Zamówienie dotyczy głębokiej termomodernizacji budynków mieszkalnych wielorodzinnych należących do Spółdzielni Mieszkaniowej "IGLOOPOL" w Dębicy. Obejmuje dwa bloki przy ulicy Sikorskiego 8 i Sikorskiego 10 w Dębicy: 1. Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem i wełną mineralną granulowaną stropodachu: łącznie 6 958,19 m2 powierzchni. 2. Wymiana okien na klatkach schodowych – łącznie 36 szt. 3. Remont kominów wentylacyjnych na dachu 4. oraz inne roboty towarzyszące
Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego polegające na wykonaniu robót podobnych do robót objętych zamówieniem podstawowym oraz izolacji i remontów tarasów, roboty związane z otoczeniem obiektu, w przypadku pojawienia się oszczędności z przetargów lub dodatkowych środków zamawiającego
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie, wg formuły: spełnia - nie spełnia.
2. Wiedza i doświadczenie:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w okresie tym wykaże co najmniej: dwie roboty budowlane, których przedmiotem były termomodernizacja, remont, przebudowa lub budowa budynku o wartości co najmniej: 700 000,00 zł brutto każda.
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone dokumenty, wg formuły: spełnia – nie spełnia.
3. Potencjał techniczny:
Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg formuły: spełnia - nie spełnia.
4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże osoby o kwalifikacjach zawodowych uprawniających do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) lub uprawnionymi do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa:
- co najmniej 1 kierownika budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
- co najmniej 1 kierownika robót który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Ocena spełniania warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone dokumenty, wg formuły: spełnia – nie spełnia.
5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:
Wykonawca musi posiadać zabezpieczenie finansowe lub kredytowe w wysokości 500 000,00 zł.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Ocena spełniania warunku zostanie dokonana w oparciu o dostarczone dokumenty, wg formuły: spełnia – nie spełnia
Ofertę należy złożyć w: SM „IGLOOPOL”, ul. Brzegowa 23, 39-200 Dębica, Sekretariat Prezesa Zarządu, w nieprzekraczalnym terminie:
Otwarcie ofert nastąpi w: SM „IGLOOPOL”, ul. Brzegowa 23, 39-200 Dębica, Sekretariat Prezesa Zarządu:
- Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria:
- Cena – 70% = 70pkt.
Oferty zostaną przeliczone według wzoru:
najniższa oferowana cena
C= ---------------------------------------- x 70pkt
cena ocenianej oferty
- Okres gwarancji– 20% = 20pkt.
Punkty za kryterium przedłużenia okresu gwarancji zostaną przyznane wg schematu:
3 lata – 0 pkt.
4 lata – 10 pkt.,
5 lata – 20 pkt.,
- Termin realizacji – 10% = 10pkt.
Punkty w kryterium termin realizacji zostaną przyznane jeżeli Wykonawca zadeklaruje termin realizacji do 30.08.2018r. wg schematu:
Termin realizacji 15.09.2018r. – 0 pkt.
Termin realizacji 30.08.2018r. – 10 pkt.
- Oferta zostanie oceniona wg sumy punktów otrzymanych w kryteriach przedstawionych powyżej:
P = [Ilość pkt. cena max. 70pkt] + [ilość pkt. okres gwarancji max. 20pkt] + [ilość pkt. termin realizacji max. 10pkt.]
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania poprzez przedstawienie następujących dokumentów: Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.
- Wszelkie zmiany, jakie strony chciałyby wprowadzić do ustaleń wynikających z niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej i zgody obu stron pod rygorem nieważności takich zmian.
- Zamawiający przewiduje zmiany umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana:
- wstrzymaniem robót przez inspektora nadzoru inwestorskiego potwierdzonego wpisem w Dzienniku budowy pod warunkiem wystąpienia przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.
- wstrzymaniem robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę, np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.
- działaniem siły wyższej (np. strajki generalne lub lokalne) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy lub których wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody i utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowanej przez osoby trzecie,
- warunkami atmosferycznymi: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, realizację usług lub dostarczenie przedmiotu dostawy, w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów – to jest wystąpienie średniodobowej temperatury poniżej minus 10 stopni Celsjusza w okresie dłuższym niż 7 dni.
- następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego; konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń;
- następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.; odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej; konieczność uzyskania wyroku sądowego, lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy; konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich – w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub nie możliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy;
- następstwem czynników technologicznych np. wysoki poziom wilgotności powietrza, który utrudnia schnięcie mas klejowych.
Przedłużenia terminu dokonuje się o długość okresu, w jakim roboty były wstrzymane.
2) zmiany osobowe:
- zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach,
- zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym wymogi SIWZ.
3) zmiana płatności:
- zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmiany samoistne, o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie wykonawcy;
- miarkowanie wysokości kar umownych w okolicznościach wskazywanych w odpowiednich przepisach kodeksu cywilnego.
4) zmiany zakresu rzeczowego:
- zmniejszenie zakresu rzeczowego w związku z ograniczonymi możliwościami płatniczymi Zamawiającego.
- wykonanie świadczeń zamiennych (robót zamiennych), których wykonanie nie będzie wykraczało poza zakres określony w ofercie i nie zmieni wynagrodzenia wykonawcy.
- w przypadku zaistnienia istotnych okoliczności powodujących, że wykonanie umowy w zakresie przewidzianym w dokumentacji projektowej nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
- w przypadku zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
- zmniejszenie zakresu rzeczowego jeżeli po wykonaniu kompletnych odkrywek projektant stwierdzi braku konieczności wykonywania zaprojektowanych robót w całości np. częściowe wykonanie izolacji.
5) pozostałe zmiany:
- zmiana wynagrodzenia w związku ze zmianą obowiązującej stawki VAT,
- rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami;
- wydłużenie okresu rękojmi, o dowolny okres.
- dopuszcza się wszelkie zmiany niniejszej umowy pod warunkiem, że będą one służyły prawidłowej realizacji zobowiązań z tytułu zawartej umowy o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
3. Wszystkie postanowienia z ust. 2. stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.