Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia, w tym zwłaszcza w przedmiarach robót oraz dokumentacji projektowej, bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych do wskazanych pod warunkiem, iż ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych.
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac restauratorskich, konserwatorskich i budowlanych w zespole klasztornym, w skład którego wchodzą Kościół i Klasztor Zakonu Braci Mniejszych Kapucynów w Krośnie wraz z otoczeniem. Zakres prac obejmuje:
- Prace remontowo-konserwatorskie na zewnątrz kościoła:
- Konserwacja ogrodzenia dziedzińca,
- Prace remontowo-konserwatorskie przy murze ze stacjami Drogi Krzyżowej,
- Prace remontowo- konserwatorskie przy fasadzie kościoła,
- Prace remontowo-konserwatorskie we wnętrzu kościoła,
- Prace remontowo-konserwatorskie na furcie i w korytarzu klasztornym,
- Prace stolarskie,
- Instalacja elektryczna i niskoprądowa,
- Wykonanie nagłośnienia - dostawa i montaż:
- wzmacniacz - 1 szt.,
- wzmacniacz pętli indukcyjnej - 1 szt.,
- wzmacniacz 200 W - 1 szt.,
- wzmacniacz 400 W - 1 szt.,
- odbiornik pętli indukcyjnej - 10 szt.,
- mikser - 1 szt.,
- kolumna głośnikowa 20 W - 2 szt.,
- kolumna głośnikowa 30 W - 2 szt.,
- kolumna głośnikowa 40 W - 11 szt.,
- kolumna głośnikowa 60 W - 2 szt.,
- kolumna głośnikowa 80 W - 3 szt.,
- kolumna głośnikowa 100 W - 2 szt.,
- kolumna głośnikowa 50 W - 2 szt.,
- mikrofon - 5 szt.,
-podstawka duża - 2 szt.,
- podstawka mała - 1 szt.,
- statyw - 2 szt.,
- zestaw bezprzewodowy - 1 szt.,
- gniazdo - 7 szt.,
- wtyk męski -10 szt.,
- wtyk żeński - 3 szt.,
- kabel mikrofonowy instalacyjny - 30 m
- przewód OMY głośnikowy - 30 m
- przewód prądowy OMY - 150 m
- Dostawa i montaż składanej rampy dla niepełnosprawnych
- powierzchnia z ażurowej siatki alumniowej,
- możliwość składania i blokowania w pozycji złożonej,
- szerokość podjazdu (szerokość wewnętrzna) - 82 cm,
- maksymalne obciążenie 400 kg,
- długość minimalna - 85 cm,
- długość maksymalna - 160 cm,
- waga - 18 kg,
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
- Projekt budowlany - Konserwacji fasady, muru ze stacjami drogi krzyżowej, ogrodzenia dziedzińca kościelnego, furty i korytarza klasztornego biegnącego wzdłuż kościoła, wnętrza kościoła, wykonanie instalacji elektrycznej i niskoprądowej: zasilającej, oświetleniowej, monitoringu, nagłośnienia, systemu przeciw pożarowego i przeciwwłamaniowego w zespole klasztornym, w skład którego wchodzą Kościół i Klasztor Zakonu Braci Mniejszych Kapucynów w Krośnie wraz z otoczeniem na działce nr ew. 2089 i części działki 2090 obręb Śródmieście - załącznik nr 2a do Zapytania ofertowego,
- Program prac konserwatorskich - Elewacja frontowa oraz ogrodzenie placu kościoła Kapucynów w Krośnie - załącznik nr 2b do Zapytania ofertowego,
- Program prac remontowo - konserwatorskich - południowy fragment korytarza klasztornego- załącznik nr 2c do Zapytania ofertowego,
- Program prac konserwatorskich - Dwa obrazy z przedstawieniem matki boskiej niepokalanie poczętej oraz świętego Rocha z chorymi na zarazę ze zbiorów Kapucynów w Krośnie- załącznik nr 2d do Zapytania ofertowego,
- Program prac konserwatorskich - Polichromia ścienna oraz witraż z przedstawieniem śmierci św. Franciszka w Kościele Kapucynów w Krośnie- załącznik nr 1e do Zapytania ofertowego,
- Przedmiar robót - Prace restauratorskie, konserwatorskie i budowlane w zespole klasztornym, w skład którego wchodzą Kościół i Klasztor Zakonu Braci Mniejszych Kapucynów w Krośnie wraz z otoczeniem- załącznik nr 2f do Zapytania ofertowego,
- Przedmiar robót - Remont instalacji Elektrycznych i Niskoprądowych- załącznik nr 2g do Zapytania ofertowego,
- Specyfikacja techniczna nagłośnienia- załącznik nr 2h do Zapytania ofertowego.
Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Zmawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 20 % zamówienia podstawowego.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy.
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności:
2.1.Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
2.2.Spełniają warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej
3 000 000,00 PLN.
2.3.Posiadają zdolność techniczną lub zawodową
W szczególności Wykonawca wykaże, iż:
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- wykonał co najmniej jedną robotę, obejmującą roboty ogólnobudowlane i prace konserwatorskie prowadzone w funkcjonującym obiekcie (prowadzenie prac bez zamykania obiektu) nieruchomym wpisanym na listę odpowiedniego konserwatora zabytków, o wartości brutto robót nie niższej niż 3 000 000,00 zł,
- wykonał prace z zakresu konserwacji polichromii ściennej o łącznej powierzchni minimum 1 000 m² i o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł, w tym jedna pracę z zakresu konserwacji polichromii barokowej o powierzchni minimum 300 m² i o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł,
- wykonał prac z zakresu konserwacji elewacji kamiennej wraz detalem architektonicznym o powierzchni minimum 300 m²,
wraz z potwierdzeniem, iż prace te został wykonane należycie.
- dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności:
- osobę przewidzianą do kierowania robotami, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy w obiektach zabytkowych, uprawnioną do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, zgodnie z ustawą – Prawo budowlane,
- osobą przewidzianą do kierowania pracami konserwatorskimi posiadającą co najmniej 10 letnie doświadczenie przy pracach konserwatorskich w tym minimum 5 letnie doświadczenie przy pracach konserwatorskich z zakresu detalu kamiennego oraz minimum 2 letnie doświadczenie przy pracach konserwatorskich z zakresu polichromii barkowych.
Ponadto osoby wymienione w pkt.2.3, ppkt. a i b musza spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. nr 165, poz. 987) , a więc:
- osoba przewidzianą do kierowania robotami odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków - zgodnie z par. 24 ust. 2 w/w Rozporządzenia lub posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej uzyskane na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących (zgodnie z par.31 i z zastrzeżeniem par. 30 w/w rozporządzenia),
- osoba przewidzianą do kierowania pracami konserwatorskimi posiada:
a. tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków
oraz odbytą co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków
lub
b. w dziedzinach nieobjętych programem wyższych studiów, o których mowa wyżej świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie
lub
c. dyplom mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie
oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków wpisanych do rejestry zabytków - zgodnie z par. 22 ust. 1 lub ust 2 w/w Rozporządzenia
albo posiada zaświadczenie o kwalifikacjach w zakresie konserwacji zabytków uzyskane na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących zgodnie z par. 31 ww. rozporządzenia.
Pl. Konstytucji 3-go Maja 2 w Krośnie (38-400) w Klasztorze
1.Kryteriami wyboru oferty są:
a)cena brutto – waga kryterium 60%,
W kryterium cena, oferta najtańsza, spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów x waga kryterium 60 % = 60 pkt. Pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:
Cn/Cb x 100 x 60% = ilość punktów
gdzie:
Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych;
Cb – cena oferty badanej ;
100 – wskaźnik stały;
60% – procentowe znaczenie kryterium ceny.
b)Organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia – waga kryterium - 40 %,
Zamawiający uznaje, iż organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia ma znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia.
W tym celu zamawiający określa minimalny pożądany skład zespołu skierowanego do realizacji zamówienia wraz kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem poszczególnych jego członków.
