Przedmiotem zamówienia jest Wykonywanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Dostawa i montaż kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych, kotłów na biomasę, kotłów na biomasę oraz pomp ciepła na terenie Gminy Tuszów Narodowy oraz Mielec” w branży:
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego obejmuje w szczególności:
- Zapoznanie się z warunkami terenowymi i dokumentacją formalno – prawną przedsięwzięcia.
- Identyfikowanie na każdym etapie pełnienia usługi wszędzie, gdzie jest to możliwe, ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowanie o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. Przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień w przypadku ewentualnego sporu sądowego pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji.
- Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego. Analiza i ocena dotycząca proponowanych przez wykonawcę sposobów rozwiązywania powstałych problemów. Rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy i w razie potrzeby
z Projektantem wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót. Występowanie o dokonanie zmian lub poprawek w dokumentacji projektowej w terminie uzgodnionym z Projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności, albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów, niż przewidziane w dokumentacji projektowej, także w celu osiągnięcia oszczędności i obniżenia kosztów. - Reprezentowanie Zamawiającego poprzez sprawowanie nadzoru i kontrolę zgodności realizacji inwestycji z zawartą umową, dokumentacją projektową, dokumentacją aplikacyjną wniosku o dofinansowanie, umową o dofinansowanie, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.
- Egzekwowanie od kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót.
- Monitorowanie realizacji zawartej umowy, sprawdzanie obmiaru wykonanych robót.
- Wstrzymanie części lub całości dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie lub spowodowała niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją.
- Dyspozycyjność: obecność na budowie na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy zadania objętego nadzorem inwestorskim Wizyty na budowie i kontrola przebiegu prac oraz udział we wszystkich naradach budowy organizowanych przez Inwestora (średnio dwa razy w miesiącu w czasie trwania robót).
- Kontrola terminowości wykonywania robót zgodnie z zawartą umową z Wykonawcą i zgodności przebiegu procesu budowlanego z obowiązującym harmonogramem budowy oraz przygotowanie i przedstawienie comiesięcznych sprawozdań z postępu robót i realizacji planowanych nakładów finansowych. Niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót a zwłaszcza o zagrożeniach związanych z niedotrzymaniem terminu zakończenia zadania.
- Egzekwowanie jakości robót budowlanych sprawdzanie na bieżąco jakości materiałów i robót, jak również urządzeń, czy odpowiadają jakości, standardom i wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, jak również zgodnymi z wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentacji projektowej, SIWZ, a w szczególności zapobiegać zastosowaniu przez Wykonawcę robót wyrobów i materiałów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. Ocena użytych przez Wykonawcę robót materiałów budowanych. Ocena użytych przez Wykonawcę robót materiałów budowlanych: - nadzorowanie badań materiałów budowlanych,- kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów-zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót,-zatwierdzanie przed wbudowaniem materiałów i półwyrobów oraz dokonywanie ich oceny jakościowej i zgodności z wymaganiami obowiązujących norm. Żądanie od Wykonawcy wykonania dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwość co do ich jakości. Egzekwowanie od Wykonawcy przedstawiania dokumentów/dowodów dopuszczenia do stosowania materiałów i wyrobów budowlanych – certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, atestów, aprobat technicznych, świadectw jakości materiałów i urządzeń. (W przypadku użycia przez Wykonawcę materiałów zamiennych, jednakże spełniających parametry techniczne wymagane w dokumentacji projektowej Wykonawca winien uzyskać pisemną aprobatę Projektanta, zgodę Inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego).
- Kontrola instalowanych zestawów w zakresie działania zdalnego monitoringu poprzez sieć internetową LAN lub WLAN.
- Zorganizowanie i uczestniczenie w rozruchu technologicznym wbudowanych urządzeń.
- Żądanie wykonania na koszt Wykonawcy odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, łącznie z dokonaniem prób niszczących wykonanych robót (odkucia, wycinki itp.).
