1, Przedmiotem zamówienia jest:
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania: „Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Błoniu Gmina Przecław”. W skład zamówienia wchodzi nadzór nad następującymi robotami:
A) Budowa mechaniczno – biologicznej oczyszczalni ścieków o wydajności obiektu:
Qdśr. = 2 × 505 m3/d = 1.010 m3/d, Qdmax.= 2 × 623 m3/d = 1.246 m3/d,
B) Budowa obiektów oczyszczalni ścieków;
- punkt zlewny ścieków i osadów dowożonych z tacą najazdową,
- zbiorniki uśredniające ścieków dowożonych i zbiornik uśredniający osadów dowożonych,
- obiekt pompowni ścieków surowych z studnią kraty hakowej,
- pomieszczenie na kontenery na skratki, piasek i osad odwodniony,
- reaktory biologiczne oczyszczalni ścieków wraz z ciągami technologicznymi,
- zbiornik magazynowy osadu,
- budynek techniczny z pomieszczeniem technologicznym i pomieszczeniami socjalnymi,
- fundament pod silos na wapno,
- budynek na agregat prądotwórczy,
- śmietnik,
- studnia pomiarowa ścieków oczyszczonych,
- studnia kablowa,
- studnia wody technologicznej,
- infrastruktura techniczna; kolektory ciśnieniowe i grawitacyjne z studniami kanalizacyjnymi oraz linie kablowe, studnia włączeniowa do istniejącego kolektora ścieków oczyszczonych,
- drogi i place manewrowe,
- miejsca parkingowe,
- hydrant przeciwpożarowy,
- ogrodzenie wraz z bramą wjazdową.
C) przewody instalacji między obiektowych,
D) wyposażenie technologiczne wewnątrz budynków: stacji odbioru ścieków i osadów dowożonych, zbiorniku uśredniającym ścieków dowożonych, zbiorniku uśredniającym osadów dowożonych, mechaniczne podczyszczenie ścieków surowych, pompowni ścieków surowych, stacji mechanicznego podczyszczenia, układ wody technologicznej, reaktor biologiczny: separator zawiesiny, komora defosfatacji, komora denitryfikacji, pomosty komunikacyjne, stacja dmuchaw, studnia wody technologicznej, stacja dozowania PIX, komora pomiarowa, ścieków oczyszczonych, zbiornik magazynowy osadu nadmiernego, stacja mechanicznego odwadniania osadu, stacja wapnowania osadu, pomieszczenie kontenerów, rozruch technologiczny, monitoring i wizualizacja procesu, podstawowe wyposażenie laboratoryjne.
E) prace w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjno-wentylacyjnej i ogrzewaniu w budynkach: technicznym, punkcie zlewnym oraz budynku agregatu
F) prace w zakresie instalacji elektrycznej w budynkach, oświetlenia terenu i zbiorników,
G) wyposażenie socjalne, technologiczne, BHP budynków oraz rozruch oczyszczalni ścieków
H) zagospodarowanie terenu działki, na której realizowana będzie budowa tj. ogrodzenie, drogi, zieleń izolacyjna na terenie oczyszczalni.
I) realizacja zadania obejmuje wykonanie mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków wraz z niezbędną infrastrukturą, a następnie wyłączenie z eksploatacji i rozbiórkę istniejącej oczyszczalni ścieków,
J) Zamawiający zwraca uwagę, że wszystkie roboty budowlane związane z budową nowej oczyszczalni ścieków będą prowadzone w czasie pracującej starej oczyszczalni ścieków jak również prace związane z rozbiórką starej oczyszczalni ścieków będą prowadzone w czasie pracy nowej oczyszczalni ścieków,
2. Szczegółowy opis robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim zawiera:
- Dokumentacja projektowa:
- PROJEKT BUDOLANY: Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Błoniu Gmina Przecław - załącznik nr 2a
- PROJEKT WYKONAWCZY: Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w m. Błonie, gm. Przecław - załącznik nr 2b
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - załącznik nr 2c
- Przedmiar robót: Budowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w m. Błonie, gm. Przecław - załącznik nr 2d,
- Opis i wykaz wymaganych parametrów materiałów i urządzeń równoważnych stanowiący Załącznik nr 2e.
3. Okres prowadzenia nadzoru przewidziany przez Zamawiającego: termin wykonania robót budowlanych, odbiory końcowe wraz z dokumentacją powykonawczą i rozliczeniem końcowym wykonawcy robót budowlanych.
4. Obowiązki i uprawnienia inspektora:
a) Zakres obowiązków i uprawnień inspektorów nadzoru inwestorskiego wynika z przepisów Prawa budowlanego,
b) Zamawiający wymaga, aby osoby świadczące usługi zobowiązane były do pełnienia nadzoru każdorazowo na żądanie Zamawiającego przy czym czas pracy ww. osób winien wyglądać następująco: codziennie przez cały okres prowadzenia budowy (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) co najmniej 6 godzin dziennie na terenie budowy. Inspektor będzie zobowiązany do odnotowania codziennej swojej obecności w Zeszycie Obecności Inspektora Nadzoru. Celem codziennego przebywania inspektora nadzoru inwestorskiego jest:
- szybki termin realizacji budowy – do 20.05.2017r, co wiąże się z szybkimi odbiorami robót,
- zapewnienie wysokiej jakości realizowanych robót,
- sprawdzanie czy na budowie przebywają osoby do tego uprawnione (podwykonawcy).
c) Zamawiający oczekuje, iż Inspektor będzie odnotowywał swój pobyt na budowie w dzienniku budowy i/lub w protokołach z narad na budowie.
e) Organizowanie w razie konieczności narad technicznych na budowie z udziałem wszystkich stron procesu inwestycyjnego oraz protokołowanie wszystkich ustaleń z tych narad.
f) Obowiązkiem Inspektora nadzoru jest reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i umową zawartą pomiędzy Wykonawcą robót budowlanych a Zamawiającym.
g) Inspektor ma sprawdzać jakość wykonanych robót, jakość wbudowywanych materiałów (egzekwowanie i odbiór od Wykonawcy atestów, certyfikatów itp.), a w szczególności zapobieganie zastosowania wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie.
h) Inspektor ma sprawdzać i odbierać roboty budowlane ulegające zakryciu, uczestniczyć w próbach i odbiorach technicznych, w czynnościach odbioru gotowych obiektów.
i) Inspektor nadzoru ma potwierdzać faktycznie wykonane roboty. Ma również dokonać rozliczenia rzeczowo-finansowego inwestycji objętej nadzorem – końcowego przy odbiorze końcowym zadania na podstawie kosztorysów powykonawczych oraz protokołów odbioru.
j) Inspektor zobowiązany jest do sprawdzenia i odbioru od Wykonawcy robót budowlanych kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z atestami, pomiarami, badaniami, mapą geodezyjną powykonawczą i wszelkimi innymi załącznikami.
k) Inspektor nadzoru zobowiązany jest do doprowadzania do usunięcia ewentualnych usterek i sporządzenia odpowiednich protokołów.
l) Inspektor nadzoru w porozumieniu z Zamawiającym w razie potrzeby nawiązuje współpracę z nadzorem autorskim, nadzorem budowlanym.
m) Inspektor nadzoru w przypadku gdy w trakcie realizacji inwestycji zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych nieprzewidzianych umową z wykonawcą robót budowlanych, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Zamawiającego celem podjęcia decyzji, co do ich zlecenia wykonawcy. Bez zgody Zamawiającego Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót polecenia wykonania tych robót.
n) Inspektor nadzoru zobowiązany jest do wyegzekwowania od wykonawcy robót kompletu dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru końcowego i oddania obiektu do użytkowania.
o) Inspektor nadzoru bierze udział w sporządzaniu protokołu odbioru końcowego.
p) Jeżeli zajdzie konieczność wykonania robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią, to Inspektor dokona niezbędnych zapisów w Dzienniku Budowy i powiadomi o tym niezwłocznie Zamawiającego.
q) Inspektor – zobowiązany będzie do uczestniczenia w okresowych przeglądach gwarancyjnych oraz w odbiorze ostatecznym bez dodatkowego wynagrodzenia, w ramach oferowanego wynagrodzenia umownego.
5. Wykonawcą robót budowlanych wyłonionym na podstawie przetargu nieograniczonego jest Konsorcjum firm: LIDER KONSORCJUM: INSTLABUD SP. Z O.O., UL. BOYA ŻELEŃSKIEGO 6A, 35-105 RZESZÓW; PARTNER: FAMBUD – JERZY PIETRZAK SP. Z O.O., UL. MSZCZONOWSKA 73, 96-100 SKIERNIEWICE; PARTNER: FAMBUD SP. Z O.O. SP. K. UL. BRUNA 24/87, 02-594 WARSZAWA.
Wartość robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim według kosztorysu ofertowego wynosi - cena brutto: 8 110 620,00 zł,
Okres gwarancji: 60 miesięcy,
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
2. posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
3. Dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zgodnie z poniższym wyszczególnieniem: jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.
W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunku do oferty należy dołączyć:
- oświadczenie, że osoba/y, która/e będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada/ją wymagane uprawnienia - zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego.
4. Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
5. Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
Zamawiający odstępuje od uszczegółowienia wymagań w zakresie tego warunku. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miejskim w Przecławiu ul. Kilińskiego 7, 39-320 Przecław w pokoju nr 10 – Sekretariat, nie później niż do dnia 14.07.2016 r. do godziny 10:30,
- Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym w pkt. 1 niniejszego rozdziału, zostaną zwrócone Wykonawcom niezwłocznie,
- Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Miejskim w Przecławiu ul. Kilińskiego 7, 39-320 Przecław w dniu 14.07.2016 r. o godzinie 11:00 w Sali Narad.
1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami;
a) cena ofertowa - 95 pkt
b) termin rozpoczęcia wykonania zamówienia - 5 pkt
Najkorzystniejsza oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt wyliczona wg następującego wzoru:
IPł=IPc + IPt
gdzie poszczególne litery oznaczają:
IPł - ilość punktów łączna,
IPc - ilość punktów z kryterium ceny,
IPt - ilość punktów z kryterium termin rozpoczęcia wykonania zamówienia,
2, Każdy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiednią ilość punktów, wyliczoną w następujący sposób:
a) cena ofertowa - wg następującego wzoru:
IPc = (N/B) x A
gdzie poszczególne litery oznaczają:
IPc - ilość punktów z kryterium ceny,
N- cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,
B - cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),
A - waga danego kryterium wyrażona w punktach - 95 pkt.
b) termin rozpoczęcia wykonania zamówienia:
Ocenie podlega zaoferowany termin rozpoczęcia wykonania zamówienia. Zamawiający przyzna wartości punktowe przypisane do poszczególnych terminów rozpoczęcia wykonania zamówienia IPt:
- do 5 dni po decyzji o wyborze oferty przez Zamawiającego – Wykonawca otrzyma 5 pkt
- do 10 dni po decyzji o wyborze oferty przez Zamawiającego – Wykonawca otrzyma 3 pkt
- do 15 dni po decyzji o wyborze oferty przez Zamawiającego – Wykonawca otrzyma 1 pkt
- do 20 dni po decyzji o wyborze oferty przez Zamawiającego – Wykonawca otrzyma 0 pkt
Oferta z zaoferowanym terminem rozpoczęcia wykonania zamówienia dłuższym niż 21 dni po decyzji o wyborze oferty zostanie odrzucona, jako niezgodna z treścią zapytania ofertowego.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1. Określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- Zmiana terminu wykonania zamówienia w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
- wystąpienia opóźnień wynikających z konieczności przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych oraz pozyskania dodatkowych dokumentów formalno – prawnych od organów administracji publicznej w trakcie prowadzenia robót budowlanych,
- zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez te organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.,
- wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.