Rodzaj zamówienia: 
Usługi
Numer projektu: 
RR-II.052.8.45.2016
Zamawiający: 
Urzad Miasta Sanoka, Rynek 138-500 Sanok
Opis przedmiotu zamówienia: 

1) Opracowanie Diagnozy społeczno – gospodarczej wraz z uzasadnieniem do opracowania „Aktualizacji Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Sanoka na lata 2016 – 2022” sporządzona zgodnie z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 Ministra Infrastruktury i rozwoju z dn. 3 lipca 2015 roku wraz z instrukcją Instytucji Zarządzającej Regionalnym programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 w zakresie rewitalizacji w ramach RPO WP 2014-2020.

2) Opracowanie „Aktualizacji Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Sanoka na lata 2016 – 2022”, zgodnie z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury
i Rozwoju (MIR) oraz Wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego dotyczącymi zasad przygotowania lokalnych programów rewitalizacji (lub dokumentów równorzędnych) w perspektywie finansowej 2014-2020.

3) Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Sanoka stanowić ma wieloletni program działań w sferze przestrzennej, społecznej i gospodarczej, zmierzających do wyprowadzenia zdegradowanych obszarów z sytuacji kryzysowej i stworzenia warunków do ich dalszego rozwoju. LPR będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe między innymi w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 dlatego w dokumencie należy uwzględnić wskaźniki i kryteria niezbędne przy opracowywaniu projektów umożliwiających ubieganie się o wsparcie w ramach w/w programu.

4) Przeprowadzenie procedury OOŚ, w tym opracowanie wniosku do Państwowego Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie opinii w sprawie konieczności lub braku konieczności sporządzenia Prognozy Oddziaływania na Środowisko oraz uwzględnienie ewentualnych uwag w dokumencie ( na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z póź. zm.).

5) Przygotowanie i przeprowadzenie przez Wykonawcę konsultacji społecznych zgodnie z procedurą realizacji zadania wraz zamieszczeniem informacji o konsultacjach społecznych w lokalnej prasie.

6) Prezentacja dokumentów na sesji Rady Miasta Sanoka lub komisjach rady Miasta Sanoka – minimum 2 spotkania.

7) Udzielanie na bieżąco Zamawiającemu informacji i wyjaśnień dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia, w tym w ramach spotkań konsultacyjnych z zamawiającym – minimum 4 spotkania.

8) Udzielanie w terminie określonym przez Zamawiającego wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia na etapie weryfikacji „Aktualizacji Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Sanoka na lata 2016 - 2022”

9) Przedmiot zamówienia odpowiada kodowi CPV: 90712100-2 (Planowanie rozwoju środowiska miejskiego) ze Wspólnego Słownika Zamówień będącego załącznikiem do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV.

LPR powinien zawierać w szczególności

1) opis powiązań i komplementarności programu LPR z dokumentami strategicznymi i planistycznymi Miasta; w tym strategią rozwoju gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, strategią rozwiązywania problemów społecznych oraz strategią MOF.

2) scharakteryzowanie obecnej sytuacji w Mieście, w tym przeprowadzenie diagnozy czynników i zjawisk kryzysowych (dokonana na podstawie mierników rozwoju w odniesieniu do wartości dla całego Miasta) i przyczyn ich występowania we wszystkich sferach (społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzennofunkcjonalnej i technicznej) oraz określenie skali i charakteru potrzeb rewitalizacyjnych; wyznaczenie obszarów zdegradowanych i obszarów rewitalizacji,

3) Wykonanie przestrzennej wizualizacji obszarów kryzysowych i rewitalizowanych w postaci graficznej (mapy); załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno-przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne,

4) wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji),

5) cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk,

6) lista planowanych podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji,

7) charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisem,

8) mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji (komplementarność przestrzenna, problemowa, proceduralno-instytucjonalna, międzyokresowa, źródeł finansowania),

9) szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,

10) mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji na każdym etapie (diagnozowanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie),

11) opis systemu realizacji (wdrażania) programu wraz z ramowym harmonogramem;

12) opis systemu monitorowania i oceny skuteczności działań,

13) wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

LPR powinien zawierać w szczególności

1) opis powiązań i komplementarności programu LPR z dokumentami strategicznymi i planistycznymi Miasta; w tym strategią rozwoju gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, strategią rozwiązywania problemów społecznych oraz strategią MOF.