- Egzekwowanie od Wykonawcy inwestycji przypisanych mu obowiązków wobec podwykonawców w zakresie koordynacji, bezpieczeństwa, ochrony informacji niejawnych o ile będą mieli dostęp do tych informacji. Kontrola przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów BHP - wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy pracowników którzy zachowują się w sposób zagrażający bezpieczeństwu, są niekompetentni lub niedbale wykonują swoją pracę. Wydawanie Kierownikowi poleceń dotyczących usuwania nieprawidłowości lub zagrożeń bezpieczeństwa.
- Podejmowanie decyzji o robotach w stosunku do których wymagane jest natychmiastowe wykonanie. Niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową a niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo i zabezpieczenie przed awarią.
- Kontrola zachowania w czasie wykonywania robót budowlanych wymagań ochrony środowiska, a w szczególności egzekwowanie od Wykonawcy podjęcia działań minimalizujących możliwość wystąpienia w wyniku prowadzonych prac budowlanych szkód przyrodniczych.
- Opiniowanie na piśmie wniosków Wykonawcy robót w sprawie zmiany materiałów i urządzeń, ewentualnych robót dodatkowych bądź uzupełniających, przebiegu tras instalacji wewnętrznych i zewnętrznych. Uzgodnienie proponowanych zmian z Projektantem i przedstawianie zaopiniowanych wniosków do akceptacji Zamawiającemu.
- Wykonanie przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego na roboty dodatkowe bądź uzupełniające. Egzekwowanie na bieżąco, aby wszelkie zmiany w realizacji które niosą za sobą skutki finansowe, np. wprowadzanie zamiennych materiałów lub technologii były pisemnie akceptowane przez Zamawiającego, oraz aby zmiany były na bieżąco wprowadzane do dokumentacji powykonawczej.
- Wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych dokumentacji powykonawczej, DTR, protokołu sprawdzeń, instrukcji obsługi, protokołu przeszkolenia obsługi Zamawiającego, oraz kompletu niezbędnych dokumentów do przeprowadzenia odbioru końcowego
i zgłoszenia do pozwolenia na użytkowanie. - Egzekwowanie od Projektanta pełnienia obowiązków nadzoru autorskiego, współdziałanie
z autorem dokumentacji projektowej w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskania od niego zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego wykonawczego. - Sprawdzenie kompletności wykonania robót przez Wykonawcę zgodnie z umową, potwierdzenie pisemne ilości faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad na dokumentach wskazanych przez Zamawiającego, kompletności dokumentów i gotowości do odbioru poprzez wpis do dziennika budowy. Przekazywanie Zamawiającemu informacji
o wynikach przeprowadzonego pomiaru wskaźników produktów, rezultatów i oddziaływania osiągniętych w toku realizacji zadania. - Sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji powykonawczej inwestycji.
- Opracowanie opinii określających zakres i charakter wad uznanych za nie nadające się do usunięcia wraz z podaniem wniosków ich wpływu na użytkowanie obiektu. W przypadku stwierdzenia, że powstałe wady nie mają istotnego wpływu na użytkowanie obiektu określi wielkość utraty wartości obiektu i kwoty obniżenia wynagrodzenia za te roboty lub dostawy urządzeń.
- Sprawdzenie rozliczenia umowy dostawy (w przypadku jej wypowiedzenia) sporządzonego przez Wykonawcę, oraz sporządzenie takiego rozliczenia w przypadku, gdy Wykonawca będzie się uchylał od obowiązku.
- Sporządzenie wraz z Wykonawcą robót niezbędnej dokumentacji celem zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zakończenia robót lub uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
- Sporządzenie z Zamawiającym ostatecznego rozliczenia inwestycji wraz z oświadczeniem usunięciu przez Wykonawcę robót budowlanych usterek stwierdzonych przy odbiorze robót i dostaw.
- Sporządzanie z Zamawiającym dokumentacji z odbioru końcowego i przeglądów gwarancyjnych obejmującej: wykaz usterek i wad, wskazanie przyczyn powstania usterek podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia. Sprawdzanie i kontrolowanie rozliczeń przedkładanych przez Wykonawcę oraz dokumentów załączonych do rozliczania robót (dotyczy wszystkich odbiorów).
- Udział na wezwanie Zamawiającego w przeglądach gwarancyjnych oraz w odbiorze ostatecznym. Potwierdzanie poprawności usunięcia usterek i wad wykrytych podczas odbioru jak i podczas przeglądów gwarancyjnych.
