Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa oraz instalacja urządzeń dla celów organizacji szkoleń związanych z poprawą bezpieczeństwa funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjno-wypoczynkowych wraz z przeszkoleniem osób wyznaczonych przez Zamawiającego:
1. Stojak typu Rollup szt. 2 - minimalne parametry techniczne:
Rozmiar min.150X200cm
Kaseta
Konstrukcja: aluminium
Maszt: segmentowy
Listwa: zatrzaskowa
Torba
2. Tablica interaktywna z projektorem i stojakiem szt. 1 - minimalne parametry techniczne:
Tablica interaktywna przekątna min. 80”
Właściwości powierzchni: suchościeralna, magnetyczna
Technologia: IR (podczerwień)
Sposób obsługi: za pomocą palca lub dowolnego wskaźnika
Dokładność pozycjonowania: ≤0,2mm
Projektor technologia LCD
Jasność ANSI: min.2800
Obiektyw: 0.55:1
Zoom optyczny: 1-1.35
Wbudowany głośnik: min. 16W
Kontrast: min. 16000:1
Lampa żywotność: min. 5000h, min. 10000h w trybie eco
Przetwarzanie wideo: 10 bit
Częstotliwość odświeżania pionowego: 50Hz-85Hz
Rozmiar projekcji: 50-108 cali
Złącza: USB 2.0 typu A, USB 2.0 typu B, RS-232C
Interfejs Ethernet (100 Base-TX / 10 Base-T)
Bezprzewodowa sieć LAN IEEE 802.11b/g/n (opcja)
Wejścia: VGA (2x), wyjście VGA, HDMI, kompozyt, komponent (2x), S-Video, audio mini-jack
Mikrofon, audio typu cinch
Stojak z możliwością trójstopniowej regulacji wysokości
Możliwość złożenia ramienia o 90° w celu swobodnego przemieszczania stojaka między pomieszczeniami
Regulacja odległości projektora od tablicy
Konstrukcja stalowa
Waga: max 33kg
3. Projektor szt. 1 - minimalne wymagania techniczne:
Technologia wyświetlania: 3LCD
Rozdzielczość natywna: 1920 x 1200 (WUXGA)
Rozdzielczość maksymalna: 1920 x 1200 (WUXGA)
Format obrazu: 16:9, 16:10
Jasność: 3400 lm
Kontrast: 15 000:1
Minimalny rozmiar efektywnego obszaru wyświetlania: min. 0,64”x3
Wielkość rzutowanego obrazu: 30-300 cali
Żywotność lampy: min. 6000 h (tryb normalny), min. 10000h (tryb ekonomiczny)
Moc lampy: 210W
Złącza wejścia/wyjścia: Wejście audio L/R (RCA) - 1 szt., Composite video (RCA) - 1 szt., HDMI - 1 szt., HDMI/MHL - 1 szt., VGA in (D-sub) - 1 szt., USB 2.0 - 1 szt., USB typ B - 1 szt., AC in (wejście zasilania) - 1 szt.
Głośniki
Głośność pracy (w trybie standardowym): 37dB
Głośność pracy (w trybie ekonomicznym): 28dB
Pobór mocy podczas pracy: 298W
Pobór mocy podczas spoczynku: 0.2W
Wysokość max: 92 mm
Szerokość max: 304 mm
Głębokość max: 255 mm
Waga max: 3 kg
4. Ekran projekcyjny z pilotem szt. 1 - minimalne wymagania techniczne:
Wymiar obszaru roboczego: min. 200x110cm
Technologia Plug and Play
Powierzchnia projekcyjna: Matt White
Format obrazu: 4:3
Obudowa metalowa
Dolna belka wykonana z materiału zapobiegającemu fałdowaniu materiału
Możliwość montażu sufitowego lub ściennego
Współczynnik odbicia światła: 1.0
Płynne rozwijanie ekranu za pomocą silnika synchronicznego
Sterowanie pilotem
Długość obudowy: 2255 mm
Przekrój kasety: 82 x 93 mm
5. Urządzenie wielofunkcyjne szt. 1 - minimalne parametry techniczne:
Typ urządzenia: urządzenie laserowe, kolorowe
Funkcje urządzenia - kopiowanie, drukowanie, skanowanie
Czas nagrzewania - max. 25 sekund
Dysk twardy - min. 250 GB z możliwością dołożenia drugiego dysku
