Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Zamawiający: 
Gmina Narol, ul. Rynek 1, 37-610 Narol
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Narol na lata 2016-2020, zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, aktualnymi wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie z uwzględnieniem elementów szczególnie ważnych dla obszaru objętego GPR. Przy opracowywaniu GPR należy także wziąć pod uwagę ustawę o rewitalizacji, która weszła w życie w dniu 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z dnia 3 listopada 2015 r.) Przedmiot zamówienia odpowiada kodowi CPV: 90712100-2 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego) ze Wspólnego Słownika Zamówień będącego załącznikiem do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV.

Gminny Program Rewitalizacji powinien zawierać w szczególności:

  1. Szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji, obejmującą analizę negatywnych zjawisk oraz lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru;
  2. Opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi gminy, w tym strategią rozwoju gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz strategią rozwiązywania problemów społecznych;
  3. Opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi regionu;
  4. Opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji;
  5. Cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
  6. Opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:
    • listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji, o ile dane te są możliwe do wskazania,
    • charakterystykę pozostałych dopuszczalnych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, realizujących kierunki działań.
  7. Mechanizmy integrowania działań, o których mowa w pkt 5 oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
  8. Szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych;
  9. Opis struktury zarządzania realizacją gminnego programu rewitalizacji, wskazanie kosztów tego zarządzania wraz z ramowym harmonogramem realizacji programu;
  10. System monitorowania i oceny gminnego programu rewitalizacji;
  11. Określenie niezbędnych zmian w uchwałach, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 150 oraz z 2015 r. poz. 1322);
  12. Określenie niezbędnych zmian w uchwale w sprawie ustalenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji, o ile uchwała taka została już przez Radę Miasta Narol przyjęta;
  13. Wskazanie, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji wraz ze wskazaniem okresu jej obowiązywania;
  14. Wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym:
    • wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
    • wskazanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego koniecznych do uchwalenia albo zmiany,
    • w przypadku wskazania konieczności uchwalenia miejscowego planu rewitalizacji, o którym mowa w art. 37f ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – wskazanie granic obszarów, dla których plan ten będzie procedowany łącznie z procedurą scaleń i podziałów nieruchomości, a także wytyczne w zakresie ustaleń tego planu;
  15. Załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno-przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do:                                         

  1. Przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (w przypadku konieczności jej przeprowadzenia) – koszt i zakres będzie stanowił przedmiot osobnej umowy w przypadku, gdy ocena ta okaże się konieczna;
  2. Przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie zmiany zagospodarowania przestrzeni publicznej z raportem dotyczącym społecznej akceptowalności proponowanych rozwiązań (ankietyzację należy przeprowadzić na próbie nie mniejszej niż 100 osób) – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  3. Uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania GPR (nie dotyczy to poszczególnych propozycji do programu, a jedynie jego całości jako dokumentu) – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  4. Uaktualnienia GPR zgodnie z uwagami Instytucji Zarządzającej RPO WP – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  5. Przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miasta Narol – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  6. Prezentacji założeń i celów LPR na posiedzeniu właściwych Komisji oraz podczas Sesji Rady Miasta Narola – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
  7. Udziałów w spotkaniu Komitetu Rewitalizacji w każdym przypadku, kiedy Komitet uzna to za konieczne.

Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:

  1. Przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;
  2. Zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych;

Nabycie przez Zamawiającego praw, o których mowa w pkt. 1) powyżej, następuje z chwilą faktycznego wydania przedmiotu umowy Zamawiającemu oraz bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:

  1. Użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego,
  2. Utrwalenie utworów na wszelkich rodzajach nośników,
  3. Zwielokrotnianie utworów dowolną techniką w dowolnej ilości,
  4. Wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu,
  5. Wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu,
  6. Wprowadzanie zmian, skrótów,
  7. Publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym.

Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.

Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując umowę będzie przestrzegał przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. – o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze. zm.) i nie naruszy praw majątkowych osób trzecich, a utwory przekaże Zamawiającemu w stanie wolnym od obciążeń prawami tych osób.

Istotne postanowienia umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia zapytania

Termin wykonania przedmiotu umowy: 31.05.2016 r.

Warunki płatności: przelew do 30 dni po otrzymaniu prawidłowo wypełnionej faktury i podpisaniu protokołu odbioru na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Kary umowne: Obowiązującą formą odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie będzie kara umowna, wynosząca 1 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia oraz za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 1 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia liczony od terminu wyznaczonego na usunięcie wad. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę bądź Zamawiającego z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. Z kolei Zamawiający zapłaci karę umowną za odstąpienie od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, zaś w przypadku opóźnienia w płatności faktury Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe.

Termin składania ofert: 
czwartek, Styczeń 28, 2016 - 15:30
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę sporządzoną pisemnie w języku polskim należy złożyć (osobiście lub listownie) w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy w Narol, Rynek 1, 37-610 Narol (Sekretariat, pok. nr 1),
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.01.2016 r. o godz. 10:00.
  3. Oferenci zostaną pisemnie zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
  4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  6. Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.

Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Robert Pinkowicz, robert.pinkowicz@narol.pl, tel. 17 6317087.

Termin wykonania zamówienia: 
wtorek, Maj 31, 2016
Powiat: 
lubaczowski
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Kryterium 1

Cena – 80 % wagi ceny.

Wartość kryterium będzie obliczana według wzoru:

cena oferty najtańszej / cena oferty badanej x 80 = liczba punktów procentowych

Kryterium 2

Koncepcja uspołecznienia procesu przygotowania LPR – 20 % wagi ceny

Wartość kryterium będzie obliczana z uwzględnieniem uspołecznienia procesu części diagnostyczno-analitycznej oraz części koncepcyjnej (20 %).

 

Wartość kryterium będzie obliczana na podstawie uwzględniania poniższych form działania:

  1. zbieranie uwag w postaci papierowej
  2. zbieranie uwag w postaci elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej
  3. zbieranie uwag w postaci elektronicznej za pomocą skryptu
  4. spotkania
  5. debaty
  6. spacery studyjne
  7. warsztaty
  8. ankiety
  9. wywiady
  10. wywiady pogłębione

Za konsultacje w jednej wybranej formie od 1 do 3 – 6 pkt

Za konsultacje z uwzględnieniem większej liczby form - za każdą dodatkową formę 2 pkt

Maksymalna ilość punktów do uzyskania – 20 pkt

Oceniane będzie czy oferta Wykonawcy zawiera rozwiązania (rozumiane jako dobór narzędzi, metod ich wykorzystania i planowanych działań), które zapewnią skuteczne rozpoznanie, pozyskanie i wykorzystanie wiedzy o potrzebach, oczekiwaniach i obawach interesariuszy i są adekwatne do merytorycznej specyfiki dokumentu GPR.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów będących sumą punktów za poszczególne kryteria. Otrzymane punktacje będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.

Oferty mogą być składane wyłącznie na formularzu znajdującym się na stronie internetowej zamawiającego.

Postępowanie prowadzi się zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 oraz aktualnymi wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.