OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I) "Zestaw czujników systemów elektronicznych pojazdu" Stanowisko ma umożliwiać przeprowadzanie ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary sygnałów i opracowanie charakterystyk czujników stosowanych w elektronicznych systemach sterowania pracą silnika w tym : czujników ciśnienia bezwzględnego, czujników położenia wału korbowego silnika, czujników liniowych i kątowych przemieszczeń, czujnika spalania stukowego, czujników prędkości pojazdów. WYKAZ ZASADNICZYCH ELEMENTÓW SKŁADOWYCH: - cztery typowe czujniki ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym silnika (MAP - Sensor), - potencjometr obrotowy przepustnicy, - potencjometr liniowy przemieszczeń zaworu recyrkulacji spalin, - czujnik spalania stukowego, - czujnik prędkości pojazdu, - czujniki położenia wału korbowego silnika: fotooptyczny, Hall’a,indukcyjny (reluktancyjny), podwójny indukcyjny, - czujniki położenia wału korbowego w wykonaniu palcowym, zbierające sygnały z wieńca zębatego i wieńca sektorowego: dwa typy czujnika indukcyjnego, dwa typy czujnika Hall’a Wyposażenie dodatkowe stanowiska: Zestaw ćwiczeń min.15 stron Deklaracja zgodności CE Pokrowiec na zestaw panelowy Ćwiczenia mają umożliwiać: • zapoznanie się z oznaczeniami i symbolami graficznymi podzespołów układów sterowania silnikiem z zastosowaniem czujników wg dokumentacji AutoData, • pomiary parametrów obwodów elektrycznych, takich jak rezystancje, napięcia, indukcyjności i inne, • zestawianie typowych układów sterowania silnikiem i innych podzespołów pojazdów danego typu, wykonywanie pomiarów parametrów czujników, • naukę posługiwania się przyrządami do pomiaru wielkości elektrycznych analogowymi, cyfrowymi i oscyloskopowymi, • poznanie budowy podzespołów wchodzących w skład instalacji układów sterowania silnikiem, • przygotowanie do pracy warsztatowej w zakresie utrwalenia umiejętności techniki pomiarowej, Minimalny okres gwarancji: 24 miesiące II) Stanowisko demonstracyjne ,,System zintegrowany typu Motronic 1.5.2” Stanowisko demonstracyjne ma umożliwiać praktyczne pokazy funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzania zapłonu oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i wielu innych parametrów. • Układ paliwowy będzie umożliwiał pomiary parametrów ciśnienia i wydajności pompy paliwowej oraz prezentację zjawisk towarzyszących pompowaniu paliwa. • Pulpit pomiarowy będzie umożliwiał połączenie przyrządów pomiarowych do czujników systemu i podzespołów wykonawczych. • Układu zapłonowy umożliwiał będzie obserwację zmian kąta wyprzedzania zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnałów czujników położenia wału korbowego i cewki zapłonowej. • System umożliwiał będzie obserwację występowania impulsu wtrysku paliwa i pomiaru jego czasu trwania w funkcji zmian podstawowych parametrów. • Pulpit symulacji usterek umożliwiał będzie realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię. • Możliwe będzie przeprowadzenie samodiagnozy systemu za pomocą kodu migowego kontroli systemu. • Możliwe będzie przeprowadzenie diagnostyki szeregowej z wykorzystaniem urządzeń diagnostycznych takich jak: ADP 186, KTS-5xx, MEGA-MACS, lub innych poprzez złącze OBD. Stanowisko ma być wyposażone dodatkow w złącza do diagnostyki równoległej wykorzystywane przez urządzenie diagnostyczne AutoCom ADP 186. Wyposażenie dodatkowe stanowiska: Zestaw ćwiczeń min.15 stron Deklaracja zgodności CE Pokrowiec na zestaw panelowy Ćwiczenia mają umożliwiać: • zapoznanie się z oznaczeniami i symbolami graficznymi podzespołów układów zasilania paliwowego silnika z zastosowaniem zjawisk towarzyszących pompowaniu paliwa, • pomiary parametrów czujników systemu i podzespołów wykonawczych, • obserwację zmian kąta wyprzedzania zapłonu metodą stroboskopową lub porównawczą, • obserwację i pomiar czasu wtrysku paliwa za pomocą przyrządów pomiarowych , • zastosowanie symulacji awarii, • diagnozę systemu z zastosowaniem urządzeń diagnostycznych przez złącze OBD Minimalny okres gwarancji:24 miesiące III) Stanowisko do badania alternatorów z falownikiem 12/24V Stanowisko testowania alternatorów przeznaczone ma być do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V w funkcji obrotów i obciążenia. Umożliwiać ma ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego. Budowa przyrządu: Napęd alternatora ma się odbywać za pomocą 3-fazowego silnika elektrycznego o mocy znamionowej P=2,2 kW/380V. Zastosowana ma być przekładnia pasowa o przełożeniu 2:1 obroty alternatora mają wynosić około 6000 obr/min. Prąd obciążenia alternatora ma być regulowany w dziesięciu podzakresach do 100 A. Urządzenie winno być wyposażone w dwa wewnętrzne regulatory napięcia ( tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwią sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów powinien umożliwiać ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnić poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Akumulator stanowiska ma stwarzać rzeczywiste warunki pracy alternatora i regulatora. Podstawowe cechy stanowiska : - płynna regulacja obrotów od 0 do 6000 obr/min - nominalne napięcie alternatora 12V - możliwość obciążania prądem 0-100A - zasilanie trójfazowe - wewnętrzny regulator napięcia - możliwy napęd za pomocą paska klinowego wąskiego i szerokiego. Stanowisko demonstracyjne powinny być: • „mobilne” - umożliwiać łatwą zmianę miejsca prezentacji w pracowni, • „fabrycznie” nowe Stanowiska dodatkowo mają zawierać : - deklaracje zgodności CE, - instrukcje obsługi - pokrowiec na stanowisko - zestaw ćwiczeń min 15stron Ćwiczenia mają umożliwiać: • zapoznanie się z oznaczeniami i symbolami graficznymi podzespołów układów elektrycznych pojazdów wg dokumentacji AutoData, • pomiary parametrów obwodów elektrycznych, takich jak rezystancje, napięcia, indukcyjności i inne • zestawianie układów zasiania danego typu, wykonywanie pomiaru parametrów pracy alternatorów • naukę posługiwania się przyrządami do pomiaru wielkości elektrycznych analogowymi, cyfrowymi i oscyloskopowymi • poznanie budowy podzespołów wchodzących w skład instalacji układów elektrycznych pojazdu • przygotowanie do pracy warsztatowej w zakresie utrwalenia umiejętności techniki pomiarowej. Minimalny okres gwarancji: 24 miesiace Wymagania dodatkowe: Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby zamawiającego w oferowanej cenie urządzenia o parametrach równoważnych lub wyższych. Urządzenia muszą być dostarczone z certyfikatem pomiarowym, sprawdzającym pracę pod obciążeniem. Certyfikat musi być wystawiony przez laboratorium producenta. Protokół niezbędny dla potwierdzenia bezpieczeństwa użytkownika. Wskazane jest dostarczenie stanowisk od jednego producenta w celu obniżenia kosztów serwisowania, eksploatacji, szkoleń i konsultacji nauczycieli w sprawach obsługi stanowisk, produkty istniejące nie prototypy. Szkolenie obsługi dla pracowników przez producenta u zamawiającego lub u producenta po dostawie. Szkolenie ma być przeprowadzone przez Placówkę rejestrowaną w Kuratorium Oświaty potwierdzającą zakres szkolenia wydawanych na drukach MEN.
SKŁADANIE I OTWARCIE OFERT
7.1 Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w Rozdziale 5, należy złożyć w terminie
do dnia 14.12.2017 r. do godziny 9:00 w Zespole Szkół Samochodowych w Rzeszowie ul. Warszawska 26a 35-205 Rzeszów, pok. nr 4 (Sekretariat).
Oferty można składać od, poniedziałku do piątku w godzinach 7,00 -15.00.
7.2 Decydujące znaczenie dla zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu
oferty w miejsce wskazane w pkt 7.1, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową lub kurierską.
7.3 Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty, pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian do oferty przed upływem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta, w kopercie oznaczonej jak w pkt 7.17, z dodatkowym oznaczeniem „ZMIANA”.
7.4 Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę, poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania wykonawcy.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY
WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
11.1 Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Lp. Nazwa kryterium Waga kryterium (w %)
1 Cena 60
2 Gwarancja 20
3 Termin dostawy 20
11.2 Zamawiający dokona oceny ofert, przyznając punkty w ramach kryterium „Cena”,
przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
11.3 Punkty za kryterium nr 1 „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
Cena najtańszej oferty
------------------------------- x 60% x 100 = liczba punktów
Cena oferty badanej
W celu oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający dolicza do ceny przedstawionej w ofercie podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11.4 Punkty za kryterium nr 2 – Gwarancja, Zamawiający w kryterium gwarancja
przyzna następujące punkty:
- minimalny okres do 24 miesięcy – 0 pkt ,
- do 30 miesięcy – 5 pkt,
- do 36 miesięcy- 10 pkt,
- do 42 miesięcy – 15 pkt,
- do 48 miesięcy – 20 pkt,
11.5 Punkty za kryterium nr 3 – termin dostawy, Zamawiający w kryterium termin
dostawy przyzna następujące punkty:
do 10 dni od podpisania umowy – 20 pkt,
do 20 dni od podpisania umowy – 10 pkt,
do 30 dni od podpisania umowy - 0 pkt
11.6 Liczby punktów, o których mowa w pkt 12.3 do 12.5 po zsumowaniu stanowić będą
końcową ocenę oferty. Końcowe wyniki powyższych działań zostaną zaokrąglone do
dwóch miejsc po przecinku
11.7 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa odpowiednio w pkt. 11.4 i 11.5
11.8 Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.