Pamięć Ram – min. 2 GB z możliwością rozbudowy
Interfejsy - USB 2.0, Gigabit Ethernet
Kolorowy panel dotykowy
Pojemność wejściowa papieru – 2 kasety A4/A3 o pojemności 500 arkuszy A4 o gramaturze 80 g/m², podajnik boczny o pojemności 150 arkuszy A4 o gramaturze 80 g/m²
Pojemność wyjściowa papieru - 500 arkuszy A4 o gramaturze 80 g/m²
Czas realizacji pierwszej kopii w kolorze - nie więcej 8 sekund
Czas realizacji pierwszej kopii w czerni - nie więcej 6 sekund
Waga: do 100 kg
Obsługiwane systemy operacyjne - Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10 (w wersjach 32 i 64 bitowych) , Windows Server 2012 R2, Windows Server 2012, Windows Server 2008 R2 (x64), Windows Server 2008 (x64), Windows Server 2003(x64), Windows Server 2008, Windows Server 2003, Macintosh OS X 10.x, Unix, Linux, Citrix
Prędkość kopiowania w kolorze i w czerni A4: 25 stron na minutę
Prędkość kopiowania w kolorze i w czerni A3: 14 stron na minutę
Kopiowanie ciągłe: w zakresie 1 - 9999 kopii
Zoom: w zakresie 25 - 400% w krokach co 0,1%
Rozdzielczość kopiowania: 600dpi x 600dpi
Wbudowany skaner płaski (szybowy) oraz automatyczny dwustronny podajnik oryginałów
Pojemność podajnika oryginałów: 100 arkuszy A4 o gramaturze 80 g/m²
Prędkość skanowania: 80 oryginałów A4 o gramaturze 80 g/m² w trybie jednostronnym, kolorowym w rozdzielczości nie mniejszej niż 300dpi
Formaty zeskanowanych plików: przynajmniej PDF, PDF/A, PDF skompresowany, PDF szyfrowany, JPEG, TIFF
Rozdzielczość skanowania: min. 600dpi x 600dpi
Moduł druku dwustronnego: wbudowany
Obsługiwane formaty papieru - kasety: A3, A4, A5, koperty C6, C5, C4, DL obsługiwane przez przynajmniej 1 kasetę
Obsługiwane formaty papieru: podajnik ręczny A3, A4, A5, A6, koperty C6, C5, C4, DL, rozmiary niestandardowe w zakresie nie mniejszym niż: 90 - 320 mm (szerokość arkusza) x 150 - 1260 mm (długość arkusza)
Obsługiwana gramatura: w zakresie nie mniejszym niż 60 - 300 g/m²
Obsługiwana gramatura podajnik ręczny: w zakresie nie mniejszym niż 60 - 300 g/m²
Obsługiwana gramatura w trybie automatycznego druku dwustronnego: w zakresie nie mniejszym niż: 60 - 250 g/m²
Rozdzielczość drukowania: minimum 1800 x 600 dpi , maksimum 2400x600 dpi
Protokoły sieciowe: TCP/IP
Protokoły skanowania: SMTP, POP, SMB, FTP, URL
Poziom ciśnienia akustycznego w czasie kopiowania: nie więcej niż 51 dB
Dodatkowe funkcjonalności:
- Oprogramowanie umożliwiające podgląd, wydruk i usunięcie bezpośrednio z panelu urządzenia dokumentów w formacie pdf, docx, xlsx, jpg, ttif
- Kolorowy ekran dotykowy o przekątnej min. 9 cali z możliwością zmiany kąta nachylenia
- Możliwość konfigurowania ekranu urządzenia
-Możliwość filtrowania adresów IP
- Możliwość szyfrowania SSL
- Możliwość szyfrowania kluczem AES 256-bitowym lub lepszym
Bezpłatne przeglądy, kalibracja oraz inne niezbędne czynności wymagane przez producenta urządzenia w całym okresie obowiązywania gwarancji.
6. Laptop szt. 20 - minimalne parametry techniczne:
Matryca TFT, 15,6” z podświetleniem w technologii LED, powłoka antyrefleksyjna (Anti-Glare)- rozdzielczość: FHD 1920x1080, Chipset dostosowany do zaoferowanego procesora.
Płyta główna wyposażona w interfejs SATA III (6 Gb/s) do obsługi dysków twardych.
