1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego z kontrolą rozliczeń budowy wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej w ramach projektu pn.: „Budowa Terminala Przeładunkowego firmy PKP LHS sp. z o.o. na stacji Wola Baranowska LHS wraz z niezbędną do realizacji projektu infrastrukturą” zgodnie z projektem funkcjonalno-użytkowym stanowiącą zał. nr 2 do SWZ.
2. Nie dopuszcza się składania ofert na wykonanie częściowe i wariantowe przedmiotu zamówienia.
3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
4. Zamawiający informuje, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego nie udzieli zamówień na usługi lub roboty budowlane polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót.
5. Oferent zobowiązany jest do zapoznania się z przedmiotem umowy na gruncie. Niezapoznanie się oferenta z przedmiotem umowy na gruncie z przyczyn leżących po stronie oferenta nie może stanowić powodu do ewentualnych zastrzeżeń czy roszczeń w stosunku do zamawiającego.
6. Zamówienie nie może zostać udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą polegające w szczególności na:
a) Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
c) Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
7. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie było można przewidzieć w chwili zawarcia umowy (między innymi w przypadku nieuzyskania środków finansowych pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach działania 5.2 Infrastruktura terminali przeładunkowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia), Zamawiający może odstąpić od postępowania/umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
Zawarcie umowy z wykonawcą wybranym w drodze postępowania przetargowego, nastąpi po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Nadzorczej i wyrażeniu zgody przez Zgromadzenie Wspólników.
Strony przewidują również możliwość dokonywania zmian Umowy w przypadku, gdy wynikać to będzie z treści Umowy zawartej z Instytucją Pośredniczącą na dofinansowanie przedmiotu Umowy przez Unię Europejską, w tym zmiany wielkości tych środków finansowych – zmianie ulec może zakres rzeczowy Przedmiotu Zamówienia wraz ze zmianą ceny umownej i terminu wykonania.
8. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego etapu postępowania w formie aukcji elektronicznej.
9. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania dodatkowego etapu postępowania poprzez negocjacje. Informacje o dodatkowym etapie postępowania zostały zawarte w Rozdziale X ust. 5 SWZ.
1. Wykonawca powinien zapoznać się ze wszystkimi wymaganiami określonymi w SWZ.
2. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, składający ważną ofertę, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 9 Regulaminu i spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania tj.:
Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełnienia tego warunku,
b) posiadają wiedzę i doświadczenie tj.:
wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, należycie zrealizowane umowy na pełnienie Nadzoru Inwestorskiego z kontrolą rozliczeń budowy nad realizacją robót budowlanych obejmujące swoim zakresem:
1) budowę lub przebudowę torów o długości co najmniej 1 km toru, na stacji, szlaku lub mijance, wykonaną w ramach jednej Umowy,
2) budowę lub przebudowę placu z nawierzchni utwardzonej o powierzchni nie mniejszej niż 10.000,00 m² lub budowie lub przebudowie drogi o długości nie mniejszej niż 1 km wykonaną w ramach jednej Umowy,
lub
2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie nawierzchni utwardzonej placu o powierzchni nie mniej niż 5.000,00 m2 każdy lub 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi o długości nie mniejszej niż 500 m każda.
c) dysponują niezbędnym potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej kolejowej bez ograniczeń w zakresie sterowania ruchem kolejowym uprawniające do kierowania robotami budowlanymi pełniącą funkcję Inspektora branży sterowania ruchem kolejowym z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi pełniącą funkcję Inspektora branży elektrycznej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi pełniącą funkcję Inspektora branży telekomunikacyjnej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym pełniącą funkcję Inspektora branży konstrukcyjno-budowlanej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi pełniącą funkcję Inspektora branży sanitarnej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej kolejowej bez ograniczeń w zakresie kolejowych obiektów budowlanych uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym pełniącą funkcję Inspektora branży torowej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami drogowymi pełniącą funkcję Inspektora branży drogowej z co najmniej 5 letnim (60 miesięcznym) doświadczeniem zawodowym na w/w stanowisku,
d) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.:
wykażą posiadanie w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres średniego rocznego przychodu netto ze sprzedaży (liczonego jako średnia arytmetyczna), w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z członków),
posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 300.000,00 zł (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z członków),
posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 300.000,00 zł (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z członków),
3. Dokumenty jakie powinni złożyć Wykonawcy na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia oraz na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zostały określone w Rozdz. IV SWZ „Wymagane dokumenty”.
4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w Rozdz. III ust. 1 pkt 2 SWZ wykonawca zobowiązany jest przedstawić aktualne dokumenty:
1) odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego rejestru wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert; w przypadku spółki cywilnej należy także przedłożyć umowę spółki,
2) zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
3) zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne, lub potwierdzenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) wykaz – zał. nr 3 do SWZ wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizowanych umów na pełnienie Nadzoru Inwestorskiego z kontrolą rozliczeń budowy nad realizacją robót budowlanych obejmujących swoim zakresem:
a) budowę lub przebudowę torów o długości co najmniej 1 km toru, na stacji, szlaku lub mijance, wykonaną w ramach jednej Umowy,
b) budowę lub przebudowę placu z nawierzchni utwardzonej o powierzchni nie mniejszej niż 10.000,00 m² lub budowie lub przebudowie drogi o długości nie mniejszej niż 1 km wykonaną w ramach jednej Umowy,
lub
2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie nawierzchni utwardzonej placu o powierzchni nie mniej niż 5.000,00 m2 każdy lub 2 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi o długości nie mniejszej niż 500 m każda.
Do oferty należy dołączyć dowody wskazujące, że roboty zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca oraz że zostały wykonane rzetelnie i z należytą starannością.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów wydanych przez Zamawiającego.
5) wykaz osób – zał. nr 4 do SWZ – wykonawca wykaże dysponowanie niezbędnym potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1. Funkcja Inspektor branży sterowania ruchem kolejowym
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej kolejowej bez ograniczeń w zakresie sterowania ruchem kolejowym uprawniające do kierowania robotami budowlanymi oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Funkcja Inspektor branży elektrycznej
2. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
3. Funkcja Inspektor branży telekomunikacyjnej
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Funkcja Inspektor branży konstrukcyjno-budowlanej
4. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Funkcja Inspektor branży sanitarnej
5. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Funkcja Inspektor branży torowej
6. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej kolejowej bez ograniczeń w zakresie kolejowych obiektów budowlanych uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Funkcja Inspektor branży drogowej
7. jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami drogowymi oraz aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Doświadczenie co najmniej 5 lat (60 miesięcy) doświadczenia zawodowego na w/w stanowisku.
Wskazane przez Wykonawcę osoby będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
Wraz z wykazem, Wykonawca do oferty załączy dokumenty potwierdzające, że w/w. osoby posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli przepisy prawa, instrukcje nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Z zastrzeżeniem, że dla każdej pozycji Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania uprawnień odpowiadających wskazanym powyżej, wydanych na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów.
Każda z w/w osób wskazana przez Wykonawcę w wykazie powinna złożyć w dokumencie oświadczenie o treści:
„KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSOBY KTÓREJ DANE SĄ PRZECHOWYWANE W ZWIĄZKU ZE ZŁOŻENIEM OFERTY W POSTĘPOWANIU” – zgodnie z zał.4a do SWZ.
Zmiana osoby poszczególnych branż, przedstawionych w ofercie może nastąpić jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującą nową osobę. W przypadku zmiany nowa osoba musi spełniać wymagania w stopniu nie mniejszym niż zadeklarowany w ofercie.
6) sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających na przykład przychody lub obroty lub zysk/stratę lub zobowiązania i należności lub inne wskaźniki i mierniki finansowe wybrane i określone przez zamawiającego – za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres średniego rocznego przychodu netto ze sprzedaży (liczonego jako średnia arytmetyczna), w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z członków),
7) informacja banku potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie niższej niż 300.000,00 zł wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z członków),
8) polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 300.000,00 zł (w przypadku konsorcjum, co najmniej jeden z członków),
9) oświadczenie oferenta o przeprowadzonej wizji w terenie – zał. nr 5 do SWZ,
10) oświadczenie oferenta przystępującego do postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ,
11) dowód wpłacenia – wniesienia wadium,
12) w przypadku wykonawców składających ofertę wspólnie (konsorcjum) oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz dokumenty wymienione w § 10 ust. 1 Regulaminu przedstawia każdy z wykonawców, a pozostałe dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu mogą być przedstawione minimum przez jednego wykonawcę lub przez wszystkich wykonawców łącznie; ponadto do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz obowiązująca strony „umowa konsorcjum” zawierająca dokładne określenie celu gospodarczego, działań, które mają zostać podjęte dla zrealizowania zakładanego celu gospodarczego oraz zadań konsorcjantów, określenie czasu trwania konsorcjum, postanowienie o solidarnej odpowiedzialności członków konsorcjum wobec zamawiającego, określenie sposobu prowadzenia spraw konsorcjum, postanowienie wykluczające możliwość przenoszenia praw i obowiązków strony umowy konsorcjum bez zgody pozostałych uczestników,
13) oświadczenia oferenta – zbiorczo zawarte w formularzu ofertowym, że:
- żądane wynagrodzenie zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia,
- uważa się związany niniejszą ofertą przez okres 90 dni od upływu terminu otwarcia ofert,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 1-2 i 4-10,
- zapoznał się z treścią załączonego do SWZ wzoru umowy i akceptuje ją bez zastrzeżeń oraz zobowiązuje się w przypadku wyboru oferty do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
5. Załączniki powinny zostać wypełnione przez oferenta bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w SWZ bez dokonywania w nich zmian przez oferenta. W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy oferenta, wpisuje on ”nie dotyczy”.
6. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, za wyjątkiem wydruków z CEIDG i KRS, powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez oferenta.
7. Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwo dla osób składających w imieniu wykonawcy oświadczenia woli lub wiedzy, jeżeli umocowanie dla tych osób nie wynika z odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8. W przypadku ubiegania się przez podmiot zagraniczny o udzielenie zamówienia zobowiązany on jest do przedłożenia kopii dokumentów będących podstawą jego działalności w danym kraju, które swą treścią bądź znaczeniem odpowiadają dokumentom wymienionym w ust. 4, przetłumaczonym na język polski.
- Miejsce i termin składania ofert
- Ofertę należy złożyć w kancelarii siedziby PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. w Zamościu ul. Szczebrzeska 11 nie później niż do chwili upływu terminu składania ofert tj. 07.07.2021 r. godz. 9.00.
- Ofertę złożoną po terminie zamawiający zwraca bez otwierania, za wyjątkiem sytuacji, gdy otwarcie oferty jest niezbędne w celu ustalenia adresu wykonawcy.
- W każdym momencie, przed upływem terminu składania ofert każdy wykonawca może złożyć ofertę zamienną lub wycofać ofertę.
- Powiadomienie o zmianie lub wycofaniu oferty powinno być złożone na piśmie.
- Miejsce i termin otwarcia ofert
- Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 07.07.2021 r. godz. 9.30 w siedzibie zamawiającego w Zamościu przy ul. Szczebrzeskiej 11 w sali konferencyjnej (bud. C pok. 41).
- Oferenci mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.
- W części jawnej po otwarciu ofert będą podane do wiadomości:
- imię i nazwisko, nazwa i siedziba firmy oferenta,
- warunki wykonania zamówienia oceniane w kryteriach oceny ofert.
C – cena - określona wskaźnikiem procentowym liczonym od wartości netto weryfikowanej dokumentacji i nadzorowanych robót budowlanych - 100 %
Wmin – najniższy wskaźnik procentowy zaoferowany w ofertach złożonych na realizację zamówienia,
Wx – wskaźnik procentowy oferty ocenianej złożonej na realizację zamówienia,
W – Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium wskaźnik procentowy za realizację całego zamówienia.
W = (Wmin / Wx) * 100 pkt
P = W
P – Ogólna ilość punktów przyznana ofercie Wykonawcy
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 9 Regulaminu i spełniają warunki udziału określone w SWZ przez zamawiającego.
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Strony przewidują również możliwość dokonywania zmian Umowy w przypadku, gdy wynikać to będzie z treści Umowy zawartej z Instytucją Pośredniczącą na dofinansowanie przedmiotu Umowy przez Unię Europejską, w tym zmiany wielkości tych środków finansowych – zmianie ulec może zakres rzeczowy Przedmiotu Zamówienia wraz ze zmianą ceny umownej i terminu wykonania.
3. Zawarcie umowy z wykonawcą wybranym w drodze postępowania przetargowego, nastąpi po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Nadzorczej i wyrażeniu zgody przez Zgromadzenie Wspólników.
Strony przewidują również możliwość dokonywania zmian Umowy w przypadku, gdy wynikać to będzie z treści Umowy zawartej z Instytucją Pośredniczącą na dofinansowanie przedmiotu Umowy przez Unię Europejską, w tym zmiany wielkości tych środków finansowych – zmianie ulec może zakres rzeczowy Przedmiotu Zamówienia wraz ze zmianą ceny umownej i terminu wykonania.
4. W umowach zawieranych w wyniku przeprowadzonego postępowania zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że są one konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, mogą być korzystne dla zamawiającego bez istotnej zmiany zakresu i przedmiotu zamówienia lub brak zmiany może narazić Spółkę na straty, a zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w SWZ lub umowie.
5. Zmiana umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania jest zawsze możliwa, jeżeli konieczność dokonania zmiany wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
6. Zmiana wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i może być dokonana w umowie zawieranej lub po jej zawarciu w formie aneksu do umowy