- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- (Opis przedmiotu zamówienia) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu oraz przeprowadzeniu kompletnej procedury przyłączenia do sieci elektroenergetycznej 6 małych instalacji fotowoltaicznych w ramach projektów:
- Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Borek Stary – instalacja nr 1, zadanie 1 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Świętych Piotra i Pawła w Borku Starym spółka z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Grodzisko Dolne I – instalacja nr 1, zadanie 2 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Świętej Barbary w Grodzisku Dolnym spółka z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Budowa farmy fotowoltaicznej wraz z towarzyszącą infrastrukturą w miejscowości Iskrzynia – instalacja nr 1, zadanie 3 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Matki Bożej Częstochowskiej w Iskrzyni spółka z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Mała III – instalacja nr 1, zadanie 4 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Chrystusa Króla w Jaśle spółka z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Mała IX – instalacja nr 1, zadanie 5 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Matki Bożej Śnieżnej w Rzeszowie-Budziwoju spółka z ograniczoną odpowiedzialnością),
- Budowa farmy fotowoltaicznej w miejscowości Glinik Dolny XIV – instalacja nr 1, zadanie 6 (inwestor: Park Energii Słonecznej Parafii Rzymskokatolickiej Najświętszej Maryi Panny Królowej Świata w Wiśniowej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością).
- Charakterystyczne parametry każdej instalacji (każdego z zadań):
- moc zainstalowana paneli fotowoltaicznych 200 kWp,
- orientacja paneli: na południe (0°), kąt nachylenia w stosunku do horyzontu – 25°;
- sposób montażu paneli na konstrukcji – poziomy (horyzontalny), po 4 panele na konstrukcji;
- wolnostojący stelaż pod panele fotowoltaiczne składający się głównie z profili stalowych ocynkowanych lub aluminiowych z podporami osadzonymi w gruncie;
- sposób montażu paneli na konstrukcji (stelażu) – panele ułożone horyzontalnie (tzn. dłuższa krawędź panelu w poziomie), po 4 rzędy paneli na stole stelażowym;
- sposób mocowania stelażu do podłoża – pojedyncza podpora osadzona w gruncie (pojedynczy słup podporowy na przekroju a-a na rysunku K1 w projekcie budowlanym);
- stacja transformatorowa 250 kVA;
- moc maksymalna pojedynczego panelu dla warunków STC (Pmax STC) 285 Wp, pozostałe parametry elektryczne i mechaniczne określone w projekcie wykonawczym;
- gwarancja producenta paneli na moc na co najmniej następujących warunkach:
- gwarancja rzeczywistej mocy modułu w momencie dostawy nie mniej niż 97,5% mocy nominalnej (znamionowej) określonej w karcie katalogowej modułu,
- roczny spadek mocy nominalnej (znamionowej) nie większy niż 0,7% mocy znamionowej nominalnej (znamionowej) określonej w karcie katalogowej modułu przez okres co najmniej 25 lat (jednoczesna gwarancja że moc na końcu 25. roku działania modułu będzie odpowiadała co najmniej 80,0% mocy nominalnej (znamionowej) określonej w karcie katalogowej modułu);
- parametry mechaniczne i elektryczne inwerterów określone w projekcie wykonawczym;
- parametry komponentów oraz układów monitoringu parametrów instalacji oraz monitoringu wizyjnego określone w projekcie wykonawczym;
- parametry okablowania określone w projekcie wykonawczym.
- W zakres zamówienia dla każdego z zadań wchodzi w szczególności:
- wykonanie robót budowlanych określonych w projektach wykonawczych w zakresie budowy kompletnej instalacji fotowoltaicznej oraz przyłącza elektroenergetycznego średniego napięcia;
- aktualizacja (lub uzyskanie) na rzecz i w imieniu zamawiającego warunków przyłączenia dla wytwórców do sieci elektroenergetycznej dystrybucyjnej średniego napięcia przedsiębiorstwa energetycznego (operatora systemu dystrybucyjnego właściwego dla lokalizacji inwestycji) dla instalacji fotowoltaicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi danego przedsiębiorstwa energetycznego, obejmująca w szczególności:
- sporządzenie właściwego wniosku o zmianę dotychczasowych lub określenie nowych warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej dla wytwórców wraz z wymaganymi załącznikami;
- prowadzenie wszelkiej korespondencji i koniecznych uzgodnień z przedsiębiorstwem energetycznym w toku procedury określania warunków przyłączenia instalacji do sieci elektroenergetycznej;
- realizacja w imieniu zamawiającego zobowiązań zamawiającego wynikających z umowy o przyłączenie (w szczególności przygotowanie i złożenie Oświadczenia o wykonaniu małej instalacji potwierdzającego prawidłowość prac wykonanych przez wykonawcę);
- uzyskanie dokumentu potwierdzającego możliwość świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej od przedsiębiorstwa energetycznego;
- przeprowadzenie wszelkich wymaganych czynności niezbędnych do zawarcia przez zamawiającego Umowy dystrybucji energii elektrycznej oraz Umowy sprzedaży energii elektrycznej wprowadzanej do sieci dystrybucyjnej w zakresie odnoszącym się do energii elektrycznej wprowadzanej do sieci dystrybucyjnej z instalacji;
- uruchomienie instalacji i rozpoczęcie wprowadzania do sieci elektroenergetycznej energii elektrycznej wytworzonej w instalacji, w tym przygotowanie wszelkich dokumentów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie;
- poniesienie wszelkich kosztów (w tym wymaganych prawem opłat i zaliczek, a w szczególności opłaty przyłączeniowej na rzecz przedsiębiorstwa energetycznego) związanych z wszystkimi etapami procesu przyłączania instalacji do sieci elektroenergetycznej.
- Szczegółowy zakres robót i innych świadczeń precyzują projekty wykonawcze załączniki do niniejszej specyfikacji. Przedmiary robót należy traktować jako dokumenty pomocnicze do wykonania kosztorysu oraz obliczenia ceny oferty, która powinna uwzględnić ewentualne rozbieżności w ilości robót pomiędzy przedmiarem a dokumentacją projektową i opisem przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia ewentualnych rozbieżności pomiędzy przedmiarem a projektami jako nadrzędną i właściwą – stanowiącą podstawę do wyceny robót – należy traktować treść projektu wykonawczego.
- Kody wspólnego słownika zamówień o którym mowa w Rozporządzeniu (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) (Dz.Urz. WE L 340 z 16 grudnia 2002 r.)[1]:
- 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne;
- 45000000-7 Roboty budowlane;
- 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej;
- 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych;
- 45232200-4 Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych;
- 45232210-7 Roboty budowlane w zakresie budowy linii napowietrznych;
- 45232220-0 Roboty budowlane w zakresie podstacji;
- 45223100-7 Montaż konstrukcji metalowych;
- 45223810-7 Konstrukcje gotowe;
- 45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego;
- 45315100-9 Instalacyjne roboty elektrotechniczne;
- 45315500-3 Instalacje średniego napięcia;
- 51110000-6 Usługi instalowania sprzętu elektrycznego;
- 51111200-5 Usługi instalowania generatorów;
- 51111300-6 Usługi instalowania transformatorów;
- 51900000-1 Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- (Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom) Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
- (Wymagania stawiane wykonawcy)
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
- Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
- Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
- Wymagane jest określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faxu oraz dokonanie innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
- (Wymagania organizacyjne) Zamawiający nie przewiduje spotkania z oferentami.
- (Wymagania dotyczące gwarancji) Na wykonany przedmiot umowy wykonawca udziela gwarancji na okres nie mniejszy niż 36 miesięcy.
[1] Wspólny słownik zamówień dostępny jest m.in. pod adresem: http://kody.uzp.gov.pl.
- O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
- posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia;
- dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia.
- Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu weryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
- Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się:
- wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
- wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
- o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 2018 r. poz. 1600, j.t.) lub art. 46 lub art. 48 Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2018 r. poz. 1263, j.t.),
- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
- skarbowe,
- o którym mowa w art. 9 lub art. 10 Ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2012 r. poz. 769);
- wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt. 2);
- wykonawcę, który w wyniku w wyniku zamierzonego działania, lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
- wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
- wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się
o zamówienia publiczne na podstawie Ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. z 2018 r. poz. 703, j.t. z późn. zm.); - wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne.
- Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
- Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
- jest niezgodną z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub z powodu braku spełnienia wymogów formalnych udziału w postępowaniu;
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
- W celu uniknięcia konfliktu interesów:
- zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym z zamawiającym osobowo lub kapitałowo[1],
- osoby wykonujące w imieniu zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert, nie mogą być powiązane osobowo lub kapitałowo z wykonawcami, którzy złożyli oferty, powinny być to osoby bezstronne i obiektywne.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
[1] Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Oferty należy składać do dnia: 2018-09-21 do godz. 13:30 w: Sieć Parków Energii Słonecznej sp. z o.o. (biuro w Błażowej), ul. Myśliwska 18, 36-030 Błażowa.
- Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
- Oferty zostaną otwarte dnia: 2018-09-21 o godz. 14:00 w: Sieć Parków Energii Słonecznej sp. z o.o. (biuro w Błażowej), ul. Myśliwska 18, 36-030 Błażowa.
- Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- oferta, spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją;
- oferta została złożona, w określonym przez zamawiającego terminie;
- wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami zamawiającego.
- Stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi zasadę oceny ofert. Oferty oceniane będą w odniesieniu do warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie każdego kryterium.
- Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione w tabeli:
Nazwa kryterium
Waga
Najniższa cena
0,6
Okres dodatkowej gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych
0,2
Czas reakcji serwisowej
0,1
Czas naprawy serwisowej
0,1
- W każdym kryterium, oferta wykonawcy otrzyma liczbę punktów ustaloną zgodnie z określonym dla tego kryterium wzorem do obliczenia punktowego.
- Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.
Nazwa kryterium
Wzór do obliczenia punktowego
Najniższa cena
pc = Cmin / Co ∙ 100
gdzie:
pc – liczba punktów w kryterium Najniższa cena;
Cmin – cena z oferty o najniższej cenie (wyrażona w złotych polskich – PLN, z zastrzeżeniem zapisów ust. VIII);
Cmin – cena oferty ocenianej (wyrażona w złotych polskich – PLN, z zastrzeżeniem zapisów ust. VIII)
Okres dodatkowej gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych
pg = (Go + [1/4 ∙ Ho]) / 150 ∙ 100 dla Ho > Go
pg = (Ho + [1/4 ∙ Go]) / 150 ∙ 100 dla Ho ≤ Go
gdzie:
pg – liczba punktów w kryterium Okres dodatkowej gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych;
Go – okres świadczenia gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych obejmującej usterki spowodowanej wadami materiałowymi lub produkcyjnymi z oferty ocenianej (wyrażony w liczbie pełnych miesięcy – może przyjmować wartości liczb całkowitych do 120, jeżeli wykonawca poda dłuższy okres świadczenia gwarancji producenta paneli fotowoltaicznych, to do obliczeń zostanie przyjęty okres 120 miesięcy);
Ho – okres od którego producent paneli fotowoltaicznych oferowanych przez wykonawcę w ramach niniejszego postępowania świadczy gwarancję produktową jak gwarancja w okresie Go z oferty ocenianej (wyrażony w liczbie pełnych miesięcy – może przyjmować wartości liczb całkowitych do 120, jeżeli wykonawca poda dłuższy okres, to do obliczeń zostanie przyjęty okres 120 miesięcy).
Czas reakcji serwisowej
prs = Trmin / Tro ∙ 100
gdzie:
prs – liczba punktów w kryterium Czas reakcji serwisowej;
Trmin – gwarantowany maksymalny czas reakcji serwisowej z oferty o najniższym czasie rekcji serwisowej (wyrażony w godzinach, rozumiany jako maksymalna dopuszczalna liczba godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia serwisowego do momentu podjęcia pierwszych czynności diagnostycznych przez wykonawcę);
Tro – gwarantowany maksymalny czas reakcji serwisowej z oferty ocenianej (wyrażony w godzinach, rozumiany jako maksymalna dopuszczalna liczba godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia serwisowego do momentu podjęcia pierwszych czynności diagnostycznych przez wykonawcę)
Czas naprawy serwisowej
pns = Tnmin / Tno ∙ 100
gdzie:
pns – liczba punktów w kryterium Czas naprawy serwisowej;
Tnmin – gwarantowany maksymalny czas naprawy serwisowej z oferty o najniższym czasie naprawy serwisowej (wyrażony w godzinach, rozumiany jako maksymalna dopuszczalna liczba godzin od momentu podjęcia pierwszych czynności diagnostycznych przez wykonawcę do momentu, w którym zostanie przywrócona pierwotna normatywna funkcjonalność i efektywność działania instalacji);
Tno – gwarantowany maksymalny czas naprawy serwisowej z oferty ocenianej (wyrażony w godzinach, rozumiany jako maksymalna dopuszczalna liczba godzin od momentu podjęcia pierwszych czynności diagnostycznych przez wykonawcę do momentu, w którym zostanie przywrócona pierwotna normatywna funkcjonalność i efektywność działania instalacji)
- Wynikiem oceny dla każdej z ofert będzie suma iloczynów liczby punktów otrzymanych w ramach wyszczególnionych kryteriów oceny przez wagę przyporządkowaną tym kryterium oceny – obliczona zgodnie z przedstawionym wzorem:
p = pc ∙ ηc + pg ∙ ηg + prs ∙ ηrs + pns ∙ ηnsgdzie: p – wynikiem oceny dla danej oferty; pc – liczba punktów otrzymanych w kryterium Najniższa cena; pg – liczba punktów otrzymanych w kryterium Okres dodatkowej gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych; prs – liczba punktów otrzymanych w kryterium Czas reakcji serwisowej; pns – liczba punktów otrzymanych w kryterium Czas naprawy serwisowej; ηc – waga dla kryterium Najniższa cena (ηc = 0,6); ηg – waga dla kryterium Okres dodatkowej gwarancji produktowej producenta paneli fotowoltaicznych (ηg = 0,2); ηrs – waga dla kryterium Czas reakcji serwisowej (ηrs = 0,1); ηns – waga dla kryterium Czas naprawy serwisowej (ηns = 0,1).
- Oferta, która uzyska największy wynik oceny (p) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie uzyskanym wynikiem oceny.
- Zamawiający dla potrzeb oceny oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego dla zamawiającego, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, doliczy do przedstawionej w niej ceny należny podatek od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi w przedmiocie zamówienia przepisami prawa.
- O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy:
- posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia;
- dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia.
- Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu weryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
- Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się:
- wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
- wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
- o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 2018 r. poz. 1600, j.t.) lub art. 46 lub art. 48 Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2018 r. poz. 1263, j.t.),
- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,
- skarbowe,
- o którym mowa w art. 9 lub art. 10 Ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2012 r. poz. 769);
- wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt. 2);
- wykonawcę, który w wyniku w wyniku zamierzonego działania, lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
- wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
- wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie Ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. z 2018 r. poz. 703, j.t. z późn. zm.);
- wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne.
- Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.
- Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
- jest niezgodną z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub z powodu braku spełnienia wymogów formalnych udziału w postępowaniu;
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
- W celu uniknięcia konfliktu interesów:
- zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym z zamawiającym osobowo lub kapitałowo[1],
- osoby wykonujące w imieniu zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert, nie mogą być powiązane osobowo lub kapitałowo z wykonawcami, którzy złożyli oferty, powinny być to osoby bezstronne i obiektywne.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
[1] Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie.
- Możliwe jest dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku gdy:
- zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w zapytaniu ofertowym lub dokumentach zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany, o ile nie prowadzą one do zmiany charakteru umowy;
- zmiany dotyczą realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
- zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
- konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,
- wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie;
- wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
- na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt. 1,
- w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy,
- w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców;
- zmiana nie prowadzi do zmiany charakteru umowy a łączna wartość zmian jest mniejsza niż 5 225 000 euro w przypadku zamówień na roboty budowlane lub 209 000 euro w przypadku zamówień na dostawy i usługi, i jednocześnie jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane, jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
- Zmianę postanowień zawartej umowy uznaje się za istotną jeżeli zmienia ogólny charakter umowy, w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu albo nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
- zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści;
- zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie;
- zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy lub polega na zastąpieniu wykonawcy, któremu zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust. 3 pkt. 4.
- Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia.
- Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy:
- zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
- klęski żywiołowe,
- warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbiorów,
- zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności:
- wstrzymanie robót przez zamawiającego,
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
- zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.,
- odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,
- inne przyczyny zewnętrzne niezależne od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac.
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1 lit. a – d termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.
- zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
- Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
- zmiany technologiczne, w szczególności:
- konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem zamówienia,
- konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
- zmiany technologiczne, w szczególności:
- Zmiany osobowe:
- zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 j.t. z późn. zm.) lub innych przepisach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez zamawiającego.
- Pozostałe zmiany:
- siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
- zmiana obowiązującej stawki VAT – jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie albo zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza możliwość odpowiednie zwiększenia albo zmniejszenia wynagrodzenia wykonawcy (ceny),
- rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy – w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,
- kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami – w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasad opisanych w lit. c,
- zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 3571 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 2018 poz. 1025, j.t. z późn zm.) z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 Ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. 2017 poz. 1577, j.t. z późn. zm.).
- Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy:
- Wszystkie postanowienia zawarte w ust. 4 stanowią katalog zmian na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
- Nie stanowi zmian umowy:
- zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego);
- zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.