- Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Jaśliska na lata 2016-2026 (GPR) m.in. zgodnie z:
- ustawą o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 poz. 446),
- aktualnymi wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 3 lipca 2015 r., dotyczącymi warunków opracowania lub aktualizacji i procedur opiniowania przez Instytucję Zarządzającą RPO WP 2014-2020 programów rewitalizacji zawierających projekty rewitalizacyjne zaplanowane do dofinansowania w ramach RPO WP 2014-2020,
- uchwałą nr 194/3956/16 z 12 lipca 2016 r. Zarządu Województwa Podkarpackiego dotyczącą Instrukcji przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020,
- założeniami Narodowego Planu Rewitalizacji,
- aktualną Strategią Rozwoju Gminy Jaśliska (uchwała Nr XIX/106/16 Rady Gminy Jaśliska z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska na lata 2016-2022),
- wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie z uwzględnieniem elementów szczególnie ważnych dla obszaru objętego GPR i wskazówkami Zamawiającego.
- Dokonanie diagnozy obszaru zdegradowanego przeznaczonego do rewitalizacji z uwzględnieniem diagnoz zawartych w Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska m.in. uwzględnienie jako obszaru zdegradowanego miejscowości Jaśliska.
- Gminny Program Rewitalizacji powinien zawierać w szczególności:
- szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji, obejmującą analizę negatywnych zjawisk oraz lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru,
- opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi gminy, w tym m.in. strategią rozwoju gminy, miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, planem gospodarki niskoemisyjnej,
- opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji,
- cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk,
- opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:
- listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji, o ile dane te są możliwe do wskazania,
- charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań,
- mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
- szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych;
- ramowy harmonogram realizacji programu,
- system monitorowania i oceny gminnego programu rewitalizacji,
- wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania
i zagospodarowania przestrzennego, w tym wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
- Wykonawca w szczególności zobowiązany jest do:
a)opracowania szczegółowego harmonogramu zadania,
b)wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji poprzedzonych przeprowadzeniem analizy, wykorzystując obiektywne i weryfikowalne mierniki i metody badawcze dostosowane do lokalnych uwarunkowań,
c)bieżącego monitorowania zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji,
d)przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (w przypadku konieczności jej przeprowadzenia),
e)wykonania wstępnej diagnozy czynników i zjawisk kryzysowych oraz wstępnych założeń i charakteru potrzeb rewitalizacyjnych, po uprzednich konsultacjach z różnymi grupami społecznymi. Wstępna identyfikacja podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, tj. takich, bez których realizacja celów programu rewitalizacji nie będzie możliwa i obszar rewitalizacji nie będzie w stanie wyjść z kryzysowej sytuacji,
f)wstępnego wskazania uzupełniających rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych, tj. takich, które ze względu na mniejszą skalę oddziaływania trudno zidentyfikować indywidualnie, a są oczekiwane ze względu na realizację celów programu rewitalizacji. W opisie przedsięwzięć uzupełniających należy wskazać obszary tematyczne, zagadnienia istotne z punktu widzenia potrzeb obszaru rewitalizacji,
g)opracowania założeń stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji),
h)wykonania rzetelnej selekcji planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
i)zapewnienia komplementarności między poszczególnymi przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji ,
j)realnego włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup obecnych na terenie gminy w proces rewitalizacji (partycypacja społeczna),
k)zapewnienia spójności działań i założeń gminnego programu rewitalizacji z innymi strategicznymi /planistycznymi dokumentami gminy,
l)współpracy z komisją ds. programu rewitalizacji Gminy Jaśliska powołaną przez Wójta Gminy Jaśliska,
m)przeprowadzenia konsultacji społecznych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Jaśliska w przypadkach określonych w ustawie o rewitalizacji. Konsultacje społeczne związane z opracowywaniem programu rewitalizacji dla Gminy Jaśliska będą otwarte dla wszystkich chętnych, w tym osób fizycznych oraz prawnych, a także dla przedstawicieli różnych grup społecznych, przedsiębiorstw i wszelkie innego rodzaju podmiotów funkcjonujących na terenie gminy. Aktywna partycypacja społeczna będzie miała na celu określenie ostatecznych celów i kierunków rozwoju społeczności lokalnej czy też rodzaju przedsięwzięć uznanych za priorytetowe w kontekście rewitalizacji obszarów zdegradowanych. Konsultacje społeczne przebiegać będą w ramach następującego schematu:
• wytypowanie najważniejszych obszarów wymagających rewitalizacji
• ustalenie wizji rozwoju określonego obszaru
• rozpoznanie barier i zagrożeń
• opracowanie planu działania, w tym określenie przedsięwzięć/inwestycji spełniających w największym stopniu kierunki i cele programu rewitalizacji, przedsięwzięć o możliwie najszerszych pozytywnych skutkach dla możliwie największej liczby grup społecznych.
Podczas otwartych spotkań, na których poddany pod dyskusję będzie mógł być każdy istotny problem i możliwe jego rozwiązanie/a, każdy uczestnik będzie mógł zabrać głos, zadać pytanie lub wysunąć własną propozycję. Do programu rewitalizacji wpisane zostaną najważniejsze postulaty mieszkańców, firm, różnego rodzaju organizacji i instytucji, służące realizacji wizji, celów i kierunków działania programu rewitalizacji oraz spójne z innymi gminnymi dokumentami strategicznymi/planistycznymi.
n)uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania GPR,
o)uaktualnienia GPR zgodnie z uwagami Instytucji Zarządzającej RPO;
p)przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Gminy.
q)udziałów w konsultacjach społecznych (minimum 1 spotkanie).
- Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:
a)przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;
b)zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych.
c)nabycie przez Zamawiającego praw, o których mowa w pkt. a) powyżej, następuje z chwilą faktycznego wydania przedmiotu umowy Zamawiającemu oraz bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie wszelkich pól eksploatacji.
d)równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.
e)wykonawca zobowiązuje się, że wykonując umowę będzie przestrzegał przepisów ustawy
z dnia 4 lutego 1994 r. – o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze. zm.) i nie naruszy praw majątkowych osób trzecich, a utwory przekaże Zamawiającemu w stanie wolnym od obciążeń prawami tych osób.
f) wstępna koncepcja planowanych kierunków działań rewitalizacyjnych zawarta jest w Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska
Otwarcie złożonych ofert nastąpi dnia 16 września 2016 r. o godz. 10:30 w Sali konferencyjnej w siedzibie Zamawiającego
Kryteria oceny ofert oraz ich znaczenie.
- Ocenie zostaną poddane oferty niepodlegające odrzuceniu.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny i doświadczenia.
- Ww. kryterium będzie oceniane w skali procentowej:
- - dla kryterium cena 60%
- - dla kryterium doświadczenie 40% tj.:
- - zrealizowanie 3 dokumentów strategicznych – 10% (10pkt)
- - zrealizowanie 3 dokumentów – 20% (20 pkt)
- - zrealizowanie 4 dokumentów – 30% (30 pkt)
- - zrealizowanie 5 dokumentów i więcej – 40% (40 pkt)
- Przy dokonywaniu oceny w ww. kryteriów maksymalna ilość punktów (100) przyznana zostanie ofercie najkorzystniejszej.
a) Punkty za kryterium „cena” zostaną obliczone wg następującego wzoru:
Cena oferty z najniższą ceną
------------------------------------- x 100 x 60 % = liczba punktów
Cena oferty badanej
b) Punkty za kryterium „doświadczenie” zostaną obliczone wg następującego wzoru:
liczba punktów oferty badanej
------------------------------------------------------------------------------- x 100 x 40% = liczba punktów
najwyższa liczba punktów spośród ofert złożonych w postępowaniu
c) W przypadku gdy do oferty nie zostanie dołączony wykaz wykonanych przez Wykonawcę usług, wówczas oferta Wykonawcy otrzyma 0 pkt w powyższym kryterium.
- Zamawiający przyzna realizację zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą łączną ilość punktów – oferta najkorzystniejsza.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.