Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
A.M. Trade Sp. z o. o., ul. Parkowa 2; 38-440 Iwonicz Zdrój
Opis przedmiotu zamówienia: 

Zagospodarowanie terenu przez wykonanie małej architektury (siłownia zewnętrzna, plac zabaw, tablice informacyjne, trejaże, ławki, kosze na śmieci), altany o funkcji rekreacyjnej, utwardzonej nawierzchni gruntu (ścieżki edukacyjne, drogi wewnętrzne, plac manewrowy  oraz drogi i placu o nawierzchni asfaltowej) oraz oświetlenia terenu.

Zamówienie obejmuje wykonanie prac szczegółowo wskazanych w załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.

ZAKRES ZAMÓWIENIA DOT. ZAGOSPODAROWANIA TERENU

 

Zamówienie obejmuje stworzenie infrastruktury turystyczno - rekreacyjnej poprzez zagospodarowanie terenu tj. wykonanie małej architektury (siłownia zewnętrzna, plac zabaw, tablice informacyjne, trejaże, ławki, kosze na śmieci), altany o funkcji rekreacyjnej, utwardzonej nawierzchni gruntu (ścieżki edukacyjne, drogi wewnętrzne, plac manewrowy oraz drogi i placu o nawierzchni asfaltowej) oraz oświetlenie terenu.

 

Zamówienie obejmuje wszystkie niezbędne materiały, roboty i usługi konieczne do wykonania zgodnie z dokumentację projektową (dostępną do wglądu u Zamawiającego), uzyskane uzgodnienia prawne (pozwolenie na budowę, zgłoszenie robót), a  także poniższe wymagania.

Projekt zagospodarowania działki przy sanatorium Klimat w Iwoniczu-Zdroju  przewiduje poszerzenie funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej sanatorium. Na działce zaprojektowano obiekty małej architektury oraz ścieżki, które mają na celu  poprawić atrakcyjność i funkcjonalność całego terenu sanatorium. Wprowadza się małą architekturę w formie pięciu tablic edukacyjnych projektowanych przy ścieżkach edukacyjnych, o treści historycznej uzdrowiska Iwonicza-Zdroju.

Użyte materiały i prowadzone prace muszą być zgodne w szczególności z:

- decyzją konserwatora zabytków z dnia 29.06.2017 r., znak K-IRN 5152.33.2017.AB oraz decyzją z dnia 25.08.2017 r., znak K-IRN 5142.174.2017.A;

- zgłoszeniem budowy z dn. 25.08.2017 r. Zagospodarowanie otoczenia budynku Sanatorium Klimat, pośrednio z Pozwoleniem na budowę – decyzją nr 705/2017 z dn. 28.08.2017 znak AB.6740.3.57.2017.SK wydaną przez Starostę Krośnieńskiego – Przebudowa budynku Sanatorium Klimat – prawomocną od 15.09.2017 r.

Zagospodarowanie terenu zlokalizowane będzie na działce ewid. nr 1329/66, zlokalizowaną

w miejscowości Iwonicz Zdrój, gm. Iwonicz Zdrój.

 

Zamówienie obejmuje dostawę i montaż/wykonanie następujących elementów:

ZAGOSPODAROWANIE TERENU

małej architektury: pergole, ławki parkowe, kosze na śmieci, lampy parkowe, urządzenia rekreacyjne oraz plac zabaw:

  • trejaże z drewna litego o wymiarach 1,00x2,00 m i wysokości 2,604 m, 3 sztuki [1]
  • urządzenia treningowe do ćwiczeń i rehabilitacji, przeznaczone do instalacji na zewnątrz jako siłownia zewnętrzna,  po dwa urządzenia modułowe po obu stronach pylonu, łącznie zestaw trzech par ( 6 urządzeń) [2]
  • plac zabaw składający się z trzech urządzeń, na podłożu utwardzonym z płyt absorbujących EPDM [3]
  • ławki parkowe (10 sztuk) [4]
  • kosze na śmieci (9 sztuk) [5]
  • tablice edukacyjne przy ścieżkach (5 sztuk) [6]

ścieżek o szerokości 1,5 m oraz utwardzenie ich kratą polietylenową porośnięta trawą,

placu manewrowego o wymiarach 5,63x6,75 m, utwardzonego kratą polietylenową porośnięta trawą wraz z podjazdem o szerokości 3 m i długości 15,89 m utwardzonym kratą polietylenową porośniętą trawą,

zmiana ukształtowania terenu:

  • projektowane skarpy oraz schody terenowe
  • nasypanie / wybranie ziemi pod place strefy bezpieczeństwa pod urządzenia rekreacyjne oraz plac zabaw

altana o funkcji rekreacyjnej na rzucie sześciokąta foremnego, w symetrii centralnej,  o średnicy 5,33 m, po obrysie dachu; jednokondygnacyjna (parterowa), bez podpiwniczenia, wejście do altany od strony południowego zachodu.

Istniejący teren opadający w miarę równomiernie i łagodnie w stronę zachodnią należy przygotować pod wykonanie nasypów przez usuniecie humusu, a następnie wykonania reprofilacji terenu przy zaprojektowaniu trzech skarp oraz wyrównaniu terenu pod strefy bezpieczeństwa dla urządzeń rekreacyjnych oraz urządzeń do zabawy na projektowanym placu zabaw. Reprofilacja terenu projektowana jest także w miejscu posadowienia altany. Na wykonanie nasypów należy zastosować materiał przepuszczalny dla wody, np. pospółkę.

 

Projekt przebudowy ścieżek oraz podjazdu polega na:

wykonaniu nowych ścieżek o szer. 1,5 m w miejscu istniejących, wcześniej usuwając istniejące  warstwy podbudowy oraz obrzeża,

wykonaniu nowego podjazdu ( drogi wewnętrznej ) o szer. 3,0 m w miejscu istniejącego  wcześniej usuwając istniejące  warstwy podbudowy oraz obrzeża,

warstwy budowlane podjazdu:

  • krata polietylenowa porośnięta trawą, gr. 4 cm
  • podsypka z mieszanki kruszywa 0-4 mm, gr. 5 cm
  • podbudowa z kruszywa łamanego 5-31,5 mm, gr. 30 cm
  • podbudowa z kruszywa łamanego 31,5-68 mm, gr. 30 cm
  • geowłóknina gramatura 160 g/m2
    • zagęszczone podłoże rodzime, Is=0,98
    • obrzeże betonowe kształtujące ścieżki o wymiarach 8x30x100 cm, układane na ławie betonowej

warstwy budowlane ścieżek:

  • krata polietylenowa porośnięta trawą, gr. 4 cm
  • podsypka z mieszanki kruszywa 0-4 mm, gr. 5 cm
  • podbudowa z kruszywa łamanego 5-31,5 mm, gr. 15 cm
  • podbudowa z kruszywa łamanego 31,5-68 mm, gr. 15 cm
  • geowłóknina gramatura 160 g/m2
    • zagęszczone podłoże rodzime, Is=0,98
    • obrzeże betonowe kształtujące ścieżki o wymiarach 6x25x100 cm, układane na podsypce cementowo- piaskowej gr. 10 cm.

Istniejący parking po stronie południowej wraz z dojazdem od strony zachodniej działki projektuje się jako odnowienie zużytej nawierzchni asfaltu, poprzez wykonanie nakładki asfaltowej.

Prace przygotowawcze:

  • Oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej za pomocą szczotki mechanicznej,
  • Zwiększenie szczepności warstw konstrukcyjnych nawierzchni poprzez skropienie asfaltem.

Prace wykonawcze:

  • Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno – bitumicznej, grubość warstwy 4 cm
  • Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno – bitumicznej, grubość warstwy 4 cm.

Schody terenowe z palisady betonowej i kostki brukowej - bezpoliczkowe i prowadzone po projektowanej skarpie. Szerokość schodów wynosi 1,50 m, 6 stopni w biegu o wysokości 15 cm i głębokości 30 cm.

Konstrukcja schodów:

  • podstopnice i nosy schodów z palisady betonowej prostokątnej 16x10x40 cm w kolorze antracyt
  • wypełnienie stopnic- kostka brukowa 6 cm w kolorze szarym
  • palisada posadowiona na ławie betonowej z oporem wykonanej z betonu C16 / 20
  • pod kostką stopnic w stanie suchym podsypka cementowo – piaskowa (1:4), gr. 3 cm
  • kruszywo łamane niesortowane 0-31 mm, gr. 10 cm
  • kruszywo naturalne, gr. 10cm
  • geowłóknina gramatura 160 g/m2

 

OŚWIETLENIA TERENU

Do zasilania oświetlenia zewnętrznego należy ułożyć kabel w ziemi w rurze ochronnej na gł. min. 60 cm.

Oświetlenie dekoracyjne:

Projektuje się oświetlenie LED. W obrębie ścieżek edukacyjnych oraz podjazdu indywidualnego projektuje się 14 słupków oświetleniowych o wysokości 1,30 m, z czujnikami ruchu pozwalającymi na oszczędność energii elektrycznej, o charakterystycznych danych:

  • Szczelność oprawy: IP 65
  • Napięcie zasilania: 230V
  • Materiały:
  • Słup: lakierowana stal ocynkowana
  • Korpus(moduł)-: odlew ze stopu aluminium
  • Klosz: PC
  • Kolor: szary metaliczny

W południowo - zachodnim rogu placu manewrowego projektuje się oświetlenie wyższe od pozostałych, tj. słup oświetleniowy o wysokości 3,90 m, o danych charakterystycznych jak ww. słupki oświetleniowe.

Ponadto, projektuje się oświetlenie wewnętrzne w projektowanej altanie.

 

ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY

Poniżej wskazano proponowane parametry (możliwość zaproponowania urządzeń o innych parametrach, jednakże spełniające wskazane normy, o tożsamej funkcjonalności i przeznaczeniu) – zgodne z wymagani projektu i zasad bezpieczeństwa

 

1. Trejaże:

Trejaż drewniany zaprojektowany w bliskim sąsiedztwie istniejącego budynku, prostopadle do północnej ściany budynku sanatorium, przy nowo projektowanej ścieżce edukacyjnej w formie trzech osobnych trejaży posadowionych nad ławkami. Wszystkie elementy trejażu, zarówno słupy jak i rygle, poprzeczki oraz zastrzały wykonane z dębu litego. Długość pojedynczego trejażu wynosi 200 cm, wysokość 260,4 cm. Wszystkie elementy drewniane impregnowane i powlekane środkiem antykorozyjnym oraz lakierobejcą w kolorze złotego dębu. Słupy zostaną przytwierdzone do gruntu za pośrednictwem kotew stalowych "U" - kształtnych, osadzonych w betonie klasy C16/20.

