Przedmiotem zamówienia jest usługa na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytkach ruchomych w Zespole Kościelnym w Brzozowie w ramach projektu: Prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane przy Zespole Kościelnym w Brzozowie wraz z jego wyposażeniem i zagospodarowaniem otoczenia w celu udostępnienia jako atrakcji kulturalnej regionu.
Zakres rzeczowy - opis przedmiotu zamówienia obejmuje:
- Konserwację i restaurację ołtarzy w kaplicach transeptowych Matki Boskiej Różańcowej i Św. Anny;
- Konserwację i restaurację ołtarza Matki Boskiej Ognistej;
- Konserwację i restaurację ambony i tronu biskupiego;
- Konserwację zabytkowych eksponatów/muzealiów.
W odniesieniu do osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania prac:
1)Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji malarstwa oraz odbyta po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczna praktyka zawodowa w zakresie lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadającą doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej 10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
2)Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji
i restauracji rzeźby oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadająca doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej 10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.
3)Co najmniej pięć osób posiadających tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności
w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Odbyta co najmniej 5 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoby te winna posiadać 5 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków (członek zespołu konserwatorskiego).
4)Co najmniej jedną osobę – historyka sztuki po ukończeniu wyższych studiów na historii sztuki z odbytą co najmniej 2-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków (członek zespołu konserwatorskiego).
5)Co najmniej jedną osobę – konserwatora tkanin po ukończeniu wyższych studiów z odbytą co najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania tkanin (członek zespołu konserwatorskiego).
6)Co najmniej jedną osobę – konserwatora papieru i skóry po ukończeniu wyższych studiów
z odbytą co najmniej 5-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania papieru
i skóry (członek zespołu konserwatorskiego).
Spełnienie powyższych warunków będzie możliwe wyłącznie na podstawie załączonych dokumentów potwierdzających te informacje tj.: kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
Brak jakiegokolwiek z dokumentów potwierdzających wymagane kwalifikacje i doświadczenia spowoduje wykluczenie oferenta.
Wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 29 700,00PLN (słownie: dwadzieścia dziewięć tysięcy siedemset 00/100 złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem ostatecznego terminu składania ofert, tj. do dnia 28.11.2017 r., do godz. 9.00 w następującej formie:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- w poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału u Zamawiającego
w odrębnej kopercie przed terminem składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji konieczne jest, aby zawierała klauzulę zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie oraz zostaną złożone w oryginale.
Zamawiający informuje, iż w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Wykonawca będzie się uchylał od przystąpienia do podpisania umowy, nastąpi utrata wadium.
2. Dokumenty wymagane od Wykonawców
Na potwierdzenie spełniania warunków wymaganych w niniejszym zamówieniu każdy Wykonawca złoży następujące dokumenty stanowiące załączniki do oferty (wzór formularza oferty w załączeniu):
2.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
o działalności gospodarczej potwierdzające dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, wskazujące sposób reprezentowania oraz osoby uprawnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta (wystawione przez organ wydający nie wcześniej niż 3 miesiące przed wyznaczonym terminem składania ofert) oraz oświadczenie, że na dzień złożenia oferty wykonawca nie jest w trakcie postępowania upadłościowego, lub w trakcie likwidacji.
Jeżeli działalność gospodarcza przedsiębiorców jest prowadzona w formie spółki cywilnej, należy złożyć umowę spółki cywilnej.
2.2. Wykaz wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat (2012-2016) prac odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie oraz zgodnie z przepisami prawa w zakresie ochrony zabytków oraz dokumentów potwierdzających wartość i ilość wykazanych robót (np. referencje), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie – (załącznik nr 3).
2.3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających te informacje tj.: kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie
i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie ze wzorem określonym w zał. nr 4.
2.4. Dokument, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia musi być sporządzony zgodnie z tym wzorem.
2.5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2.6. Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginałów lub kserokopii. Kserokopie składanych dokumentów muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta wraz z ich pieczęciami imiennymi, koniecznie poprzedzonym dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.
Brak jakiegokolwiek z dokumentów lub złożenie dokumentów w niewłaściwej formie (np. niepotwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie, brak podpisów osób uprawnionych) spowoduje wykluczenie oferenta.
2.7. Informacja o podwykonawcach:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka p.w. Przemienienia Pańskiego w Brzozowie
ul. Plac Grunwaldzki 2
36-200 Brzozów
w Kancelarii Parafialnej w terminie do dnia
28.11.2017 r. godz. 12.00
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert tj. 28.11.2017r. godz. 12.00.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane, opieczętowane
a wewnętrzna i zewnętrzna koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
Oferent nie może wycofać lub wprowadzić zmian po upływie terminu składania ofert.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z poniższymi kryteriami:
Cena - 100%
Oferty zostaną ocenione wg systemu punktowego, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryterium ceny.
2. Kryterium cena rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
C - Cena = Najniższa cena brutto oferty / Cena brutto oferty ocenianej x 100
Maksymalna liczba punktów jakie możne otrzymać oferta w kryterium cena wynosi 100 punktów.
3. Wszystkie obliczenia ceny będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Do porównania cen ofert, według powyższego wzoru zostanie przyjęta podana w ofertach cena brutto za realizację przedmiotu Zamówienia.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy:
Zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w sytuacji, gdy:
- wystąpią wady lub braki dokumentacji projektowej (programach prac konserwatorskich, restauratorskich), lub innych dokumentach (np. pozwoleniach na konserwację i restaurację zabytków ruchomych), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów Wykonawcy,
- proponowane przez Wykonawcę zmiany będą miały wpływ na przyspieszenie ukończenia prac, zmniejszenie kosztów, poprawę sprawności lub wartości prac lub w inny sposób dostarczą Zamawiającemu pożytku,
- wystąpi zmiana obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zabytków,
- wystąpi zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego,
- nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT.
Wprowadzone zmiany, za zgodą obu stron mogą skutkować zmianą terminu realizacji umowy oraz zmianą wynagrodzenia wykonawcy.
Strona wnioskująca o zmianę umowy, każdorazowo przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmiany do umowy.