Płyta główna i konstrukcja laptopa wspierająca konfiguracje dwu dyskową SSD M.2+ HDD 2,5’’. Procesor klasy x86,
2 rdzeniowy, zaprojektowany do pracy w komputerach przenośnych, taktowany
zegarem co najmniej 2,5 GHz, pamięcią cache L3 co najmniej 3 MB lub równoważny wydajnościowo osiągający wynik co najmniej 4660pkt w teście SysMark w kategorii PassMark CPU Mark, według wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net. Pamięć 8GB, rodzaj pamięci DDR4, 2133MHz.
Pamięć 8GB, rodzaj pamięci DDR4, 2133MHz.
Dysk SSD min. 256 GB oraz dysk HDD min. 512 GB SATA
Zintegrowana karta graficzna wykorzystująca pamięć RAM systemu dynamicznie przydzielaną na potrzeby grafiki. Karta muzyczna wbudowana, zgodna z HD Audio, wbudowane głośniki stereo min 2x 1,5W, wbudowany mikrofon, sterowanie głośnością głośników za pośrednictwem wydzielonych klawiszy funkcyjnych na klawiaturze, wydzielony przycisk funkcyjny do natychmiastowego wyciszania głośników oraz mikrofonu (mute), kamera HD720p. Laptop wyposażony w moduł TPM 2.0. Złącza: 10/100/1000 – RJ 45, 2xUSB 3.0, 1x USB 2.0, złącze słuchawek i złącze mikrofonu typu COMBO, VGA, HDMI, RJ-45, czytnik kart multimedialnych (min SD/SDHC/SDXC/MMC), złącze Kensington Lock.
Klawiatura z wydzielonym blokiem numerycznym. Wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa, pracująca w standardzie AC.
Wbudowany moduł Bluetooth 4.1. BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI.
Możliwość odczytania z BIOS bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych następujących informacji: wersji BIOS, nr seryjnym komputera, ilości pamięci RAM, typie procesora i jego prędkości, modele zainstalowanych dysków twardych, model zainstalowanego napędu optycznego.
Administrator z poziomu BIOS musi mieć możliwość wykonania poniższych czynności: możliwość ustawienia hasła dla twardego dysku, możliwość ustawienia hasła na starcie komputera tzw. POWER-On Password, możliwość ustawienia hasła Administratora i użytkownika BIOS, możliwość włączania/wyłączania wirutalizacji z poziomu BIOSU, Możliwość ustawienia kolejności bootowania, możliwość wyłączania/włączania: zintegrowanej karty WIFI, portów USB, Tryby PXE dla karty sieciowej. Możliwość ustawienia portów USB w trybie „no BOOT”, czyli podczas startu komputer nie wykrywa urządzeń bootujących typu USB, natomiast po uruchomieniu systemu operacyjnego porty USB są aktywne.
System operacyjny klasy desktop musi spełniać następujące wymagania poprzez wbudowane mechanizmy, bez użycia dodatkowych aplikacji. W pełni obsługujący pracę w domenie i kontrolę użytkowników, zarządzanie komputerami poprzez zasady grup (GPO). Interfejs graficzny użytkownika pozwalający na obsługę: klasyczną przy pomocy klawiatury i myszy, dotykową umożliwiającą sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach dotykowych. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, klient poczty elektronicznej z kalendarzem spotkań, pomoc, komunikaty systemowe. Wbudowany mechanizm pobierania map wektorowych z możliwością wykorzystania go przez zainstalowane w systemie aplikacje. Wbudowany system pomocy w języku polskim. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim. Funkcje związane z obsługą komputerów typu tablet, z wbudowanym modułem „uczenia się” pisma użytkownika – obsługa języka polskiego. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem „uczenia się” głosu użytkownika. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6.
Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi). Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących). Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń, Rozwiązanie ma umożliwiające wdrożenie nowego obrazu poprzez zdalną instalację. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup), automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci.
Pakiet zintegrowanych aplikacji biurowych musi zawierać: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji, narzędzie do zarządzania informacją prywatą (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami
i zadaniami). Oprogramowanie w pełnej polskiej wersji językowej.
7. Laptop szt. 1 - minimalne parametry techniczne:
Matryca TFT, 15,6” z podświetleniem w technologii LED, powłoka antyrefleksyjna (Anti-Glare)- rozdzielczość: FHD 1920x1080, Chipset dostosowany do zaoferowanego procesora.
Płyta główna wyposażona w interfejs SATA III (6 Gb/s) do obsługi dysków twardych.