 

2. Urządzenia treningowo- rekreacyjne:

Urządzenia treningowe do ćwiczeń i rehabilitacji są przeznaczone do instalacji na zewnątrz jako siłownia zewnętrzna. Projektuje się po dwa urządzenia po obu stronach pylonu, łącznie zestaw 3 par (6 urządzeń).

Pylon – minimalne parametry

To element uniwersalny montażowy do urządzeń treningowo- rekreacyjnych. Urządzenia mogą być montowane obustronnie do trzech blach rozmieszczonych na różnych wysokościach pomiędzy dwoma nogami pylona. Montaż odbywa się za pomocą dołączonych śrub. Pylon jest formą tablicy informacyjnej o sposobie korzystania z urządzenia. Stopy nóg pylona zakończone są obręczami do montażu urządzenia do fundamentu za pomocą ośmiu śrub.

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Spełniająca normę: PN-EN 1176-1:2009

Urządzenia – minimalne parametry

A) ławka + pylon + prostownik pleców

ławka                                    

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia: +/- 27 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby,
  • Maksymalne obciążenie około 130 kg
  • Wykonana w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

prostownik pleców

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia:+/- 20 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby, maksymalne obciążenie  około 130 kg
  • Wykonany w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

B) biegacz + pylon + orbitrek

biegacz

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia: ok. 74 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby, maksymalne obciążenie około 130 kg
  • Wykonany w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

orbitrek

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia:+/- 66 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby, maksymalne obciążenie około 130 kg
  • Wykonany w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

C) wyciąg górny + pylon + wyciskanie siedząc       

wyciąg górny

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia: +/- 42 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby, maksymalne obciążenie  około 130 kg
  • Wykonany w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

wyciskanie siedząc

  • Kasa użytkowania: S
  • Klasa dokładności: B
  • Waga urządzenia:+/- 40 kg
  • Przeznaczone dla jednej osoby, maksymalne obciążenie 120 kg
  • Wykonane w oparciu o normy: PN-EN 1176-1:2009

Podłoże stref bezpieczeństwa urządzeń rekreacyjnych o nawierzchni trawiastej. Urządzenia  montowane do fundamentów betonowych minimum 30 cm pod ziemią co zapobiega odkryciu fundamentów i mocowania.

Plac zabaw

W południowo-wschodniej części terenu, w odległości 1,5 m od ściany północnej istniejącego budynku sanatorium projektuje się  plac o wymiarach 6,82x7,50m, utwardzony płytami absorbującymi EPDM o wymiarach 50x50 cm i grubości 45mm, w kolorze żółtym/piaskowym.

Warstwy  nawierzchni EPDM:

ñ  warstwa wyrównawcza - podsypka piaskowo - cementowa, gr. 5 cm (dopuszcza się inny skład)

ñ  podsypka bezcementowa -  warstwy wyrównawczej, w przypadku, gdy wymaga tego technologia producenta płytek poliuretanowych), dopuszczona przez PZH

ñ  warstwa nośna, kliniec 4 – 31,5 mm , gr. 20 cm

ñ  piasek średnioziarnisty zagęszczony warstwowo (Is=0,97) - gr. 10 cm

ñ  geowłóknina, gramatura 150 g/m2

ñ  grunt rodzimy

Projektuje się trzy wolnostojące urządzenia do zabawy oraz tablicę informacyjną.

1. huśtawka jednoosobowa

Konstrukcja stalowa o profilu 80x80 mm, malowana proszkowo w żywych kolorach. Siedzisko typu A - gumowa deseczka. Zawieszka ze stali nierdzewnej. Łańcuch kalibrowany uniemożliwiający zakleszczenie palców. Szeroko rozstawione nogi boczne przytwierdzone do podłoża za pomocą prefabrykatów betonowych. Kotwienie na gruncie płaskim na głębokość 80 cm.

  • strefa bezpieczeństwa:                      13,10 m2
  • długość:                                             1,95 m
  • szerokość:                                          1,95 m
  • wysokość całkowita:                          2,40 m
  • wysokość swobodnego upadku:        1,30 m
  • przedział wiekowy:                            3-12 lat
  • produkt zgodny z normą PN-EN 1176-1:2009
  • masa najcięższej części:                     ok 19 kg
  • wymiary największej części:              300x8x8 cm

2. karuzela piruet

Karuzela dla dzieci o innowacyjnym rozwiązaniu technicznym, Konstrukcja stalowa, malowana proszkowo w żywych kolorach. Podest z wodoodpornej płyty polietylenowej HDPE. Kotwienie na gruncie płaskim na głębokości 80 cm.                 

  • strefa bezpieczeństwa:                      9,35 m2
  • średnica:                                            0,45 m
  • wysokość całkowita:                          1,40 m
  • wysokość swobodnego upadku:        0,30 m
  • przedział wiekowy:                            3-12 lat
  • produkt zgodny z normą PN-EN 1176-1:2009
  • masa najcięższej części:                     ok. 18 kg
  • wymiary największej części:              65x222 cm

3. zjeżdżalnia solo

Zjeżdżalnia o konstrukcji ze stali nierdzewnej, malowanej proszkowo w żywych kolorach. Osłonki z polietylenowych płyt HDPE odpornych na warunki atmosferyczne. Podest z wodoodpornej płyty antypoślizgowej. Ślizg ze stali nierdzewnej z osłonkami z HPL. Wszystkie śruby oraz wkręty zakryte plastikowymi kapslami. Kotwienie na gruncie płaskim na głębokości 55cm.                                 

  • strefa bezpieczeństwa:                      15,58  m2
  • długość:                                             1,78 m
  • szerokość:                                          0,71 m
  • wysokość całkowita:                          1,70 m
  • wysokość swobodnego upadku:        0,90 m
  • przedział wiekowy:                            3-12 lat
  • produkt zgodny z normą PN-EN 1176-1:2009
  • masa najcięższej części:                     ok. 25 kg
  • wymiary największej części:              160x52x15 cm

Ławki parkowe

Zaprojektowano ławki parkowe z oparciem drewnianym listwy z drewna iglastego pokryte lakierobejcą w kolorze złoty dąb, konstrukcja ze stali  malowanej proszkowo w kolorze RAL 7016. Wysokość ławki wynosi 82 cm, długość 180 cm, szerokość 57cm. Fundament pod ławkę w formie graniastosłupa, płaszczyzna dolna 25x25 cm, płaszczyzna górna 15x15 cm, wysokość 50 cm.

Kosze na śmieci

Obudowa kosza: listwy z drewna iglastego pokryte lekierobejcą w kolorze złoty dąb, konstrukcja ze stali malowanej proszkowo w kolorze RAL 7016. Wymiary: wysokość: 95 cm, średnica 40 cm, pojemność 37 l, waga ok. 17 kg.

 

Tablice edukacyjne

Tablica edukacyjna o wymiarach: wysokość całkowita od podłoża 180cm, szerokość 50 cm, wysokość 70 cm. Konstrukcja ze stali nierdzewnej malowanej proszkowo w kolorze RAL 7016, słupki o średnicy ok. 80 mm;  powierzchnia ekspozycyjna- blacha aluminiowa.

 

Miejsce na grill

Grill betonowy, okrągły.  Obręcz betonowa o średnicy ok. 120 cm, wykonana z betonu klasy co najmniej B30, malowana farbą do podłoży betonowych w kolorze szarym, wysokość ok. 35 cm, okrągły regulowany ruszt oraz obrzeże – blat wykonane z listwy aluminiowej, zabezpieczającej przed uderzeniami i obiciem betonu.  Całkowita wysokość - 175 cm, szerokość - 160cm.

 

ALTANA

Projektowana altana o funkcji rekreacyjnej, o drewnianej konstrukcji, powierzchnia wew. 16,01 m2, wysokość 4,76 m. Układ konstrukcyjny słupowo - krokwiowa. Rozpiętość dachu wynosi 5,33-6,16 m, kąt nachylenia dachu ma 35o. Podłoga altany z drewna kompozytowego na legarach. Wewnątrz altany projektowana jest drewniana ławka mocowana do drewnianej konstrukcji altany za pomocą stalowych profili.

Kolorystyka altany: wszystkie elementy drewniane w kolorze złotego dębu, pokryte lakierobejcą i preparatem antykorozyjnym. Elementy stalowe i metalowe w altanie w kolorze RAL 7016.

Zasady konstrukcyjne

Elementem głównym nośnym budynku jest przestrzenna drewniana rama, składająca się z sześciu słupów o przekroju 16x16 cm, płatwi o przekroju 14x14 cm oraz krokwi narożnych o przekroju 6,3x16 cm, sztywność przestrzenną uzyskuje poprzez wzmocnienie mieczami w każdym polu. Cała konstrukcja posadowiona na stopach fundamentowych.

Przyjęto:

poziom posadzki                                                                   ±0,0m = 388,7 m n.p.m.

poziom posadowienia (spód fundamentów)                                   -1,20m  (387,5m n.p.m.)

Fundamenty pod altanę

Fundamenty żelbetowe w postaci stóp i trzonów fundamentowych

Konstrukcja dachu

Dach:

  • dach sześciospadowy, o konstrukcji drewnianej, o kącie nachylenia połaci 35o
  • dach krokwiowy, krokwie w rozstawie ok. 50 cm, pokrycie z blachy płaskiej na rąbek stojący na pełnym deskowaniu w kolorze RAL 7016, ciemnym szarym
  • przyjęto: krokwie narożne 6,3x16cm, krokwie 6,3x14cm, płatwie 14x14cm, słupy 16x16cm, miecze 6,3x12cm, deskowanie pełne gr. 25mm.
  • klasa drewna konstrukcyjnego C24
  • cała drewniana konstrukcja strugana

Warstwy budowlane dachu:

  • blacha płaska na rąbek stojący, kolor RAL 7016
  • pełne deskowanie, gr.2,5 cm, kolor zloty dąb ( od strony wew. altany deski strugane )
  • konstrukcja dachu, krokwie 6,3x14 cm

Elementy drewniane dachu zabezpieczone środkiem grzybobójczym.

Oświetlenie altany

Lampa wisząca przeznaczona na zewnątrz na zawieszce łańcuchowej:

  • IP 65
  • wysokość 68 cm
  • średnica 30 cm
  • oprawa E27
  • żarówki 1x60 W
  • kolory brąz, przezroczysty
  • materiały  obudowa z aluminium, klosz z polimetakrylanu                  

 

NASADZENIA

Projekt obejmuje nasadzenia niskich krzewów modrzewnicy oraz projektuje się rabaty o nieregularnym kształcie stanowiące roślinność cieniolubną, tj. wrzos, wrzosiec oraz lawenda.

 

Instalacja elektryczna opis techniczny

1. Zasilanie altany

Do zasilania oświetlenia i gniazd wtykowych altany należy ułożyć kabel ziemny typu                         YKYżo-3x4 mm2. Kabel wyprowadzić z rozdzielni głównej obiektu i wprowadzić  do puszki rozdzielczej altany.

 

2. Zasilanie oświetlenia terenu

Do zasilania oświetlenia zewnętrznego należy ułożyć kabel ziemne typu YKYżo-4x4 mm2. Odrębny obwód przewidzieć do zasilania lamp w obrębie altany i do oświetlenia ścieżki.

 

Wymogi dotyczące przepisów BHP

Pracownicy wykonujący roboty na rusztowaniu powinni być zabezpieczeni przed upadkiem z wysokości, prace wykonywać pod stałym nadzorem technicznym.

Do robót budowlanych na rusztowaniu dopuszczeni mogą być wyłącznie pracownicy posiadający aktualne badania lekarskie stwierdzające jednoznacznie brak przeciwwskazań do wykonywania prac na wysokości.

Wszyscy pracownicy pracujący na budowie muszą być poinformowani o występujących zagrożeniach w strefie niebezpiecznej, poinstruowani odnośnie sposobu postępowania na wypadek wystąpienia bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia ludzi. Kierownik budowy jest zobowiązany przeprowadzić instruktaż pracowników każdorazowo przed przystąpieniem do realizacji nowego zakresu robót o odmiennym charakterze niż uprzednio wykonane oraz przy zmianie wyspecjalizowanej ekipy budowlanej zatrudnianej na poszczególnych etapach budowy. Przestrzeganie przepisów BHP na placu budowy oraz zabezpieczenie wszelkich środków bezpieczeństwa pracy należy kontrolować okresowo przed przystąpieniem do kolejnego etapu realizacji budowy i zmianą specyfiki wykonywanych robót. Przed rozpoczęciem robót należy przeprowadzić szkolenie stanowiskowe zwracając uwagę na:

  • eksploatację rusztowań, obowiązek zamykania wyłazów komunikacyjnych w podestach, obowiązek stosowania drabin komunikacji pionowej na rusztowaniach i zakaz wspinania się po rusztowaniach z pominięciem drabin,
  • zakaz składowania na podestach rusztowań obróbek blacharskich z demontażu, po demontażu powinny być natychmiast opuszczane na ziemię na linach po starannym obwiązaniu,
  • zakaz pracy na rusztowaniach i na dachu przy silnym wietrze.

Zastosowane maszyny, narzędzia i sprzęt muszą być sprawne, spełniać wymogi bhp, a w szczególności wszelkie osłony i zabezpieczenia przewidziane przez producenta. Urządzenia elektryczne muszą posiadać wyniki pomiarów w zakresie skuteczności ochrony przeciwporażeniowej.

Szczegółowe zasady dot. kwestii bezpieczeństwa zostały opisane w dokumentacji technicznej.

 

Wymogi w zakresie ochrony środowiska

Rozwiązania techniczne i organizacyjne przewidziane do zastosowania na przedmiotowej inwestycji muszą dążyć do zminimalizowania wpływu inwestycji na środowisko. Do podstawowych zadań wykonawcy należy:

  • w zakresie ochrony wody i gleby: w trakcie wykonawstwa zapewnienie składowania humusu, zapewnienie kontroli poprawnego przebiegu procesu technologicznego,
  • w zakresie powietrza atmosferycznego: ograniczenie emisji niezorganizowanej, zapobieganie sytuacjom awaryjnym,
  • w zakresie klimatu akustycznego: utrzymywanie w sprawności urządzeń technologicznych emitujących hałas,
  • w zakresie gospodarki odpadami: określenie w formie wytycznych sposobu przechowywania i harmonogramu wywozu odpadów,
  • w zakresie nadzwyczajnych zagrożeń środowiska: parametrów obiektów, które zapewniają wymaganą przepisami budowalnymi odporność na warunki atmosferyczne przedstawienie sposobu postępowania podczas konserwacji urządzeń – instrukcja BHP i BIOZ.

 

Ze względu na charakter przedsięwzięcia nie wystąpi wprowadzenie nowych substancji do środowiska.

W zakresie oddziaływania przedmiotowych grup zadań inwestycyjnych na środowisko, rozpatrzono poszczególne elementy. Stwierdzono, że:

  • w trakcie prac przewiduje się oddziaływanie inwestycji na następujące komponenty środowiska: hałas, powierzchnię ziemi oraz powietrze. Oddziaływania te będą miały charakter przejściowy i będą dotyczyć najbliższego sąsiedztwa miejsc prowadzonych robót ziemnych;
  • powstałe odpady w trakcie realizacji inwestycji zostaną zagospodarowane przez Inwestora zgodnie z wymaganiami zawartymi w ustawie o odpadach z dnia 27.04.2001 r. (Dz. U. nr 62 poz. 628 z późn. zm.);
  • w oparciu o przeprowadzone analizy można stwierdzić, że potencjalnie negatywne oddziaływania akustyczne związane z prowadzonymi procesami budowlanymi ograniczą się wyłącznie do terenu inwestycji. Negatywne oddziaływania związane z realizacją poszczególnych faz planowanych zadań będą minimalizowane przez Inwestora i wykonawców;

Nie stwierdzono bezpośrednich, pośrednich oraz skumulowanych negatywnych oddziaływań, będących skutkiem realizacji planowanych zadań inwestycyjnych oraz przyszłej eksploatacji, mogącego w sposób trwały naruszyć obecny stan środowiska.

W związku z realizacją planowanej inwestycji nie przewiduje się powstania konfliktów społecznych, ani naruszenia interesów osób trzecich.

 

W okresie trwających prac budowlanych może wystąpić wzrost emisji niezorganizowanej spowodowanej pracą maszyn budowlanych, środków transportu, rozładunkiem itd. Zanieczyszczenie powietrza spalinami oraz pyłami będzie miało charakter krótkotrwały i ograniczony zasięg. Mogą również wystąpić tymczasowe przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu. Gospodarkę odpadami na etapie inwestycji należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Występować będą najczęściej: odpady z podgrupy 1701 odpady materiałów i elementów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (np. beton, cegły, płyty, ceramika), opakowania z tektury (kod 150101), opakowania z metali (kod 150104), metale żelazne (kod 160117), tworzywa sztuczne (kod 160119).

Wykonanie prac budowlanych dotyczących izolacji fundamentów spowoduje zniszczenie istniejącej powierzchni i naruszenie struktury gleby. W trakcie wykonywania wykopów pod fundamenty z terenu budowlano-montażowego zostanie zebrana warstwa humusu i składowana osobno po jednej stronie wykopu. Po zasypaniu wykopu humus zostanie rozplantowany równomiernie na wierzchniej warstwie pasa robót. Dzięki temu roboty budowlane jedynie w nieznaczny, krótkotrwały i odwracalny sposób wpłyną na stan lokalnych gleb. Na obszarze projektowanej inwestycji nie stwierdzono występowania w szacie roślinnej gatunków chronionych.

 

Wymogi w zakresie zasady uniwersalnego projektowania

W trakcie prac budowlanych, dostawy materiałów i urządzeń należy uwzględnić zasady uniwersalnego projektowania i racjonalnych usprawnień:

1. Użyteczność dla osób o różnej sprawności

2. Elastyczność w użytkowaniu

3. Proste i intuicyjne użytkowanie

4. Czytelna informacja

5. Tolerancja na błędy

6. Wygodne użytkowanie bez wysiłku

7. Wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania

8. Percepcja równości

Powstała infrastruktura ma być ogólnodostępna i możliwa do udostępniania na równych niedyskryminujących zasadach.

 

Kod CPV: 
45000000-7
45111291-4
45233251-3
43325000-7
37410000-5
45316100-6
77310000-6
Warunki udziału w postępowaniu : 

Termin związania ofertą musi wynosić min. 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert

Termin realizacji - 60 dni od podpisania umowy

Terminy płatności

- nie więcej niż 20% wartości umowy w terminie do 30 dni po podpisaniu umowy (pod warunkiem dostarczenia dokumentacji potwierdzającej ustanowienie zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy);

- 40% po wykonaniu prac ziemnych, ukształtowaniu terenu i nawierzchni, wykonaniu nasadzeń;

- 30% po dostawie i montażu wszystkich elementów objętych zamówieniem;

- nie mniej niż 10% w terminie 30 dni po oddaniu do użytkowania terenu tj. uzyskaniu wymaganych uzgodnień prawnych umożliwiających świadczenie usług;

Oferty w postępowaniu mogą składać jedynie wykonawcy dysponujący wymaganymi prawem uprawnieniami oraz potencjałem kadrowym i technicznym w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia oraz znajdujący się w takiej sytuacji ekonomicznej i finansowej, która zapewnia rzetelne i terminowe wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności nie pozostający w stanie likwidacji czy w toku postępowania upadłościowego.

W zakresie wiedzy i doświadczenia oferenci ubiegający się o zamówienie są zobowiązani wykazać, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym czasie, co najmniej 2 inwestycje polegające zagospodarowaniu terenu, o wartości min. 50% wartości złożonej oferty brutto każda.

