Opis przedmiotu zamówienia
- Wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie dźwigów (wind) w ilości 3 szt w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Baczyńskiego 11 w Jaśle.
- Zakres przedmiotu zamówienia ujęty jest w ramach projektu zgłoszonego do gminnego programu rewitalizacji Miasta Jasła na lata 2014-2020 I29 Rewitalizacja otoczenia bloku przy ul. Baczyńskiego 11 w Jaśle.
-
Wykonawca zobowiązany jest douzyskania decyzji właściwego organu pozwalającej na eksploatację dźwigów (UDT), przekazania dokumentacji oraz przeprowadzenia szkoleń z obsługi dźwigów.
Uwaga: Przedmiar robót obejmuje wymianę 1 windy w cenie ofertowej należy uwzględnić wymianę 3 kompletów wind.
-
Uwaga:
Wszystkie prace będą wykonywane na terenie zasiedlonego budynku wielorodzinnego - wykonawca będzie zobowiązany do:
- etapowania wykonania robót budowlanych, tak, aby umożliwić normalne funkcjonowanie budynku,
- zabezpieczenia rejonu wykonywanych prac oraz do prowadzenia robót w sposób
niezagrażający bezpieczeństwu zatrudnionych pracowników i mieszkańców budynku,
zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i ppoż.,
- realizowania robót w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców, utrzymania
- należytego porządku w miejscu pracy i otoczeniu - utrzymania go w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania i składowania zbędnych materiałów, odpadów i śmieci.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji technicznej, na którą składa się Specyfikacje Techniczne Wykonaniai Odbioru Robót Budowlanych i przedmiary robót. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy i służą do zobrazowania skali robót budowlanych, mają one za zadanie pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów zamówienia.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działlności o ile wynika to z odrębnych przepisów : nie dotyczy
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej : nie dotyczy
- zdolności technicznej lub zawodowej
3).1. potencjał techniczny
Nie dotyczy.
3).2. potencjał zawodowy
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
-
osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Budowy:
wykonawca przedstawi osobę, która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 roku, poz. 1278 z późniejszymi zmianami).
Uwaga: Zamawiający uzna uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
- wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego prawidłowo ukończone przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - ( robotę budowlaną polegające na instalacji lub wymianie dźwigu osobowego lub dźwigów osobowych o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 złotych brutto).
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, ze Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Administratora Zamawiającego w sekretariacie TBS – ABK Sp. z o.o., ul. Kochanowskiego 3,38-200 Jasło . Termin składania ofert upływa w dniu 12.04.2018r. o godz. 10:00.
2. Otwarcie ofert nastąpi 12.04.2018r. o godz. 10:30 w TBS – ABK Sp. z o.o., ul. Kochanowskiego 3, 38-200 Jasło pokój / INWESTYCJE/.
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
4. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy (firmy), adresy wykonawców, informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
5. Otwarcie ofert jest jawne, wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.
6. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
1.1 kryterium cena wykonania zamówienia (brutto) – waga kryterium 60%
Ilość punktów, jaka zostanie przyznana ofercie w tym kryterium, będzie liczona wg wzoru:
cena oferty najniższej
C = ------------------------------- x 100x 60%
cena oferty badanej
1.2. kryterium długość okresu gwarancji i rękojmi – waga kryterium 40%
Warunki udzielenia gwarancji i rękojmi będą oceniane na podstawie niżej wymienionych kryteriów:
a) Okres gwarancji i rękojmi punktowany od 0 do 40 pkt. tj.:
— 3 lata - 0 pkt. (minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi)
— 4 lata – 20 pkt.
— 5 lat – 40 pkt.
- Ocenie zostanie poddana cena oferty brutto za realizację przedmiotu zamówienia obliczona przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i podana w ofercie, długość okresu gwarancji i rękojmi.
- Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady:
- W zakresie kryterium ceny oferta może uzyskać 60 punktów, w zakresie kryterium długość okresu gwarancji i rękojmi oferta może uzyskać 40 punktów.
- Oferta nie odrzucona zawierająca najniższą cenę uzyska maksymalną ilość punktów (60 pkt ).
- Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów przyznanych w ramach kryteriów
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Z postępowania wyklucza się Wykonawców:- którzy w ciągu ostatnich 5 lat wyrządzili szkodę Zamawiającemu, nie wykonując zamówienia lub wykonując je wadliwie,
- w stosunku do których wszczęto postępowanie likwidacyjne lub upadłościowe,
- którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik przetargu,
- którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu,
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność takich zmian wynika z wystąpienia następujących okoliczności:
- zmiana terminu wykonania umowy - w przypadku :
- opóźnienia w przekazaniu placu budowy (odnotowane w dzienniku budowy( jeśli dotyczy) oraz udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez Kierownika Budowy i Inspektora nadzoru i zaakceptowane przez Zamawiającego) lub wstrzymania realizacji robót przez Zamawiającego,
- konieczność dokonania zmian lub konsekwencje błędów w dokumentacji projektowej,
- opóźnienia w wyniku decyzji administracyjnych (decyzja władz publicznych, zmiana obowiązującego prawa, oczekiwanie na nieprzewidziane wcześniej konieczne wyniki ekspertyz, wyrok sądu itp.).
- zmiany podyktowanej zmianą przepisów prawa
- gdy zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów, zmiana terminu realizacji o niezbędny czas ich uzyskania,
- gdy prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy, co uniemożliwi terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy
- w przypadku wykonywania innych wcześniej nieprzewidzianych robót, w strefie przekazanego placu budowy, Wykonawca jest upoważniony do wystąpienia o wydłużenie okresu na realizację zadania o okres wprowadzonych zakłóceń wraz ze skutkami z tego wynikłymi.
- w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, niewyszczególnionych w przedmiarach robót, jak również wykonywania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych, jeżeli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie lub zmianę wynagrodzenia na warunkach określonych w Umowie (jeśli dotyczy);
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych wyżej okoliczności w zakresie mającym wpływ na przebieg realizacji zamówienia, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu
w sposób należyty jednak nie dłużej niż o czas równy okresowi przerwy, postoju lub opóźnienia.
- Zmiana umówionego zakresu robót - w przypadku:
- ograniczenia finansowego po stronie zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych.
- konieczność dokonania zmian lub konsekwencje błędów w dokumentacji projektowej
- organizacyjnej polegającej na: zmianie osób, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z SIWZ i złożonej oferty.
- wynagrodzenia:
- gdy zmianie ulegnie urzędowa stawka podatku VAT.
- Obniżenie wynagrodzenia w odpowiednim stosunku w przypadku istnienia usterki lub wady mającej charakter istotny i nieusuwalny (nie tylko takich uniemożliwiających użytkowanie) , oraz takiej, która odbiera cechy właściwe danemu obiektowi (zarówno funkcjonalne jak i estetyczne)
3. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych powyżej okoliczności nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania
takich zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
4. Zamawiający może podjąć decyzję o niezraelizowaniu pełnego zakresu robót w sytuacji w której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałych z winy Zamawiającego ani Wykonawcy.