Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowo-budowlanych oraz dostawy i montażu wyposażenia związanych z realizacją zadania: Kompleksowa modernizacja, odnowa i ochrona budynku Ustrzyckiego Domu Kultury w Ustrzykach Dolnych wraz z digitalizacją/udostepnieniem zasobów informacyjnych. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: • Wykonanie robót remontowo-budowlanych wg opisu przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ • Dostawa i montaż wyposażenia wg opisu przedmiotu zamówienia zawartego specyfikacji .
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie
podlegają wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy Pzp, oraz
spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
- Zdolności technicznej lub zawodowej; w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy:
- wykazali, że wykonali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedno zadanie, które odpowiada swoim rodzajem i wartością robót budowlanych w wysokości minimum 3 000 000,00 zł (brutto) zadaniu stanowiącym przedmiot zamówienia. Za spełniające warunek uważa się obiekty koncertowe, operowe, teatralne, lub wielofunkcyjnych przeznaczonych dla minimum 200 widzów i chodzi tu o obiekty zaliczane do klasy 1261 według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r., Nr 112 poz. 1316, z późn. zm.)
Wartość robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien przeliczyć na PLN wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu, natomiast w przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcę Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu.
Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie polegające na wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie budynku posiadającego salę koncertową, teatralną lub widowiskową z widownią z co najmniej 200 (dostosować do ilości miejsc w DK) miejscami siedzącymi, o łącznej wartości nie mniejszej niż 3 mln złotych brutto, przy czym zakres robót obejmował przynajmniej trzy z wymienionych poniżej czterech zakresów, tj.:
(1) roboty budowlane w tym montaż paneli akustycznych i innych ustrojów akustycznych, których zadaniem było uzyskanie zaprojektowanych parametrów akustycznych Sali.
(2) dostawę, montaż i uruchomienie urządzeń oświetlenia technologicznego sceny i widowni,
(3) dostawę, montaż i uruchomienie systemu elektroakustycznego nagłośnienia widowni i sceny,
(4) dostawę, montaż i uruchomienie urządzeń mechaniki scenicznej,
b) Wykonawca musi wskazać osoby, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca, wskaże osoby, które na każdym etapie realizacji zamówienia, spełniać będą następujące wymagania:
-
dysponowali osobami, które będą skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane:
- w
- w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- 1 osobą - specjalista w zakresie oświetlenia scenicznego posiadający wykształcenie na kierunku elektrycznym lub elektronicznym oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie instalacji elektrycznych,posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe liczone na dzień składania ofert w kierowaniu realizacją co najmniej 2 (dwóch) instalacji systemu oświetlenia scenicznego w salach koncertowych, operowych, teatralnych, lub wielofunkcyjnych przeznaczonych dla minimum 200 widzów i chodzi tu o obiekty zaliczane do klasy 1261 według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r., Nr 112 poz. 1316, z późn. zm.)
- 1 osobą - specjalista w zakresie technologii sceny posiadający wykształcenie na kierunku mechanicznym bądź elektrycznym lub elektronicznym,posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe liczone na dzień składania ofert w kierowaniu realizacją co najmniej 2 (dwóch) instalacji urządzeń mechanicznych sceny w obiektach koncertowych, operowych, teatralnych, lub wielofunkcyjnych przeznaczonych dla minimum 200 widzów i chodzi tu o obiekty zaliczane do klasy 1261 według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r., Nr 112 poz. 1316, z późn. zm.)
- co najmniej jedną (1) akustyka lub elektroakustyka posiadającą wykształcenie o specjalności akustyka lub inżynieria dźwięku oraz, która posiada doświadczenie zawodowe przy realizacji prac w zakresie akustyki lub elektroakustyki. Wymaga się aby wskazana osoba akustyka lub elektroakustyka wykonała w okresie ostatnich 5 lat prace w zakresie akustyki dla co najmniej 1 sali widowiskowej z widownią o co najmniej 200 stałych miejscach, chodzi tu o obiekty zaliczane do klasy 1261 według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. z 1999 r., Nr 112 poz. 1316, z późn. zm.)
Powyższe funkcje mogą być pełnione przez jedną osobę o ile spełnia ona oba powyższe warunki.
Wraz z ofertą należy złożyć Wykaz osób, które będą uczestniczyć wykonaniu zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (oryginał podpisany przez Wykonawcę) – według formularza „Wykaz osób”;
Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2017r. poz. 1332 z późn. zmianami ) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich U E (Dz. U. z 2016r. poz. 65).
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu Zamawiający żąda:
a) potwierdzenia, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną na jeden wypadek ubezpieczeniowy nie niższą niż 1 000 000,00 zł.
Ustrzycki Dom Kultury
ul. 29 Listopada 31,
38-700 Ustrzyki Dolne,
Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są:
a) Cena: - 60%
b) Okres gwarancji - 40%
16.B Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych
w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu), która otrzyma największą
łączną liczbę punktów z poszczególnych kryteriów oceny ofert.
Minimalny okres gwarancji jakości – 36 miesięcy od daty odbioru robót.
Wykonawca, który udzieli gwarancji na okres 36 miesięcy – otrzyma 0 punktów.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę krótszej gwarancji jakości, oferta
będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art.89 ust.1 pkt 2 ustawy.
Maksymalny punktowany przez Zamawiającego okres gwarancji jakości –
60 miesięcy od daty odbioru robót. Wykonawca, który zaoferuje okres
gwarancji jakości licząc od dnia odbioru robót w liczbie miesięcy 60 i więcej –
otrzyma 40 pkt.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, za wyjątkiem okoliczności przewidzianych art.144 Ustawy Pzp. i w niniejszej SIWZ.
-
Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy w następujących przypadkach:
a) zmiany kluczowego personelu Zamawiającego lub Wykonawcy, w tym zmiana kierownika budowy - spełniającego wymagania zawarte w SIWZ
po uzgodnieniu z Zamawiającym,b) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących konieczność przerwania robót, potwierdzoną przez Inspektora nadzoru wpisem do dziennika budowy lub w oparciu o sporządzoną notatkę służbową. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu przewidzianego na realizację zamówienia, o ilość dni w których te warunki wystąpią (opady, zbyt niskie temperatury),
c) zmiany warunków realizacji zamówienia z przyczyn, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wystąpienia w czasie realizacji
i na terenie objętym czynnościami wykonawcy robót klęski żywiołowej oraz zmian w zasadach finansowania. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia tego terminu o okres niezbędny do realizacji tych robót.d) zmiana podwykonawcy – na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót.
e) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub osób trzecich ( w tym również trudnej sytuacji finansowej Zamawiającego spowodowanej mniejszymi niż planowane dochodami budżetowymi);
f) konieczności wykonania robót dodatkowych na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia,
-
opóźnień w realizacji zamówienia będących następstwem wad zawartych
w dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej
lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, -
dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia umownego
w okolicznościach w przypadkuurzędowej zmiany stawki podatku VAT, - Wskazane powyżej zmiany mogą być wprowadzone, jedynie w przypadku jeżeli obydwie strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia. W/w zmiany wymagają sporządzenia i zawarcia aneksu do umowy.