Przedmiotem zamówienia jest usługa na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy
zabytkach ruchomych w Zespole kościelnym w Golcowej w ramach projektu: Konserwacja
i restauracja drewnianego kościoła z XV w. p.w. św. Barbary oraz budynku Lamusa wraz
z zakupem wyposażenia służącego zachowaniu i udostępnieniu Zespołu Kościelnego
w Golcowej.
Zakres rzeczowy - opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Konserwację i restaurację księgi „Liber Documentorum Ecclesia Parochialis in Golcowa,
2. Konserwację i restaurację dekoracji malarskich (polichromii):
- ścian we wnętrzu zakrystii,
- w nawie głównej (filarów), nawach bocznych (ścian, stropu i pilastrów), chóru (stropu,
balustrady i ściany zachodniej).
3. Konserwację i restaurację wyposażenia ruchomego kościoła:
- ołtarza głównego,
- pary ołtarzy bocznych przy tęczy (św. Barbary i Matki Bożej Nieustającej Pomocy),
- ołtarza bocznego p.w. Dzieciątka Jezus,
- ambony,
- prospektu organowego,
- feretronu,
- chrzcielnicy,
- rzeźby Chrystus Zmartwychwstały,
- rzeźby Krucyfiks z belki tęczowej,
- rzeźby Krucyfiks w zakrystii,
- konfesjonału,
- obrazów sztalugowych: Matka Boża Jackowa, św. Barbara, św. Stanisław Kostka, św.
Jacek,
- pająka w nawie.
Oferta musi być złożona na cały zakres prac.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Zdolności technicznej lub zawodowej
Warunki dotyczące doświadczenia zawodowego:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami o ochronie zabytków
i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
1. Co najmniej 3 zadań polegających na realizacji kompleksowych prac konserwatorskich w
zabytkowych obiektach obejmujących malarstwo ścienne o powierzchni minimum 100 m 2 .
2. Prac obejmujących kompleksową konserwację co najmniej 10 drewnianych elementów
polichromowanych i złoconych wyposażenia ruchomego w zabytkowych obiektach wpisanych do
rejestru zabytków o powierzchni co najmniej 18 m 2 każdy.
3. Prac konserwatorskich potwierdzających wykonanie co najmniej jednego zadania
obejmującego kompleksową konserwację kolekcji przynajmniej 7 obrazów sztalugowych wraz ze
złoconymi ramami o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto
4. Co najmniej jednego zadania polegającego na konserwacji polichromii ściennej wpisanej do
rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł. brutto.
Spełnienie powyższych warunków będzie możliwe wyłącznie na podstawie załączonych
dokumentów (np. referencji, protokołów odbioru robót lub innych dokumentów
potwierdzających należyte wykonanie robót, zgodnie z przepisami o ochronie zabytków oraz
z których jasno wynika przedmiot, wartość oraz ilość robót wykazanych w załączniku nr 3 ).
Brak jakiegokolwiek z dokumentów potwierdzających wartość i ilość robót wykazanych w
załączniku nr 3 robót lub brak jednoznacznej możliwości weryfikacji wymaganych wartości
(ilość robót, wartość oraz zakres robót) spowoduje wykluczenie oferenta.
Warunki dotyczące osób:
w odniesieniu do osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia za spełnienie
warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający
uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
i posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania prac:
1) Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu
studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji
malarstwa oraz odbyta po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczna praktyka
zawodowa w zakresie lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadającą
doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej
10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do
rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji
lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
2) Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu
studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji
i restauracji rzeźby oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną
praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru
zabytków. Posiadająca doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac
konserwatorskich. Odbyta co najmniej 10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji
lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie
doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
3) Co najmniej pięć osób posiadających tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu
studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności
w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12
miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do
rejestru zabytków. Odbyta co najmniej 5 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub
badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoby te winna posiadać 5 letnie
doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków
(członek zespołu konserwatorskiego).
4) Co najmniej jedną osobę – historyka sztuki po ukończeniu wyższych studiów na historii sztuki
z odbytą co najmniej 2-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków
(członek zespołu konserwatorskiego).
2. Wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wzniesienie wadium w wysokości 59 500PLN (słownie:
pięćdziesiąt dziewięć tysięcy pięćset złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem ostatecznego terminu składania ofert, tj. do dnia 11.12.2017 r.,
do godz. 9.00 w następującej formie:
o pieniądzu (na konto nr 43 8642 1025 2008 2502 0964 0004)
o poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
o gwarancjach bankowych,
o gwarancjach ubezpieczeniowych,
o w poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr
109, poz. 1158, z późn. zm.).
Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału u Zamawiającego w
odrębnej kopercie przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie
gwarancji konieczne jest, aby zawierała klauzulę zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego
bezwarunkowo i na pierwsze żądanie oraz zostaną złożone w oryginale.
Zamawiający informuje, iż w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawca będzie się
uchylał od przystąpienia do podpisania umowy, nastąpi utrata wadium.
3. Dokumenty wymagane od Wykonawców
Na potwierdzenie spełniania warunków wymaganych w niniejszym zamówieniu każdy Wykonawca
złoży następujące dokumenty stanowiące załączniki do oferty (wzór formularza oferty w załączeniu):
3.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
o działalności gospodarczej potwierdzające dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie
objętym zamówieniem, wskazujące sposób reprezentowania oraz osoby uprawnione do dokonywania
czynności prawnych w imieniu oferenta (wystawione przez organ wydający nie wcześniej niż 3
miesiące przed wyznaczonym terminem składania ofert) oraz oświadczenie, że na dzień złożenia
oferty wykonawca nie jest w trakcie postępowania upadłościowego, lub w trakcie likwidacji.
Jeżeli działalność gospodarcza przedsiębiorców jest prowadzona w formie spółki cywilnej, należy
złożyć umowę spółki cywilnej.
3.2. Wykaz wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, prac odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich
wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te
zostały wykonane należycie oraz zgodnie z przepisami prawa w zakresie ochrony zabytków
(referencje) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie – (załącznik nr 3);
3.3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie ze wzorem określonym w zał. nr 4.
3.4.Dokument, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia musi być
sporządzony zgodnie z tym wzorem.
3.5.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych
do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
3.6. Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginałów lub kserokopii. Kserokopie składanych
dokumentów muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta wraz z ich
pieczęciami imiennymi, koniecznie poprzedzonym dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.
Brak jakiegokolwiek z dokumentów lub złożenie dokumentów w niewłaściwej formie (np.
niepotwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie, brak podpisów osób uprawnionych)
spowoduje wykluczenie oferenta.
3.7. Informacja o podwykonawcach:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom.
W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Barbary w Golcowej
Golcowa 1,
36-230 Domaradz
w Kancelarii Parafialnej w terminie do dnia 11.12.2017r. do godz. 12.00
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że
Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem
składania ofert tj. 11.12.2017 r. godz. 12.00.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane, opieczętowane a
wewnętrzna i zewnętrzna koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub
„WYCOFANIE”.
Oferent nie może wycofać lub wprowadzić zmian po upływie terminu składania ofert.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z poniższymi kryteriami:
Cena - 100%
Oferty zostaną ocenione wg systemu punktowego, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryterium ceny.
2. Kryterium cena rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu
zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie
obliczona na podstawie poniższego wzoru:
C - Cena = Najniższa cena brutto oferty / Cena brutto oferty ocenianej x 100
Maksymalna liczba punktów jakie możne otrzymać oferta w kryterium cena wynosi 100
punktów.
3. Wszystkie obliczenia ceny będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Do
porównania cen ofert, według powyższego wzoru zostanie przyjęta podana w ofertach cena brutto za
realizację przedmiotu Zamówienia.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w
łącznej ocenie ofert. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy może
nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w sytuacji,
gdy:
- wystąpią wady lub braki dokumentacji projektowej (programach prac konserwatorskich,
restauratorskich), lub innych dokumentach (np. pozwoleniach na konserwację i restaurację
zabytków ruchomych), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich
dokumentów Wykonawcy,
- proponowane przez Wykonawcę zmiany będą miały wpływ na przyspieszenie ukończenia
usługi, zmniejszenie kosztów, poprawę sprawności lub wartości usług lub w inny sposób
dostarczą Zamawiającemu pożytku,
- wystąpi zmiana obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zabytków,
- wystąpi zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy
i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego,
- nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT.
Wprowadzone zmiany, za zgodą obu stron mogą skutkować zmianą terminu realizacji umowy oraz
zmianą wynagrodzenia wykonawcy.
Strona wnioskująca o zmianę umowy, każdorazowo przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie
konieczności wprowadzenia zmiany do umowy.