Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja Biskupa i Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Domaradzu, Domaradz 436, 36-230 Domaradz
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest usługa na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich
w zabytkowym kościele w Domaradzu oraz jego ruchomym wyposażeniu w ramach projektu: Konserwacja wnętrza i zabytków ruchomych kościoła z XV wieku p.w. św. Mikołaja Biskupa
w Domaradzu, utworzenie wystawy w dzwonnicy z XX wieku i wykonanie monitoringu na zewnątrz i wewnątrz kościoła
.

Zakres rzeczowy - opis przedmiotu zamówienia obejmuje:

1. Prace konserwatorskie i restauratorskie w kościele Parafialnym p.w. św. Mikołaja Biskupa
w Domaradzu (zabytki nieruchome)

Podłogi drewniane w nawie, kruchcie głównej i zakrystii:

  • Wstępne oczyszczenie powierzchni podłogi (mechaniczne),
  • Wykonanie cyklinowania mechanicznego podłóg,
  • Wykonanie woskowania.

Malowidła ścienne na ścianie północnej i południowej prezbiterium oraz belce tęczowej:

  • Wykonanie badań dędrochronologicznych w celu wydatowania powstania   kościoła,
  • Usunięcie wtórnych warstw malarskich chemicznie i mechanicznie, odsłonięcie warstwy XIX w. (fryz podstropowy) oraz malowideł z XVI i XVII na pozostałej powierzchni ścian,
  • Doczyszczenie odsłoniętych partii malowideł chemicznie i mechanicznie
  • Dezynfekcja i dezynsekcja preparatem owadobójczym,
  • Utrwalenie odsłoniętych malowideł roztworem chemicznym w alkoholu etylowym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego,
  • Wykonanie wstawek drewnianych w miejscu ubytku drewna oraz wymiana ubytków drewna oraz rekonstrukcji stolarki w przypadku belki tęczowej,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Podklejenie pasów płótna,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

Belki zrębowe oraz odkryte malowidła w apsydzie z XVI i XVII wieku:

  • Oczyszczenie z brudu całości belek zrębowych w obrębie absydy (chemicznie i mechanicznie),
  • Oczyszczenie z brudu odkrytych malowideł z XVI i XVII wieku (chemicznie, mechanicznie),
  • Utrwalenie odkrytych malowideł z XVI i XVII wieku roztworem chemicznym w alkoholu etylowym,
  • Wykonanie dezynfekcji oraz dezynsekcji belek zrębu preparatem owadobójczym,
  • Wykonanie impregnacji drewna preparatem chemicznym,
  • Wykonanie wstawek drewnianych,
  • Wykonanie kitów drzewnych.

Lisice i belka tęczowa w prezbiterium kościoła:

  • Usunięcie przemalowania z wieku XX (chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie polichromii z roku 1887,
  • Wykonanie dezynsekcji i dezynfekcji preparatem owadobójczym,
  • Wykonanie wstawek drewnianych oraz rekonstrukcji dolnych fragmentów oszalowania lisic,
  • Utrwalenie odkrytego malowidła roztworem chemicznym w alkoholu etylowym,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

Malowidła ścienne w nawie, ściana północna, południowa i zachodnia:

  • Oczyszczenie malowideł z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie),
  • Usunięcie warstwy malarskiej z XX w.(chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie malowideł
    z roku 1887,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Utrwalenie odkrytego malowidła roztworem w alkoholu etylowym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego,
  • Wykonanie wstawek drewnianych w miejscach ubytków drewna oraz wymiana fragmentu zrębu,
  • Podklejenie pasów płótna,
  • Uzupełnienie nowych pasów płótna,
  • Wykonanie kitów drzewnych.
  • Wykonanie punktowania i rekonstrukcji warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

Polichromia parapetu chóru z roku 1887:

  • Oczyszczenie malowideł z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie),
  • Usunięcie przemalowań (chemicznie i mechanicznie) do warstwy z roku 1887,
  • Usunięcie starych kitów,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem chemicznym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie wstawek drewnianych w miejscu ubytków drewna,
  • Położenie kitu drzewnego w miejscach ubytków drewna,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych (partia obrazów),
  • Położenie werniksu damarowego retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania i rekonstrukcji warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

Odeskowanie kruchty głównej, bocznej i zakrystii:

  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym odeskowania ścian i sufitu,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Położenie na nowych deskach farby gruntowej,
  • Położenie nowej warstwy malarskiej ftalowej matowej.

2. Prace konserwatorsko-restauratorskie przy polichromii i wyposażeniu Kościoła Parafialnego p.w. św. Mikołaja Biskupa w Domaradzu

Malowidła z roku 1887 na deskach stropowych prezbiterium:

  • Opracowanie kitów klejowo kredowych w ubytkach drewna,
  • Położenie werniksu damarowego retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami olejno- żywicznymi,
  • Położenie werniksu damarowego końcowego.

Malowidła iluzjonistycznego wykonanego na płótnie w apsydzie kościoła:

  • Zdjęcie pasów płótna.
  • Usunięcie brudu z powierzchni malowidła oraz oczyszczenie odwrocie płótna (mechanicznie
    i chemicznie),
  • Położenie na powierzchni malowidła werniksu damarowego, retuszerskiego,
  • Sklejenie pasów płótna,
  • Wykonanie dublażu malowidła,
  • Wykonanie protez z płótna lnianego,
  • Wykonanie kitów kredowo-klejowych,
  • Położenie na powierzchni malowidła werniksu damarowego, retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami olejno – żywicznymi,
  • Położenie werniksu damarowego końcowego,
  • Wykonanie stelaża drewnianego na płótno,
  • Montaż obrazu na stelażu i umocowanie na ścianie apsydy.

Polichromowany strop z 1887r.:

  • Oczyszczenie malowideł z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie),
  • Usunięcie przemalowań (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie starych kitów,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie wstawek drewnianych w miejscu ubytków drewna,
  • Położenie kitu drzewnego w miejscach ubytków drewna,
  • Uzupełnienie zaprawy kitami kredowo klejowymi,
  • Położenie werniksu damarowego retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania i rekonstrukcji warstwy malarskiej farbami olejno – żywicznymi.

Ołtarze:

Ołtarz główny:

  • Oczyszczenie powierzchni ołtarza z brudu i kurzu (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie nawarstwień wtórnej pozłoty (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie wtórnych kitów,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Uzupełnienie zaprawy kitami kredowo klejowymi,
  • Nałożenie bejcy na drewniane elementy stolarki ołtarzowej,
  • Położenie nowych złoceń i srebrzeń (proszkowo).

Ołtarze boczne:

  • Demontaż ołtarzy bocznych,
  • Oczyszczenie powierzchni ołtarza z brudu i kurzu (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie nawarstwień wtórnej pozłoty (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie wtórnych nawarstwień (chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie najstarszej polichromii (marmuryzacja),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Uzupełnienie zaprawy kitami kredowo klejowymi (pod złocenia i malatur stolarki),
  • Położenie pulmentu pod złocenia,
  • Punktowanie odkrytej warstwy malarskiej na stolarce ołtarzowej,
  • Położenie nowych złoceń i srebrzeń (proszkowo),
  • Położenie werniksu damarowego na miejscach wypunktowanej stolarki ołtarzowej,
  • Montaż ołtarzy.

Prospekt organowy:

  • Oczyszczenie powierzchni ołtarza z brudu i kurzu (chemicznie i mechanicznie),
  • Usuniecie nawarstwień wtórnej pozłoty (chemicznie i mechanicznie),
  • Usunięcie wtórnych nawarstwień (chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie najstarszej polichromii z 1887r.
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Uzupełnienie zaprawy kitami kredowo klejowymi (pod złocenia i malatur stolarki),
  • Położenie pulmentu pod złocenia,
  • Punktowanie odkrytej warstwy malarskiej na stolarce,
  • Położenie nowych złoceń i srebrzeń (proszkowo),
  • Położenie werniksu damarowego na miejscach wypunktowanej stolarki.

Deski polichromowane późnogotyckie z około 1490r.:

  • Oczyszczenie powierzchni malowideł z brudu i kurzu (chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Utrwalenie odkrytego malowidła roztworem chemicznym w alkoholu etylowym,
  • Sklejenie i ustabilizowanie pękniętych desek.

Gotycka chrzcielnica z końca XIV w.:

  • Usunięcie przemalowań olejnych (chemicznie, mechanicznie),
  • Impregnacja kamienia środkiem impregnacyjnym.

Ambona z końca XVI w.:

  • Usunięcie wtórnych przemalowań( chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie polichromii z XVI w,
  • Usunięcie wtórnych kitów i pozłoty(chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Miejscowa impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem
  • Wykonanie kitów drzewnych
  • Wykonanie wstawek drewnianych,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych w ubytkach  zaprawy stolarki,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych pod złocenia,
  • Położenie nowych srebrzeń i złoceń (proszkowo),
  • Wykonanie punktowania i rekonstrukcji warstwy malarskiej farbami żywicznymi,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego na malaturę stolarki,
  • Rekonstrukcja schodów na ambonie,
  • Montaż ambony.

