I. Przedmiot prac:
1. Badania wielkości popytu we wszystkich kursach na liniach Miejskiej Komunikacji samochodowej w Mielcu Sp. z o.o. – w dniu powszednim, w dzień targowy (tj. czwartek) w sobotę oraz w niedzielę (badania obejmują: liczbę pasażerów wysiadających, wsiadających i pozostających w pojeździe po ruszeniu z każdego przystanku oraz rzeczywisty czas przejazdu – przyjazdy i odjazdy z przystanków krańcowych oraz z węzłowych przystanków pośrednich, określenie wielkości popytu ogółem i z uwzględnieniem obszaru danej gminy).
Na zakres prac związanych z badaniami składają się:
a) przygotowanie instrumentów pomiarowych: kart obserwacji zapełnienia;
b) przygotowanie instrukcji dla uczestników badań;
c) przygotowanie harmonogramów badań – ogólnych, określających liczbę niezbędnych do zaangażowania osób w każdym dniu badań oraz szczegółowych – stanowiących plan pracy dla każdego uczestnika badań;
d) przygotowanie identyfikatorów dla uczestników badań;
e) zatrudnienie uczestników badań marketingowych – z preferencjami dla studentów – po uprzednim ich przeszkoleniu, obejmującym część teoretyczną (omówienie instrukcji i sposobu wypełniania instrumentów pomiarowych) oraz praktyczną – w autobusach;
f) nadzór merytoryczny i kontrola prawidłowości pracy uczestników badań marketingowych.
2. Edycja wyników badań wielkości popytu do specjalnie przygotowanych elektronicznych arkuszy kalkulacyjnych.
3. Wydruk wyników badań wielkości popytu dla każdego z kursów w czytelnej, tabelarycznej formie graficznej.
4. Przetworzenie danych z przeprowadzonych badań marketingowych, obejmujące:
a) sporządzenie zestawień wielkości popytu na usługi mieleckiej komunikacji miejskiej, w postaci tabel z liczbą pasażerów w poszczególnych kursach, parach kursów „tam i z powrotem” oraz w przeliczeniu na kilometr, w przekroju poszczególnych kursów, par kursów „tam” – „z powrotem” i linii, osobno dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli oraz w przekrojach czasowych – półtora - i trzygodzinnych porach dnia;
b) obliczenie średniomiesięcznej liczby pasażerów dla poszczególnych linii oraz obliczenie średniomiesięcznej liczby pasażerów w przeliczeniu na kilometr dla każdej z linii;
c) porównanie danych z pkt b) z danymi otrzymanymi od MKS Sp. z o.o. sporządzonych na podstawie zarejestrowanych przejazdów przez system informatyczny w tym analiza zestawień przychodów ze sprzedaży biletów za ostatnie lata (analiza popytu na usługi przez użytkowników w skali całej sieci komunikacyjnej)
Opracowanie pt.” Optymalizacja oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Mielcu” ma być wykonane na podstawie wyników przeprowadzonych badań marketingowych z wiosny 2016 r. oraz materiałów przekazanych przez Zamawiającego, o których mowa w pkt II.2.
W opracowaniu tym znajdą się:
a) ocena ekspercka dotycząca popytu na usługi mieleckiej komunikacji miejskiej;
b) propozycje zmian w podaży usług mieleckiej komunikacji miejskiej, stanowiące wytyczne do konstrukcji nowych rozkładów jazdy, zgodnie z następującymi założeniami:
- propozycje nowych linii komunikacyjnych lub zmian tras istniejących poparte uzasadnieniem realizacji proponowanych zmian ( w tym opisy i schematy tras przebiegu linii);
- propozycja uruchomienia linii nocnej wraz z analiza jej celowości(w tym opis i schemat przebiegu linii);
- określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu dla całej sieci i dla poszczególnych linii wraz z określeniem przydziału taboru;
- opracowanie wytycznych do rozkładów jazdy na poszczególnych liniach komunikacyjnych, zawierających w szczególności: optymalne w określonych porach doby częstotliwości kursowania pojazdów na poszczególnych liniach (w dzień powszedni, w sobotę i w niedzielę);
- kategoryzacja linii komunikacyjnych, ze względu na ich znaczenie w obsłudze miasta oraz częstotliwość funkcjonowania (względem ustalonej częstotliwości modułowej, obowiązującej w danej porze godzinowej dnia) – należy wyróżnić maksymalnie 4 poziomy kategoryzacji, tj. linie: priorytetowe, podstawowe, uzupełniające i marginalne;
- układ linii komunikacyjnych powinien być oparty na trasach o względnie małej wielowariantowości;
- przy budowie nowego układu tras linii należy wziąć pod uwagę obecne uwarunkowania (nazewnictwo linii, przyzwyczajenia pasażerów);
- prognoza wykonania pracy eksploatacyjnej w wozokilometrach
- analiza wniosków zgłaszanych przez mieszkańców pod adresem komunikacji miejskiej w tym hierarchizacji postulatów przewozowych: bezpośredniość, punktualność, dostępność i częstotliwość.
c) ewentualne sugestie zmian w taryfie opłat.
5. Komplet gotowych do wdrożenia rozkładów jazdy dla całej sieci komunikacyjnej mieleckiej komunikacji miejskiej, zapewniających substytucję i komplementarność względem siebie poszczególnych linii:
a) opartych o wspólną częstotliwość modułową obowiązującą na liniach priorytetowych, podstawowych i uzupełniających;
b) rytmiczne rozłożenie odjazdów pojazdów różnych linii na wspólnie obsługiwanych ciągach;
c) zapewnienie przesiadek w punktach węzłowych sieci, w relacjach nieobsługiwanych połączeniami bezpośrednimi, a istotnych dla mieszkańców;
d) konstrukcja rozkładów jazdy wspólnie z pracownikami ZAMAWIAJĄCEGO.
6. Dostosowanie koncepcji do przekazanego przez zamawiającego harmonogramu oddawania do użytku nowych dróg w perspektywie 2016 – 2017 przy uwzględnieniu zasadnych uwag pochodzących z konsultacji społecznych w zakresie propozycji nowych linii komunikacyjnych lub zmiany trasy istniejących linii wraz z dokładna analizą uzasadniającą potrzebę realizacji proponowanych zmian zgłaszanych w konsultacjach społecznych.
7. Przedstawienie koncepcji docelowej uwzględniającą planowaną rozbudowę sieci drogowej (ze szczególnym uwzględnieniem węzła przesiadkowego przy ul. Jagiellończyka, Osiedla i SSE przy ul. Inwestorów, ul. Witosa) w perspektywie 2016-2020.
II. Źródła opracowania.
- Badania wielkości popytu w świetle wyników badań marketingowych z wiosny 2016r., o których mowa w części I.1)
Dokumenty przekazane przez Zamawiającego tj.:
a) Harmonogram rozbudowy układu drogowego w perspektywie najbliższych 5 lat tj.2016-2020
b) Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Miejskiej Mielec i gmin sąsiadujących, z którymi miasto Mielec zawarło porozumienie w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego,
c) Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Mielca na lata 2015-2020 z prognozą do roku 2025.
d) Strategia Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Mielca.
e) Studium planowania układów komunikacyjnych dla miejskiego obszaru funkcjonalnego Mielca,
f) Inne dane określające rynek komunikacji miejskiej (dokumenty: planistyczne, statystyczne itp.)
g) Dane uzyskane od spółki MKS zawarte w: analizach sporządzonych na podstawie danych z systemu informatycznego
h) przekazanego zestawienia wniosków mieszkańców
UWAGA! Opis przedmiotu zamówienia stanowił będzie załącznik do umowy zawartej z wykonawcą, który złoży ofertę najkorzystniejszą.
1) W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia.
W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawcy muszą wykazać, iż dysponują wiedzą oraz doświadczeniem niezbędnym do realizacji niniejszego zamówienia, czego potwierdzeniem jest realizacja przez Wykonawcę w czasie ostatnich pięciu lat minimum pięciu zadań obejmujących badania wielkości popytu, koncepcję optymalizacji i ułożenie rozkładów jazdy, które zostały następnie wdrożone przez Zamawiającego w sieciach komunikacji miejskiej w Polsce, w których eksploatuje się od 20 do 50 pojazdów w ruchu.
3) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt. 8 zapytania ofertowego na zasadzie spełnia – nie spełnia.
4) Wykonawcy, którzy nie wykazali spełnienia warunków udziału w postepowaniu zostaną wykluczeni z przedmiotowego postępowania.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
1) W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w pkt. 7 ppkt. 1) Wykonawcy zobowiązani są złożyć wraz z ofertą
2) W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt. 7 ppkt. 2), Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
a) Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu i wartości, daty i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane – wzór wykazu zawiera Formularz nr 2 do Zapytania ofertowego.
b) Dowody potwierdzające, że usługi wskazane w wykazie zostały wykonane należycie(np. poświadczenia, referencje).
Formularz nr 1
........................................................
pieczątka Wykonawcy
OŚWIADCZENIE O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA
Składając ofertę w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. Optymalizacja oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Mielcu:
Oświadczam(y), że nie jestem(eśmy) powiązani kapitałowo lub osobowo przez co należy rozumieć wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w mieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Podpis ……………………………………………..
(podpis osoby lub osób upoważnionych do występowania w imieniu wykonawcy)
Data: ……………………………………………….
Formularz nr 2
........................................................
pieczątka Wykonawcy
WYKAZ USŁUG
Składając ofertę w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego pn. Optymalizacja oferty przewozowej w komunikacji miejskiej w Mielcu:
1) przedkładamy wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
2) Załączamy dowody potwierdzające, że wskazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie.
……………………………….. dnia …………………….. roku
…………………………………………………
(podpis osoby lub osób upoważnionych do
występowania w imieniu wykonawcy)
- Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec, pokój nr 20 (sekretariat)
- Miejsce otwarcia ofert: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec (sala konferencyjna).
KRYTERIUM OCENY OFERT I JEGO ZNACZENIE:
1) Dokonując wyboru oferty - Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium - ocenionym wg podanych niżej zasad:
a) Cena - 95 pkt.
b) Termin realizacji zamówienia - 5 pkt.
Kryterium określone w pkt. a) oceniane będzie w skali 0-95 (95% = 95pkt).
Kryterium określone w pkt. b) oceniane będzie w skali 0-5 (5% = 5pkt).
2) Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.
Każde kryterium oceniane będzie odrębnie.
Dla kryterium:
C – Cena
Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:
Cmin
C = ------- x 100 x 95 %
Co
Gdzie:
C – ilość punktów danej oferty w kryterium ceny;
Cmin – najniższa wartość brutto podana w ofertach
Co – wartość brutto podaną w badanej ofercie
T - Termin realizacji zamówienia
Zamawiający w pkt. 6 Zapytania ofertowego określił maksymalne terminy wykonania poszczególnych etapów zamówienia. Wykonawcy mogą skrócić wskazane terminy o określoną w ofercie ilość dni (maksymalnie 5 dni) i uzyskać w tym zakresie punkty w ramach kryterium Termin realizacji zamówienia. Wskazana w ofercie ilość dni skracających termin wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 zostanie uwzględniona w umowie zawartej z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli w wyniku skrócenia terminu dzień wykonania któregokolwiek z etapów byłby dniem ustawowo wolnym od pracy do umowy zostanie przyjęty jako dzień wykonania danego etapu poprzedzający dzień roboczy.
Ocena oferty w ramach kryterium zostanie dokonania na podstawie wzoru:
To
T = -------- x 100 x 5%
Tmax
Gdzie:
T – ilość punktów danej oferty w kryterium termin realizacji zamówienia,
Tmax – maksymalny okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego (5 dni)
To – okres skrócenia terminu wykonania poszczególnych etapów wskazanych w pkt. 6 Zapytania ofertowego wskazany w ofercie badanej
3) Oferta z największą ilością punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.