- Przedmiotem zamówienia jest dostawa, uruchomienie - wycinarki laserowej CNC do blach.
- Zamawiający wymaga by oferowany przez Wykonawcę przedmiot zamówienia spełniał poniższe minimalne parametry techniczne.
- Wykonawca może zaoferować produkt o takich samych bądź lepszych parametrach.
- W przypadku zaoferowania produktu równoważnego musi on być zgodny z warunkami równoważności określonymi dla wskazanego produktu, a jeśli nie są określone, to zgodnie z ogólnymi warunkami równoważności zawartymi w zapytaniu ofertowym.
- Wykonawca dostarczy urządzenia fabrycznie nowe.
- Wykonawca dostarczy urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego, uruchomi je oraz przeszkoli personel Zamawiającego w zakresie podstawowej obsługi.
Minimalne wymagania techniczne LASERA CNC DO BLACH - 1 szt.
- Moc znamionowa w zakresie 3 do 6 kW)
- Źródło laserowe ma zapewniać pomiar mocy wychodzącej ze źródła w czasie rzeczywistym. Stabilność mocy generowanej przez źródło laserowe ma wynosić +/-1% przez cały okres eksploatacji lasera.
- Moduły diodowe z chłodzeniem pasywnym tzw. stoki diodowe.
- Koncepcja budowy źródła ma zapewniać odporność na uszkodzenia źródła spowodowane promieniem odbitym od materiału obrabianego w zakresie przewidywanym fabrycznie do obróbki.
- Budowa źródła musi zapewniać szybkie wpinanie i wypinanie światłowodu doprowadzającego promień laserowy z rezonatora do głowicy tnącej, dzięki złączu typu Plug & Play.
- Źródło laserowe, niezależnie od maszyny musi być wyposażone w moduł diagnostyczny zapewniający efektywną zdalną diagnozę przez Internet.
- Obszar pracy obróbki arkuszy min. 1500x3000 mm, co odpowiadać powinno zakresom pracy osi Y i X maszyny.
- Zakres przemieszczania się głowicy tnącej w pionie min. 110 mm
- Dopuszczalne obciążenie palet roboczych min. 900 kg.
- Budowa maszyny powinna być oparta na tzw. latającej optyce, tzn. obrabiany arkusz umiejscowiony jest na palecie roboczej natomiast głowica tnąca dynamicznie przemieszcza się nad nim wzdłuż osi X i Y i ma zapewniać poniższe dokładności pozycjonowania dla całego obszaru roboczego przy wysokich prędkościach przesuwu osi.- Uchyb pozycjonowania Pa max. +/- 0,05mm; Średnia odchyłka pozycjonowania Ps max. +/- 0,03mm; Symultaniczna prędkość przesuwu osi X i Y min. 170 m/min;
- Wycinarka ma zapewniać możliwości obróbki poniżej wymienionych materiałów w zdefiniowanych grubościach i technologiach cięcia laserowego a tym samy posiadać kompletne parametry technologiczne do cięcia poniższych pozycji: - stal konstrukcyjna, cięcie tlenem, min. do 25mm; - stal konstrukcyjna, cięcie azotem, min. do 6mm; - stal nierdzewna, cięcie azotem, min. do 20mm; - aluminium, cięcie azotem, min. do 20mm; - miedź, cięcie tlenem, min. do 8 mm; - miedź, cięcie azotem, min. do 2,5 mm; - mosiądz, cięcie azotem, min. do 8 mm;
- Elementy budowy maszyny takie jak rama maszyny, źródło laserowe, światłowód łączący źródło laserowe i głowicę tnącą oraz głowica tnąca ma być wyprodukowane przez jednego producenta.
- Maszyna ma charakteryzować się następującymi właściwościami i wyposażeniem:- stalowy korpus; - min. dwa silniki liniowe do napędu głównych osi maszyny; - automatyczny zmieniacz palet, z cyklem zmiany maksymalnie 20 sekundy; - taśmociąg do przechwytywania i transportu szlaki i małych detali spod obszaru pracy maszyny; - centralne smarowanie maszyny; - laserowa dioda pozycjonująca dla ułatwienia manualnego pozycjonowania głowicy tnącej w polu pracy; - urządzenie do napylania olejem; - system wpalania w czasie rzeczywistym; - programowe ustawiania ogniskowej; - system bezdotykowego bazowania obrabianego arkusza o kształcie prostokąta; - adaptacyjny mod wiązki w powiązaniu ze światłowodem łączącym źródło laserowe i głowice tnącą (światłowód ma budowę 2 in 1) ma zapewnić: wyższą jakość cięcia materiałów o znacznych grubościach, możliwość cięcia grubszych blach dla stali konstrukcyjnej, łatwe oddzielanie gotowych detali od ażuru, wycinanie bardzo małych otworów w grubych blachach; - dobre oświetlenie obszaru pracy; - automatyczne czyszczenie dyszy; - jedna głowica tnąca, zapewniająca wysoką jakość cięcia przy dużych prędkościach dla całego spektrum dostępnych dla maszyny materiałów i grubości; - budowa głowicy ma zapewnić niezużywanie się soczewek. Zużyciu w głowicy mogą ulegać jedynie szkło ochronne, dysze tnące i ceramika; - głowica powinna być wyposażona w system antykolizyjny, który w przypadku styku głowicy z przeszkodą umożliwi głowicy odchylenie się od pozycji wyjściowej , a po wyeliminowaniu przeszkody głowica wróci do pozycji wyjściowej i proces cięcia będzie mógł być dalej kontynuowany bez konieczności wymiany w głowicy tzw. bezpieczników mechanicznych; - system do automatycznego sprawdzania stanu szkła ochronnego; - maszyna powinna być wyposażona w system diagnostyczny umożliwiający efektywne przeprowadzenie zdalnej diagnozy skutkującej wytypowaniem części zamiennych i szybkiego usunięcia ewentualnej awarii w całej maszynie; - dach maszyny znajdujący się nad obszarem pracy ma być odsuwany dla łatwego dostępu do obszaru pracy. Ponadto maszyna wzdłuż osi X i Y wokół stołu roboczego ma mieć strefę, która operator może poruszać się w celu szybkiego i ergonomicznego dostępu do obszaru pracy; - oprogramowanie zewnętrzne do programowania maszyny w zakresie obróbki cięcia 2d.
- Maszyna ma być wyposażona w głowicę o specjalnej konstrukcji, umożliwiającej zastosowanie dysz zapewniających znaczne ograniczenie zużycia azotu w procesie cięcia.
- Maszyna ma być wyposażona w zintegrowany system automatycznego załadunku i rozładunku blach o nośności min. 900 kg.
- Sterowanie maszyny ma być wyposażone w ekran dotykowy o rozmiarze minimum 21 cali oraz złącze RJ45 oraz post USB.
- Budowa modułów diodowych powinna umożliwiać ich szybką wymianę w przypadku ich awarii na zasadzie „plug and play” a więc wysunięcie modułu z jego gniazda i wsunięcie nowego modułu. Czas demontażu starego modułu i montażu nowego w gnieździe nie może przekraczać 30 min.
W tym postępowaniu Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Ofertę należy składać w siedzibie Zamawiającego: 39-308 Wadowice Górne, Grzybów 23E w terminie do 12 marca 2021 roku do godz. 14:00.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 12 marca 2021 roku o godzinie 14:30, w siedzibie Zamawiającego tj. 39-308 Wadowice Górne, Grzybów 23E.
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert kierując się następującymi kryteriami:
Ocena końcowa każdej z ocenianych ofert będzie wyliczona wg wzoru:
W = C + G + S
gdzie:
W – ocena końcowa ocenianej (badanej) oferty
C – liczba punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 1 (Cena netto)
G - liczba punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 2 (Czas reakcji serwisu gwarancyjnego – fizyczna weryfikacja zgłoszonej usterki)
S - liczba punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w kryterium nr 3 (Okres gwarancji)
Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów
- Ocena ofert wg kryterium nr 1 „Cena netto” prowadzona będzie zgodnie z poniższym wzorem:
C= (Cn / Co ) x 70
gdzie:
C - Wartość punktowa
Cn - najniższa proponowana cena netto
Co - cena netto oferty badanej
UWAGA: W zakresie kryterium nr 1, dla porównania i oceny ofert, brana pod uwagę będzie cena oferty netto wyrażona w PLN lub EURO podana przez Wykonawcę w formularzu oferty. W przypadku ceny podanej w EURO będzie ona przeliczana na PLN przy wykorzystaniu średniego kursu NBP z dnia otwarcie ofert, a ewentualna umowa podpisana zostanie w walucie, która została podana w ofercie.
Podana cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty, których poniesienie okaże się konieczne dla zrealizowania przedmiotu zamówienia. Cena musi obejmować koszty dostawy, uruchomienia maszyny i przeszkolenia personelu Zamawiającego w zakresie obsługi.
W ww. kryterium oferta może otrzymać maksymalnie 70 punktów.
- Ocena ofert wg kryterium nr 2 „Czas reakcji serwisu gwarancyjnego – fizyczna weryfikacja zgłoszonej usterki” (G) prowadzona będzie zgodnie z poniższym wzorem:
G = Gmin/Gn * 10
gdzie:
Gmin – Czas reakcji serwisu gwarancyjnego (w godzinach) – najkrótszy wśród ocenianych ofert.
Gn – Czas reakcji serwisu gwarancyjnego (w godzinach) – ocenianej oferty;
Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy w kryterium Czas reakcji serwisu gwarancyjnego – fizyczna weryfikacja zgłoszonej usterki wynosi 10 pkt.
Czas reakcji serwisu gwarancyjnego, określony w Formularzu ofertowym, Wykonawca podaje w godzinach.
Maksymalny czas reakcji serwisu gwarancyjnego – fizyczna weryfikacja zgłoszonej usterki wynosi 72 h od chwili zgłoszenia. Jeżeli Wykonawca w formularzu oferty wskaże czas reakcji serwisu gwarancyjnego dłuższy niż 72 h lub nie wskaże żadnego oferta zostanie odrzucona.
W ww. kryterium - oferta może otrzymać maksymalnie 10 punktów. Kryterium oceniane będzie na podstawie deklaracji Wykonawcy złożonej w formularzu ofertowym.
- Ocena ofert wg kryterium nr 3 „Okres gwarancji” (S) (warunek minimalny – 12 miesięcy) prowadzona będzie zgodnie z poniższym wzorem:
S = Tn/Tof * 20
gdzie:
S – Wartość punktowa kryterium okres gwarancji
Tn – okres gwarancji oferty badanej
Tof– najdłuższy proponowany okres gwarancji spośród ofert, które złożyły oferty
Maksymalna ilość punktów, jaką może otrzymać oferta Wykonawcy w kryterium okres gwarancji wynosi 20 punktów. Kryterium oceniane będzie na podstawie deklaracji Wykonawcy złożonej w formularzu ofertowym (warunek minimalny – 12 miesięcy). Okres gwarancji, określony w Formularzu ofertowym, Wykonawca podaje w miesiącach. Jeżeli Wykonawca w formularzu oferty wskaże okres gwarancji krótszy niż 12 miesięcy lub nie wskaże żadnego oferta zostanie odrzucona.
Łączna ocena oferty stanowi sumę uzyskanych punktów w każdym ww. kryteriów.
W ofercie należy odnieść się do wszystkich kryteriów oceny ofert. W przypadku, gdy Wykonawca pominie, jedno lub więcej kryteriów lub poda wartość niezgodną z opisem kryteriów jego oferta zostanie odrzucona.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, o ile nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy, w zakresie jej wykonania w następujących okolicznościach:
- zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile staną się niezbędne i zostaną spełnione łącznie następujące warunki:
- zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
- zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
- zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy i zostaną spełnione łącznie następujące warunki:
- konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
- Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca:
- w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
- w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców
- zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy a łączna wartość zmian jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie.
- zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy – w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych;
- działania siły wyższej lub działania osób trzecich uniemożliwiających lub utrudniających wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami umowy.
Zmiana postanowień Umowy wymaga formy pisemnej po rygorem nieważności. Zmiana Umowy na wniosek Wykonawcy wymaga wskazania okoliczności uprawniających do dokonania tej zmiany