Płyta główna i konstrukcja laptopa wspierająca konfiguracje dwu dyskową SSD M.2+ HDD 2,5’’. Procesor klasy x86,
2 rdzeniowy, zaprojektowany do pracy w komputerach przenośnych, taktowany
zegarem co najmniej 2,5 GHz, pamięcią cache L3 co najmniej 3 MB lub równoważny wydajnościowo osiągający wynik co najmniej 4660pkt w teście SysMark w kategorii PassMark CPU Mark, według wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net. Pamięć 8GB, rodzaj pamięci DDR4, 2133MHz.
Pamięć 8GB, rodzaj pamięci DDR4, 2133MHz.
Dysk SSD min. 256 GB oraz dysk HDD min. 512 GB SATA
Zintegrowana karta graficzna wykorzystująca pamięć RAM systemu dynamicznie przydzielaną na potrzeby grafiki. Karta muzyczna wbudowana, zgodna z HD Audio, wbudowane głośniki stereo min 2x 1,5W, wbudowany mikrofon, sterowanie głośnością głośników za pośrednictwem wydzielonych klawiszy funkcyjnych na klawiaturze, wydzielony przycisk funkcyjny do natychmiastowego wyciszania głośników oraz mikrofonu (mute), kamera HD720p. Laptop wyposażony w moduł TPM 2.0. Złącza: 10/100/1000 – RJ 45, 2xUSB 3.0, 1x USB 2.0, złącze słuchawek i złącze mikrofonu typu COMBO, VGA, HDMI, RJ-45, czytnik kart multimedialnych (min SD/SDHC/SDXC/MMC), złącze Kensington Lock.
Klawiatura z wydzielonym blokiem numerycznym. Wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa, pracująca w standardzie AC.
Wbudowany moduł Bluetooth 4.1. BIOS zgodny ze specyfikacją UEFI.
Możliwość odczytania z BIOS bez uruchamiania systemu operacyjnego z dysku twardego komputera lub innych podłączonych do niego urządzeń zewnętrznych następujących informacji: wersji BIOS, nr seryjnym komputera, ilości pamięci RAM, typie procesora i jego prędkości, modele zainstalowanych dysków twardych, model zainstalowanego napędu optycznego.
Administrator z poziomu BIOS musi mieć możliwość wykonania poniższych czynności: możliwość ustawienia hasła dla twardego dysku, możliwość ustawienia hasła na starcie komputera tzw. POWER-On Password, możliwość ustawienia hasła Administratora i użytkownika BIOS, możliwość włączania/wyłączania wirutalizacji z poziomu BIOSU, Możliwość ustawienia kolejności bootowania, możliwość wyłączania/włączania: zintegrowanej karty WIFI, portów USB, Tryby PXE dla karty sieciowej. Możliwość ustawienia portów USB w trybie „no BOOT”, czyli podczas startu komputer nie wykrywa urządzeń bootujących typu USB, natomiast po uruchomieniu systemu operacyjnego porty USB są aktywne.
System operacyjny klasy desktop musi spełniać następujące wymagania poprzez wbudowane mechanizmy, bez użycia dodatkowych aplikacji. W pełni obsługujący pracę w domenie i kontrolę użytkowników, zarządzanie komputerami poprzez zasady grup (GPO). Interfejs graficzny użytkownika pozwalający na obsługę: klasyczną przy pomocy klawiatury i myszy, dotykową umożliwiającą sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach dotykowych. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, klient poczty elektronicznej z kalendarzem spotkań, pomoc, komunikaty systemowe. Wbudowany mechanizm pobierania map wektorowych z możliwością wykorzystania go przez zainstalowane w systemie aplikacje. Wbudowany system pomocy w języku polskim. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim. Funkcje związane z obsługą komputerów typu tablet, z wbudowanym modułem „uczenia się” pisma użytkownika – obsługa języka polskiego. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem „uczenia się” głosu użytkownika. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6.
Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi). Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących). Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń, Rozwiązanie ma umożliwiające wdrożenie nowego obrazu poprzez zdalną instalację. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup), automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci.
Pakiet zintegrowanych aplikacji biurowych musi zawierać: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji, narzędzie do zarządzania informacją prywatą (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami
i zadaniami). Oprogramowanie w pełnej polskiej wersji językowej.
Pakiet biurowy: Zainstalowany i skonfigurowany pakiet biurowy z licencją bezterminową, w polskiej wersji językowej, kompatybilny z dostarczanym sprzętem komputerowym wraz z nośnikiem zawierającym wersję instalacyjną oprogramowania.
Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania:
•wersja językowa: pełna polska wersja językowa interfejsu użytkownika,
•oprogramowanie musi umożliwiać dostosowanie dokumentów i szablonów do potrzeb Zamawiającego,
•w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy),
•do aplikacji musi być dostępna pełna dokumentacja w języku polskim,
•pakiet biurowy ma zapewniać możliwość realizacji aktualnej na dzień składania oferty, podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki dla szkoły podstawowej i gimnazjum,
•pakiet zintegrowanych aplikacji biurowych musi zawierać:
•edytor tekstu obsługujący formaty: txt, rtf, odt, ott, doc, docx, dot, html,
•arkusz kalkulacyjny obsługujący formaty: txt, csv, ods, ots, xls, xlsx, html,
•narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji obsługujący formaty: odp, otp, ppt, pptx, pps, ppsx
•narzędzie do tworzenia baz danych
•narzędzie do tworzenia drukowanych materiałów informacyjnych,
•narzędzie zarządzania informacją prywatą (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami),
•narzędzie do tworzenia notatek przy pomocy klawiatury
Minimalna wymagana funkcjonalność dotycząca edytora tekstu:
•edycja i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty,
•wstawianie oraz formatowanie tabel,
•wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych,
•wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne),
•automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków,
•automatyczne tworzenie spisów treści,
•formatowanie nagłówków i stopek stron,
•sprawdzanie pisowni w języku polskim,
•śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników,
•nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności,
•określenie układu strony (pionowa/pozioma),
•wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną,
•zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji.
Minimalna wymagana funkcjonalność dotycząca arkusza kalkulacyjnego:
•tworzenie raportów tabelarycznych,
•tworzenie wykresów liniowych (wraz z linią trendu), słupkowych, kołowych,
•tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu,
•tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice),
•obsługę kostek OLAP oraz tworzenie i edycję kwerend bazodanowych i webowych,
•narzędzia wspomagające analizę statystyczną i finansową, analizę wariantową i rozwiązywanie problemów optymalizacyjnych,
•tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych,
•wyszukiwanie i zmianę danych,
•wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego,
•nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie,
•nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności,
•formatowanie czasu, daty i wartości finansowych z polskich formatem,
• zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku,
•zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem, oraz przed wprowadzaniem modyfikacji.
Minimalna wymagana funkcjonalność dotycząca narzędzia do przygotowania i prowadzenia prezentacji:
•przygotowanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowane przy użyciu projektora multimedialnego,
•drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek,
•zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu,
•nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji,
•opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera,
•umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo,
•umieszczanie tabeli i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego,
•odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym,
•możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów,
•prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera.
Minimalna wymagana funkcjonalność dotycząca narzędzia do tworzenia drukowanych materiałów informacyjnych:
•tworzenie i edycję drukowanych materiałów informacyjnych,
•tworzenie materiałów przy użyciu dostępnych z narzędziem szablonów: broszur, biuletynów, katalogów,
•edycję poszczególnych stron materiałów,
•podział treści na kolumny,
•umieszczanie elementów graficznych,
•wykorzystanie mechanizmu korespondencji seryjnej,
•płynne przesuwanie elementów po całej stronie publikacji,
•eksport publikacji do formatu PDF oraz TIFF,
•wydruk publikacji,
•możliwość przygotowania materiałów do wydruku w standardzie CMYK.
Minimalna wymagana funkcjonalność dotycząca narzędzia do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami):
•pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego,
•filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców,
•tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną,
•automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule,
•tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy,
•oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia,
•zarządzanie kalendarzem,
•udostępnianie kalendarza innym użytkownikom,
•przeglądanie kalendarza innych użytkowników,
•zaproszenie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach,
•zarządzanie listą zadań,
•zlecanie zadań innym użytkownikom,
•zarządzanie listą kontaktów,
•udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom,
•przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników,
•możliwość przesyłania kontaktów.
Dopuszczenie równoważności:
- W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.
- Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane urządzenia i usługi spełniają wymagania Zamawiającego.
- Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość.
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
- kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- zdolności technicznej lub zawodowej:
- Wykonawca winien wykonać zadania odpowiadające swoim rodzajem tj. 1 dostawę sprzętu komputerowego o wartości minimum 50.000,00 zł brutto,
- winien dysponować kadrą techniczną z uprawnieniami i kwalifikacjami tj.: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- winien dysponować sprzętem: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
- Prawidłowo zamkniętą i opisaną kopertę zawierającą ofertę (formularz wraz z dokumentami, załącznikami i oświadczeniami wskazanymi w niniejszym Ogłoszeniu) składać należy w siedzibie Zamawiającego: 35-606 Rzeszów, ul. Powstańców Listopadowych 29C/9 w terminie do 22.02.2018 r. do godziny 8.30.
- Otwarcie ofert nastąpi: 22.02. 2018 r. o godzinie 10.30.
- Wszelkie zmiany terminów dokonane przez Zamawiającego do czasu składania ofert wymagają od Wykonawcy aktualizacji zapisów niniejszego rozdziału.
- Ofertę sporządza się w języku polskim przy użyciu formularza stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Na ofertę składają się wszystkie dokumenty i załączniki wymagane zapisami niniejszego Ogłoszenia.
- Dokumenty tworzące ofertę muszą być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Upoważnienie do ich podpisania musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
- W przypadku, gdy Wykonawca dołącza do oferty kopię jakiegoś dokumentu, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym (na kserokopii składa się własnoręczny podpis poprzedzony adnotacją „za zgodność z oryginałem”). Jeżeli do podpisania oferty upoważnione są łącznie dwie lub więcej osób, kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wszystkie te osoby.
- Oferty powinny być podpisane w wyznaczonych miejscach przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym.
- Ofertę wypełnić należy w sposób czytelny, na maszynie do pisania, komputerze lub czytelnym pismem odręcznym. Nieczytelne oferty mogą zostać odrzucone.
- Do formularza dołączyć należy prawidłowo wypełnione wszystkie dokumenty, załączniki i oświadczenia wymienione w rozdziale XIII niniejszego Ogłoszenia.
- Oferta powinna być złożona przed upływem terminu składania ofert.
- Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami i dokumentami należy umieścić w kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i podpisanej w następujący sposób:
Oferta na: “ Zakup, dostawa oraz instalacja urządzeń dla celów organizacji szkoleń związanych z poprawą bezpieczeństwa funkcjonowania obiektów sportowo-rekreacyjno-wypoczynkowych wraz z przeszkoleniem osób wyznaczonych przez Zamawiającego.”
NIE OTWIERAĆ przed dniem 22.02. 2018 godz. 10.30
- Wykonawca złoży ofertę zgodnie z wymaganiami niniejszego Ogłoszenia. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia lub niezgodne z wymaganiami technicznymi i funkcjonalnymi, zostaną odrzucone.
- Zaleca się, aby wszystkie strony oferty oraz załączników były ponumerowane i parafowane w prawym górnym rogu.
- Wszystkie miejsca, w których naniesiono zmiany, powinny być parafowane przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym.
- Oferta wraz z wszelkimi oświadczeniami i pozostałymi dokumentami jest jawna, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. nr 47, poz. 211), a Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
- Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy firm oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawarte w ofertach oraz kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Na wniosek Wykonawców, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, Zamawiający przekazuje im niezwłocznie informacje, o których mowa powyżej.
- W trakcie publicznej sesji otwarcia ofert nie będą otwierane koperty zawierające oferty, których dotyczy WYCOFANIE. Takie oferty zostaną odesłane Wykonawcom bez otwierania.
Koperty oznakowane dopiskiem ZMIANA zostaną otwarte przed otwarciem kopert zawierających oferty, których dotyczą zmiany. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zmiany zostaną dołączone do Oferty.
Kompletna Oferta musi zawierać:
- formularz Ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
- dowód wniesienia wadium;
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 2;
- Wykaz dostaw – załącznik nr 3;
- parafowany Wzór umowy,
- odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty wzięte zostaną pod uwagę następujące kryteria:
- Cena – maksymalnie 60 punktów
- Gwarancja - maksymalnie 20 punktów
- Czas reakcji na zgłoszoną usterkę - maksymalnie 20 punktów
- Opis kryteriów oceny:
- Cena:
Ocena punktowa badanej oferty będzie obliczana według następującego wzoru:
(najniższa zaoferowana cena brutto w postępowaniu/cena brutto badanej oferty) x 60 = liczba punktów za kryterium cena
B. Gwarancja:
Zamawiający przyznaje w tym kryterium punkty każdemu z Wykonawców, zgodnie z zaproponowanym przez nich terminem obowiązywania gwarancji.
