Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Świlcza, Gmina ŚwilczaŚwilcza 16836-072 Świlcza
Opis przedmiotu zamówienia: 

Program rewitalizacji musi zawierać:

  1. Charakterystykę obecnej sytuacji w gminie, w tym: zagospodarowania przestrzennego, gospodarki, strefy społecznej, analizy SWOT.
  2. Opis powiązań programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy i regionu
  3. Charakterystykę obszaru zdegradowanego, zasięgi przestrzenne obszarów rewitalizacji tj. określenie, w oparciu o inne dokumenty strategiczne gminy lub diagnozę i identyfikację potrzeb rewitalizacyjnych, terytorium/terytoriów najbardziej wymagających wsparcia przy czym obszar ten powinien być wyodrębniony graficznie, opisany słownie i scharakteryzowany.
  4. Diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych w sferze społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej i technicznej. W diagnozie należy zawrzeć analizę problemów i negatywnych zjawisk we wskazanych sferach wraz z określeniem ich natężenia, a także analizę lokalnych potencjałów.
  5. Ustalenie hierarchii potrzeb w zakresie działań rewitalizacyjnych.
  6. Właściwy dobór narzędzi oraz interwencji do potrzeb i uwarunkowań danego obszaru.
  7. Wizje stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji).
  8. Cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk.
  9. Listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisami zawierającymi, w odniesieniu do każdego projektu/przedsięwzięcia rewitalizacyjnego, co najmniej: nazwę i wskazanie podmiotów go realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację (miejsce przeprowadzenia danego projektu), szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny i zmierzenia w odniesieniu do celów rewitalizacji.
  10. Charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych realizujących kierunki działań, mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk powodujących sytuację kryzysową.
  11. Mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi w sferze społecznej, gospodarczej, przestrzenno-funkcjonalnej, technicznej i środowiskowej oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji.
  12. Orientacyjne ramy finansowe w odniesieniu do przedsięwzięć, o których mowa w pkt. 6 oraz 7 z przybliżonymi wielkościami środków finansowych z różnych źródeł (także spoza funduszy polityki spójności na lata 2014 – 2020 – publiczne i prywatne środki krajowe w celu realizacji zasady dodatkowości środków UE),
  13. Techniki, narzędzia partycypacyjne oraz inne działania aktywizacyjne włączające mieszkańców, przedsiębiorców i inne grupy interesariuszy z gminy Świlcza w proces rewitalizacji.
  14. System realizacji (wdrażania) programu rewitalizacji.
  15. System monitoringu i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu programu.
  16. Wskazanie czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji wraz z wskazaniem okresu jej obowiązywania.
  17. Wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego.
  18. Załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno– przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Dodatkowe informacje dotyczące zamówienia:

  1. Wykonawca przekaże Zamawiającemu Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Świlcza na lata 2015-2025 w formie elektronicznej  w formacie pdf. oraz doc. lub xls. (jeżeli tabele lub załączniki zostały sporządzone w formacje xls. należy je dołączyć do wersji elektronicznej z aktywnymi/otwartymi formułami) na nośniku CD/DVD – 2 sztuki oraz papierowej w ilości 4 egzemplarzy (wydruk w kolorze), przy czym 1 egzemplarz winien zostać opatrzony podpisami i pieczęciami osób reprezentujących wykonawcę.
  2. Wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
  3. Dokumentacja będzie powstawała w ścisłej współpracy Wykonawcy i Eksperta zewnętrznego (powołanego przez Wykonawcę) z Zamawiającym opartej na wzajemnym dialogu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wszelkich uzgodnień z Zamawiającym w zakresie wykonywanej dokumentacji.
  4. Wykonawca w celu właściwego opracowania GPR-u zobowiązany jest do poprowadzenia min. 2   w każdym sołectwie gminy dla liderów społecznych, przedstawicieli Urzędu Gminy, Radnych Gminy Świlcza, przedstawicieli gminnych instytucji, mieszkańców, przedsiębiorców i innych grup interesariuszy gminy Świlcza.
  5. Wykonawca przygotuje niezbędne materiały pomocnicze np. ankiety do konsultacji społecznych, plany spotkań.
  6. Wykonawca przeprowadzi badania ankietowe na reprezentatywnej grupie mieszkańców (min. 100), ze zróżnicowaniem wieku, płci, wykształcenia itp.,
  7. Wykonawca przeprowadzi szkolenie z systemu wdrażania monitoringu i ewaluacji programu dla 5-10 osób.
  8. Wykonawca ma obowiązek wykonywania wszelkich prac zgodnie z terminami podanymi w  propozycji harmonogramu planowanych zadań i czynności niezbędnych dla prawidłowego i terminowego wykonania umowy, złożonej wraz z ofertą przez Wykonawcę, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej umowy.
  9. Wykonawca będzie na bieżąco przesyłał Zamawiającemu w wersji elektronicznej opracowane części dokumentu celem weryfikacji i zgłoszenia ewentualnych uwag. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przekazane uwagi oraz nanieść stosowne poprawki na opracowany materiał.
  10. Prezentacja projektu GPR na posiedzeniach komisji Rady Gminy oraz na sesji Rady Gminy. W przypadku gdy podczas pierwszej prezentacji Radni nie uchwalą GPR-u, wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia kolejnej prezentacji, oraz do wprowadzenia uwag Radnych do ostatecznie zatwierdzonego wcześniej dokumentu.
  11. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wykonanego dzieła – bez dodatkowego wynagrodzenia.
  12. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa a w szczególności z:

- Ustawą z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015r. poz. 1777),

- Wytycznymi Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 lipca 2015r. w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014 – 2020 (MIiR/H 2014-2020/20(01)/07/2015),

- Regulaminem konkursu dotacji Zarządu Województwa Podkarpackiego i Ministra Rozwoju na działania wspierające gminy w zakresie przygotowania programów rewitalizacji na terenie Województwa Podkarpackiego wraz z załącznikami do regulaminu – dostępnego na stronie internetowej: http://www.rpo.podkarpackie.pl/index.php/89-aktualnosci/602-konkurs-dotacji.

- Założeniami Narodowego Planu Rewitalizacji

13. Wykonawca zapewni odpowiedni sprzęt w formie: rzutnika, laptopa niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji społecznych/warsztatów diagnostycznych i szkolenia.

 

 

 

Wykonawca realizujący zamówienie musi spełniać następujące warunki:

- w ostatnich trzech latach opracował  co najmniej 2 Programy Rewitalizacji lub podobne dokumenty (np. Strategię Rozwoju Gminy, Plan Gospodarki Niskoemisyjnej) zatwierdzone Uchwałą Rady Gminy/Miasta

Wykaz wyżej wymienionych opracowań potwierdzony zostanie dokumentami dołączonymi do oferty (formularza ofertowego): poświadczenie należytego wykonania umowy.

 

Zmiana postanowień umowy

1. Wszelkie zmiany i uzgodnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony pod rygorem nieważności.

2. Niedopuszczalne jest, pod rygorem nieważności, zmiana postanowień niniejszej umowy, jeżeli przy ich uwzględnianiu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że obejmują one następujące kwestie:

1) Zmiany wynagrodzenia wykonawcy (wzrost lub obniżenie ceny ofertowej) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług VAT w czasie realizacji zamówienia, o wielkość tej stawki.

2) Zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowanych przyczynami leżącymi poza Wykonawcą i Zamawiającym w szczególności wystąpieniem „siły wyższej”. Pod pojęciem „siły wyższej” Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie.

3) Zmiany danych zarówno po stronie Zamawiającego jak i Wykonawcy w sytuacji gdy w trakcie obowiązywania umowy zaistnieją takie zmiany.

4) Zamiany osób wykonujących zamówienie, wskazanych w ofercie w następujących przypadkach:

  1. nie wywiązywania się z obowiązków lub nienależytego ich wykonywania,
  2. choroby lub innych zdarzeń losowych,
  3. jeżeli zmiana stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy (np. rezygnacja).
Termin składania ofert: 
piątek, Marzec 11, 2016 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Świlcza, 36-072 Świlcza 168 – pok. nr 22 – sekretariat na 2 piętrze do dnia 11 marca 2016 r. do godz. 12:00 osobiście (zaklejona koperta z podpisanym formularzem ofertowym) lub listownie. Otwarcie ofert nastąpi dnia 11 marca 2016 r. o godzinie 12:15 w sali posiedzeń na parterze.

Termin wykonania zamówienia: 
środa, Listopad 30, 2016
Powiat: 
rzeszowski
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:     

Najniższa cena - 100 %

Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.