Pożądany przez Zmawiającego zespół, oprócz osób wymienionych w rozdziale VI , pkt. 2.3 - kierownik robot budowlanych oraz prac konserwatorskich winien składać się z:
- 10 konserwatorów dziel sztuki o wykształceniu wyższym na uczelni typu Akademia Sztuk Pięknych, kierunek Konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub równoważnym oraz minimum 5 letnim doświadczeniu przy pracach zakresu konserwacji polichromii,
- 3 konserwatorów dzieł sztuki o wykształceniu wyższym na uczelni typu Akademia Sztuk Pięknych, kierunek Rzeźba lub równoważnym oraz minimum 5 letnim doświadczeniu przy pracach zakresu konserwacji rzeźby,
- 2osoby do prac przy elementach kamiennych o wykształceniu zawodowym oraz minimum 5 letnim doświadczeniu przy pracach z zakresu detalu architektonicznego,
- 1 osoba do prac przy elementach blacharskich o wykształceniu zawodowym kierunek dekarz oraz minimum 5 letnim doświadczeniu przy pracach zakresu konserwacji elementów blacharskich,
- 1 osoba do prac przy witrażach z minimum 5 letnim doświadczeniu przy pracach zakresu konserwacji witraży.
Wykonawca który wykaże dysponowanie minimum wskazaną ilością specjalistów w każdej z kategorii (a,b,c,d,e) spełniających wymogi co do wykształcenia i kwalifikacji uzyska w kryterium Organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w 100 punktów.
W kryterium Organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, oferty spośród ofert nieodrzuconych w której wykazane zostanie minimalna wymagana ilość specjalistów dla każdej kategorii spełniających podane kryteria, otrzyma 100 punktów x waga kryterium 40 % = 40 pkt. Pozostałe mniej, w zależności od ilości wskazanych specjalistów, zgodnie z poniżej opisaną zasadą:
Poszczególnym kategoriom specjalistów przypisano odpowiednie wartości punktowe:
- kategorii wskazanej w pkt. a - 7 pkt. za każdego specjalistę,
- kategorii wskazanej w pkt. b - 6 pkt. za każdego specjalistę,
- kategorii wskazanej w pkt. c - 3,5 pkt. za każdego specjalistę,
- kategorii wskazanej w pkt. d i e - 2,5 pkt. za każdego specjalistę.
Brak wskazania specjalisty w danej kategorii poniżej wyznaczonego minimum lub nie spełnienie przez niego wymagań dotyczących wykształcenia lub doświadczenia skutkować będzie przyznaniem ilości punków pomniejszonej o wartość punktową przyporządkowaną do każdej kategorii pomnożona przez ilość specjalistów brakujący do wyznaczonego minimum.
Przykładowo, wskazanie 7 specjalistów w kategorii pkt. a, 2 specjalistów w pkt. b, 1 specjalisty w pkt. c oraz 1 specjalisty w pkt. d i e spowoduje przyznanie następującej ilości punków:
7 specjalistów x 7 pkt. + 2 specjalistów x 6 pkt. + 1 specjalista x 3,5 pkt. + 1 specjalista x 2,5 pkt. = 67 pkt.
Zamawiający kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia będzie oceniał poprzez wskazanie odpowiednich informacji w załączniku nr 6,
oraz załączeniu dla wskazanych osób dokumentów potwierdzających ich wykształcenie oraz wykazu posiadanego doświadczenia z którego będzie jednoznacznie wynikać zarówno wymagany okres jak i zakres.
2.Końcowa ocena oferty stanowić będzie sumę punktów przyznanych w każdym kryterium. Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów. Maksymalna liczba otrzymanych punktów wynosi 100. Wynik zostanie podany do dwóch miejsc po przecinku.
W przypadku równego wyniku decydować będzie kryterium ceny, tj. za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy z najniższą ceną.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Ponad to Zamawiający wyklucza z postępowania:
- wykonawcę który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia,
- wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
c) skarbowe,
d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2,
4. wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności,
5. wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów,
6. wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
7. wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
8. wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu,
9. wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych,
10. wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544),
11. wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne,
12. wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
13. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
14. który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
15. jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w pkt 3, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach:
- pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;
z:
a) zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowej,
d) osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a ustawy PZP
– chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
16. wykonawcę który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
17. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;
18. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt. 17;
19. wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;
20. który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa pkt. 4, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
1. Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzania zmian do umowy, zmiana może obejmować:
1) zmiany w kolejności i terminach robót, w szczególności podyktowanych zmianą harmonogramu realizacji zadania, w tym zmiana terminu zakończenia realizacji robót,
2) pominięciu jakiejkolwiek części prac projektowych, w szczególności podyktowanych zmianą zakresu rzeczowego inwestycji,
3) zwiększenie lub zmniejszenie zakresu robót powstałe w wyniku wprowadzonych zmian projektowych, organizacyjnych lub technologicznych,
4) zastąpienie zakresu planowanych do wykonania prac lub usług innym zakresem prac lub usług przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz wymogu zgodności z celem i zasadami realizacji Umowy,
5) zmianę wynagrodzenia w związku ze zwiększeniem lub zmniejszeniem zakresu rzeczowego zadania, w tym przede wszystkim wydłużeniem okresu realizacji inwestycji,
6) inne nie wymienione przypadki, jeśli ich wprowadzenie będzie korzystne dla Zamawiającego,
7) inne, nie wymienione zmiany, korzystne punktu widzenia Zamawiającego, w szczególności zmiany będące następstwem decyzji administracyjnych powiązanych z realizacją inwestycji.
2. Zmiany mogą zostać wprowadzone tylko i wyłacznie pod warunkiem, iż nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy,
3.Nie jest możliwe dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że:
a) zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w zapytaniu ofertowym lub dokumentach zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany, o ile nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy,
b) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
i. zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
ii. zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
iii. wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
c) zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
i. konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
ii. wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,
d) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
i. na podstawie postanowień umownych, o których mowa w lit. a,
ii. w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
iii. w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców,
e) zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy a łączna wartość zmian jest mniejsza niż 5 225 000 euro w przypadku zamówień na roboty budowlane lub 209 000 euro w przypadku zamówień na dostawy i usługi, i jednocześnie jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane, jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
4. Zmiany mogą być wprowadzone jedną z następująych metod:
- Wykonawca może zaproponować Zmianę, przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy w razie przyjęcia pozwolą przykładowo obniżyć koszty realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego, albo też będą niezbędne do wykonania zmówienia lub też będą w sposób znaczący podnosić jakość wykonania zamówienia,
- Zamawiający może przedłożyć propozycję zmian, jeżeli ich wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy lub jeżeli konieczności ich wprowadzenia wynika ze zmiany prawa lub ze zmiany okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
Zmiana może być wprowadzona jedna z następujących metod:
4. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą wymogi określone w ust 6, wraz z tą propozycją przedłoży:
- opis proponowanych zmian i harmonogram wykonania zmian,
- propozycję dotyczącą jakichkolwiek koniecznych modyfikacji w harmonogramie rzeczowo – finansowym i szacunek w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy,
- szacunki dotyczące wpływu zmian na wynagrodzenie należne Wykonawcy wraz z uzasadnieniem.
5. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający w terminie 7 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany bądź w tym terminie wystąpi do strony występującej z propozycją zmian, przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian, spełniającą wymogi opisane w ust 4.
6. W przypadku upływu terminu podanego w ust 5, traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona.
7. Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia ust 5-6.
8. W przypadku przyjęcia propozycji zmian wchodzą one w życie pod warunkiem objęcia ich pisemnym aneksem.
9. Zmiany muszą być uwzględnione przez Wykonawcę w uaktualnionym harmonogramie rzeczowo - finansowym.
11. Kwota wynagrodzenia Wykonawcy, jeśli zachodzi taka konieczność, zostanie skorygowana w związku z wprowadzonymi zmianami w następujący sposób:
1) jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na pominięciu jakiejkolwiek części robót, kwota wynagrodzenia wykonawcy zostanie zmniejszona o wartość nie wykonanych robót.
2) jeżeli zmiany wprowadzone na mocy postanowień niniejszej umowy polegają na zastosowaniu rozwiązań zamiennych lub zastąpieniu robót innym zakresem robót, kwota, wynagrodzenia podlega w pierwszej kolejności zmniejszeniu o wartość niewykonanych robót na zasadach określonych w ppkt 1) a następnie zwiększeniu o wartość wykonanych robót zamiennych.
12. Każda zmiana wymaga formy pisemnej i musi być dokonana poprzez sporządzenie zmiany do Umowy - Aneksu.
13. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem postanowień ust 4- 12 jest nieważna.