Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Jaśliska, Jaśliska 171, 38-485 Jaśliska
Opis przedmiotu zamówienia: 

  1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji                Gminy Jaśliska  na lata 2016-2026 (GPR) m.in. zgodnie z:
  • ustawą o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 poz. 446),
  • aktualnymi wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji                                w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 3 lipca 2015 r., dotyczącymi warunków opracowania lub aktualizacji i procedur opiniowania przez Instytucję Zarządzającą RPO WP 2014-2020 programów rewitalizacji zawierających projekty rewitalizacyjne zaplanowane               do dofinansowania w ramach RPO WP 2014-2020,
  • uchwałą nr 194/3956/16 z 12 lipca 2016 r. Zarządu Województwa Podkarpackiego dotyczącą Instrukcji przygotowania programów rewitalizacji w zakresie wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020,
  • założeniami Narodowego Planu Rewitalizacji,
  • aktualną Strategią Rozwoju Gminy Jaśliska (uchwała Nr XIX/106/16 Rady Gminy Jaśliska z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska na lata 2016-2022),
  • wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie z uwzględnieniem elementów szczególnie ważnych dla obszaru objętego GPR i wskazówkami Zamawiającego.

 

  1. Dokonanie diagnozy obszaru zdegradowanego przeznaczonego do rewitalizacji z uwzględnieniem diagnoz zawartych w Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska m.in. uwzględnienie jako obszaru zdegradowanego miejscowości Jaśliska.

 

  1. Gminny Program Rewitalizacji powinien zawierać w szczególności:
  1. szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji, obejmującą analizę negatywnych zjawisk oraz lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru,
  2. opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi gminy, w tym m.in. strategią rozwoju gminy, miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, planem gospodarki niskoemisyjnej,
  3. opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji,
  4. cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk,
  5. opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:
  • listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji, o ile dane te są możliwe do wskazania,
  • charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań,
  1. mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych,
  2. szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych;
  3. ramowy harmonogram realizacji programu,
  4. system monitorowania i oceny gminnego programu rewitalizacji,
  5. wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania
    i zagospodarowania przestrzennego, w tym wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

 

  1.   Wykonawca w szczególności zobowiązany jest do:

a)opracowania szczegółowego harmonogramu zadania,

b)wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji poprzedzonych przeprowadzeniem analizy, wykorzystując obiektywne i weryfikowalne mierniki i metody badawcze dostosowane do lokalnych uwarunkowań,

c)bieżącego monitorowania zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji,

d)przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (w przypadku konieczności jej przeprowadzenia),

e)wykonania wstępnej diagnozy czynników i zjawisk kryzysowych oraz wstępnych założeń i charakteru potrzeb rewitalizacyjnych, po uprzednich konsultacjach z różnymi grupami społecznymi. Wstępna identyfikacja podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, tj. takich, bez których realizacja celów programu rewitalizacji nie będzie możliwa i obszar rewitalizacji nie będzie w stanie wyjść z kryzysowej sytuacji,

f)wstępnego wskazania uzupełniających rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych, tj. takich, które ze względu na mniejszą skalę oddziaływania trudno zidentyfikować indywidualnie, a są oczekiwane ze względu na realizację celów programu rewitalizacji. W opisie przedsięwzięć uzupełniających należy wskazać obszary tematyczne, zagadnienia istotne z punktu widzenia potrzeb obszaru rewitalizacji,

g)opracowania założeń stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji),

h)wykonania rzetelnej selekcji planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych,

i)zapewnienia komplementarności między poszczególnymi przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji ,

j)realnego włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup obecnych na terenie gminy w proces rewitalizacji (partycypacja społeczna),

k)zapewnienia spójności działań i założeń gminnego programu rewitalizacji z innymi strategicznymi /planistycznymi dokumentami gminy,

l)współpracy z komisją ds. programu rewitalizacji Gminy Jaśliska powołaną przez Wójta Gminy Jaśliska,

m)przeprowadzenia konsultacji społecznych zgodnie z uchwałą Rady Gminy Jaśliska                               w przypadkach określonych w ustawie o rewitalizacji. Konsultacje społeczne związane                        z opracowywaniem programu rewitalizacji dla Gminy Jaśliska będą otwarte dla wszystkich chętnych, w tym osób fizycznych oraz prawnych, a także dla przedstawicieli różnych grup społecznych, przedsiębiorstw i wszelkie innego rodzaju podmiotów funkcjonujących na terenie gminy. Aktywna partycypacja społeczna będzie miała na celu określenie ostatecznych celów i kierunków rozwoju  społeczności lokalnej czy też rodzaju przedsięwzięć uznanych                            za priorytetowe w kontekście rewitalizacji obszarów zdegradowanych. Konsultacje społeczne przebiegać będą w ramach następującego schematu:

