1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie studiów podyplomowych dla nauczycieli
Bieszczadzkiego Zespołu Szkół Zawodowych im. Lecha Wałęsy w Ustrzykach Dolnych w
ramach projektu pt. „Szkolnictwo zawodowe w powiecie bieszczadzkim otwarte na rynek pracy”
2. Zakres i charakterystyka zamówienia:
Część 1. Przeprowadzenie studiów podyplomowych dla nauczycieli na kierunku
- Gastronomia, hotelarstwo, turystyka – 3 osoby
Część 2. Przeprowadzenie studiów podyplomowych dla nauczycieli na kierunku
- Logistyka - 2 osoby
Część 3. Przeprowadzenie studiów podyplomowych dla nauczycieli na kierunku
- Bezpieczeństwo i Higiena Pracy – 1 osoba
Część 4. Przeprowadzenie studiów podyplomowych dla nauczycieli na kierunku
- Technologia gastronomiczna z elementami żywienia człowieka – 1 osoba
Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawców ofert dotyczących miejsc na studiach
podyplomowych o nazwie własnej różniącej się od zapisu wskazanego dla poszczególnych części
zamówienia, pod warunkiem zgodności merytorycznej programu studiów z zakresem
tematycznym wskazanym w danej części zamówienia. Zał. nr 6 do SIWZ
IV. Informacja o ofertach częściowych, wariantowych oraz o przewidywanych zamówieniach uzupełniających
1. Zamawiający nie przewiduje mozżliwości udzielania zamońwienń uzupełniających.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
3. Zamawiający dopuszcza mozżliwosńć składania ofert częsńciowych.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia warunków.
XI. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty nalezży składacń pod adres
Bieszczadzki Zespół Szkół Zawodowych
ul. Przemysłowa 15
38 – 700 Ustrzyki Dolne
Sekretariat I piętro
do dnia 05.09.2018 do godz. 10.00
2. Zamawiający otworzy oferty w siedzibie Zamawiającego w dniu 05.09.2018 o godz.
10.30
3. Otwarcie ofert jest jawne.
4. Zamawiający niezwłocznie zwrońci ofertę, ktońra została złozżona po terminie.
1. Cena – 60% punktacji (maksymalnie 60 punktów), obliczana według wzoru:
Cena = Cena oferty najniższej x 60
Cena oferty rozpatrywanej
2. Doświadczenie zawodowe oferenta – 40% punktacji (maksymalnie 40 punktów).
Kryterium doświadczenie oferenta zostanie obliczone na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę wykazu doświadczenia (dla każdej części oddzielenie). Załącznik nr 4 SIWZ.
Doświadczenie w prowadzeniu studiów podyplomowych z danego kierunku objętego przedmiotem zamówienia:
1) do 3 lat prowadzenia studiów podyplomowych na danym kierunku – 20 pkt,
2) powyżej 3 lat prowadzenia studiów podyplomowych na danym kierunku – 40 pkt,
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w razie wystąpienia jednej lub kilku z poniższych okoliczności:
1) potrzeby wprowadzenia zmian w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, będących podstawą realizacji przedmiotu Umowy, wywołanej zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej, a tak-
że zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych, technologicznych lub innymi oko-
licznościami;
2) potrzeby wprowadzenia zmian w miejscu i sposobie wykonania robót budowlanych, wynikają-
cych ze zmian technologicznych, osobowych, w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowa-
nych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej,
zmianami uwarunkowań środowiskowych lub innymi okolicznościami;
3) potrzeby zmiany terminu realizacji spowodowanej:
a) wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak możliwości lub utrudnie-
nie wykonywania umowy, np. długotrwałe intensywne opady deszczu trwające powyżej 7 dni, po-
wódź powodująca konieczność przerwania robót na czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu
do momentu, w którym możliwa jest kontynuacja lub rozpoczęcie robót, itp.;
b) zmianami wynikającymi ze zmian przepisów prawa, norm, standardów, wiedzy technicznej,
warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp.,
c) okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy;
d) okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego;
e) okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i innych podmiotów
trzecich, a także działania siły wyższej W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności
wymienionych w pkt. 3 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o
czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak
niż o okres trwania tych okoliczności.
4) przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujących nie-
możliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy.
5) Zmiany osób odpowiedzialnych za realizacje zamówienia wymieniowych w ofercie, pod wa-
runkiem przedłożenia przez Wykonawcę wraz z wnioskiem o w/w zmianę, dokumentów potwier-
dzających, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają kwalifikacje, co
najmniej takie, których zamawiający wymagała w SIWZ.
6) Wykonawca w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby powoły-
wał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, w celu wykazania, spełnienia wa-
runków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, jest zobowiązany wykazać Za-
mawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie, zamówienia.
7) zmiana obowiązującej stawki VAT:
a) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stro-
nie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą
różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, b) jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stro-
nie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stano-
wiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę,
2. W przypadku zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy, wynagrodzenie przysługujące Wyko-
nawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadcze-
nia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy
planowanymi świadczeniami.
3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyra-
zić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
4. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków
wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia
poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 Ustawy oraz
nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 Ustawy.
5. Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących na-
stępstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach pu-
blicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów)
oraz innych zmian niestanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty.
6. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy:
1) dotyczące realizacji dodatkowych robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawo-
wym, o ile stały się niezbędne i zostaną spełnione następujące warunki:
a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych,
w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, za-
mówionych w ramach zamówienia podstawowego;
b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów
dla Zamawiającego,
c) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie
w umowie;
2) zostaną spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działa-
jąc z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub
umowie ramowej;
3) Wykonawcę ma zastąpić nowy wykonawca:
a) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotych-
czasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udzia-łu w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą
innych istotnych zmian umowy,
b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwyko-
nawców;
7. Strony dopuszczają zmiany umowy, niezależnie od ich wartości, jeżeli nie są istotne.
8. Łączna wartość zmian ma być mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na pod-
stawie art. 11 ust. 8 Ustawy i ma być mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwot-
nie w umowie.
9. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, ust. 6 pkt. 2 i ust. 8, zmiany postanowień umownych
nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy.
10. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli:
1) zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu;
2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okolicz-
ności:
a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamó-
wienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto
by oferty innej treści,
b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewi-
dziany pierwotnie w umowie,
c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy.