treści Formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 2 do ZO), że posiada potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia.
5) Sytuacja ekonomicznej lub finansowej:
a) Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie (zamieszczone w treści Formularza ofertowego stanowiącego zał. nr 2 do ZO), że posiada sytuację ekonomiczną i finansową zapewniającej wykonanie Zamówienia.
- Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, ul. Spółdzielcza 13B, 37-300 Leżajsk, lub adres e-mail: przetargi@eko-styl.eu w terminie do dnia 09.11.2017 r. godz. 10:00
- Na kopercie, w której będzie umieszczona oferta zostanie odnotowana data i godzina jej złożenia. W przypadku składania oferty za pomocą poczty elektronicznej datą złożenia oferty będzie data wpływu uwidoczniona na serwerze Zamawiającego.
- W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
- Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, o którym mowa w ust. 1.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 09.11.2017 o godz. 10:30 w siedzibie Zamawiającego.
- Otwarcie ofert jest jawne.
1. Oceny ofert będzie dokonywał Zamawiający. Zamawiający może żądać udzielania przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami oceny ofert, o których mowa w ust. 3.
3. W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
Cena (Co) - 80% oraz Okres gwarancji i rękojmi - 20%
4. Liczba punktów, które można uzyskać w kryterium „Cena”(Co) - (waga 80%) zostanie obliczona wg następującego wzoru:
1) Co=(Cmin : Coferty) x 80 pkt, gdzie:
Co- oznacza punkty za cenę brutto za wykonanie całości przedmiotu zamówienia, Cmin- oznacza najniższą cenę spośród złożonych ofert,
Coferty- oznacza cenę badanej oferty
2) Porównywaną ceną będzie cena brutto ogółem za realizację zamówienia obliczonaprzez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa i podana w „Formularzu Ofertowym” (załącznik nr 2 do ZO).
5. Punkty za kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” (waga 20%) - (Ogr) - zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:
1) Oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najdłuższego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz urządzenia zamontowane lub dostarczone w ramach realizacji przedmiotu zamówienia przedstawionego przez Wykonawców zastrzegając, iż minimalny okres (termin) gwarancji i rękojmi wynosi 36 miesięcy wg poniższego wzoru:
• 36 miesięcy gwarancji i rękojmi - 0 punktów,
• 48 miesięcy gwarancji i rękojmi - 10 punktów,
• 60 miesięcy gwarancji i rękojmi - 15 punktów,
• 72 miesiące gwarancji i rękojmi - 20 punktów,
2) Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w Formularza Ofertowego (Załącznik nr 2 do ZO). W przypadku nie podania przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym (Załącznik nr 2 do ZO) okresu gwarancji i rękojmi, zamawiający do oceny oferty przyjmie minimalny okres (termin) gwarancji i rękojmi tj. 36 miesięcy.
3) Oferta z okresem 72 miesięcy i więcej gwarancji i rękojmi otrzyma maksymalną ilość punktów.
6. Zamawiający może przyznać Wykonawcy maksymalnie 100 punktów. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert wg wzoru:
Po = Co +Ogr, gdzie:
Po - suma punktów uzyskana przez ofertę,
Co - ilość punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „Cena”,
Ogr - ilość punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”,
7. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
8. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w każdym z kryteriów zostanie ostatecznie wyliczona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku w zachowaniem następującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w górę.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy z wybranym Wykonawcą w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
- Zmiany w umowie będą dopuszczalne w szczególności w przypadku:
- zmiany jakichkolwiek rozporządzeń i przepisów i innych dokumentów, w tym dokumentów programowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, mających wpływ na realizację umowy,
- zmiany terminu realizacji robót budowlanych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, zmiany terminu płatności,
- zmiany organizacyjnej polegającej na zmianie osób, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z zapytania ofertowego i złożonej oferty,
- zmiany wynagrodzenia (zmiany urzędowej stawki podatku VAT, uzasadnienia ekonomicznego i/lub technicznego, ograniczenia zakresu robót, zmiany umówionego zakresu robót),
- zmiany umówionego zakresu robót – w przypadku (koniecznych lub uzasadnionych zmian w dokumentacji projektowej powstałych z przyczyn niemożliwych do przewidzenia, konieczności lub techniczno-ekonomicznej zasadności zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych, konieczności wykonania rozwiązań równoważnych wynikających z uwarunkowań technologicznych lub użytkowych, ograniczenia finansowego po stronie Zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych).
- zmian dotyczących realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego
- zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą muszą być dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.