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada doświadczenie w opisanym zakresie, oferent jest zobowiązany przedłożyć wykaz zrealizowanych inwestycji wraz z referencjami lub poświadczeniami, że zostały wykonane należycie (potwierdzone przez podmiot zamawiający). Wykaz i referencje muszą zawierać datę ukończenia inwestycji, podmiot, na rzecz którego zostały zrealizowane, przedmiot oraz wartość brutto, informacje dotyczące jakości wykonanych robót.

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10% wartości oferty brutto.

Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a)pieniądzu;

b)gwarancjach bankowych;

c)gwarancjach ubezpieczeniowych.

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy prowadzony w Alior Bank - 51 2490 0005 0000 4520 7746 1167.

Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium – zagospodarowanie terenu. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.

Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą, lecz w osobnej zewnętrznej kopercie podpisanej „Wadium – zagospodarowanie terenu.

W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać, tj. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;

b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;

poza tym z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Wadium takie musi obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.

W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.

Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie;

- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

- zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do zapytania, do której podpisania będzie zobowiązany wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu.

W zakresie jakości wykonania Wykonawcy zobowiązani są zagwarantować w Ofercie udzielenie gwarancji i rękojmi na okres co najmniej 24 miesięcy od dnia Przekazania inwestycji do użytkowania zgodnie z warunkami wskazanymi we wzorze umowy.

Wykonawca będzie zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto oferty w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, wpłaty gotówki zgodnie z warunkami wskazanymi we wzorze umowy.

Użyte materiały i urządzenia spełniać muszą wymagania zawarte w obowiązujących normach oraz warunkach technicznych wykonywania i odbioru robót budowlano-montażowych. Posiadać muszą deklaracje zgodności z właściwymi normami oraz symbol CE, potwierdzający, że wyrób może być wprowadzony na wspólny rynek Unii Europejskiej.

Prace budowlane i remontowe, montażowe muszą się odbywać zgodnie z przepisami prawa, projektami budowlanymi, a także w sposób umożliwiający funkcjonowanie pobliskiego obiektu z zachowaniem możliwości bezpiecznego jego użytkowania.

W tym samym czasie prowadzone będą prace dotyczące remontu i termomodernizacji budynku sanatorium, wykonawca niniejszego zamówienia musi jednak mieć na uwadze ewentualność prowadzenia równolegle innych prac budowlanych przez innych wykonawców na terenie sanatorium.

 

OFERTA MUSI ZAWIERAĆ NASTĘPUJĄCE ELEMENTY

1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (zgodnie ze wzorem z załącznika nr 3 do niniejszego zapytania).

2.Wypełnione i podpisane oświadczenie dotyczące braku powiązań (zgodnie z ze wzorem z załącznika nr 4 do niniejszego zapytania).

3.Dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu (wymagane referencje).

4.Potwierdzenie wniesienia wadium.

BRAK KTÓREGOKOLWIEK Z WYŻEJ WYMIENIONYCH ELEMENTÓW BĘDZIE SKUTKOWAĆ ODRZUCENIEM OFERTY

Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy we wskazanym terminie złożyli oferty, ale zawierają one braki lub też złożyli dokumenty i oświadczenia zawierające błędy do ich korekty/ uzupełnienia/wyjaśnień, wyznaczając w tym celu termin 3 dni roboczych oraz wskazując zakres wymaganych korekt/uzupełnień. Niedotrzymanie wskazanego terminu będzie skutkować odrzuceniem oferty. Korektom oraz uzupełnieniom podlegają jedynie braki lub błędy o charakterze formalnym. Nie dopuszcza się możliwości zmiany warunków złożonej oferty, w tym elementów podlegających ocenie lub powodujących odrzucenie oferty. Wezwanie do uzupełnień będzie wysyłane drogą mailową na adres wskazany w złożone ofercie.

1.Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych.

2.Każdy z Oferentów może złożyć tylko jedną ofertę.

3.Zamawiający zastrzega sobie prawo do anulowania postępowania na każdym jego etapie  bez podawania przyczyn. Oferentom biorącym udział w postepowaniu nie przysługują z tego tytułu prawa do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.

4.Ze względu na charakter zamówienia – w ramach zamówienia nie ma możliwości składania ofert częściowych.

5. Informacja o wyniku postępowania umieszczona na stronie internetowej, na której upubliczniono zapytanie ofertowe.

6. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany do podpisania z zamawiającym umowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania.

7. W przypadku, gdy Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy z kolejnym Wykonawcą, który złożył kolejną ofertę w stosunku do najkorzystniejszej.

5.Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje  zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

6.Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

7.Wszelkie pytania związane z Zapytaniem Ofertowym przesyłać należy drogą e-mail na adresy wskazane w niniejszym zapytaniu. Spółka zastrzega sobie możliwość pozostawienia bez odpowiedzi pytań, które wpłyną w terminie 3 dni roboczych lub mniej do upływu terminu składania ofert.

8.Zamawiający, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zastrzega sobie w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert, prawo wprowadzenia zmiany lub uzupełnienia Zapytania ofertowego. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany lub uzupełnienia, informacja o tym fakcie zostanie niezwłocznie zamieszczona  na stronie internetowej, na której nastąpiło upublicznienie niniejszego zapytania, a także przekazana wszystkim Wykonawcom, którzy do tej pory złożyli oferty.

