Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
Gmina Sieniawa, ul. Rynek 1, 37-530 Sieniawa
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Sieniawa

Kod CPV: 
45230000-8
45233000-9
Warunki udziału w postępowaniu : 

Przetarg nieograniczony otwarty

Termin składania ofert: 
czwartek, Październik 3, 2019 - 09:30
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Urząd Miasta i Gminy w Sieniawie ul. Rynek 1

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

cena brutto - 60% Okres udzielonej rękojmi (gwarancji) 40%

 

 

 

Termin wykonania zamówienia: 
czwartek, Październik 31, 2019
Powiat: 
przeworski
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

         Warunki wykluczające z udziału w postępowaniu.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców w przypadku nie potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 9.4. oraz w przypadku nie wykazania braku podstaw do wykluczenia określonego w pkt. 9.4.4 – 9.4.6

Warunki zmiany umowy: 
  1. Zamawiający dopuszcza zmianę zawartej umowy w następujących okolicznościach;
  1. Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących okolicznościach;
  1. na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja.
    W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny uzgodniony z projektantem zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego który korzysta z opinii inspektora nadzoru.
  2. w przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty.
  3. konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych  w dokumentacji w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej
     i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy.
  4. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, a zmiany te uniemożliwią przekazanie obiektu do użytkowania.
  5. Konieczność wprowadzenia zmian spowodowanych kolizją z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji,
  6. W przypadku, gdy określone w pkt. 2 zmiany spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane jako dodatkowe i Zamawiający sporządzi aneks na wykonanie robót dodatkowych.
  7. Rozliczenie robót zamiennych o których mowa w pkt. 1) - 5) następuje w oparciu  o czynniki cenotwórcze przedstawione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. W przypadku braku w kosztorysie ofertowym cen materiałów lub urządzeń przyjmuje się za prawidłowe średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. podkarpackiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen
     z hurtowni z tymi materiałami.
  8. Zmiany wynagrodzenia wskazanego w umowie w przypadku zlecenia robót dodatkowych lub wystąpienia okoliczności skutkujących zmianą wynagrodzenia na warunkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt. 6 ustawy
  1. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku;
  1. Rezygnacji z części zakresu robót do wykonania
  2. Braku konieczności wykonania robót wynikłych z błędów stwierdzonych w dokumentacji projektowej
  3. Modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub uzupełniających
    za roboty zaniechane
  4. Jeżeli wartość robót zamiennych będzie mniejsza od podstawowych.
  5. Zmniejszenie wynagrodzenia o którym mowa w pkt. 1) - 4) następuje w oparciu o kosztorys ofertowy.
  1. Zmiana terminu, która uprawnia do zmiany harmonogramu który wymaga akceptacji Zamawiającego nastąpi
     w następujących okolicznościach;
  1. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót, tj.:
  1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:

-        działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;

-        warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych (będą brane pod uwagę ostatnie dwa lata wstecz);

  1. konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o czas niezbędny do ich usunięcia.

c)      przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,

d)     wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo  zachowania należytej staranności,

e)     wykopalisk archeologicznych lub niewypałów uniemożliwiających wykonanie dalszych robót

  1. Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności;
  • przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp.
  • odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów
    w dokumentacji projektowej.
  1. Skrócenie terminu realizacji zakresów częściowych oraz terminu końcowego.

 

4.         Zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że;

a)      spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację  i konserwację wykonanego przedmiotu umowy;

b)     wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia).

c)      Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego.

d)   zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych    w ofercie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, pod warunkiem iż niniejsza zmiana nie powoduje zmiany ceny ofertowej.

 

             Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian które przed wprowadzeniem do umowy wymagają zgodnej akceptacji stron umowy z wyłączeniem postanowień określonych w ust. 2  gdzie podjęcie decyzji
o zmniejszeniu wynagrodzenia nie wymaga  akceptacji Wykonawcy.