1. Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa, uruchomienie oraz instruktaż z obsługi urządzenia do przeładunku towarów masowych zgodnie z charakterystyką maszyny przeładunkowej zał. nr 1 do projektu umowy. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z „Regulaminem udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane przez PKP Linię Hutniczą Szerokotorową sp. z o.o. w Zamościu” zwanym dalej Regulaminem zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego https://lhs.com.pl/pl/strefa-klienta/przetargi lub dostępnym do wglądu w siedzibie PKP LHS sp. z o. o. oraz Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
2. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 42418000-9 Maszyny do podnoszenia.
3. Nie dopuszcza się składania ofert na wykonanie częściowe i wariantowe przedmiotu zamówienia.
4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
5. Zamówienie nie może zostać udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą polegające w szczególności na: a) Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa, c) Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
6. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie było można przewidzieć w chwili zawarcia umowy (między innymi w przypadku nieuzyskania środków finansowych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach działania 5.2 Infrastruktura terminali przeładunkowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia), Zamawiający może odstąpić od postepowania/umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
7. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego etapu postępowania w formie aukcji elektronicznej.
8. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania dodatkowego etapu postępowania poprzez negocjacje. Informacje o dodatkowym etapie postępowania zostały zawarte w Rozdziale X ust. 5 SWZ.
- Wykonawca powinien zapoznać się ze wszystkimi wymaganiami określonymi w SWZ.
- O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, składający ważną ofertę, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 9 Regulaminu i spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj.:
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełnienia tego warunku,
b. posiadają wiedzę i doświadczenie tj.:
- wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie dostawy urządzeń do przeładunku towarów masowych w ramach jednej lub wielu umów. c. dysponują niezbędnym potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełnienia tego warunku,
d. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.:
- posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 400.000,00 zł,
- posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł. 3.Dokumenty jakie powinni złożyć Wykonawcy na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zostały określone w Rozdz. IV SWZ „Wymagane dokumenty”. 4.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdz. III ust. 1 pkt 2 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić aktualne dokumenty:
- 1. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego rejestru wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert; w przypadku spółki cywilnej należy także przedłożyć umowę spółki,
- 2. zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- 3. zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne, lub potwierdzenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- 4. wykaz – sporządzony wg wzoru zał. nr 2 do SWZ – wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwóch dostaw urządzeń do przeładunku towarów masowych w ramach jednej lub wielu umów. Na potwierdzenie, że w/w dostawy zostały wykonane z należytą starannością należy dołączyć protokoły odbioru lub referencje. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów wydanych przez zamawiającego.
- 5. informacja banku potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie niższej niż 400.000,00 zł wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- 6. polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł,
- 7. opis techniczny przedmiotu zamówienia, fotografia oferowanego urządzenia, deklaracja zgodności WE, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczne potwierdzenie zgodności parametrów technicznych oraz wyposażenia oferowanego urządzenia z wymogami określonymi w szczegółowym opisie urządzenia.
- 8. oświadczenie oferenta przystępującego do postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie ze wzorem – zał. nr 3 do SWZ,
- 9. oświadczenie oferenta przystępującego do postępowania o udzielenie zamówienia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie § 9 ust. 1 pkt 12-14 „Regulaminu udzielania zamówień..” tj. o nie łamaniu i nie obchodzeniu przepisów sankcyjnych wydanych w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainie zgodnie ze wzorem – zał. nr 4 do SWZ,
- 10. dowód wpłacenia – wniesienia wadium,
- 11. w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólnie (konsorcjum) oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, o którym mowa w § 9 „Regulaminu udzielania zamówień..” oraz dokumenty wymienione w § 10 ust. 1 Regulaminu przedstawia każdy z Wykonawców, a pozostałe dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu mogą być przedstawione minimum przez jednego Wykonawcę lub przez wszystkich Wykonawców łącznie; ponadto do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz obowiązująca strony „umowa konsorcjum” zawierająca dokładne określenie celu gospodarczego, działań, które mają zostać podjęte dla zrealizowania zakładanego celu gospodarczego oraz zadań konsorcjantów, określenie czasu trwania konsorcjum, postanowienie o solidarnej odpowiedzialności członków konsorcjum wobec Zamawiającego, określenie sposobu prowadzenia spraw konsorcjum, postanowienie wykluczające możliwość przenoszenia praw i obowiązków strony umowy konsorcjum bez zgody pozostałych uczestników,
- 12. oświadczenia oferenta – zbiorczo zawarte w formularzu ofertowym zawierające informacje zgodne z dołączonym wzorem, w tym m.in., że:
-
- żądane wynagrodzenie zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia,
- uważa się związany niniejszą ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu otwarcia ofert,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 1-2 i 4-10 „Regulaminu udzielania zamówień..”,
- zapoznał się z treścią załączonego do SWZ wzoru umowy i akceptuje ją bez zastrzeżeń oraz zobowiązuje się w przypadku wyboru oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
- 5. Załączniki powinny zostać wypełnione przez oferenta bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w SWZ bez dokonywania w nich zmian przez Wykonawcę. W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy Wykonawcy, wpisuje on ”nie dotyczy”.
- 6. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
- 7. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwo dla osób składających w imieniu Wykonawcy oświadczenia woli lub wiedzy, jeżeli umocowanie dla tych osób nie wynika z odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- 8. W przypadku ubiegania się przez podmiot zagraniczny o udzielenie zamówienia zobowiązany on jest do przedłożenia kopii dokumentów będących podstawą jego działalności w danym kraju, które swą treścią bądź znaczeniem odpowiadają dokumentom wymienionym w ust 1, przetłumaczonym na język polski.
- Termin i miejsce składania ofert.
- Termin składania ofert upływa w dniu 16.12.2022 r. o godz. 09:00
Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu zostaną odrzucone.
- Ofertę należy złożyć w kancelarii siedziby PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. w Zamościu ul. Szczebrzeska 11, nie później niż do chwili upływu terminu składania ofert lub wersji elektronicznej za pośrednictwem platformy elektronicznej.
- Ofertę złożoną po terminie Zamawiający zwraca bez otwierania, za wyjątkiem sytuacji, gdy otwarcie oferty jest niezbędne w celu ustalenia adresu Wykonawcy.
- W każdym momencie, przed upływem terminu składania ofert każdy Wykonawca może złożyć ofertę zamienną lub wycofać ofertę.
- Powiadomienie o zmianie lub wycofaniu oferty powinno być złożone na piśmie.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- Cena za dostawę waga kryterium – 80 %,
- Gwarancja waga kryterium – 15 %
- Termin realizacji umowy w dniach waga kryterium - 5 %,
2.Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
C - cena -------------------------------> 80 % waga kryterium C- cena = cena najniższa/ cena badanej oferty * 80 waga kryterium
G - Gwarancja -----------> 15 % waga kryterium 24 miesiące lub 3000 mth – 0 %;
36 miesięcy lub 4500 mth– 5 %;
48 miesięcy lub 6000 mth – 10 %;
60 miesięcy lub 7500 mth – 15 %. . Zamawiający wymaga co najmniej 24 miesięcznego okresu gwarancji lub 3000 mth. Zamawiający wymaga określenia gwarancji zgodnie z powyższymi przedziałami w miesiącach lub motogodzinach. Jeżeli w ofercie Wykonawca nie poda okresu gwarancji Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował min. 24 miesiące gwarancji lub 3000 mth. Wskazanie w ofercie okresu krótszego niż 24 miesiące lub 3000 mth będzie skutkowało jej odrzuceniem
T - Termin realizacji umowy w dniach ------------> 5 % waga kryterium T - Termin dostawy = Termin najkrótszy z ofert/ Termin badanej oferty * 5 waga kryterium
Zamawiający nie dopuszcza wskazania dłuższego terminu dostawy niż 240 dni od daty podpisania umowy. Jeżeli w ofercie Wykonawca nie poda terminu dostawy Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował 240 dni. Wskazanie w ofercie dłuższego terminu dostawy niż 240 dni będzie skutkowało jej odrzuceniem.
3. Liczba punktów przyznanych w kryteriach oceny ofert zostanie ustalona wg wzoru:
Ocena oferty: O = C + G + T
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną liczbę punktów (O) we wszystkich kryteriach oceny ofert.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie było można przewidzieć w chwili zawarcia umowy (między innymi w przypadku nieuzyskania środków finansowych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach działania 5.2 Infrastruktura terminali przeładunkowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia), Zamawiający może odstąpić od postępowania/umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.