9.W przypadku gdy zmiana Zapytania powodować będzie konieczność modyfikacji ofert, Zamawiający przedłuży jednocześnie termin składania ofert.

10.Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty jeżeli:

a)wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu,

b)treść oferty nie odpowiada wymogom zapytania,

c)wykonawca zaoferował rażąco niską cenę,

d)oferta stanowi naruszenie uczciwej konkurencji.

13. Zamawiający unieważni postępowanie, w szczególności jeżeli:

a)nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,

b)cena najkorzystniejszej oferty przekracza możliwości finansowe zamawiającego,

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bądź niedokonania wyboru oferty i nie zawarcia umowy bez podania przyczyny.

14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przekazania dokumentacji składanej w ramach postępowania ofertowego, jak i wytworzonej w trakcie realizacji zamówienia do właściwych instytucji upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w ramach realizowanego projektu dofinansowanego z Unii Europejskiej.

Termin składania ofert: 
wtorek, Marzec 20, 2018 - 23:45
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Oferty należy złożyć:

  1. Elektronicznie na adres: amtradeklimat@gmail.com
  2. W wersji papierowej do siedziby firmy:

A.M. Trade Sp. z o.o. - ul. PARKOWA 2, 38-440 IWONICZ-ZDRÓJ

Korespondencja powinna zostać opatrzona opisem – „Oferta na zagospodarowanie terenu” (w przypadku składania wersji papierowej ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie (paczce) opatrzonej ww. opisem, w przypadku korespondencji mailowej opis należy zawrzeć w tytule maila).

Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data i godzina wpływu oferty na adresy wskazane powyżej

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Oferty spełniające wszystkie wymogi formalne oraz co do których spełnione zostały warunki udziału w postępowaniu będą podlegać ocenie pod kątem kryterium:

Cena brutto – 100%

Cena brutto musi uwzględniać całkowite wynagrodzenie wykonawcy z tytułu realizacji umowy.

Oferty złożone w walucie innej niż polski złoty (PLN) przeliczone zostaną na złotówki po kursie średnim NBP z dnia upublicznienia zapytania ofertowego. 

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza.

Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.

Termin wykonania zamówienia: 
wtorek, Lipiec 31, 2018
Powiat: 
krośnieński
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

Z udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni wykonawcy, w stosunku do których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość, zawieszono działalność gospodarczą. Warunek zostanie zweryfikowany na podstawie wpisów w elektronicznych bazach CEIDG/KRS, a w przypadku podmiotów zagranicznych na podstawie oświadczenia zawartego w formularzu ofertowym.

Warunki zmiany umowy: 

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany umowy zawartej z podmiotem wybranym w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia wyłącznie w formie pisemnego aneksu w następujących sytuacjach:

1)Termin bądź zakres realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:

a) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od wykonawcy na jego uzasadniony wniosek, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,

b)w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu konkursu ofert oraz opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy,

c)w przypadku zawinionego przez Zamawiającego nieprzekazania Wykonawcy dokumentów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy, o ile Zamawiający zobowiązany był do przekazania takich dokumentów Wykonawcy,

d)opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonania odbioru końcowego,

e)zawieszenia realizacji przez Zamawiającego,

f)wystąpienia okoliczności, których obiektywnie nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,

g)zawieszenia realizacji przez Zamawiającego, z powodów wystąpienia przyczyn technicznych lub organizacyjnych okresowo uniemożliwiających kontynuowanie wykonania przedmiotu umowy. O zawieszeniu Zamawiający powiadomi Wykonawcę wskazując przyczynę zawieszenia,

h)zmian dokumentacji technicznej, dokonanej na wniosek Zamawiającego lub uzasadniony względami techniczno-projektowymi wniosek Wykonawcy,

i)przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.,

j)wstrzymania prac z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,

k)zmiany koncepcji Zamawiającego co do zakresu dostaw (urządzania sportowe, wyposażenie placu zabaw itp.).

2) Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:

a)zmiana stawki urzędowej podatku VAT o kwotę wynikającą z tej zmiany,

b)rezygnacja z części dostawy lub usług, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub których wykonanie nie będzie konieczne lub będzie bezcelowe w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy – o wartość niewykonanych dostaw i usług,

c)naliczenie kar umownych zgodnie z zapisami wzoru umowy.

3)Inne zmiany:

a)w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów, w tym przepisów techniczno-budowlanych,

b)uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia,

c)zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,

d)otrzymania decyzji jednostki finansującej projekt zawierającej zmiany zakresu zadań, terminów realizacji czy też ustalającej dodatkowe postanowienia, do których zamawiający zostanie zobowiązany,

e)zmiany w zakresie elementów zagospodarowania tereny (m. in. plac zabaw, urządzenia do ćwiczeń itp.) opisanych w przedmiocie zamówienia ze względu na uzasadniony interes zamawiającego – zmiana na podobne lub rezygnacja.

4)Warunki zmian:

a)inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,

b)uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót, zgodności z wymogami prawnymi,

forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności

Numer projektu: 
RPPK.06.01.00-18-0025/17