Przedmiotem zamówienia obejmuje przebudowę istniejącego zaplecza sanitarno – szatniowego oraz budowę boiska sportowego wielofunkcyjnego, bieżni lekkoatletycznej z bieżnią do skoku w dal, placu do rzutu kulą, budowę boiska do piłki nożnej, oświetlenia oraz infrastruktury towarzyszącej przy Michalickim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym. Zakres rzeczowy projektu obejmuje:
- okablowanie i instalacje elektryczne;
- przebudowa zaplecza szatniowego +budowa boisk;
- boiska i urządzenia sportowe;
- odwodnienie ;
- chodnik;
- parking;
- przebudowa zaplecza sanitarno – szatniowego;
- instalacja wodna – kanalizacyjna i centralnego ogrzewania (zaplecze szatniowo – sanitarne)
Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:
Załącznik nr 5 - Dokumentacja projektowa
Załącznik nr 6 - Przedmiary robót
Załącznik nr 7 - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45 21 22 21-1 Roboty budowlane w zakresie budowy boisk sportowych
Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Tam, gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Przedmiarach robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.
1). O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy:
spełniają warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli roboty budowlane polegające na budowie: jednego boiska piłkarskiego z nawierzchnią z trawy syntetycznej
i jednego boiska wielofunkcyjnego z nawierzchnią poliuretanową;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia t.j. dysponują osobami, które będą
wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów
do udostępnienia tych osób, w tym:
c.1) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności:
- konstrukcyjno-budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych.
Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami;
d)sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych
w Punkcie 9 niniejszego Zaproszenia.
3) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody „spełnia/nie spełnia”.
5) Zamawiający informuje, że posiadane przez osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i zaproszeniu powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r., Prawo budowlane (Dz. U.
z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące.
Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r., Nr 63, poz. 394).
- Ofertę należy złożyć do dnia 21.06.2016 r. do godziny 1100 w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
w Miejscu Piastowym ul. Ks. Br. Markiewicza 25b, 38-430 Miejsce Piastowe (sekretariat I piętro). Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym powyżej, nie będą brane pod uwagę. - Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Oferenci mają możliwość zapoznania się z treścią złożonych ofert, z zastrzeżeniem konieczności zachowania przepisów dotyczących ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
- UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty według następujących kryteriów:
1.Cena - 97 %
Sposób oceny:
Lp = Cn / Cb x 97% x 100
gdzie:
Lp – liczba punktów
Cn- najniższa cena wśród ofert
Cb – cena badanej oferty
Z tytułu kryterium ,,cena” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 97 pkt.
2. Gwarancja– 3%
W kryterium gwarancja punkty zostaną przyznane w następujący sposób:
- gwarancja 5 lat ( minimalny okres gwarancji) – 0 pkt
- gwarancja do 72 miesięcy – 2 pkt
- gwarancja powyżej 72 miesięcy – 3 pkt
W przypadku braku podania okresu gwarancji w ofercie, zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.
Z tytułu kryterium ,,gwarancja” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 3 pkt.
Liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę wyliczona będzie wg wzoru:
Ilość punktów = cena + długość okresu gwarancji
Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego
z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3. Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:
- Wystąpienia istotnych lub nieistotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji – zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia.
- Zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy – zmianie może ulec termin realizacji umowy.
- Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, organizacyjna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy,
w szczególności terminu realizacji umowy. - Zaistnienia siły wyższej – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
- Zaistnienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
- Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
- Zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych.
- Zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
- Zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych.
- Zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem że nie wykraczają one poza zakres dokumentacji projektowej i zasady wiedzy technicznej.
- Innych przeszkód uniemożliwiających prowadzeni robót, za które odpowiada Wykonawca.
4. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to przykładowo, okoliczności:
- powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy,
- powodujące poprawienie parametrów technicznych,
- wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.
Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń. W/w zmiany muszą być każdorazowo zatwierdzone przez zamawiającego w porozumieniu z projektantem.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy
konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją
projektową oraz robót dodatkowych, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do
prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru
robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 niniejszej umowy.
6. Konieczne roboty dodatkowe oraz roboty zamienne mogą być wykonane (lub ,,zaniechane”) na
podstawie protokołów konieczności potwierdzonych przez projektanta i zatwierdzonych przez
zamawiającego. Bez zatwierdzenia ,,protokołów konieczności” przez zamawiającego wykonawca
nie może rozpocząć wykonywania ww. robót lub rezygnować z wykonania robót ,,zamiennych”.
7. Zamiany, o których mowa w ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.
8. Jeżeli, pomimo zachowania przez Zamawiającego należytej staranności w sprawdzeniu dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych zostaną w nich wykryte wady lub usterki, Zamawiający w porozumieniu z autorem dokumentacji doprowadzi do ich usunięcia i uzgodni z wykonawcą sposób wykonania robót budowlanych wynikający ze zmian tej dokumentacji. Ze względu na przyjęta formę ryczałtu jako zapłatę wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy skutki finansowe dokonanych zmian obciążą wykonawcę o ile zmiany nie będą wykraczały poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Zaproszeniu do składania ofert.
9. Warunkiem dokonania zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę , zawierającego:
- opis propozycji zmiany,
- uzasadnienie zmiany,
- opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy.