Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Województwo Podkarpackie, al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
Opis przedmiotu zamówienia: 
  1. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest:

  1. Studium wykonalności na zadanie pn.:„Zakup taboru kolejowego do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie Województwa Podkarpackiego – etap II, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, (dalej RPO WP),
    zwane dalej „Studium wykonalności”,
  2. Wniosek o dofinansowanie tego Projektu ze środków UE w ramach RPO WP wraz
    z dołączonymi do niego załącznikami zwany dalej „Wnioskiem o dofinansowanie.
  3. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres zgodny ze złożoną ofertą, licząc od dnia następnego po dniu, w którym dokonano odbioru końcowego.
  1. W ramach wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązuje się (w okresie udzielonej gwarancji) do sporządzenia korekt lub uzupełnień przedmiotu zamówienia oraz przedłożenia dodatkowych wyjaśnień w przypadku zaistnienia takiej konieczności, będącej wynikiem:
    • zapytań, wniosków, ocen itp. dokonanych przez Instytucję Zarządzającą (dalej IZ)RPO WP, bądź innych podmiotów,
    • zmiany stanu prawnego (w szczególności aktualizacji i uszczegółowień wytycznych dotyczących Przedmiotu zamówienia).
  2. Korekty, uzupełnienia i dodatkowe wyjaśnienia zostaną złożone w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

Przekazane przez Zamawiającego i pozyskane przez Wykonawcę materiały, muszą być zweryfikowane i w razie potrzeby zaktualizowane przez Wykonawcę.

II. CHARAKTERYSTYKA PROJEKTU

1. Cel projektu:

Celem optymalnego wykorzystania istniejącej, modernizowanej i planowanej infrastruktury, dla zaspokojenia potrzeb przewozowych, Województwo Podkarpackie (dalej Województwo) postanowiło przeprowadzić przetarg na nabycie nowoczesnego taboru kolejowego, który zapewni możliwość sprawnego przemieszczania się mieszkańców województwa, co pozwoli zwiększyć udział transportu kolejowego w pracy przewozowej transportu publicznego i poprawić jakość obsługi pasażerów. Cele planowanej inwestycji są zbieżne z celami wytyczonymi przez władze regionalne na terenie województwa.

2. Przedmiotem dofinansowania objęte będzie przede wszystkim:

  1. opracowanie studium wykonalności,
  2. dostawa taboru,
  3. przeprowadzenie promocji Projektu.

3. Beneficjentem Projektu jest Województwo Podkarpackie.

4. Miejscem realizacji Projektu:

Projekt zlokalizowany jest w Polsce (PL), w województwie podkarpackim. Obszar projektu obejmować będzie całe województwo, natomiast zasięg jego oddziaływania zapewniał będzie połączenia komunikacyjne między sąsiednimi województwami.

5. Istotne założenia dotyczące Projektu:

Województwo w celu rozwoju kolejowych przewozów pasażerskich planuje nabyć pojazdy szynowe z napędem elektrycznym. Nabyte w ramach Projektu pojazdy zostaną udostępnione Operatorowi.

III. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1. Dokumenty stanowiące przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:

 1) wytycznymi lub innymi dokumentami rekomendowanymi do stosowania przez IZ w ramach określonego działania. Przede wszystkim dokument należy sporządzić biorąc pod uwagę:

  • obowiązujące wytyczne normujące zasady aplikowania o środki w ramach RPO WP na lata 2014-2020;
  • obowiązujące wytyczne IZ RPO WP w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach RPO WP 2014-2020;
  • obowiązującymi Kryteriami wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań i poddziałań RPO WP 2014-2020;
  • Regulamin ogłoszenia o naborze wniosków w ramach działania 5.3;
  • Niebieską Księgę – Sektor transportu publicznego;
  • Program Strategiczny Rozwoju Transportu Województwa Podkarpackiegodo roku 2023;
  • oraz inne dokumenty powiązane z charakterem opracowania.

2) Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie z prawem (w tym m.in. z formularzami, przepisami, standardami oraz wytycznymi) obowiązującym w dniu jego przekazania, tj. dniu przekazania przez Wykonawcę zakończonego przedmiotu zamówienia, do którego Zamawiający nie ma zastrzeżeń. Z uwagi na powyższe, Wykonawca powinien na bieżąco śledzić zmiany w obowiązujących przepisach prawnych (w tym m.in. w formularzach, standardach oraz wytycznych). Jeżeli przepisy prawne (w tym m.in. w formularze, standardy oraz wytyczne) ulegną zmianie przed terminem zakończenia umowy, tj. w trakcie przygotowania przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi uwzględnić te zmiany i dostosować przedmiot zamówienia do aktualnie obowiązujących przepisów prawnych (w tym m.in. do formularzy, standardów oraz wytycznych) bez dodatkowego wynagrodzenia.

2. Wymagania dotyczące zawartości Studium wykonalności:

1) Studium Wykonalności ma stanowić pogłębioną ocenę i analizę potencjału projektu.

2) Opracowanie musi zawierać: podstawowe informacje o istniejącej sytuacji przewozowej (istniejące usługi przewozów regionalnych, ograniczenia prędkości na liniach kolejowych, planowane zmiany w infrastrukturze kolejowej i drogowej, ewentualne mapy lub schematy); przyczyny i zakres rzeczowy realizacji projektu  oraz jego cele; definicje analizowanych wariantów (wariant odniesienia (W0), warianty inwestycyjne (W1,W2,..) wraz z kluczowymi założeniami ilościowymi o zakładanej usłudze przewozowej, częstości połączeń, liczbie pociągokilometrów rocznie, itp. proponowana metodyka i założenia do prognoz ruchu, w tym także prezentacja dostępnych danych pierwotnych, dla wszystkich wariantów: wielkości potoków pasażerskich w analizowanych korytarzach transportowych w pasażerach i pasażerokilometrach w przewozach kolejowych i transporcie drogowym; założenia do analizy kosztów i korzyści (okres i zakres analizy, założenia do obliczenia poszczególnych efektów ekonomicznych i wartości rezydualnej); kluczowe założenia instytucjonalne (etap wdrażania i eksploatacji, podział zadań) wraz z założeniami relacji kontraktowych pomiędzy beneficjentem projektu i Operatorem; założenia do analizy finansowej (identyfikacja strumieni i podejścia do oszacowania przychodów, kosztów operacyjnych, nakładów odtworzeniowych, wartości rezydualnej, analizy trwałości finansowej, luki finansowej i wielkości pomocy publicznej, informacja o planowanym podejściu do kwestii środowiskowych).

3) Do Studium wykonalności należy dołączyć aktywny model natężenia ruchu z prognozami na wymagany okres orazarkusz kalkulacyjny z obliczeniami dotyczącymi analizy ekonomiczno-finansowejdotyczący okresu zgodnie z wymaganiami IZ.

4) Wykonawca wydrukuje Studium dopiero po zatwierdzeniu dokumentu finalnego przez Zamawiającego.

3. Wymagania dotyczące sporządzenia Wniosku o dofinansowanie:

1) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić Wniosek o dofinansowanie wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami według aktualnych instrukcji i wytycznymi RPO WP, zgodnie z przepisami prawa.

2) Wniosek o dofinansowanie (na odpowiednim formularzu) ma być sporządzony w języku polskim, zgodnie z zapisami udostępnionej przez IZ instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie realizacji projektu ze środków EFRR w ramach RPO WP 2014-2020 dla osi priorytetowej V- Infrastruktura Komunikacyjna, Działanie 5.3

4. Dodatkowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:

1) Dokumenty mają być sporządzone w języku polskim.

2) Po zrealizowaniu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania kompletu dokumentów powstałych w wyniku realizacji zamówienia Zamawiającemu w wersji papierowej w liczbie egz. 2 i tożsamej wersji elektronicznej na płytce CD/DVD w liczbie egz. 2. (płyta CD/DVD i jej opakowanie mają być opisane).

3) Opracowana dokumentacja w wersji elektronicznej mabyć przygotowana w formie umożliwiającej odczyt oraz edycję: w edytorze tekstu Word, arkuszu kalkulacyjnym Excel oraz w PDF. Przekazane arkusze kalkulacyjne muszą być przygotowane w taki sposób, aby możliwa była kontrola poprawności wyliczeń, tj. powiązania między komórkami muszą być zapisane w postaci formuł i łączy (bez odwołań do źródeł zewnętrznych poza zbiorczym plikiem), a widok zawartości komórek nie może być w żaden sposób utrudniony ani chroniony hasłem.

4) Wersja elektroniczna przedmiotu umowy w zakresie podstawowym  ma spełniać warunki określone w wytycznych dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020.

Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do Zaproszenia do złożenia oferty opublikowanego na stronie Zamawiającego 

Kod CPV: 
71241000-9
Warunki udziału w postępowaniu : 

Warunkiem udziału w postępowaniu jest złożenie Formularza oferty (Załącznik nr 3 do Zaproszenia do złożenia oferty) zgodnie z opisem i w terminie określonym w nieniejszym Zaproszeniu. 

Termin składania ofert: 
piątek, Styczeń 21, 2022 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Ofertę należy złożyć w terminie do dnia: 21.01.2022 do godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego35-010 Rzeszów, al. Cieplińskiego 4, pok. 226 w zamkniętej kopercie opisanej zgodnie ze wskazówkami z pkt. VIII. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po upływie terminu na składanie ofert zostanie zwrócona bez otwierania Wykonawcy i nie będzie podlegała procesowi oceny. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert.

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

  1. Cena opracowania dokumentacji projektowej  [Wc];kryterium wagowe 60%.
  2. Termin opracowania dokumentacji projektowej [Wt]; kryterium wagowe: 30%.
  3. Gwarancja [Wg]; kryterium wagowe: 10%.

Ad. 1 Cena opracowania dokumentacji projektowej, kryterium Wc, będzie obliczone na podstawie poniższego wzoru:

Wc=(Cmin/Cbad)x60, gdzie:

Wc- oznacza ilość uzyskanych punktów za kryterium cena opracowania dokumentacji projektowej;

Cmin - najniższa cena brutto zaoferowana wśród badanych ofert;

Cbad - cena brutto badanej oferty;

60- oznacza wagę (znaczenie tego kryterium wyrażone w %).

Ad. 2 Termin opracowania dokumentacji projektowej, kryterium Wt, będzie obliczone na podstawie poniższego wzoru:

Wt=(Tmin/Tbad)x3, gdzie:

Wt - oznacza ilość uzyskanych punktów za kryterium termin opracowania dokumentacji projektowej;

Tmin - oznacza najkrótszy zaoferowany termin wśród złożonych ofert;

Tbad - oznacza termin wskazany w badanej ofercie;

30- oznacza wagę (znaczenie tego kryterium wyrażone w %).

W ramach kryterium „Termin opracowania dokumentacji projektowej " ocenie podlegać będzie wskazany w ofercie termin opracowania studium wykonalności projektu oraz przygotowania wniosku o dofinansowanie tej inwestycji ze środków Unii Europejskiej, przy czym zaoferowany termin nie może być dłuższy niż 4 miesiące i nie krótszy niż 2 miesiące. Oferty z terminem wykonania krótszym niż 2 miesiące dla celów oceny w tym kryterium będą traktowane jednolicie poprzez uznanie, że zawierają najkrótszy termin wykonania zamówienia tj. 2 miesiące. Zaoferowanie dłuższego terminu niż 4 miesiące skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Ad. 3 Gwarancja, kryterium Wg, będzie obliczone na podstawie poniższego wzoru:

Wg=(Gbad/Gnaj)x10, gdzie:

Wg - oznacza ilość uzyskanych punktów za kryterium gwarancja z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;

Gbad - oznacza długość gwarancji wskazanejw ofercie badanej;

Gnaj - oznacza najdłuższy zaoferowany okres gwarancji wśród złożonych ofert;

10- oznacza wagę (znaczenie tego kryterium wyrażone w %).

Zamawiający zastrzega, że długość okresu gwarancji musi być liczbą całkowitą wyrażoną w miesiącach nie mniejszą niż 24 i nie większą niż 60 miesiące. Oferty z gwarancją dłuższą niż 60 miesiące dla celów oceny w tym kryterium będą traktowane jednolicie poprzez uznanie, że zawierają najdłuższą gwarancję tj. 60 miesiące. Zaoferowanie gwarancji krótszej niż 24 miesięcy skutkować będzie odrzuceniem oferty.

Za najkorzystniejszą przyjmuje się ofertę końcową (Wk) z największą ilością punktów wyliczoną wg wzoru:

Wk = Wc + Wt + Wg

Łączna ocena punktowa liczona będzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Termin wykonania zamówienia: 
niedziela, Maj 1, 2022
Powiat: 
M. Rzeszów
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Warunki zmiany umowy został uwzględnione w załączniku nr 4 do Zaproszenia do złożenia oferty pn. Istotne postanowienia umowy, w których  Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy w następującym zakresie i przy następujących warunkach:

  1. Zmiany co do przedmiotu zamówienia określonego w OPZ (załącznik nr 1 do Umowy), w tym modyfikacje zakresu rzeczowego przedsięwzięcia, jeśli konieczność ich wprowadzenia wynika:
    1. ze zmian w normach lub przepisach powszechnie obowiązujących, w szczególności, aby spełnić kryteria kwalifikowalności wydatków lub/i funkcjonalności projektu lub/i zwiększyć efektywność wydatkowanych środków;
    2. z okoliczności powodujące konieczność zmian, które nie były znane na etapie ogłoszenia o zamówieniu publicznym.
  2. W przypadku braku możliwości wykonania zadania w terminie usalonym przez Strony zgodnym z ofertą Wykonawy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, termin może zostać zmieniony.
  3. Zmiany co do wynagrodzenia w przypadku, gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie kwota VAT wynikająca ze zmiany, a co za tym idzie kwota wynagrodzenia brutto, 
  4. Zmiany co do wynagrodzenia w przypadku, gdy nastąpi ustawowa zmiana wysokości wynagrodzenia minimalnego za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.) o co najmniej 30 % w stosunku do wynagrodzenia obowiązującego w momencie podpisania umowy, jeżeli Wykonawca udowodni, że powyższa zmiana wpływa na koszt wykonania Zamówienia,
  5. Zmiany co do wynagrodzenia w przypadku, gdy nastąpi ustawowa zmiana zasad podlegania ubezpieczeniu społecznemu lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, jeżeli Wykonawca udowodni, że powyższa zmiana wpływa na koszt wykonania Zamówienia, 
  6. Zmiany, gdy wykonanie zobowiązań jest niemożliwe z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem epidemii COVID-19.

Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.