- Przedmiotem zamówienia są prace budowlane dotyczące wykonania i montażu:
- Instalacji wody PPOŻ w powstającym budynku hali produkcyjnej – wody zimnej, ciepłej, wody użytkowej i cyrkulacji, węzeł wodomierzy, rurociągi i armatura;
- Instalacji kanalizacji sanitarnej w powstającym budynku hali produkcyjnej;
- Montażu przyborów i armatury sanitarnej;
- Instalacji centralnego ogrzewania w powstającym budynku hali produkcyjnej;
- Instalacji, montażu kotłów grzewczych i innych elementów (zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego) w wbudowanej kotłowni;
- Instalacji gazowej w powstającym budynku hali produkcyjnej;
- Instalacji elektrycznej w powstającym budynku hali produkcyjnej – zasilenie budynków w instalację elektryczną z istniejącej stacji trafo.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określają dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ:
- Przedmiar robót – instalacji elektrycznej, instalacji sanitarnej, instalacji gazowej, instalacji wodnej, instalacji centralnego ogrzewania, montaż przyborów i armatury sanitarnej, wbudowanej kotłowni.
- Dokumentacja techniczna i rysunkowa – projekty wykonawcze dotyczące instalacji elektrycznych,
wod-kan, c.o, gazowej, kotłowni. - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – dotyczące instalacji elektrycznych, wod-kan, c.o, gazowej, kotłowni.
Dodatkowo zamawiający udostępnia projekt budowlany do wglądu w siedzibie Zamawiającego.
Uwaga!
Prace wykonywane będą na terenie, na którym prowadzone są roboty budowlane dotyczące etapu I. Wykonawca będzie zobowiązany prowadzić prace w sposób, który nie zakłóci trwających już robót budowlanych.
Ewentualne wskazane w dokumentacji technicznej i/lub przedmiarze nazwy własne materiałów, urządzeń, producentów itp. określają jedynie minimalne parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne do opisywanych przez Zamawiającego w załączonych dokumentach, ale obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, elementy wyposażenia itp. spełniają parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego.
Dopuszcza się zamianę zastosowanych w projekcie podzespołów, urządzeń, armatury i osprzętu na inne o takich samych własnościach technicznych i użytkowych.
W przypadku zmian oferta powinna zawierać zestawienie oferowanych zamiennych podzespołów, urządzeń, armatury i osprzętu.
Przez urządzenia/materiały równoważne Zamawiający rozumie urządzenia/materiały posiadające równorzędne lub wyższe parametry techniczne i jakościowe jak urządzenia/materiały wskazane przez Zamawiającego. Zamawiający wymaga aby Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia lub roboty budowlane/instalacyjne spełniają wymagania Zamawiającego.
Oferta powinna zawierać wykaz materiałów, urządzeń i podzespołów stosowanych przy wykonaniu przedmiotu Umowy.
Całość robót Wykonawca powinien prowadzić i wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami BHP i p. poż. oraz aktualnie obowiązującymi normami i przepisami prawnymi w zakresie wykonawstwa robót budowlano – instalacyjnych.
Wszystkie materiały niezbędne do realizacji zamówienia zapewni Oferent własnym staraniem i na własny koszt.
Wszystkie materiały, urządzenia i osprzęt instalacyjny powinny posiadać aktualne atesty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie, winny odpowiadać stosownym normom PN – ISO i posiadać atesty jakości zgodnie z art. 10 Ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2010r. nr 243 poz. 1623).
Do zakresu prac Wykonawcy poza realizacją zasadniczego przedmiotu zamówienia będzie również należeć:
- przeprowadzenie prób funkcjonalnych zamontowanego wyposażenia/instalacji;
- opracowanie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej (poświadczenia wykonania, certyfikaty materiałowe, protokoły odbioru technicznego itp.).
Szczegóły zamówienia, w tym przedmiar zostały szczegółowo określone w Specyfikacji Istotnych Warunkach Zamówienia, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Warunki i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych:
- utrzymanie i likwidacja placu budowy,
- uporządkowanie terenu po zakończeniu robót,
- wykonanie płatnych pomiarów wymaganych do odbioru,
- wykonanie inwentaryzacji powykonawczej dokładności wykonania i montażu ww. instalacji oraz wykonania i montażu instalacji, kotłów grzewczych i innych elementów w wbudowanej kotłowni,
- ubezpieczenie i dozorowanie prac na czas realizacji robót oraz przerw w wykonawstwie,
- prowadzenie robót w sąsiedztwie istniejącej hali produkcyjnej nie może zakłócić transportu materiałów i gotowych wyrobów, warunek ten należy uwzględnić w harmnogramie robót. Przyjete rozwiązania i terminy należy uzgodnic z Zamawiającym,
- zabezpieczenie warunków BHP i p. poż.,
- pozostałe roboty, prace towarzyszące, które są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia,
- utrzymanie urządzeń placu budowy wraz z maszynami,
- pomiary do rozliczenia robót wraz z wykonaniem lub dostarczeniem przyrządów,
- działania ochronne zgodnie z warunkami BHP,
- doprowadzenie wody i energii do punktów wykorzystania,
- dostarczenie materiałów eksploatacyjnych,
- utrzymanie drobnych urządzeń i narzędzi,
- przewóz materiałów do miejsc ich wykorzystania,
- usuwanie odpadów z obszaru budowy oraz usuwanie zanieczyszczeń wynikających z robót wykonywanych przez Wykonawcę.
- Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz podatków
do Urzędu Skarbowego. Spełnienie warunku weryfikowane będzie na podstawie:
- załączonego do oferty aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; - aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- W stosunku do Wykonawcy nie wszczęto postępowania upadłościowego lub układowego. Zamawiający będzie weryfikował spłenienie przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie
do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - Wykonawca przedmiotowych robót budowlanych (oferent) posiada doświadczenie w realizacji robót adekwatnych do przedmiotu zamówienia (odpowiadających charakterem przedmiotowi zamówienia
tj. polegających na wykonaniu i montażu instalacji: elektrycznej, kanalizacji sanitarnej, wody ppoż, centralnego ogrzewania oraz gazowej). W celu potwierdzenia spełnienia przedmiotowego warunku Oferent powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat wykonał minimum 2 adekwatne do przedmiotu zamówienia roboty budowlane Zamawiający wymaga aby roboty budowlane zostały zrealizowane
w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, prawem budowlanym i prawidłowo ukończone. Spełnienie warunku udziału w postępowaniu ofertowym weryfikowane będzie na podstawie analizy treści dołączonego do oferty wykazu zrealizowanych robót budowlanych (załącznik
nr 3 do zapytania ofertowego) potwierdzającego posiadane doświadczenie oraz na podstawie przedłożonych kserokopii referencji potwierdzających zrealizowanie robót budowlanych wyszczególnionych w załączonym wykazie określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający zastrzega sobie możliwość sprawdzenia prawdziwości podanych informacji. - Wykonawca przedmiotowych robót budowlanych (oferent) dysponuje odpowiednią kadrą, umożliwiającą rzetelne wykonanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający będzie brał pod uwagę dysponowanie przez oferenta co najmniej jedną osobą przeznaczoną do kierowania robotami budowlanymi:
- w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo Budowlane (tekst jednolity w Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.);
- w zakresie montażu i prac kontrolno-pomiarowych przy urządzeniach elektroenergetycznych
tj. „Zaświadczenie kwalifikacyjne serii D o napięciu do 15 kV w zakresie montażu i prac kontrolno-pomiarowych przy urządzeniach elektroenergetycznych”, lub inne równoważne; - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo Budowlane (tekst jednolity w Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.);
- w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych bez ograniczeń, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Jednocześnie zamawiający zaznacza, iż zgodnie z art 12a - ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623) samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Zamawiający będzie weryfikował spełnienie przedmiotowego warunku poprzez analizę treści załączonego do oferty wykazu osób (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU PODMIOTÓW WYSTĘPUJĄCYCH WSPÓLNIE
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w postaci Konsorcjum.
- Wykonawcy składający ofertę wspólnie, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. - Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 2, musi zostać załączone do oferty złożonej wspólnie przez wykonawców. Pełnomocnictwo powinno zawierać zakres umocowania: do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę udzielającą pełnomocnictwa.
- Oferta składana wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
- powinna być sporządzona zgodnie z zapytaniem ofertowym;
- dokumenty wspólne (np. formularz oferty) składa pełnomocnik Wykonawców w ich imieniu;
- Przed podpisaniem umowy Wykonawcy składający ofertę wspólnie mają obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę Konsorcjum, zawierającą co najmniej:
- zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia;
- określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy;
- czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy niż okres obejmujący realizację zamówienia.
- Wykonawcy składający ofertę wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu umowy.
- Oferty należy złożyć do dnia 22.11.2016r. do godziny 9:00 osobiście, pocztą tradycyją lub kurierską. Za termin dostarczenia oferty uważa się datę i godzinę wpływu oferty do siedziby zamawiającego (Zakład Poligraficzny TECHGRAF Piotr Teichman; ul. Przemysłowa 7, 37-100 Łańcut).
- Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie opatrzonej nazwą i adresem oferenta z dopiskiem „Oferta na realizację robót budowlanych w ramach zamówienia pn. Budowa hali produkcyjnej - etap II”.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.11.2016 roku o godzinie 10:00 w siedzibie Zamawiającego.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia. - Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda informacje o ilości złożonych ofert, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, ceny poszczególnych ofert oraz informacje dotyczące pozostałych kryteriów oceny ofert.
- Wykonawcy mają możliwość zapoznania się z treścią złożonych ofert, z zastrzeżeniem konieczności zachowania przepisów dotyczących ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający powiadomi Wykonawców pisemnie lub drogą elektroniczną.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i będą zwracane składającemu bez otwierania.
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert kierując się następującymi kryteriami:
Liczba punktów za poszczególne kryteria zostanie zsumowana i będzie stanowić końcową ocenę oferty:
1. Kryterium: Wysokość proponowanej przez Oferenta ceny ryczałtowej za realizację oferowanych robót netto
Waga: 70 pkt
Sposób przyznawania punktacji: P(K1) = najniższa cena netto/cena netto oferenta X 70 pkt
2. Kryterium: Deklarowany termin zakończenia robót
Waga: 20 pkt
Sposób przyznawania punktacji: P(K2) = najkrótszy termin (w dniach)/termin oferenta (w dniach) X 20 pkt
3. Kryterium: Oferowany okres gwarancji i rękojmi
Waga: 10 pkt
Sposób przyznawania punktacji: P(K3) = okres oferenta (w miesiącach)/najdłuższy okres (w miesiącach) X 10 pkt
Liczba punktów za poszczególne kryteria będzie zaokrąglana w górę do dwóch miejsc po przecinku, następnie zostanie zsumowana i będzie stanowić końcową ocenę oferty według wzoru:
P (oferta końcowa) = P(K1) + P(K2) + P(K2)
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej to jest takiej która uzyska największą ilość punktów w łącznej ocenie ofert (łączna suma punktów uzyskanych przez Wykonawcę w kryterium nr I, II, III).
W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Nie przywiduje się warunków zmiany umowy