Przedmiotem zamówienia jest nadzór inwestorski nad realizacją robót budowlanych w ramach projektu: „Ochrona dziedzictwa kulturowego zabytków przez remont i konserwację kościoła parafialnego i dzwonnicy w Majdanie Królewskim”.
Roboty budowlane obejmują m.in. następujące roboty:
Dzwonnica
- wzmocnienie konstrukcji stropu I - / strop drewniany – rozebranie podłogi z desek 34,952 m2 i wymiana belek 1,8 m 3 oraz impregnacja drewna 49,92 m2 /
- wzmocnienie konstrukcji stropu II - / strop drewniany – rozebranie podłogi z desek 32,400 m2 oraz impregnacja drewna 39,384 m2 /
- renowacja schodów prowadzących do wnętrza dzwonnicy – /schody z cegły – naprawa pęknięć, odgrzybianie 55 m2 i malowanie 15m2 /
- renowacja drewnianych schodów policzkowych I – / impregnacja 4,896 m2 /
- renowacja drewnianych schodów policzkowych II -/ demontaż i montaż oraz impregnacja belek i stopni 38,298 m2/
- wykonanie pomostu widokowego – / konstrukcja stalowa 0,694 t /
- impregnacja konstrukcji drewnianej – / zawieszenia dzwonów i więźby dachowej razem 627.318 m2 /
- stolarka okienna i drzwiowa – /renowacja drzwi drewnianych 11,015 m2, wymiana drzwi drewnianych na wzór istniejących 0,852m2 ,oraz okien 44,872 m2, tynki ościeży i malowanie 90,922m 2 /
- remont dzwonu – / automatyka, serce i zawieszenie dębowe dzwonu 1450 kg, automatyka serce i zawieszenie dębowe dzwonu 800 kg, automatyka serce i zawieszenie dębowe dzwonu 500 kg, wzmocnienie konstrukcji drewnianej z klamrami, szafa sterująca z zegarem i okablowanie. /
Kościół
- renowacja dachu – / rozebranie pokrycia dachu z blachy 553,8 m2, rozebranie i wykonanie nowego deskowania 521,0m2 , pokrycie dachu blachą miedzianą 0,60 mm na rąbek 553,0 m2, obróbki blacharski z blachy miedzianej./
- wymiana konstrukcji sygnatury dachu nawy głównej – / konstrukcja drewniana razem 2,617 m3 /
- docieplenie stropu – / wełna mineralna 15 cm 316,0 m2 /
- ściany zewnętrzne – / odgrzybianie i i naprawa tynków 56,10 m2, malowanie tynków 355,2 m2, konieczne rusztowania./
- remont schodów zewnętrznych - / schody z cegły – odgrzybianie 108.29 m2 , wyrównanie i malowanie 11.5 m2, balustrada stalowa 4,0 mb /
- remont istniejących podestów roboczych – / podłoga drewniana z bali 50 mm – 36,98 m2 /
- stolarka okienna i drzwiowa - / renowacja drzwi drewnianych 44,038 m2, wymiana na wzór istniejących okien 2,678 m2, tynki ościeży i malowanie 6,02 m2/
- instalacja odgromowa - / demontaż istniejących oraz montaż nowych zwodów poziomych 135 mb i pionowych 145 mb, złącza kontrolne 8 szt. /
Monitoring i oświetlenie zewnętrzne
- oświetlenie zewnętrzne – / lampy parkowe 4 szt. ułożenie kabla i montaż tablic rozdzielczych ./
- monitoring – / kamera szybkoobrotowa zewnętrzna szt 5, rejestrator, dysk, monitor
i okablowanie. / - wymiana lamp iluminacyjnych – /wymiana opraw oświetlenia zewnętrznego 4 szt. /
Szczegółowy zakres robót określa:
- dokumentacja projektowa,
- przedmiary robót,
które to dokumenty stanowią Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego - integralną części niniejszego zapytania i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.parafia.majdankrolewski.eu .
Obowiązki Wykonawcy związane z realizacja przedmiotu zamówienia:
Przedmiot umowy obejmuje nadzór inwestycyjny całego procesu inwestycyjnego we wszystkich branżach robót wynikających z opracowanego projektu budowlanego oraz z ustawy z dnia 06 lipca 2017 r. Prawo budowlane
Dz. U. z 2017 poz. 1332 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 108 poz. 953) i umowy z wykonawcą robót budowlanych,
a w szczególności:
a. reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem, warunkami pozwolenia na budowę, umową, przepisami prawa, obowiązującymi normami państwowymi, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
b. sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu materiałów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania,
c. sprawdzanie, odbiór częściowy robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie
w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, przewodów kominowych oraz udział
w czynnościach odbioru końcowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania,
d. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy
i prawidłowości zafakturowania wykonanych robót;
e. kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym
oraz terminowości ich wykonania.
Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo:
- wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
- żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę;
- bez pisemnej zgody Zamawiającego, Inspektor Nadzoru nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy na wykonanie robót budowlanych;
- zakres robót i wymagania jakościowe, określa dokumentacja projektowa wraz z pozwoleniem na budowę oraz obowiązujące przepisy prawa, zawarta umowa o roboty budowlane wraz z harmonogramem robót i załącznikami, które są znane Wykonawcy.
- Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do informowania Zamawiającego na piśmie (w formie protokołu konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych) o niezbędności wykonania robót koniecznych lub zamiennych nie uwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, bądź o konieczności zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne i zgodne z treścią Umowy i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, jaką Zamawiający zawarł z Wykonawcą robót budowlanych i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu Umowy.
- zlecenie przez Inspektora Nadzoru dla Wykonawcy budowy wykonania robót dodatkowych /zamiennych, koniecznych/ nie uwzględnionych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych możliwe jest tylko w przypadku wcześniejszego podpisania przez Zamawiającego stosownej Umowy z Wykonawcą robót budowlanych uzgadniającej zakres oraz wartość przedmiotowych robót.
- Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych zajdzie konieczność natychmiastowego przeprowadzenia robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo albo zabezpieczenie przed awarią, Inspektor Nadzoru jest upoważniony do zlecenia wykonawcy realizacji tych robót i dokonania stosownego wpisu do dziennika budowy oraz niezwłocznego zgłoszenia tego faktu na piśmie.
Do obowiązków inspektora nadzoru należy m.in.:
- merytoryczny nadzór nad wykonywaniem robót;
- koordynowanie wszystkich specjalności branż w zakresie odbioru poszczególnych rodzajów robót wynikających z dokumentacji projektowej,
- pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 06 lipca 2017 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1332 z późń. zm.), a szczególności czynności wymienione w art. 25 ustawy;
- weryfikacja harmonogramu rzeczowo-finansowego przedstawionego przez wykonawcę robót budowlanych;
- dokładne zapoznanie się z warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów;
- nadzór nad kompletowaniem i kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót budowlanych koniecznych do odbioru;
- kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót;
- nadzorowanie prac na budowie minimum 2 godziny dziennie w dni, w których wykonywane będą roboty budowlane objęte nadzorem.
- właściwa dyspozycyjność wobec Wykonawcy robót i Inwestora – Zamawiającego niezwłoczne od powiadomienia stawianie się na uzasadnione wezwanie telefoniczne lub inne Wykonawcy robót;
- uczestnictwo w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego;
- pełna koordynacja działań, w zakresie współpracy z projektantami, w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności w realizacji robót budowlanych wg zatwierdzonej dokumentacji technicznej i konieczności zatwierdzania rozwiązań zamiennych;
- nadzór nad terminowością realizacji zadania w szczególności w zakresie dotrzymywania terminu zakończenia prac;
- pisemne zgłaszanie Zamawiającemu informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją prac, w tym również informacji o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu z określeniem ich przyczyn;
- bez zgody Zamawiającego Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania Wykonawcy polecenia wykonywania robót dodatkowych lub zamiennych;
- dokonywanie rozliczeń budowy pod względem ilościowym tzn. w zakresie zgodności rachunków wystawionych Zamawiającemu z rzeczywistym wykonaniem zakresu robót oraz pod względem ilościowym i jakościowym wykonanych robót;
- nadzór budowy (w trakcie jej realizacji) w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru nie rzadziej jednak niż pięć razy w tygodniu (za wyjątkiem przestoju w robotach gdzie częstotliwość pobytu można ograniczyć do niezbędnego minimum) oraz na wezwanie kierownika budowy lub Zamawiającego,
- przygotowanie w imieniu Zleceniodawcy kompletu dokumentów oraz złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektora nadzoru Budowlanego w Kolbuszowej i przekazanie kopii wniosku
z potwierdzoną datą wpływu dla Zamawiającego.
- wszystkie roboty budowlane związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany prowadzić zgodnie
z PN, przepisami BHP oraz ze sztuką budowlaną oraz przepisami szczegółowymi.
- udział w przeglądach gwarancyjnych w czasie trwania okresu gwarancyjnego robót budowlanych
Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 9.12 Zapytania ofertowego należy złożyć w terminie do dnia 18.10.2017r. do godz. 9:00 wsiedzibie: Parafii Rzymskokatolickej pw. św. Bartłomieja Apostoła w Majdanie Królewskim , PL. Konfederatów Barskich 6, 36-110 Majdan Królewski (Kancelaria Parafialna)
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 18.10.2017 r. o godz. 9:30 w siedzibie: Parafii Rzymskokatolickej pw. św. Bartłomieja Apostoła w Majdanie Królewskim PL. Konfederatów Barskich 6, 36-110 Majdan Królewski (Kancelaria Parafialna)
Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
- Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
- Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
P N
PC = ------- x 100 pkt
P B
gdzie,
P C - ilość punktów za kryterium cena,
P N - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
P B - cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą ofertę w danej części zamówienia zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.