Przedmiotem zamówienia jest usługa pn. „Pełnienie obowiązków nadzoru inwestorskiego przy realizacji projektu z zakresu odnawialnych źródeł energii na terenie gmin: Cisna, Czarna, Olszanica, Solina, Ustrzyki Dolne” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa III. Czysta energia, Działanie 3.1 Rozwój OZE.
Zakres zamówienia obejmuje:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru, zwanego dalej „Inspektorem”, obejmuje nadzorowanie robót (w trybie zaprojektuj i wybuduj) polegających na montażu
w 641 gospodarstw domowych:
- zestawów fotowoltaicznych (o mocy od 2 do 5 kW);
- instalacji solarnych (o mocy od 2 do 3 kW);
- kotłów na biomasę (o mocy od 15 do 45 kW każdy);
- pomp ciepła (o mocy od 6 do 13 kW),
wg poniższego:
- Gmina Ustrzyki Dolne: panele fotowoltaiczne 141 szt., instalacje solarne 56 szt., pompy ciepła 21 szt., kotły klasy 5 na biomasę 45 szt.;
- Gmina Czarna: panele fotowoltaiczne 30 szt., instalacje solarne 25 szt., pompy ciepła 1 szt., kotły klasy 5 na biomasę 10 szt.;
- Gmina Olszanica: panele fotowoltaiczne 111 szt., instalacje solarne 54 szt., pompy ciepła 3 szt., kotły klasy 5 na biomasę 33 szt.;
- Gmina Solina: panele fotowoltaiczne 96 szt., instalacje solarne 63 szt., pompy ciepła 1 szt., kotły klasy 5 na biomasę 22 szt
- Gmina Cisna: panele fotowoltaiczne 24 szt., instalacje solarne 12 szt., pompy ciepła 14 szt., kotły klasy 5 na biomasę 9 szt.;
poprzez:
- koordynowanie realizacji umowy o dofinansowanie na zadanie „Wsparcie energetyki rozproszonej w Gminach Bieszczadzkich poprzez instalację systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych.”;
- opracowanie dokumentacji, w tym SIWZ, na wyłonienie wykonawcy przedmiotowego zadania, w porozumieniu i współdziałaniu z przedstawicielamigmin:
Gminy Ustrzyki Dolne,
Gminy Czarna,
Gminy Olszanica,
Gminy Solina,
Gminy Cisna,
- kontrolowanie zgodności realizacji prac z zapisami umów z Wykonawcą montażu instalacji;
-
kontrolowanie zgodności realizacji inwestycji z dokumentacją przetargową oraz
z harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji zadania. Nadzór powinien być prowadzony przez specjalistów branżowych posiadających odpowiednie uprawnienia przewidziane przepisami prawa; -
systematyczne monitorowanie i dokumentowanie postępów realizacji inwestycji w ramach zadania zgodnie z dokumentami przetargowymi i z przyjętym harmonogramem rzeczowo - finansowym oraz informowanie Zamawiającego
o wszelkich kwestiach, które mogą zagrażać zakończeniu projektu wraz
z zaproponowaniem programów naprawczych; -
sprawdzanie jakości wykonanych prac i wbudowanych wyrobów,
a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i/lub niedopuszczonych do zastosowania, jak również zatwierdzenie materiałów przewidzianych do montażu; -
żądanie od kierownika budowy dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych prac, a także wstrzymania dalszych prac
w przypadku, gdy ichkontynuacja mogłaby wywołać zagrożenia; - kontrolowanie i kompletowanie wymaganych certyfikatów i świadectw dla wyrobów budowlanych;
- kontrolowanie terminowości realizacji inwestycji;
-
zapewnienie kompletności dokumentacji związanej z realizacją projektu, w tym
w szczególności przekazywanych Zamawiającemu wymaganych odrębnymi przepisami świadectw, certyfikatów, atestów, oświadczeń, zgłoszeń itp.; - sprawdzanie i dokonywanie odbiorów prac zanikających i/lub ulegających zakryciu oraz odbiorów częściowych, przy czym Inspektor nie może zaakceptować prac ulegających zakryciu bez akceptacji Zamawiającego;
-
udział w naradach koordynacyjnych, problemowych i innych spotkaniach, które będą prowadzone w razie potrzeby, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym
i Wykonawcą prac montażowych poszczególnych instalacji, a także przygotowywanie notatek i raportów w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp realizacji zadania oraz inicjowanie i prowadzenie takich spotkań; - nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji projektu;
- uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz archiwizacja wszystkich protokołów, prób i badań przeprowadzanych w trakcie realizacji prac montażowych;
- potwierdzanie faktycznie wykonanych prac oraz przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego i rozruchu instalacji;
-
stwierdzenie zakończenia prac montażowych poszczególnych instalacji, sprawdzenie kompletności oraz prawidłowości dokumentów odbiorowych,
w tym dokumentacji powykonawczej; - egzekwowanie usunięcia przez Wykonawców prac montażowych usterek stwierdzonych w trakcie odbiorów;
- bieżące rozwiązywanie problemów technicznych;
-
udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach jakim zostanie poddany Zamawiający
w obszarze realizacji inwestycji oraz egzekwowanie realizacji zaleceń, usunięcia uchybień ujawnionych podczas kontroli, a także udzielanie wyjaśnień; - weryfikacja przy udziale Zamawiającego stanu faktycznego i dokumentacji;
- udział w odbiorach częściowych i końcowych zadania, po zrealizowaniu całego zakresu zamówienia objętego umową;
- niezwłoczne informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach, zagrożeniach i ryzyku przy realizacji zadania;
-
realizacja zamówienia przy zachowaniu należytej staranności i zgodnie
z najlepszą praktyką zawodową, w sposób gwarantujący spełnienie warunków prawa budowlanego, właściwych przepisów bhp i ppoż.; - udział w przeglądach technicznych w okresie gwarancji i rękojmi;
- bieżąca współpraca z Zamawiającym.
2. Nadzór inwestorski będzie realizowany zgodnie z następującymi dokumentami:
- Umową o dofinansowanie Projektu nr RPPK.03.01.00-18 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020;
- Programem Funkcjonalno-Użytkowym dla Projektu pn. „Wsparcie energetyki rozproszonej w Gminach Bieszczadzkich poprzez instalację systemów energii odnawialnej dla gospodarstw domowych.”;
- Studium wykonalności dla ww. Projektu;
-
ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.jDz.U. z 2017 r, poz. 1332
z późn. zm).
3. Szczegółowy zakres obowiązków Inspektora Nadzoru został opisany w załączniku Nr 2 do SIWZ - wzorze umowy.
4. Dokumentacja do niniejszego przetargu dostępna jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, Kopernika 1 - w godzinach pracy Urzędu Miejskiego oraz na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego
w Ustrzykach Dolnych .
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust.1 pkt 12-23 PZP;
-
spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu
o zamówieniu oraz w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Warunki udziału w postępowaniu:
- < >
posiadanie sytuacji ekonomicznej lub finansowej – wg poniższego.
W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej
lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
- Wykonawca winien wykazać się posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 100.000 zł – za spełnienie warunku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w ww. zakresie na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, w oparciu o złożone dokumenty.
- posiadanie zdolności technicznej lub zawodowej – wg poniższego.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże dysponowanie personelem skierowanym do realizacji zamówienia publicznego, który obejmuje w szczególności:
-
Inspektora nadzoru branży sanitarnej – wykonawca dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi wykształcenie techniczne i doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu kontraktów lub kierowaniu robotami dotyczącymi montażu kolektorów słonecznych, kotłów opalanych biomasą i gruntowych pomp ciepła do cwu. Osoby te muszą posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych przepisów.Przez doświadczenie zawodowe rozumie się świadczenie usług nadzoru inwestorskiego na 4 zadaniach z zakresu montażu instalacji wykorzystujących OZE (zestawów kolektorów słonecznych do wspomagania produkcji CWU, instalacji automatycznych kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa, gruntowych pomp ciepła do CWU) o łącznej mocy instalacji minimum 150 kWw ramach jednego projektu.
-
Inspektor nadzoru branży elektrycznej – wykonawca dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót elektrycznych lub w kierowaniu robotami elektrycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem montażu instalacji fotowoltaicznych. Osoby te muszą posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Przez doświadczenie zawodowe rozumie się świadczenie usług nadzoru inwestorskiego na 4 zadaniach z zakresu montażu instalacji fotowoltaicznych montowanych w systemie ON - GRID na budynkach lub konstrukcjach wolnostojących o mocy minimum 40 kW w ramach jednego projektu.
- Inspektor nadzoru branży budowlanej – wykonawca dysponuje minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności robót konstrukcyjno-budowlanych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
- Lider Zespołu Inspektorów Nadzoru – wykonawca wyznaczy spośród osób skierowanych do wykonania zadania Lidera Zespołu Inspektorów Nadzoru, którego zadaniem będzie koordynowanie pracy inspektorów nadzoru, szczególnie w budynkach gdzie będą montowane dwie instalacje.
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, Sekretariat.
TERMIN: do dnia 26.02.2018r. do godz. 09:30
Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom.
15. Miejsce i termin otwarcia ofert:
MIEJSCE: Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne, Gabinet Burmistrza.
TERMIN: dnia 26.02.2018.r. o godz. 10:00.
- Cena [C] 60%
-
Dyspozycyjność 40%
Sposób obliczania punktów dla kryterium ceny.
Poszczególnym ofertom zostaną przyznane punkty za cenę obliczone wg poniższego wzoru:
Cena oferty - max 60 pkt
C = cena brutto oferty z najniższą ceną/ cena brutto oferty badanej x 60 pkt
Maksymalnie oferta może otrzymać 60 punktów.
Sposób obliczania punktów dla kryterium dyspozycyjności:
Dyspozycyjność – max. 40 punktów
Czynnikiem decydującym o przyznanej punktacji w kryterium dyspozycyjności jest czas stawienia się na terenie budowy na wezwanie zamawiającego: (dokonane niezwłocznie od zaistnienia przyczyny uzasadniającej wezwanie inspektora nadzoru):
- stawienie się w dniu wezwania w czasie do pięciu godzin – 40 pkt
- stawienie się w czasie od 12 do 24 godzin od wezwania – 20 pkt
- stawienie po upływie 24 godzin od dokonania wezwania – 0 pkt
Maksymalnie oferta w kryterium dyspozycyjności może otrzymać 40 punktów.
2. W razie zbiegu wezwań z poszczególnych Gmin, decyduje kolejność ich dokonania.
Data i godzina wezwania Inspektora Nadzoru na teren budowy zostanie każdorazowo odnotowana przez Kierownika budowy.
3. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania niniejszej SIWZ oraz uzyska najwyższą liczbę punktów.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem okoliczności przewidzianych w art. 144 ustawy Pzp oraz w niniejszej SIWZ.
3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku:
a) konieczności zastąpienia osób wyznaczonych do pełnienia funkcji, określonych w § 2
Umowy , nowymi osobami. Warunkiem wprowadzenia zmian jest posiadanie przez nowa osobę kwalifikacji nie niższych niż kwalifikacje osoby wymienionej w umowie.
b) zmiany terminu realizacji robót budowlanych, nad którymi sprawowany jest nadzór Inspektora nadzoru inwestorskiego. Zmiana zostanie wprowadzona w przypadku wyznaczenia nowego terminu zakończenia robót.
c) w zakresie wynagrodzenia - gdy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) w związku ze zmianą przepisów o podatku od towarów i usług - o kwotę będącą różnicą pomiędzy dotychczasową kwotą VAT a kwotą VAT po zmianie stawki tego podatku,
d) strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.
4. Wszelkie zmiany treści Umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy podpisanego przez obie Strony.
5. Nie stanowi zmiany Umowy zmiana adresów Wykonawcy i Zamawiającego. Zmiany takie dokonywane są w drodze jednostronnego pisemnego oświadczenia danej Strony i wywołują skutek od dnia doręczenia go drugiej Stronie.
6. Strony zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego pisemnego powiadomienia o każdej zmianie ich siedziby lub adresu do doręczeń korespondencji. W przypadku naruszenia powyższego obowiązku pismo skierowane listem poleconym na ostatni
podany adres będzie uznane za doręczone skutecznie z dniem jego zwrotu przez pocztę po dwukrotnym awizowaniu.
7. Przewidywane zmiany umowy zawarto we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
8. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.