Przedmiotem projektu jest stworzenie systemu umożliwiającego opracowywanie, tworzenie i przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń z wykorzystaniem technologii rzeczywistości wirtualnej VR (Virtual Reality). W ramach projektu zostaną wprowadzone następujące rozwiązania technologiczne: przetwarzanie w chmurze obliczeniowej, dostęp mobilny do danych i aplikacji, oprogramowanie jako usługa (SaaS) i/lub platforma jako usługa (PaaS), automatyzacja przepływu pracy (workflow) i/lub automatyzacja procesów biznesowych (BPM).
Przedmiotem zamówienia są poszczególne moduły:
- Modele funkcjonalno-techniczne ora makiety systemowe – zawierające szczegółowe opisy funkcjonalno-techniczne całego systemu, mechaniki i logiki działania, wybór technologii, struktury systemu i bazy danych, specyfikację dla gry symulacyjnej VR, makiety i mockupy platformy on-line.
- Moduły gry symulacyjnej VR – zawierające zaimplementowane mechaniki i zestaw zaawansowanych interakcji wykorzystujących trójwymiarowe środowisko VR.
- Moduły platformy szkoleniowej on-line – zawierające zaimplementowany model platformy sprzężony z modułem gry symulacyjnej VR, działający jako bazodanowa aplikacja przeglądarkowa.
- Usługi tłumaczeniowe oraz usługi informatyczne i techniczne związane z instalacją i konfiguracją infrastruktury technicznej i oprogramowania.
Moduły będą wykonywane w 4 etapach, tj:
- Etap 1
Celem etapu jest opracowanie modeli funkcjonalno-technicznych modułu platformy szkoleniowej i analityki szkoleniowej oraz "Design Doc” dla gry symulacyjnej VR. Dodatkowo etap zakłada powstanie makiety platformy szkoleniowej oraz modelu integracji gry desktopowej VR z portalem webowym on-line.
- Etap 2
Celem etapu jest opracowanie modułów, które umożliwiają stworzenie i funkcjonowanie gry symulacyjnej:
- Moduł silnika gry symulacyjnej VR – moduł prototypu gry symulacyjnej VR według specyfikacji funkcjonalno-technicznej (Silnik Unity). Moduł umożliwi stworzenie docelowego interfejsu gry symulacyjnej VR (silnik Unity) - według specyfikacji funkcjonalno-technicznej.
- Moduł obsługi interakcji wewnątrz gry symulacyjnej z wykorzystaniem kontrolerów VR – zaprojektowanie modeli interakcji wewnątrz gry symulacyjnej z wykorzystaniem kontrolerów VR.
- Moduł komunikacji gry symulacyjnej z graczem i feedbacku w grze symulacyjnej VR – moduł umożliwi komunikację na szczeblach: gra symulacyjna i gracz oraz na utworzenie feedbacku -informacji zwrotnej, stanowiącej podstawę w komunikacji w grze symulacyjnej VR.
- Moduł mierzenia zapisu postępów rozgrywki w grze symulacyjnej VR – moduł pozwoli na zapisywanie postępów rozgrywki graczy w grze symulacyjnej VR.
- Moduł bazy danych, panelu logowania i rejestracji platformy szkoleniowej on-line – moduł pozwoli na stworzenie bazy danych, struktury projektu, bazowych funkcjonalności platformy szkoleniowej i modułu analityki szkoleniowej według specyfikacji funkcjonalno-technicznej.
- Moduł instrukcji, poleceń wewnątrz gry symulacyjnej VR i treści systemu – moduł umożliwi stworzenie scenariusza gry i jej treści (instrukcje, polecenia, opisy wewnątrz gry).
- Etap 3
Wytworzenie modułów służących powstaniu i funkcjonowaniu platformy szkoleniowej:
- Moduł graficzny modeli 3D dla VR – umożliwi przygotowanie modeli 3D dla gry symulacyjnej VR (w odniesieniu do instrukcji ekspertów z zakresu inżynierii i budowy maszyn).
- Moduł implementacji bazowych funkcjonalności chmury obliczeniowej systemu – pozwoli na implementację podstawowych funkcji platformy szkoleniowej i analityki szkoleniowej.
- Moduł „Platforma szkoleniowa on-line” - pozwoli na utworzenie funkcjonalnej wersji platformy szkoleniowej - według specyfikacji funkcjonalno-technicznej.
- Moduł analityki szkoleniowej – umożliwi stworzenie analityki szkoleniowej gotowej do integracji - według specyfikacji funkcjonalno-technicznej.
- Moduł „Landing Page” – umożliwi przygotowanie Landing Page usługi, a więc strony docelowej, do której w pierwszej kolejności trafi użytkownik.
- Moduł „Rensponsive Design” – Responsive Design pozwoli na optymalizację widoków platformy dla urządzeń mobilnych.
- Moduł „Integracja i wdrożenie systemu” – umożliwi integrację modułów systemu (Gra desktopowa Unity połączona webservicem - platformą szkoleniową i modułem analityki szkoleniowej on-line).
- Moduł automatycznych aktualizacji VR – pozwoli na implementację systemu automatycznej aktualizacji gry symulacyjnej VR - automatyczne pobieranie aktualizacji dla danej instancji gry.
- Etap 4
Usługi informatyczne i techniczne związane z instalacją i konfiguracją infrastruktury technicznej i oprogramowania oraz usługi tłumaczeniowe, tj.:
- Usługi tłumaczeniowe dla 2 dodatkowych wersji językowych. Usługa obejmuje: tłumaczenie treści gry i portalu (instrukcje, polecenia, opisy wewnątrz gry i portalu) na język angielski oraz niemiecki a także nagrania lektorskie w językach: polskim, angielskim oraz niemieckim.
- Usługa informatyczna i techniczna dla wdrożenia i konfiguracji rozwiązań informatycznych – usługa obejmuje m.in. testy prawidłowego działania platformy szkoleniowej, modułu analitycznego oraz gry symulacyjnej VR, a także wprowadzenie poprawek wynikających z testów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia pn. "Zapytanie ofertowe nr 01/12/2017" wraz z załącznikami do niego, które stanowią integralną część niniejszego postepowania znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: www.dojivr.pl/zapytanie-ofertowe
1. Składający ofertę powinien:
- być uprawnionym do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi,
- posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie. Oferent wykaże i udokumentuje, że wykonał w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to, w tym czasie:
a/ co najmniej 1 (słownie: jedną) aplikację VR lub w modelu SaaS o wartości powyżej 300 000 (słownie: trzysta tysięcy) zł netto (tj. bez podatku od towarów i usług VAT);
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Oferent przedstawi wykaz zrealizowanych usług wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (oświadczenie Oferenta oraz referencje klienta/klientów).
b/ co najmniej 1 (słownie: jedną) aplikację, której przedmiotem było zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie gry lub symulacji o charakterze szkoleniowym lub edukacyjnym;
Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Oferent przedstawi wykaz zrealizowanych usług wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (oświadczenie Oferenta oraz referencje klienta/klientów) lub, jeśli powyższa aplikacja jest ogólnie dostępna, nazwę i opis produktu.
- dysponować potencjałem ekonomicznym i technicznym odpowiednim do wykonania zamówienia.
- znajdować się w dobrej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- nie być powiązanym kapitałowo i/lub osobowo z Zamawiającym.
- zapoznać się z warunkami postępowania ofertowego i oświadczyć, że nie wnosi do nich uwag.
UWAGA: Niespełnienie powyższych wymagań przez Oferenta powoduje dyskwalifikację oferty ze względów formalnych i zaprzestanie jej rozpatrywania.
2. Rekomendujemy sporządzenie oferty na formularzu oferty, stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego, który jest dostępny na stronie internetowej Zamawiąjącego.
3. Wykonawca winien dołączyć komplet oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymaganych postanowieniami zapytania ofertowego.
4. Oferta powinna:
- być opatrzona pieczęcią firmową (jeśli podmiot posiada pieczęć),
- zawierać datę sporządzenia,
- zawierać adres Oferenta, NIP Oferenta (lub równoważny nr obowiązujący w kraju, w którym podmiot jest zarejestrowany),
- zawierać imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, telefon i adres e-mail, osoby wyznaczonej do kontaktów z Zamawiającym,
- być opatrzona podpisem osoby upoważnionej lub umocowanej do reprezentowania oferenta,
- zawierać okres ważności oferty,
- odnosić się do przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający ocenę oferty.
ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY DOTYCZĄCEJ REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Oferta powinna zostać dostarczona za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożona osobiście na adres Zamawiającego podany w pkt. I Zapytania ofertowego lub w formie elektronicznej w postaci skanu na adres: szymon.truskolaski@doji.com.pl
- Termin składania ofert upływa 3 stycznia 2018 r. (liczy się data wpływu do Zamawiającego). Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wykonawca może przed terminem składania ofert zmienić, uzupełnić lub wycofać swoją ofertę.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść zapytania ofertowego wyznaczając nowy termin składania ofert nie krótszy niż 7 dni. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów stają się integralną częścią zapytania ofertowego i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i zobowiązania Zamawiającego oraz Wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. W takim przypadku każdy z oferentów będzie miał prawo do zmiany już złożonej oferty i zostanie o tym fakcie poinformowany. Nie dotyczy to nieistotnych korekt w treści zapytania ofertowego.
- Nie dopuszcza się składania ofert częściowych oraz ofert wariantowych.
Oferty, które spełniły warunki udziału w postępowaniu podlegają ocenie punktowej ofert.
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów przyznanych w ramach kryteriów nr A do D. Suma kryteriów A + B + C + D.
Sposób oceny:
A. Najkorzystniejsza oferta w zakresie ceny (najniższa cena) = maksymalnie 50 punktów
B. Termin realizacji zamówienia (najkrótszy termin) = maksymalnie 20 punktów
C. Okres Gwarancji (najdłuższy okres) = maksymalnie 25 punktów
D. Szybkość reakcji (najszybsza reakcja) = maksymalnie 5 punktów
A. Cena (określona w PLN)
Punktacja do 50 pkt.
Waga 50 %
Wykonawca w podanej cenie zawarł wszystkie koszty wykonania przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu wymogów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.
Oferent podający najniższą cenę uzyska największą liczbę punktów
w niniejszym kryterium.
Porównanie nastąpi w sposób polegający na obliczeniu stosunku ceny w ofercie z najniższą ceną do ceny badanej oferty. Ilość punktów przyznawanych poszczególnym ofertom nastąpi w wyniku przemnożenia otrzymanego ilorazu przez 50.
Koszt zaprojektowania, wykonania, uruchomienia i testów powinien także uwzględniać:
- koszt asysty wdrożeniowej w postaci wsparcia technicznego i mailowego,
- opiekę serwisową posprzedażową – w Okresie Gwarancji, uwzględniając kryterium Szybkość Reakcji.
K cena - Kryterium cena = (C min / C bof) x 50
C min - Cena netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), określona w PLN, najniższej oferty
C bof - Cena netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), określona w PLN, badanej oferty
B.Termin realizacji Zamówienia
Punktacja - do 20 pkt.
Waga 20 %
Wykonawca w podanym terminie zawarł wszystkie czynności niezbędne do kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia.
Oferent podający najkrótszy termin realizacji uzyska największą liczbę punktów w niniejszym kryterium.
Porównanie nastąpi w sposób polegający na obliczeniu stosunku terminu (wyrażonego w dniach kalendarzowych, liczonego od dnia następującego po zawarciu Umowy z Zamawiającym) w ofercie z najkrótszym terminem do terminu badanej oferty. Liczba punktów przyznawanych poszczególnym ofertom nastąpi w wyniku przemnożenia otrzymanego ilorazu przez 20.
K termin - Kryterium termin = (T min / T bof) x 20
T min – najkrótszy termin (w dniach kalendarzowych) realizacji spośród wszystkich ofert
T bof – termin (w dniach kalendarzowych) realizacji wg badanej oferty
Należy określić termin, wyrażony w dniach kalendarzowych, w którym Wykonawca deklaruje przekazanie wykonanego zgodnie z zapytaniem ofertowym przedmiotu zamówienia. Termin liczony będzie od dnia następującego po zawarciu umowy, tj. 8 stycznia 2018 r.
Za dzień przekazania przedmiotu zamówienia uważa się dzień w którym nastąpi przekazanie kompletnego, prawidłowo działającego przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, odebranego przez Zamawiającego na podstawie protokołu zdawczo odbiorczego podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę (oferenta, który podpisze umowę z Zamawiającym).
Maksymalny oferowany przez Oferenta termin wykonania zamówienia nie może przekroczyć 13 grudnia 2018 r.
C. Okres Gwarancja
Punktacja do 25 punktów
Waga 25 %
W kryterium „Okres Gwarancji” Wykonawca deklaruje okres czasu gwarancją usuwania wadliwego funkcjonowania lub niefunkcjonowania systemu wynikające z błędów w kodzie. Kryterium okres gwarancji jest współzależne do kryterium Szybkość Reakcji o którym mowa w punkcie D. poniżej.
Punkty w kryterium „Okres Gwarancji” zostaną obliczone
w następujący sposób:
K Okres Gwarancji - Kryterium okresu gwarancji = (O bof /O max) x 25
O max– najdłuższy okres (w miesiącach) gwarancji spośród wszystkich ofert
O bof – okres (w miesiącach) gwarancji wg badanej oferty
Za dzień rozpoczęcia Okresu Gwarancji uważa się pierwszy dzień następujący po dniu w którym nastąpi przekazanie kompletnego, prawidłowo działającego przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, odebranego przez Zamawiającego na podstawie protokołu zdawczo odbiorczego podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę (oferenta, który podpisze umowę z Zamawiającym).
D. Szybkość reakcji
Punktacja do 5 punktów
Waga 5 %
W kryterium „szybkość reakcji” Wykonawca deklaruje czas, w którym przystąpi do usunięcia awarii w Okresie Gwarancji.
Pod pojęciem awarii Zamawiający rozumie każdą awarię, która zostanie wykryta po odbiorze systemu od Wykonawcy w Okresie trwania Gwarancji i zgłoszona przez Zamawiającego na wskazany przez Wykonawcę adres mailowy Wykonawcy.
Wykonawca udziela gwarancji na awarie wynikające z błędnego napisania oprogramowania (wynikające z błędów w kodzie).
Pod pojęciem „przystąpienie do usunięcia awarii” Zamawiający rozumie zaraportowanie przez Wykonawcę drogą mailową przyczyny błędu (awarii systemu) oraz określenie czasu jej usunięcia i przywrócenia oprogramowania do stanu optymalnego.
Punkty w kryterium „szybkość reakcji” zostaną obliczone
w następujący sposób:
K Szybkość reakcji - Kryterium szybkość reakcji = (T min / T bof) x 5
T min – najkrótszy czas (wyrażony w minutach) reakcji spośród wszystkich ofert
T bof – czas reakcji (w minutach) wg badanej oferty
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru, podpisując umowę w dn. 5 stycznia 2018 r.
2. Minimalny wymiar i zakres kar umownych:
a. Wykonawca zobowiąże się do wpłacenia kaucji zabezpieczającej należyte wykonanie umowy w terminie 7 dni od terminu podpisania umowy, w wysokości 5% wartości netto przedmiotu umowy.
b. Wykonawca zobowiąże się do zapłaty na rzecz Zamawiającego następujących kar umownych:
- w wysokości 2% wartości wynagrodzenia umownego brutto, za każdy dzień opóźnienia
w dostawie kompletnego przedmiotu umowy, w stosunku do terminu określonego
w umowie, - w wysokości 60% wartości wynagrodzenia umownego brutto, z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego na skutek okoliczności leżących po stronie Wykonawcy,
- w wysokości 2% wartości wynagrodzenia umownego brutto, z tytułu niekompletności zamówienia, za każdy dzień do czasu kompletnego wykonania zamówienia.
c. Zamawiający ma prawo żądania odszkodowania w zakresie przekraczającym zastrzeżone powyżej kary umowne.
3. Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Płatność za poszczególne etapy prac będzie realizowana zgodnie z harmonogramem ustalonym w umowie.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
a. Rozwiązania umowy, bez regresu odszkodowawczego ze strony Wykonawcy, jeżeli z Zamawiającym zostanie rozwiązana umowa o dofinansowanie przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.
b. Zmiany harmonogramu realizacji umowy wynikającej z postanowień umowy Zamawiającego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, jeżeli umowa ta została zmieniona po udzieleniu zamówienia.
c. Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty jest dopuszczalna w sytuacji, gdy nie była możliwa do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, a ponadto jej dokonanie wskazane jest w szczególności, gdy:
- nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
- wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony.