Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
Michalicki Zespoł Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym, ul. Ks. Markiewicza 25B, 38-430 Miejsce Piastowe
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia obejmuje przebudowę istniejącego zaplecza sanitarno – szatniowego oraz budowę boiska sportowego wielofunkcyjnego, bieżni lekkoatletycznej  z bieżnią do skoku w dal, placu do rzutu kulą, budowę boiska do piłki nożnej, oświetlenia oraz infrastruktury towarzyszącej przy Michalickim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym. Zakres rzeczowy projektu obejmuje:

- okablowanie i instalacje elektryczne;

- przebudowa zaplecza szatniowego  +budowa boisk;

- boiska i urządzenia sportowe;

- odwodnienie ;

- chodnik;

- parking;

- przebudowa zaplecza sanitarno – szatniowego;

- instalacja wodna – kanalizacyjna i centralnego ogrzewania (zaplecze szatniowo – sanitarne)

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowią załączniki:

 

Załącznik nr 5  - Dokumentacja projektowa

Załącznik nr 6 - Przedmiary robót

Załącznik nr 7 - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

 

Oznaczenie według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

 45 21 22 21-1      Roboty budowlane w zakresie budowy boisk sportowych

 

Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

 

Tam, gdzie na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Przedmiarach robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.

Kod CPV: 
45212221-1
Warunki udziału w postępowaniu : 

1). O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy:

spełniają warunki dotyczące:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2.  posiadania wiedzy i doświadczenia tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli roboty budowlane polegające na budowie: jednego boiska piłkarskiego z nawierzchnią z trawy syntetycznej
    i jednego boiska wielofunkcyjnego z nawierzchnią poliuretanową;

     c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami
            zdolnymi do wykonania zamówienia t.j. dysponują osobami, które będą
            wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów
           do udostępnienia tych osób,  w tym:

c.1) przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności:

- konstrukcyjno-budowlanej,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,

- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych.

 

Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami;

 

d)sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych
w Punkcie 9 niniejszego Zaproszenia.

3)  Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału

w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody „spełnia/nie spełnia”.

5) Zamawiający informuje, że posiadane przez osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i zaproszeniu powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r., Prawo budowlane (Dz. U.
z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące.

Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2013r., poz. 1409 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r., Nr 63, poz. 394).

Termin składania ofert: 
wtorek, Czerwiec 21, 2016 - 11:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 
  1. Ofertę należy złożyć do dnia 21.06.2016 r. do godziny 1100 w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
    w Miejscu Piastowym ul. Ks. Br. Markiewicza 25b, 38-430 Miejsce Piastowe (sekretariat I piętro). Oferty, które wpłyną po terminie wskazanym powyżej, nie będą brane pod uwagę.
  2. Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Oferenci mają możliwość zapoznania się z treścią złożonych ofert, z zastrzeżeniem konieczności zachowania przepisów dotyczących ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
  3. UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty według  następujących kryteriów:

1.Cena  -  97 %

Sposób oceny:

Lp = Cn / Cb x 97% x 100

gdzie:

Lp – liczba punktów

Cn- najniższa cena wśród ofert

Cb – cena badanej oferty

 

Z tytułu kryterium ,,cena” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 97 pkt.

 

2. Gwarancja– 3%   

W kryterium gwarancja punkty zostaną przyznane w następujący sposób:

- gwarancja 5 lat ( minimalny okres gwarancji) – 0 pkt

- gwarancja do 72 miesięcy – 2 pkt

- gwarancja powyżej 72 miesięcy – 3 pkt

 

W przypadku braku podania okresu gwarancji w ofercie, zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy.

 

Z tytułu kryterium ,,gwarancja” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 3 pkt.

Liczba punktów uzyskanych przez daną ofertę wyliczona będzie wg wzoru:

 

Ilość punktów = cena + długość okresu gwarancji

Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.

 

Termin wykonania zamówienia: 
środa, Listopad 30, 2016
Powiat: 
krośnieński
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego
   z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
   na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

3. Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach:

  1. Wystąpienia istotnych lub nieistotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji – zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia.
  2. Zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy – zmianie może ulec termin realizacji umowy.
  3. Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, organizacyjna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy,
    w szczególności terminu realizacji umowy.
  4. Zaistnienia siły wyższej – Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
  5. Zaistnienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
  6. Przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
  7. Zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych.
  8. Zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy.
  9. Zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych.
  10. Zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem że nie wykraczają one poza zakres dokumentacji projektowej i zasady wiedzy technicznej.
  11. Innych przeszkód uniemożliwiających prowadzeni robót, za które odpowiada Wykonawca.

4. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to przykładowo, okoliczności:

  1. powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy,
  2. powodujące poprawienie parametrów technicznych,
  3. wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów.

 Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń. W/w zmiany muszą być każdorazowo zatwierdzone przez zamawiającego w porozumieniu z projektantem.

5. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy
     konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją
     projektową oraz robót dodatkowych, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do
     prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru
     robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 niniejszej umowy.

6. Konieczne roboty dodatkowe oraz roboty zamienne mogą być wykonane (lub ,,zaniechane”) na
   podstawie protokołów konieczności potwierdzonych przez projektanta i zatwierdzonych przez
    zamawiającego. Bez zatwierdzenia ,,protokołów konieczności” przez zamawiającego wykonawca
    nie może rozpocząć wykonywania ww. robót lub rezygnować z wykonania robót ,,zamiennych”.

7. Zamiany, o których mowa w ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w § 6 ust. 1 niniejszej umowy.

8. Jeżeli, pomimo zachowania przez Zamawiającego należytej staranności w sprawdzeniu dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych zostaną w nich wykryte wady lub usterki, Zamawiający w porozumieniu z autorem dokumentacji doprowadzi do ich usunięcia i uzgodni z wykonawcą sposób wykonania robót budowlanych wynikający ze zmian tej dokumentacji. Ze względu na przyjęta formę ryczałtu jako zapłatę wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy skutki finansowe dokonanych zmian obciążą wykonawcę o ile zmiany nie będą wykraczały poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w Zaproszeniu do składania ofert.

9. Warunkiem dokonania zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę , zawierającego:

  1. opis propozycji zmiany,
  2. uzasadnienie zmiany,
  3. opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy.