Rodzaj zamówienia: 
Roboty budowlane
Zamawiający: 
"Uzdrowisko Iwonicz" S.A., al. Torosiewicza 238-440 Iwonicz-Zdrój
Opis przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących przebudowy poprzez rozbudowę i nadbudowę prawej strony budynku Szpitala Uzdrowiskowego „Excelsior” wraz z wyposażeniem wybudowanych pokoi mieszkalnych, przebudową nawierzchni dojść i dróg dojazdowych oraz remont zabytkowego budynku „Źródło Józefa”, zlokalizowanych na terenie uzdrowiska Iwonicz-Zdrój w tym:
- rozbiórkę parterowego segmentu Szpitala Excelsior;
- dobudowę 5 kondygnacyjnego segmentu naziemnego Szpitala;
- umeblowanie wybudowanych pokoi;
- wykonanie nowych nawierzchni dróg dojazdowych i ciągów pieszych wokół budynku Szpitala
- remont elewacji i dachu budynku „Źródło Józefa” wraz z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej murów oraz wymiana stolarki okiennej i drzwiowej

Kod CPV: 
45215110-1
45111300-1
45400000-1
45310000-3
45330000-9
45350000-5
45233123-7
4523320-7
3915000-08
Warunki udziału w postępowaniu : 
  1. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia

tych warunków.

  1. W postępowaniu mogę wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
     z postępowania o udzielenie zamówienia. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców którzy:
    1. są powiązani kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym, przy czym przez powiązania kapitałowe lub osobowe należy rozumieć wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
      1. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
      2. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
      3. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia
         lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia opieki lub kurateli.
    2. wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowanie prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
    3. złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
    4. należące do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.Nr 50, poz.331 z późn. zm.), złożyli odrębne oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
  2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
    1. Wykonawca musi posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności pozwalające na realizację zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do formularza oferty.
    2. Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie w zakresie objętym zamówieniem, które musi wykazać, w formie załączonego do oferty wykazu głównych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat poświadczonych referencjami lub odpowiednimi dokumentami uprzednich odbiorców, albo oświadczeniem Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, że w ciągu ostatnich 5 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenie działalności jest, krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania  ofert, wykonał roboty budowlane odpowiadające rodzajowo i wartościowo robotom przedmiotu zamówienia, tj. co najmniej jedno zmówienie polegające na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub nadbudowie  lub remoncie obiektów budowlanych o wartości nie mniejszej niż 2 500 000 zł brutto. Wykonawca musi udokumentować, że wyżej wymienione roboty budowlane wykonał należycie załączając dokumenty potwierdzające ich należytą realizację, a w wykazie podać ich wartość, przedmiot (zakres, rodzaj), datę(y) wykonania i odbioru(ów). Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana w oparciu o wykaz głównych robót, dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty, których wzór stanowią załączniki nr 1 i 3 do formularza oferty będącego integralną częścią zapytania ofertowego. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Celem skutecznego powołania się na potencjał podmiotu trzeciego Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie mógł polegać na określonych zdolnościach w trakcie realizacji zamówienia. Pociąga to za sobą konieczność wykazania w treści oferty przez Wykonawcę, że odwołanie się do zdolności podmiotu trzeciego ma charakter realny, gwarantujący należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykazanie powyższej okoliczności nastąpić powinno przede wszystkim, poprzez przedstawienie pisemnego zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w danym zakresie na potrzeby realizacji zamówienia, którego dotyczy postępowanie. Treść pisemnego zobowiązania, o którym mowa powyżej, powinna wyraźnie wskazywać, jaki podmiot i jakie zasoby udostępnia, na jaki okres i w jaki sposób, czy też w jakiej formie będą udostępnione określone zasoby, aby wykazać jednoznacznie, iż udostępnienie danych zasobów rzeczywiście będzie miało miejsce w trakcie wykonywania umowy. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do formularza oferty.
    3. Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym pozwalającym na realizację zamówienia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w przypadku opisanym w punkcie 5.2.2.
    4. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
       W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
  • konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
  • instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
  • instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
     i elektroenergetycznych,
  • osobą posiadającą uprawnienia do nadzorowania konserwatorskich robót konstrukcyjno-budowlanych  tj. spełnia wymagania o których mowa w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji pod warunkiem, że osoba spełni łączne wymagania określone powyżej.  

  1. Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację zamówienia. Warunkiem udziału w postepowaniu jest posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 500 000 PLN. poświadczone informacją z banku lub kasy oszczędnościowo – kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
  2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
    Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
  3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie, czyli konsorcjów.
  4. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia tych Wykonawców, wobec których zachodzą podstawy do wykluczenia wskazane w pkt 5.1. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  5. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ani wszyscy ci Wykonawcy wspólnie nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania z przyczyn wskazanych w pkt. 5.1.
  6. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w pkt. 5.1.4, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz Wykonawcę, który nie złożył listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.
  7. Dopuszcza się możliwość składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów pod
     warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
    1. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika jako przedstawiciela do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez umocowanych przedstawicieli wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, przy czym pełnomocnictwo to może wynikać z załączonej do oferty stosownej umowy.
    2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków.
    3. Wszelka korespondencja z wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
  8. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty wraz z załącznikami były podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, przy czym przynajmniej na formularzu oferty i jego załącznikach (oświadczeniach) oraz kopiach dokumentów poświadczanych za zgodność z oryginałem podpis (podpisy) winny być opatrzone pieczęcią firmową i imienną Wykonawcy lub czytelnym podpisem. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawców uznaje się:
    1. osoby wykazane w prowadzonych przez sądy rejestrach handlowych, rejestrach spółdzielni lub rejestrach przedsiębiorstw państwowych, fundacji, stowarzyszeń i innych;
    2. osoby wykazane w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki;
    3. osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez osoby, o których mowa powyżej; w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika Wykonawcy, pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty;
    4. w przypadku, gdy ofertę składa konsorcjum, czyli Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są dołączyć do oferty odpowiednie pełnomocnictwo(a) udzielone przez uczestników konsorcjum bądź stosowną umowę;
    5. w przypadku Wykonawców z siedzibą za granicą za osoby uprawnione uznaje się osoby wskazane, zgodnie z dokumentami państwa wystawienia, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Termin składania ofert: 
środa, Czerwiec 20, 2018 - 11:00
Miejsce składania oraz otwarcia ofert: 

Oferty należy składać do dnia 20.06.2018 r. do godziny 11:00, w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego (sekretariat Spółki),

lub przesłać na adres:
„Uzdrowisko Iwonicz” S.A.
Al. Torosiewicza 2
38-440 Iwonicz-Zdrój

Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego - Iwonicz-Zdrój, Al. Torosiewicza 2,w dniu 20.06.2018 r. o godz. 11:30, w pokoju nr 6.

Kryteria oceny ofert, ich znaczenie (waga) oraz opis sposobu przyznawania punktacji: 

1)      cena całego przedmiotu  zamówienia = 95%

w kryterium „cena” zostanie zastosowany wzór :

Pc  = [Cmin: C] x 95 pkt.

gdzie:

Pc – liczba punktów

Cmin – cena najniższa

C  – cena badana

2)      skrócenie termin realizacji całego przedmiotu zamówienia = 2%

W kryterium „termin realizacji” zostanie zastosowana następująca metoda punktacji.

Za zaoferowanie skrócenia terminu realizacji  - 0,05 pkt za każdy dzień skrócenia realizacji.

Maksymalna liczba dni skrócenia realizacji, jaka będzie podlegać punktacji wynosi 40 dni.”

3)      długość okresu gwarancji i rękojmi za wady = 3%

W kryterium „długość okresu gwarancji i rękojmi za wady” zostanie zastosowana następująca metoda punktacji:

Zaoferowanie co najmniej 5-letniego okresu gwarancji i rękojmi za wady – 3,0 pkt.

Zaoferowanie co najmniej 4-letniego okresu gwarancji i rękojmi za wady – 1,5 pkt.

Maksymalna długość okresu gwarancji i rękojmi za wady, jaka będzie podlegała punktacji wynosi 5 lat.

Minimalna długość okresu gwarancji i rękojmi za wady wymaganej przez Zamawiającego wynosi  3 lata.

Termin wykonania zamówienia: 
poniedziałek, Wrzesień 30, 2019
Powiat: 
krośnieński
Informacja na temat zakresu wykluczenia : 

W celu uniknięcia konfliktu interesów, zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym osobowo lub kapitałowo z zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Warunki zmiany umowy: 

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod warunkiem, że:

 

- konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć,

 

 - wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w umowie. 

 

Zmiany umowy mogą nastąpić w następującym zakresie:

  1. terminu realizacji w następujących przypadkach:
  1. w przypadku opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu placu budowy,
  2. w przypadku opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów,
  3. w przypadku zawieszenia robót przez Zamawiającego,
  4. wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie prac przez dwa kolejne dni – ulewne opady deszczu, huraganowy wiatr, które zostaną potwierdzone pisemnymi danymi IM i GW, przy czym opóźnienie terminu realizacji nie może trwać dłużej niż okres uniemożliwiający prowadzenie prac. 
  5. w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,
  6. w przypadku wykonywania zamiennych robót, których realizacja ma wpływ na termin realizacji zamówienia – o czas ich realizacji.
  7. w przypadku zmian w umowie między Zamawiającym a jednostką dofinansowującą zamówienie.
  8. w przypadku braku wpływu środków finansowych jednostek współfinansujących projekt, umowa może zostać zmieniona, co do zakresu rzeczowego i finansowego oraz terminów realizacji.
  9. w przypadku wystąpienia istotnych lub nieistotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji
    1. wynagrodzenia Wykonawcy:
  • w przypadku zmiany stawki urzędowej podatku VAT,
    1. inne zmiany:
  1. możliwa jest zmiana dotycząca realizacji dodatkowych robót od dotychczasowego  

Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile są niezbędne i zostały

spełnione łącznie następujące warunki:

- zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,

- zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,

- wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie,

 

  1. w zakresie kluczowego personelu wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze,

 

  1. w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
  • powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy,
  • zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji robót,
  • powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom zapytania ofertowego,

 

  1. w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót wskazanych w harmonogramie,
  2. w przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia, mogą ulec zmianie terminy odstąpienia od umowy.
Numer projektu: 
RPPK.06.01.00-18-0011/17-00