• wytypowanie najważniejszych obszarów wymagających rewitalizacji

• ustalenie wizji rozwoju określonego obszaru

• rozpoznanie barier i zagrożeń

• opracowanie planu działania, w tym określenie przedsięwzięć/inwestycji spełniających                    w największym stopniu kierunki i cele programu rewitalizacji, przedsięwzięć o możliwie najszerszych pozytywnych skutkach dla możliwie największej liczby grup społecznych.

 

Podczas otwartych spotkań, na których poddany pod dyskusję będzie mógł być każdy istotny problem i możliwe jego rozwiązanie/a, każdy uczestnik będzie mógł zabrać głos, zadać pytanie lub wysunąć własną propozycję. Do programu rewitalizacji wpisane zostaną najważniejsze postulaty mieszkańców, firm, różnego rodzaju organizacji i instytucji, służące realizacji wizji,  celów i kierunków działania programu rewitalizacji oraz spójne z innymi gminnymi dokumentami strategicznymi/planistycznymi.

n)uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania GPR,

o)uaktualnienia GPR zgodnie z uwagami Instytucji Zarządzającej RPO;

p)przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Gminy.

q)udziałów w konsultacjach społecznych (minimum 1 spotkanie).

  1. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:

a)przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;

b)zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych.

c)nabycie przez Zamawiającego praw, o których mowa w pkt. a) powyżej, następuje z chwilą faktycznego wydania przedmiotu umowy Zamawiającemu oraz bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie wszelkich pól eksploatacji.

d)równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.

e)wykonawca zobowiązuje się, że wykonując umowę będzie przestrzegał przepisów ustawy
z dnia 4 lutego 1994 r. – o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze. zm.) i nie naruszy praw majątkowych osób trzecich, a utwory przekaże Zamawiającemu w stanie wolnym od obciążeń prawami tych osób.

f) wstępna koncepcja planowanych kierunków działań rewitalizacyjnych zawarta jest w Strategii Rozwoju Gminy Jaśliska 

Termin składania ofert: 
piątek, Wrzesień 16, 2016 - 10:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Otwarcie złożonych ofert nastąpi dnia 16 września 2016 r. o godz. 10:30 w Sali konferencyjnej w siedzibie Zamawiającego

Termin wykonania zamówienia: 
piątek, Grudzień 30, 2016
Powiat: 
krośnieński
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Kryteria oceny ofert oraz ich znaczenie.

  1. Ocenie zostaną poddane oferty niepodlegające odrzuceniu.
  2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny i doświadczenia.
  3. Ww. kryterium będzie oceniane w skali procentowej:
    1. - dla kryterium cena 60%
    2. - dla kryterium doświadczenie 40% tj.:

 

  • - zrealizowanie 3 dokumentów strategicznych – 10% (10pkt)
  • - zrealizowanie 3 dokumentów – 20% (20 pkt)
  • - zrealizowanie 4 dokumentów – 30% (30 pkt)
  • - zrealizowanie 5 dokumentów i więcej – 40% (40 pkt)

 

  1. Przy dokonywaniu oceny w ww. kryteriów maksymalna ilość punktów (100) przyznana  zostanie ofercie najkorzystniejszej.

 

a) Punkty za kryterium „cena” zostaną obliczone wg następującego wzoru:

 

 

Cena oferty z najniższą ceną

------------------------------------- x 100 x 60 % = liczba punktów

Cena oferty badanej

 

b) Punkty za kryterium „doświadczenie” zostaną obliczone wg następującego wzoru:

 

liczba punktów oferty badanej

------------------------------------------------------------------------------- x 100 x 40% = liczba punktów

najwyższa liczba punktów spośród ofert złożonych w postępowaniu

 

c) W przypadku gdy do oferty nie zostanie dołączony wykaz wykonanych przez Wykonawcę usług, wówczas oferta Wykonawcy otrzyma 0 pkt w powyższym kryterium.

 

  1. Zamawiający przyzna realizację zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą łączną ilość punktów – oferta najkorzystniejsza.

 

Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.