Ocena punktowa badanej oferty będzie obliczana według następującego wzoru:
(zaoferowany okres gwarancji w postępowaniu/maksymalny termin gwarancji ustalony z góry przez Zamawiającego) x 20 = liczba punktów za kryterium gwarancja
Minimalny termin gwarancji wymagany dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy.
Maksymalny termin gwarancji wymagany dla przedmiotu zamówienia wynosi 60 miesięcy.
W sytuacji, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie terminu gwarancji lub okres gwarancji będzie krótszy niż 36 miesięcy, oferta taka zostanie odrzucona. W przypadku podania przez Wykonawcę okresu gwarancji dłuższego niż 60 miesięcy, przyjmuje się że Wykonawca podał okres 60 miesięcy.
C. Czas reakcji na zgłoszoną usterkę, tj. fizyczną obecność Wykonawcy w miejscu instalacji sprzętu.
Zamawiający przyznaje w tym kryterium punkty każdemu z Wykonawców, zgodnie z zaproponowanym przez nich czasem reakcji na zgłoszoną usterkę.
Ocena punktowa badanej oferty będzie obliczana według następującego wzoru:
(najniższy zaoferowany czas reakcji na zgłoszoną usterkę/czas reakcji wskazany w badanej ofercie) x 20 = liczba punktów za kryterium czas reakcji na zgłoszoną usterkę
Minimalny czas reakcji na zgłoszoną usterkę dla przedmiotu zamówienia wynosi 1 godzinę.
Maksymalny dopuszczalny czas reakcji na zgłoszoną usterkę dla przedmiotu zamówienia wynosi 24 godziny. W sytuacji gdy, Wykonawca nie wskaże w ofercie czasu reakcji na zgłoszoną usterkę lub czas reakcji będzie dłuższy niż 24 godziny, oferta taka zostanie odrzucona.
W przypadku podania przez Wykonawcę czasu reakcji na zgłoszoną usterkę czasu krótszego niż 1 godzina, przyjmuje się, że Wykonawca podał czas 1 godziny.
- Łączna ocena oferty stanowi sumę uzyskanych punktów w każdym z trzech ww. kryteriów.
- Wyliczenia punktów będą dokonywane z dokładnością do 2 miejsc po przecinku, według zasady matematycznej, iż wartości 1-4 zaokrągla się w dół, a wartości 5-9 w górę.
- W ofercie należy odnieść się do wszystkich kryteriów wyboru oferty. W przypadku, gdy Wykonawca pominie jedno lub więcej kryteriów jego oferta zostanie uznana za nieważną.
- Zamawiający z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza Wykonawców w stosunku do których wszczęto postępowanie upadłościowe lub układowe.
- Ponadto z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców którzy:
- nie wykazali spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
- nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą;
- złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również podmioty powiązane kapitałowo lub osobowo, przez co rozumie się wzajemnie powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegającą w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zamawiający zawiadamia Wykonawców o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
- Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaję się za odrzuconą.
Umowa w sprawie niniejszego zamówienia publicznego:
- do umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej;
- umowa wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej;
- umowa jest jawna i podlega udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej;
- zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie;
- okres realizacji umowy wskazany jest w niniejszym Ogłoszeniu;
- zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego mogą być dokonywane wyłącznie na zasadach i w trybie wskazanym w załączniku do niniejszego Ogłoszenia - Wzór umowy.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność za wykonanie umowy
- Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru oferty, w zakresie terminów oraz zakresu jej wykonania w następujących okolicznościach: a) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy – w zakresie dostosowania postanowień umowy do zmiany przepisów prawa; b) wystąpienia siły wyższej (siła wyższa – zdarzenie lub połączenie zdarzeń obiektywnie niezależnych od Stron, które zasadniczo i istotnie utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać poprzez działanie z należytą starannością ogólnie przewidzianą dla cywilnoprawnych stosunków zobowiązaniowych) – w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych; c) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów, w zakresie dostosowania do celu zmiany; d) wydłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy – w zakresie dostosowania umowy do tych zmian; e) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy – w zakresie dostosowania umowy do zmian nią spowodowanych. Zmiany powyższe nie mogą wpływać na zwiększenie ceny realizacji zamówienia przyjętej przez Zamawiającego w wyniku rozstrzygnięcia przetargu. Pozostałe kwestie odnoszące się do Umowy uregulowane są w załączniku do niniejszego Ogłoszenia – Wzór umowy.