2) scharakteryzowanie obecnej sytuacji w Mieście, w tym przeprowadzenie diagnozy czynników i zjawisk kryzysowych (dokonana na podstawie mierników rozwoju w odniesieniu do wartości dla całego Miasta) i przyczyn ich występowania we wszystkich sferach (społecznej, gospodarczej, środowiskowej, przestrzennofunkcjonalnej i technicznej) oraz określenie skali i charakteru potrzeb rewitalizacyjnych; wyznaczenie obszarów zdegradowanych i obszarów rewitalizacji,

3) Wykonanie przestrzennej wizualizacji obszarów kryzysowych i rewitalizowanych
w postaci graficznej (mapy); załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno-przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne,

4) wizję stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt rewitalizacji),

5) cele rewitalizacji oraz odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom rewitalizacyjnym kierunki działań mających na celu eliminację lub ograniczenie negatywnych zjawisk,

6) lista planowanych podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz
z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji,

7) charakterystykę pozostałych rodzajów przedsięwzięć rewitalizacyjnych wraz z ich opisem,

8) mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami/przedsięwzięciami rewitalizacyjnymi oraz pomiędzy działaniami różnych podmiotów i funduszy na obszarze objętym programem rewitalizacji (komplementarność przestrzenna, problemowa, proceduralno-instytucjonalna, międzyokresowa, źródeł finansowania),

9) szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych,

10) mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji na każdym etapie (diagnozowanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie),

11) opis systemu realizacji (wdrażania) programu wraz z ramowym harmonogramem;

12) opis systemu monitorowania i oceny skuteczności działań,

13) wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

II. Warunki udziału w postępowaniu:

1)Wykonawca posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi oraz dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Oświadczenie Wykonawcy,

2) Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) wykonał co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu programu rewitalizacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi i wytycznymi właściwych instytucji, które zostały przyjęte przez zamawiającego uchwała lub innym dokumentem właściwym dla danego zamawiającego,

Ponadto

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.

III Termin wykonania przedmiotu umowy: 28.02.2017 r. z możliwością wydłużenia terminu realizacji na uzasadniony wniosek Wykonawcy spowodowany m.in. opóźnieniami w dostarczeniu informacji kluczowych dla opracowania dokumentu, brakiem udziału społeczeństwa w procesie przygotowawczym,

IV Warunki płatności:

przelew do 14 dni po otrzymaniu prawidłowo wypełnionej faktury i podpisaniu protokołu odbioru na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę,

VI Kary umowne:

za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przewiduje się karę umowną, wynosząca 0,5 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia oraz za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia liczony od terminu wyznaczonego na usunięcie wad. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę bądź Zamawiającego z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. Z kolei Zamawiający zapłaci karę umowną za odstąpienie od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, zaś w przypadku opóźnienia w płatności faktury Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe,

Wymagane dokumenty które należy przedłożyć wraz z formularzem ofertowym:

  1. Oświadczenie Wykonawcy
  2. Wykaz usług

Oferenci zostaną pisemnie zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

   Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Gabriela Kondyjowska kondyjowska@um.sanok.pl, tel. 134652867 oraz Konrad Białas rozwoj@um.sanok.pl  tel. 13 4652826

 

Termin składania ofert: 
poniedziałek, Listopad 14, 2016 - 12:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Miejsce składania oraz otwarcia ofert:

  1. Ofertę sporządzoną pisemnie w języku polskim należy złożyć (osobiście lub listownie) w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miasta w Sanoku, Rynek 1,
    38-500 Sanok (Biuro podawcze pok. nr 1), w terminie do 14.11.2016 r. do godziny 12:00. Decyduje data i godzina wpływu oferty. Koperta powinna być opatrzona napisem: „OFERTA NA OPRACOWANIE AKTUALIZACJI LOKALNEGO PROGRAMU EWITALIZACJI MIASTA SANOKA NA LATA 2016 – 2022”.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14.11.2016 r. o godz. 12:30. w pok. 33
  3. Oferenci zostaną pisemnie zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
  4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Termin wykonania zamówienia: 
wtorek, luty 28, 2017
Powiat: 
sanocki
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 
  1. Kryteria wyboru oferty: cena 100 %
  2. Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie kryterium oceny ofert: Wykonawca który złożył ofertę najkorzystniejszą cenowo otrzyma 100 pkt. pozostałym Wykonawcom zostaną przyznane punkty wg. poniższego wzoru:

 

Liczba punktów = (Cmin/Cof)*100*waga
gdzie :
Cmin  – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych,
Cof   - cena oferty badanej nieodrzuconej,

 

Jeżeli w postępowaniu nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.