- Wykonywanie innych czynności nie określonych powyżej przewidzianych dla Inspektora nadzoru, zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności Prawa budowlanego, innymi przepisami prawa, z postanowieniami decyzji odpowiednich organów, zezwoleniami na prowadzenie robót i umową z Wykonawcą.
Zakres przedmiotowy inwestycji dostępny jest na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Gminy https://tuszownarodowy.biuletyn.net/ jako przetarg nieograniczony na dostawę i montaż zestawów kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła i kotłów wykorzystujących biomasę na terenie Gminy Tuszów Narodowy oraz Gminy Mielec.
Nazwa postępowania: „Dostawa i montaż kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych, kotłów na biomasę oraz pomp ciepła na terenie gm. Tuszów Narodowy i Mielec".
Nr referencyjny postępowania: DKP.271.04.2019
Całkowita szacunkowa wartość projektu pn. „Dostawa i montaż kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych, kotłów na biomasę oraz pomp ciepła na terenie gm. Tuszów Narodowy i Mielec”, w ramach którego prowadzone jest postępowanie wynosi 12 746 767,17 zł.
a). Termin wykonania zamówienia - w zależności od potrzeb zamawiającego w latach 2019 – 2020 oraz w okresie gwarancyjnym do 2025 r.
b). Warunki jakie musi spełniać wykonawca:
- Wiedza i doświadczenie;
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Warunek spełnią wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali:
a).usługi nadzoru w branży instalacji sanitarnych posiadających w swym zakresie montaż instalacji solarnych łącznie min. 200 szt.,b). usługi nadzoru posiadającą w swym zakresie wymianę źródeł ciepła, z wykorzystaniem kotłów do spalania wyłącznie biomasy łącznie min. 50 szt.,
c). usługę nadzoru w branży instalacji elektrycznych posiadającą w swym zakresie montaż instalacji solarnych łącznie min. 200 szt. zestawów wraz z instalacją zdalnego monitoringu wytworzonej energii poprzez sieć internetowa LAN lub WLAN.
2. Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Warunek spełnią Wykonawcy, którzy dysponują osobami z kwalifikacjami niezbędnymi do wykonania zamówienia, a mianowicie:
a). co najmniej 1 osobą posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz,
b). co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej osobiście, pisemnie-listem, na formularzu oferty w terminie do 25.09.2019 r. do godz. 10:30 w pok. nr 2 (sekretariat) Urzędu Gminy w Tuszowie Narodowym, 39-332 Tuszów Narodowy. Otwarcie ofert nastąpi w tym samym dniu 25.09.2019 r. o godz. 11:00.
Zamawiający będzie oceniał oferty wg nastepujacych kryteriów:
a). cena – 60% ,
b ). liczba pełnionych nadzorów inwestorskich nad ukończonymi zadaniami polegającymi na wykonaniu zamówienia w zakresie montażu wraz z dostawą łącznie min. 200 instalacji solarnych przez osobę wskazana jako inspektora nadzoru branży sanitarnej w ciągu ostatnich 3 lat- 30%,
c). warunki wykonania usługi- 10% według kryterium:
1.Czas niezbędny na przeprowadzenie odbioru robót (wymagane max. 3 dni).:
3 dni – 0 pkt
2 dni – 15 pk
1 dzień – 50 pkt
2. Czas reakcji na wezwanie zamawiającego (wymagane max. 24 h)
24 h - 0 pkt
8-24 h – 5 pkt
4-8 h – 20 pkt
do 4 h – 30 pkt
3. Częstotliwość pisemnych sprawozdań z postępu realizacji zamówienia (wymagane co 4 tygodnie):
Co 4 tygodnie – 0 pkt
Co 3 tygodnie – 5 pkt
Co 2 tygodnie – 15 pkt
Co 1 tydzień – 20 pkt
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Nie jest możliwe dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
- Natomiast Zamawiający dopuszcza możliwość zmian zawartej umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia. Jeżeli okres realizacji robót budowlanych zostanie przedłużony wówczas okres pełnienia usługi również zostanie odpowiednio przedłużony.