Krucyfiksy z początków XVI w. na zewnątrz kościoła, na belce tęczowej oraz z kruchty głównej:

  • Demontaż krucyfiksów
  • Oczyszczenie zabrudzeń (mechanicznie, chemicznie),
  • Usuniecie przemalowań (chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie warstwy pierwotnej,
  • Usunięcie wadliwych kitów i starych wstawek drewnianych,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Miejscowa impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Położenie kitów drzewnych i wstawek drewnianych,
  • Położenie kitu kredowo klejowego w miejscach ubytków zapraw,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami żywicznymi,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego,
  • Montaż Krucyfiksów.

Meble z zakrystii 1681 r.

  • Usunięcie wtórnych nawarstwień (chemicznie i mechanicznie) i odsłonięcie malatury z 1681r.,
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Miejscowa impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie uzupełnień drewna wstawkami drewnianymi,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych w miejscach ubytków zapraw,
  • Uzupełnienie warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

Obrazy:

Obrazy na płótnie:

  • Oczyszczenie z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie),
  • Usunięcie wtórnych nawarstwień (chemicznie i mechanicznie),
  • Położenie warstwy werniksu damarowego,
  • Wykonanie dublerzu płótna na masę woskową,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych w miejscach ubytków zaprawy,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami olejno – żywicznymi,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego końcowego.

Obraz na drewnie: „Wniebowstąpienia Jezusa Chrystusa” obraz olejny na desce w ramie drewnianej złoconej z początku XVII w.

  • Oczyszczenie z brudu i kurzu (mechanicznie i chemicznie),
  • Usunięcie wtórnych nawarstwień (chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Miejscowa impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych w miejscach ubytków zaprawy,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego retuszerskiego,
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami olejno - żywicznymi,
  • Położenie warstwy werniksu damarowego końcowego.

Drewniane, złocone ramy obrazowe

  • Zdjęcie nawarstwień wtórnych malarskich (chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Miejscowa impregnacja osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Wykonanie wstawek drewnianych,
  • Wykonanie kitów kredowo klejowych pod malaturę i pod złocenia,
  • Położenie pulmentów pod złocenia,
  • Wykonanie złocenia i srebrzenia (proszkowo),
  • Położenie warstwy werniksu damarowego retuszerskiego (malatura),
  • Wykonanie punktowania warstwy malarskiej farbami żywicznymi.

3. Prace konserwatorsko-restauratorskie przy wyposażeniu liturgicznym Kościoła Parafialnego p.w. św. Mikołaja Biskupa w Domaradzu

Konfesjonały, ławki:

  • Usunięcie przemalowania olejnego (chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Wykonanie impregnacji osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie wstawek drewnianych,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Położenie bejcy do oryginalnej struktury drewna.

Klęcznik z końca XIX w.:

  • Usunięcie zabrudzeń powierzchniowych (chemicznie i mechanicznie),
  • Dezynsekcja i dezynfekcja preparatem owadobójczym,
  • Wykonanie impregnacji osłabionych fragment podłoża drewnianego preparatem,
  • Wykonanie wstawek drewnianych,
  • Wykonanie kitów drzewnych,
  • Położenie bejcy do oryginalnej struktury drewna.
Kod CPV: 
45262710-1
Warunki udziału w postępowaniu : 

Oferta musi być złożona na cały zakres usługi.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

1. Zdolności technicznej lub zawodowej

Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami o ochronie zabytków
i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:

  1. Co najmniej 3 zadań polegających na realizacji kompleksowych prac konserwatorskich
    w zabytkowych obiektach obejmujących malarstwo ścienne o powierzchni minimum 100 m2.   
  2. Prac obejmujących kompleksową konserwację co najmniej 3 drewnianych elementów polichromowanych i złoconych wyposażenia ruchomego w zabytkowych obiektach wpisanych do rejestru zabytków o powierzchni co najmniej 20 m2 każdy.                                                                
  3. Prac konserwatorskich potwierdzających wykonanie co najmniej jednego zadania  obejmującego kompleksową konserwację kolekcji przynajmniej 5 obrazów na płótnie wraz ze złoconymi ramami o łącznej wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto.
  4. Prac konserwatorskich potwierdzających wykonanie co najmniej jednego zadania  obejmującego kompleksową konserwację kolekcji przynajmniej 1 obrazu na drewnie o łącznej wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto.
  5. Co najmniej jednego zadania polegającego na konserwacji polichromii ściennej wpisanej do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto.

Warunki dotyczące osób:

W odniesieniu do osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie przez Wykonawcę osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają wymagane uprawnienia do wykonywania prac:

  1. Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji malarstwa oraz odbyta po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczna praktyka zawodowa w zakresie lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadającą doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej 10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.

 

  1. Co najmniej jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki w zakresie konserwacji i restauracji rzeźby oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadająca doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej 10 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoba ta winna posiadać 10 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.

 

  1. Co najmniej pięć osób posiadających tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Posiadająca doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich. Odbyta co najmniej 5 letnia praktyka zawodowa w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Osoby te winna posiadać 5 letnie doświadczenie w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków.

 

  1. Co najmniej jedną osobę – historyka sztuki po ukończeniu wyższych studiów na historii sztuki z odbytą co najmniej 2-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków (członek zespołu konserwatorskiego).

2.  Dokumenty wymagane od Wykonawców

Na potwierdzenie spełniania warunków wymaganych w niniejszym zamówieniu każdy Wykonawca złoży następujące dokumenty stanowiące załączniki do oferty (wzór formularza oferty w załączeniu):

2.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
o działalności gospodarczej potwierdzające dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem, wskazujące sposób reprezentowania oraz osoby uprawnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta (wystawione przez organ wydający nie wcześniej niż 3 miesiące przed wyznaczonym terminem składania ofert) oraz oświadczenie, że na dzień złożenia oferty wykonawca nie jest w trakcie postępowania upadłościowego, lub w trakcie likwidacji.

Jeżeli działalność gospodarcza przedsiębiorców jest prowadzona w formie spółki cywilnej, należy złożyć umowę spółki cywilnej.

2.2. Wykaz wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat (2012-2016) prac odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że prace te zostały wykonane należycie oraz zgodnie z przepisami prawa w zakresie ochrony zabytków (referencje) a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie – (załącznik nr 3);

2.3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie ze  wzorem określonym w zał. nr 4.

2.4. Dokument, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia musi być sporządzony zgodnie z tym wzorem.

2.5.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

2.6. Dokumenty mogą być przedłożone w formie oryginałów lub kserokopii. Kserokopie składanych dokumentów muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta wraz z ich pieczęciami imiennymi, koniecznie poprzedzonym dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.

Brak jakiegokolwiek z dokumentów lub złożenie dokumentów w niewłaściwej formie (np. niepotwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie, brak podpisów osób uprawnionych) spowoduje wykluczenie oferenta.

2.7. Informacja o podwykonawcach:

Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom.     W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

Termin składania ofert: 
środa, Wrzesień 6, 2017 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:

Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Mikołaja Biskupa i Matki Bożej Nieustającej Pomocy
w Domaradzu

Domaradz 436,

36-230 Domaradz

w Kancelarii Parafialnej w terminie do dnia 6.09.2017 r. godz. 12.00

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert tj. 6.09.2017 r. godz. 12.00.

Powiadomienie  o  wprowadzeniu  zmian  lub  wycofaniu  zostanie  przygotowane,  opieczętowane a wewnętrzna i zewnętrzna koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

Oferent nie może wycofać lub wprowadzić zmian po upływie terminu składania ofert.

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, zgodnie z poniższymi kryteriami:

Cena - 100%

Oferty zostaną ocenione wg systemu punktowego, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się kryterium ceny.

2. Kryterium cena rozpatrywane będzie na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na Formularzu oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:

C - Cena = Najniższa cena brutto oferty / Cena brutto oferty ocenianej x 100

Maksymalna liczba punktów jakie możne otrzymać oferta w kryterium cena wynosi 100 punktów.

3. Wszystkie obliczenia ceny będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Do porównania cen ofert, według powyższego wzoru zostanie przyjęta podana w ofertach cena brutto za realizację przedmiotu Zamówienia.

4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Termin wykonania zamówienia: 
piątek, Wrzesień 28, 2018
Powiat: 
brzozowski
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w sytuacji, gdy:

  • wystąpią wady lub braki dokumentacji projektowej, lub innych dokumentów budowy (np. pozwolenia na budowę), o ile Zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów Wykonawcy,
  • proponowane przez Wykonawcę zmiany będą miały wpływ na przyspieszenie ukończenia robót, zmniejszenie kosztów, poprawę sprawności lub wartości robót lub w inny sposób dostarczą Zamawiającemu pożytku,
  • wystąpią warunki pogodowe uniemożliwiające realizację robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej,
  • wystąpi zmiana obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych,
  • wystąpi zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia po stronie Wykonawcy
    i osób nadzorujących wykonanie zamówienia po stronie Zamawiającego
  • nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT.

Wprowadzone zmiany, za zgodą obu stron mogą skutkować zmianą terminu realizacji umowy oraz zmianą wynagrodzenia wykonawcy.

Strona wnioskująca o zmianę umowy, każdorazowo przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmiany do umowy.

Numer projektu: 
RPPK.04.04.00-18-0048/16